![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De trein zou een oplossing kunnen zijn voor het overdadige vrachtvervoer op onze wegen. Helaas, driewerf helaas dit is in België en de ons omringende landen veel te onbetrouwbaar.
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Zoals ik tevoren al eens aanhaalde: de auto die op een luchtmotor rijdt bestaat al. Het enige probleem is dat de overheid dit nooit zal promoten omdat men geen taksen kan heffen op lucht, wel op olie. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banneling
|
Die samengeperste lucht moet ook aangemaakt worden en kost dus ook energie. Het is veel beter om de energie direct te gebruiken en niet via een aantal omzettingen, want dan is er telkens een rendementsverlies.
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Beredeneer dat nu eens economisch. Aangezien het niet verboden is om perslucht te verkopen, en aangezien het in principerendabel is om op perslucht te rijden ten opzicht van de zwaar belaste oplossing op benzine; ZOu volgens mij perfect kunnen bestudeerd worden hoe we met perslucht rijden kunnen rendabel maken om precies die belasting te gaan ontsnappen. EN volgens mij, gezien het minder efficient is dan met benzine te rijdne, is dat de reden waarom het niet doorbreekt ondanks die gigantische belastingontduiking die je zou kunnen doen. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heb mijn rijtaks dit jaar geweigerd te betalen omdat ze zelf hun eigen wetten niet respecteren, met name de wet op de privacy. Er is een bezwaarschrift en het is nog steeds niet behandeld. Zal ook niet behandeld worden, want ze zijn er voor veroordeeld en weten dat ik gelijk heb. Wss zal ik wel een paar deurwaardertjes van mijn deur moet wegstampen, maar goed. Point made. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ja man dat is al jaren die kinderachtige discussie dat ze dat maar een s oplossen, ze zouden beter daarover een regering laten vallen; 10% zit rond te rijden zonder verzekering en geldige nummerplaat, en in feite is er hier niets aan de hand ??? Voor mij mogen ze alle mensen die rondrijden zonder geldig verzekeringsbewijs gewoon als 'black list geven aan de verzekeringsmaatschappij' en mogen ze de ganse lijst van mensen die regelmatig rijden zonder geldige nummerplaat ook eens wat harder aanpakken
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Maar hierbij heeft men bij de auto zelf geen uitstoot van schadelijke uitlaatgassen, dat men heeft bij benzine of diesel. Die elektriciteit kan bovendien opgewekt worden door groene energie, waarbij men ook nog eens de voetafdruk compenseert. (maar da's natuurlijk een ander verhaal) |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
En de energie voor die elektriciteit kan ook opgewekt worden zonder fossiele brandstoffen, met natuurlijk opgewekte energie. Dus in dat opzicht maakt het totaal niet meer uit hoeveel energie er in moet kruipen. Maar ja, dan moet iedereen het er wel voor over hebben om voor de volle 100% voor duurzame groene energie te gaan natuurlijk. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Om even iets concreet te stellen : een motor werkt geloof ik met een gemiddelde geïndiceerde druk van rond de 10 bar. 10 X het volume van 1 cilinder (bij een 1600 cc is dat dus 400 cc) X het aantal cilinders X het aantal omwentelingen per minuut/2 (1 arbeidsslag per cilinder per 2 omwentelingen)...ik denk niet dat ik er een tekening bij moet maken. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() De transmitter in de wagen moet enkel ook het motortype meesturen (niet enkel CO2 maar ook de veel hinderlijkere koolstofuitstoot) Met een paar sensors in het wegdek kan ook de aslast erbij, dus of de vrachtwagen overladen is of niet. Kosten automatisch gedebiteerd. Voor heel wat vrachtvervoer wordt ook binnenvaart ondergebruikt, net zoals het spoor. Indien wegmastodonten een pak duurder worden zullen veel firmas eieren voor hun geld kiezen. Laatst gewijzigd door filosoof : 22 september 2011 om 14:28. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denk daar nu eens over na: je perst lucht elektrisch samen met bvb 50% rendement en het komt er terug uit van perslucht naar beweging, en daar haal je dan terug 50% rendement. Hoeveel van uw oorspronkelijke energie ben je kwijt ? DUs electriciteit verbrandt aardolie aan 50% rendement omzetten naar electriciteit, aan 50% naar perslucht tank, aan 50% op de wielen. 0.5*0.5*.5= 12% efficient Hoeveel energie haal je via een batterij 50% > 65% in batterij > 65% naar elektromotor. > 21% Hoeveel energie haalt uw motor met benzine in de startfaze 5-10% in de optimale faze 30% Dus je ziet al van hier waar het probleem zit...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 22 september 2011 om 15:18. |
|
|
|
|