![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je die vraag stelt discrimineer je blijkbaar de Franstaligen. Een antwoord echter ontbreekt.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 september 2011 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Meuh : 12 september 2011 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Walen zijn niet zo dom en achteloos als u ze probeert voor te stellen. Die flitspaaltoestand is helemaal geen toeval. Dat is berekent. Alle voorbeelden gaan in dezelfde richting. Tussen de geschreven regels (en soms openlijk) van de Franstalige 'Belgicisten' kan je heel wat leren hier, en dat komt overeen met wat ik van Franstalige Belgen in het buitenland geleerd heb, waar ze openhartiger kunnen zijn gezien de omstandigheden. Ze geloven zelf niet in België, maar zolang het hen opbrengt spelen ze het spel mee. Ondertussen bereiden ze zich beter dan de Vlamingen voor op een mogelijke toekomst zonder Vlaanderen. Uw 'paranoia' idee staat ver af van de realiteit. Die lakse mentaliteit zal Vlaanderen nog duur te staan komen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 september 2011 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wil je een correct antwoord?
Er is in het verleden een verdeelsleutel gemaakt om de inkomsten van de boetes correct te verdelen. Rekening houdend met aantal ongevallen, kilometers wegen enz. Volgens mijn info is dat afgerond :Vlaanderen 57 %, voor Wallonië is dat rond de 38 %, en voor Brussel is dat 4%. Achteraf is de Vlaamse overheid op haar wegen (onderhoud+aanleg wegen is gewestbevoegdheid) flitspalen gaan plaatsen om de burger onrechtstreeks te belasten. Om de aandacht van deze uitzuigerij af te wentelen is men dan de nadruk gaan leggen op het feit dat de Walen die idioterie van onze Vlaamse overheid niet gevolgd hebben. De Vlaamse overheid wist op voorhand hoe de verdeelsleutel was. Dan moeten ze achteraf niet komen zagen dat de Walen niet meedoen. Het is mijn overtuiging dat de Vlaamse overheid reeds verschillende malen deze truck gebruikt heeft (Waals-Vlaamse tegenstellingen) om onbs wetten op te leggen die de bevolking anders nooit of te nimmer zou aanvaard hebben. Laatst gewijzigd door pajoske : 12 september 2011 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou Wallonië niet meer boetes willen innen? Men wil het eigen volk niet te veel belasten want de inkomsten komen van elders en het leven is er goed. 'T is misschien een stom voorbeeld, want ik kom tegenwoordig niet veel in België, maar ik was vorige zomer in Coo en terwijl er wel tarieven en een hokje stonden aangegeven en zelfs een ticket werd uitgedeeld op de parking, maar er was niemand die me geld vroeg bij het (tijdig) verlaten van de parking. Vanwaar die nonchalantie? Het is een andere cultuur. Waarom dus geen Vlaams boetefonds gezien deze omstandigheden? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 september 2011 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() ze noemen dat 'autonomie"
![]()
![]() |
#48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soms vraag ik mij af of wij hier in vlaanderen houden van zelfkastijding. We hebben een bloedhekel aan absurde snelheidsbeperkingen op secundaire wegen, doch verkiezen dorpspolitici die dan hun gemeentes vol zinloze flitsers zetten. Plattelandsgemeentes zoals Staden hebben er absurd veel. Dit is gewoon een geldpomp. En een pseudo maatregel die de veiligheid in niets vergroot. Het probleem is niet de verdeelsleutel, die komt grosso modo overeen met de procentuele verdeling van de bevolking. Het probleem is de flitsdolheid van de vlaamse overheid, zowel regionaal als lokaal. Flitsers zijn verkapte vlaamse belastingambtenaren, als ik de redenering van johan bollen hier lees. Hilde Crevits, Etienne Schouppe en enkele honderden vlaamse plattelandsburgemeesters zullen zeker hun dank uitdrukken bij zoveel fiscale burgerzin van johan. Laatst gewijzigd door peter1962 : 12 september 2011 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Maar Johan zegt het zelf. Hij woont en werkt in het buitenland, moet geen parking betalen in Wallonië en klaagt dan nog over het on-Vlaams gedrag van de Walen.
![]() |
![]() |
![]() |