Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 september 2011, 22:25   #41
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik sluit niet uit dat Brussel een aantal jaar onafhankelijk zal zijn. Maar dat is eerder een opportuniteit voor Vlaanderen.
Als Vlaanderen onafhankelijk wil zijn, dan zal het zonder Brussel moeten zijn en dan kopen wij nooit nog goederen die in Vlaanderen geproduceerd worden, gaan we naar de Côte d' Opale in plaats van naar de Vlaamse kust! We zullen ze economisch doen bloeden, die separatisten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 september 2011, 22:27   #42
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Als Vlaanderen onafhankelijk wil zijn, dan zal het zonder Brussel moeten zijn en dan kopen wij nooit nog goederen die in Vlaanderen geproduceerd worden, gaan we naar de Côte d' Opale in plaats van naar de Vlaamse kust! We zullen ze economisch doen bloeden, die separatisten!
Als Vlaanderen tot de EU wil behoren, is zo'n agressieve politiek tov. een staat uit den boze. Ik ben zeker dat Brussel op een normale manier toenadering tot Vlaanderen zal zoeken en vice versa.

p.s. : gelieve niet uw normale visie te vertolken...
BWarrior is offline  
Oud 4 september 2011, 22:28   #43
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, Vlaanderen wordt door zoveel méér dan taal alleen verbonden. De Vlamingen hebben zich (ondanks of dankzij) België ontwikkeld tot een blok, tot een weerstand tegen de "anderen": hun eigen verfranste bovenklasse - Vlaamse strijd als sociale strijd - en het Waalse chantage-apparaat dat een minoriserend systeem heeft in het leven geroepen. Die natie heeft eigen instellingen, eigen media, een eigen publieke opinie, eigen scholen, een eigen buitenlandse politiek en wordt enkel nog maar gefnuikt door een overbodig Belgisch niveau. In Vlaanderen is er een brede consensus over verscheidene maatschappelijke themata die er op Belgisch niveau niet (meer) is.
Dit zijn slechts holle woorden, kan je niks concreter bedenken.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 4 september 2011, 22:31   #44
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Dit zijn slechts holle woorden, kan je niks concreter bedenken.
Vlaanderen is een natiestaat dat gehinderd wordt door een overbodig bestuursniveau. Zo goed?
BWarrior is offline  
Oud 4 september 2011, 22:32   #45
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Als Vlaanderen tot de EU wil behoren, is zo'n agressieve politiek tov. een staat uit den boze. Ik ben zeker dat Brussel op een normale manier toenadering tot Vlaanderen zal zoeken en vice versa.

Kun je me dat eens beter uitleggen of heb je je vergist in je rol?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 4 september 2011 om 22:34.
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 september 2011, 22:37   #46
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is een natiestaat dat gehinderd wordt door een overbodig bestuursniveau. Zo goed?
België overbodig? Het is het gastland van de EU en de NAVO!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 september 2011, 22:39   #47
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ok.

De Belgische staat is na een opeenvolging van politieke compromissen een kluwen waar een kat haar jongen niet terugvindt. De kost om België te laten voortbestaan is enorm en elk nieuw compromis legt al de kiemen van nog scherpere communautaire conflicten. De facto zijn Vlaanderen en Wallonië al onafhankelijke staten, zij het dan nog verbonden door een permanente politieke gijzeling, chantage en wederzijdse verwijten. Het is volkomen absurd om het Belgisch niveau verder te laten bestaan, wanneer er al een Europees niveau bestaat. Overigens is het federale niveau de enige bestuurslaag waar permanente inefficiëntie en onbestuurbaarheid troef is. Als de Vlamingen liever een rechts beleid voeren, laat ze dan doen, idem met een linkse politiek in Wallonië. Onafhankelijkheid kan zelfs banden aanhalen, omdat er dan sprake is van vrijwillige wederzijdse samenwerking i.p.v. een frustrerend keurslijf.
Eindelijk zeg je eens iets dat klopt.
Zeno! is offline  
Oud 4 september 2011, 22:39   #48
Onoffon
Vreemdeling

Onoffon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je beziet grenzen op een veel te 19de eeuwse manier. Het staat landen vrij om vrijwillig samenwerkingsverbanden aan te gaan, en zo te evolueren naar een hechte politieke structuur. Zo ging het ook met de EU. Brussel kan nooit een van Vlaanderen geïsoleerd eiland worden.

Wat pro-België argumenten voor Bwarrior

Maar Brussel kan ook niet geïsoleerd worden van Wallonië, dus waarom zou je België dan splitsen? Het is hypocriet te doen alsof Brussel nog vlaams is, net zoals de faciliteiten gemeenten, waarom voegen we die niet gewoon bij Brussel, 80% van de mensen die er woont is toch franstalig. Die gemeenten zijn helemaal niet meer vlaams.
Onoffon is offline  
Oud 4 september 2011, 22:41   #49
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Eindelijk zeg je eens iets dat klopt.
Zeno, lees de openingspost eens heel goed!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 september 2011, 22:45   #50
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hahahaha,get a life,eerst zich afscheuren om daarna toenadering te zoeken....

Ik zou zeggen bezint eer ge begint,en kom achteraf niet smeken...

