![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen ze in eht Oostblok geen jobs hebben, mss?
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen met dezelfde kwaliteiten hebben evenveel recht op een job, zo niet, dan zijn we aan het discrimineren.
Het probleem is echter dat werknemers vervangen worden door werknemers met een lager loon, wat op zich al een verrijking van de rijken en een verarming van de armen inhoudt, en dat daarbovenop de concurrentie tussen arbeiders vergroot wordt, waardoor arbeiderslonen in het algemeen meer onder druk komen te staan. Als ze die mensen uit het Oostblok dezelfde lonen gaven, dan kon ik er niets op tegen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier hoeven jobs niet te verdwijnen: stop met werken illegaal en/of te duur te maken, dan verdwijnen jobs hier niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 8 september 2011 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De reden dat sommigen met dezelfde capaciteiten voor een deel wel en voor een deel niet een job vinden, is dat er twee 40u willen werken en zo al het werk doen, i.p.v. met drie mensen 27u te werken. In jouw 'systeem zonder discriminatie' zal die derde moeten pakken wat er nog te pakken is (een weinig productieve job die de werkgever enkel geld oplevert als de arbeider een zeer laag loon krijgt), tenzij die voorstelt om de job van die andere twee voor een lager loon te doen, en onder druk daarvan gaan in de vrije markt de lonen voor de meerderheid van de functies steil omlaag. Citaat:
De concurrentie tussen arbeiders heeft aan de andere kant een negatieve kant (verlaging van de lonen), en die negatieve kant mag afgevlakt worden. Citaat:
Het is goed dat Polen, Tsjechen, ... eenzelfde verloning krijgen als Belgen voor dezelfde taken. De hoogte van de verloning die gelijk is, is iets anders: als we alles laten begaan, dan zullen arbeiders 'gemiddeld' een kleiner percentage van de door hen geleverde diensten en gemaakte producten krijgen dan nu het geval is. Die hoogte van de verloning kan opgetrokken worden enkel en alleen met afspraken tussen de regeringen van de verschillende landen (apart zo'n beslissing maken heeft geen effect, want dan verschuift de arbeid op middellange termijn naar landen waar die verhoogde verloning er niet komt –ook wanneer daar al iedereen tewerkgesteld is, aangezien er bij een lage verloning logischerwijze mensen zijn die nog wat extra uren zien zitten– en dan wordt het voordeel van het hogere loon tenietgedaan door de extra belasting door de stijgende werkloosheid.) Laatst gewijzigd door Robinus V : 8 september 2011 om 14:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw 'economische' posts zijn echt om gek van te worden.
Enfin; ook een talent, zeker.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat insinueer ik eens iets 'liberaals'.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die post was bedoeld op Robinus, he.
Het zou zalig zijn als er veel meer in arme(re) landen zou geïnvesteerd worden. Sweatshops. ![]() (Let op hoe de idioten gaan beginnen zeggen; 'omg, gij zijt voor sweatshops? jij monster!')
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar zijn we het –om tegengestelde redenen– over eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En euhm; 'persoonlijke rijkdom' zegt me neit zoveel. Enfin; 'k zeg er geen nee tegen, maar 'k heb toch andere doelen die een pak belangrijker zijn. Weet jij eigenlijk wel iets van mijn economische toestand? ![]() Maar ik snap dat je zo debiel moet zijn om te denken dat de enige voorstanders van een vrije markt 'persoonlijke rijkdom' als een ideaal hebben. Ah; wat zijn mijn redenen dan? En wat zijn die van u?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als de reden is dat je simpelweg geen zin hebt in een discussie, dan zie ik geen reden om hier toch te komen spammen om zo de discussie te verzieken voor zij die wel een volwaardige discussie willen voeren. Citaat:
1) persoonlijk voordeel 2) onbegrip 3) intellectuele luiheid Mijn reden is het gelijkheidsbeginsel. Over uw reden ga ik zwijgen, want jij kan dat ontkennen, en de mogelijkheid om te controleren dat jij de waarheid spreekt, is er niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we met zijn allen nu producten van Callebaut en de Jaques kopen en dien buitenlandse cote dor bucht laten we liggen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |