Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2011, 00:37   #41
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Onze beschaving heeft ook een ommezwaai gekend in een zekere zin. Als je boeken leest geschreven door Christenen van eeuwen terug merk je vaker een agressief-apologetische toon. Vandaag merk ik het vooral bij Moslims.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 00:44   #42
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Goed, Moslims zijn openlijk schaamteloos en Christenen hypocriet. Is het één beter dan de andere? We zijn allemaal mensen en zonder uitzondering onderhevig aan de menselijke aard.
Ik heb geen idee wie erger is. Vandaag de dag zijn vooral Evangelische Neocons gevaarlijk. De Katholieke Kerk is het - in onze contreien althans - al lang niet meer, maar dat is wellicht omdat die zo machteloos is geworden.

Helaas ben ik er nog niet toegekomen me voldoende te informeren over dit alles. Op mijn leeslijst staat een resem boeken geschreven door Christenen, Moslims en niet-religieuzen over Abramatische religies en hun onderlinge verhouding.
Hoe dan ook, het gevaarlijkste aan de menselijke aard en zeker aan de Abrahamitische invloedssferen is dat men snel neigt een simplistisch vijandsbeeld van de andere aanhangt. Geen idee of het iets menselijks is of specifiek Abrahamitisch.
Oud 11 september 2011, 00:49   #43
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik zou het niet weten. Het ging om tweede en derde-generatie Marokkanen, opgegroeid in Nederland, nog wel in een provincieplaats. Er was voor hen gewoon geen diepere reden om te feesten.

Welke filmpjes u ook plaatst, in Nederland werd en wordt niet gefeest bij doden, ook niet bij die van politieke tegenstanders. Maar zeker niet bij onschuldige burgers.
Wij hadden de illusie dat we in een geslaagde tolerante multiculturele samenleving woonden en dat iedereen onze normen en waarden deelde.

Dat bleek niet zo te zijn. Satellietschotels die eenzijdige zenders ontvingen over de ''misdaden'' van de Christenen en de Amerikanen in Irak en Koeweit (pas later werd Israel-Palestina er weer bijgehaald), opruiende imams die - gefinancierd door onder andere Saoudi-Arabie, hun haat vrijuit konden zaaien, bleken hun werk te hebben gedaan onder deze groep.
Begrijp me goed, dat van die feestende Palestijnen kon ik enigzins nog begrijpen aangezien zij ''de Grote Duivel'' Amerika als hun vijand zagen. Het was wel oerstom. Iets wat Arafat terdege besefte en daarom verbood hij ook verdere uitzending van die beelden: Amerika was juist bezig om opportunistische redenen de ''Palestijnse staat'' erdoor te drukken. Hij was echter te laat, de beelden gingen de wereld al over. Ik weet zeker dat de Palestijnse zaak hierdoor opnieuw op achterstand is gezet. Net als toen Arafat een paar jaar daarvoor openlijk partij koos voor Saddam, als enige in de Arabische wereld...

Van die feestende Marokkanen begreep ik echter niets. Wat had Marokko nu met Amerika te maken, behalve dat het een bondgenoot was? Sterker nog, wat zouden Nederlanders (van Marokkaanse afkomst) uberhaupt tegen Amerikanen kunnen hebben?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 00:50   #44
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat bleek niet zo te zijn. Satellietschotels die eenzijdige zenders ontvingen over de ''misdaden'' van de Christenen en de Amerikanen in Irak en Koeweit (pas later werd Israel-Palestina er weer bijgehaald), opruiende imams die - gefinancierd door onder andere Saoudi-Arabie, hun haat vrijuit konden zaaien, bleken hun werk te hebben gedaan onder deze groep.
Het is ook deels onze fout. Hoeveel Westerlingen zijn kenners van de Arabische taal, het medium waarmee die haatboodschappen verspreid worden ? Sterker, veel Islamofoben verketteren alles wat met de Islam te maken hebben, zelfs wat niet Islamitisch is tot de Arabische taal toe en maken het een taboe om er iets over te weten. Het klassieke manicheïstische goed-slecht-denkbeeld gaat er gemakkelijker in.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 september 2011 om 00:52.
Oud 11 september 2011, 00:50   #45
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik heb geen idee wie erger is. Vandaag de dag zijn vooral Evangelische Neocons gevaarlijk. De Katholieke Kerk is het - in onze contreien althans - al lang niet meer, maar dat is wellicht omdat die zo machteloos is geworden.