Ga maar bedelen in het elysee....
Svennies is offline  
Oud 4 september 2011, 22:45   #51
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onoffon Bekijk bericht

Maar Brussel kan ook niet geïsoleerd worden van Wallonië, dus waarom zou je België dan splitsen? Het is hypocriet te doen alsof Brussel nog vlaams is, net zoals de faciliteiten gemeenten, waarom voegen we die niet gewoon bij Brussel, 80% van de mensen die er woont is toch franstalig. Die gemeenten zijn helemaal niet meer vlaams.
Inderdaad, die flaminganten moeten eindelijk eens inzien dat heel het grondgebied met Franssprekenden bevolkt is: gewoon één land één taal! En vermits het Frans een wereldtaal is en er in Vlaanderen alleen maar dialecten bestaan, is het normaal dat die eenheidstaal het Frans is!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 september 2011, 22:47   #52
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Bwarrior, ik verstaat wel hoor. Na die maanden van getrol moeten het waarschijnlijk wel opluchten om eens wat zinnige argumenten te geven.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 4 september 2011, 22:49   #53
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Bwarrior, ik verstaat wel hoor. Na die maanden van getrol moeten het waarschijnlijk wel opluchten om eens wat zinnige argumenten te geven.
En ik ben blij dat ik eens wat onzinnige dingen kan posten!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 september 2011, 22:50   #54
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[Terug mijn eigen visie ON]

Neen, uw uitleg zou mij compleet niet overtuigen, verschillen in cultuur en taal enz. is op zich geen reden voor een splitsingsscenario, maar het misbruik hiervan wel. Bovendien is het niet concreet genoeg. Iets is bewezen enkel indien het bewezen is hé.
Bijvoorbeeld het feit dat niet iedereen gelijk is (grendelwetten, pariteiten, alarmbellen, ...), en dat hier misbruik van gemaakt wordt.
Of het feit dat doelbewust het andere landsgedeelte beslissingen neemt, die schadelijk zijn voor het andere landsgedeelte (en tegelijk voor België in zijn geheel), bijvoorbeeld loonindex, ontbreken van Nederlandse taal in het onderwijs, ...
Het misbruik van de taal als expansie instrument.
En vooral de anti-Vlaanderen nota Di Rupo, die verraad inhoudt tov N-VA, hoewel het de bedoeling had moeten zijn om beide partijen aan tafel te zetten voor de vorming van een regering.
De slaafse houding van de andere partijen uit schrik voor de kiezer.
De hypocriete houding van de Franstaligen, die met een verborgen agenda van Wallo-Brux aan tafel gaan zitten.

[Terug mijn eigen visie OFF]
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 4 september 2011, 22:57   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zeg eerder : wie is zo dom om de tegenstrever argumenten te geven ?
Per slot van rekening zijn de belgicisten een marginaal groepje.
Stel nu voor : een Ijzerwake of een Ijzerbedevaart vol pro-Belgische argumenten. En met de optreden van Mr. John natuurlijk :
http://www.youtube.com/watch?v=uBanOnuF0oA
Everytime is offline  
Oud 4 september 2011, 23:03   #56
BWarrior

Standaard

Citaat:
Kun je me dat eens beter uitleggen of heb je je vergist in je rol?
Nee, helemaal niet. Vlaanderen moet geen agressieve politiek voeren, dat is gewoon slecht voor het imago.
BWarrior is offline  
Oud 4 september 2011, 23:04   #57
BWarrior

Standaard

Citaat:
Inderdaad, die flaminganten moeten eindelijk eens inzien dat heel het grondgebied met Franssprekenden bevolkt is: gewoon één land één taal! En vermits het Frans een wereldtaal is en er in Vlaanderen alleen maar dialecten bestaan, is het normaal dat die eenheidstaal het Frans is!
In Vlaanderen is het A(B)N al decennialang de standaardtaal.
BWarrior is offline  
Oud 4 september 2011, 23:07   #58
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hahahaha,get a life,eerst zich afscheuren om daarna toenadering te zoeken....

Ik zou zeggen bezint eer ge begint,en kom achteraf niet smeken...

Ga maar bedelen in het elysee....
Eerst een afscheiding en dan weer toenadering zijn processen die wel vaker voorkomen. Vlaanderen zal ook toenadering tot Nederland zoeken, net zoals België toenadering zocht tot Nederland of Luxemburg tot België. In de Brusselse casus zou zo'n toenadering wel eens erg snel tot stand kunnen komen...
BWarrior is offline  
Oud 4 september 2011, 23:11   #59
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onoffon Bekijk bericht

Maastricht was tot in de 19de eeuw een Franstalige gemeente. Door inbedding in een Nederlandse context werd de gemeente opnieuw gegermaniseerd. De Vlamingen moeten een gelijkaardige strategie ontwikkelen voor Brussel dat VOORLOPIG Franstalig is.

Trouwens, Brussel is nu al geografisch geïsoleerd van Wallonië. Ik pleit ook niet voor een Berlijnse muur tussen Vlaanderen en Wallonië. En in een Europese context zullen Walen steeds welkom zijn in Brussel, net als vandaag in Bonn of Lille.
BWarrior is offline  
Oud 4 september 2011, 23:12   #60
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst een afscheiding en dan weer toenadering zijn processen die wel vaker voorkomen. Vlaanderen zal ook toenadering tot Nederland zoeken, net zoals België toenadering zocht tot Nederland of Luxemburg tot België. In de Brusselse casus zou zo'n toenadering wel eens erg snel tot stand kunnen komen...
Tuttut....

Het zal alléén voor de sollen zijn....

En dan hadden ze maar beter eerst moeten nadenken...

De boom in met die francofone bourgeoikes...
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be