Helaas ben ik er nog niet toegekomen me voldoende te informeren over dit alles. Op mijn leeslijst staat een resem boeken geschreven door Christenen, Moslims en niet-religieuzen over Abramatische religies en hun onderlinge verhouding.
Hoe dan ook, het gevaarlijkste aan de menselijke aard en zeker aan de Abrahamitische invloedssferen is dat men snel neigt een simplistisch vijandsbeeld van de andere aanhangt. Geen idee of het iets menselijks is of specifiek Abrahamitisch.

De mens verbergt zich altijd achter iets. Zij het de Islam of Christendom, het Atheïsme, Communisme,... De menselijke aard is wat ze is en zal altijd komen bovendrijven. Ik zag onlangs Robert Fisk op televisie. Met 11 september 2001 zat hij in een vlieguit richting USA. Ze hoorden van de aanslagen. Fisk is toen het hele vliegtuig afgelopen op zoek naar verdachte bruine mannen. Achteraf vertelde hij hoe geschrokken hij was dat hij van een linkse in enkele ogenblikken in een racist veranderde. D�*t is de mens in een notedop!
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 00:59   #46
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Het is ook deels onze fout. Hoeveel Westerlingen zijn kenners van de Arabische taal, het medium waarmee die haatboodschappen verspreid worden ? Sterker, veel Islamofoben verketteren alles wat met de Islam te maken hebben, zelfs wat niet Islamitisch is tot de Arabische taal toe en maken het een taboe om er iets over te weten. Het klassieke manicheïstische goed-slecht-denkbeeld gaat er gemakkelijker in.
Tsja, onze schuld? Ik weet het niet.
Vergeet niet dat Nederland zo'n 300 jaar het grootste islamitische rijk ter wereld was...
Ik bedoel, in Nederland wonen behoorlijk veel moslims. Uit Indonesie, uit Suriname, uit Turkije... en zij dachten allemaal niet zo. Juist de Marokkaanse moslims, en dan ook nog van de 2e of 3e generatie, bleken vatbaar voor dit soort propaganda. Wie verwacht dat nu?
Ik blijf erbij, het is eerder een cultureel verschijnsel dan een religieus.
Oud 11 september 2011, 01:09   #47
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat Nederland zo'n 300 jaar het grootste islamitische rijk ter wereld was...
Ik bedoel, in Nederland wonen behoorlijk veel moslims. Uit Indonesie, uit Suriname, uit Turkije... en zij dachten allemaal niet zo. Juist de Marokkaanse moslims, en dan ook nog van de 2e of 3e generatie, bleken vatbaar voor dit soort propaganda. Wie verwacht dat nu?
Ja, en te maken met de Arabische taal die het verspreid. Wel opvallend, Marokkanen komen uit de Maghreb (het Westen) en zijn nogal ver verwijderd van Golf-Arabieren zowel geografisch als cultureel. Enkel het feit dat Arabisch wijder verspreid is hielp de instelling die mogelijk over kan waaien bovendien.
Het beste is dat mensen hier Nederlandstalig worden en onze media volgen uiteraard, maar het kan geen kwaad voor sommige Westerlingen om de media te volgen waaraan sommigen blootgesteld worden.
Oud 11 september 2011, 01:13   #48
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd dat ik in Genk Turken heb zien staan juichen, hebben Turken dan dezelfde cultuur als Marokkanen?
Ze hebben niet eens dezelfde taal.

Wèl dezelfde ideologie.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 01:15   #49
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Vreemd dat ik in Genk Turken heb zien staan juichen, hebben Turken dan dezelfde cultuur als Marokkanen?
Ze hebben niet eens dezelfde taal.

Wèl dezelfde ideologie.
Als jij dat hebt gezien dan spreek ik je niet tegen. Hier waren het voornamelijk Marokkanen (en een verdwaalde Somalier af en toe.)
Oud 11 september 2011, 01:17   #50
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Sommige Turken geloven wel dat 'Christenen' uit zijn om Turkije te destabiliseren. Waarom ? Hun staatstelevisie indoctrineert hen ertoe. De motivering is vooral nationalistisch geïnspireerd eerder dan religieus.
Volgens dit Amerikaanse onderzoek (artikel van een rechts-conservatieve blog) worden Christenen zelfs negatiever bekeken in de Islamitische wereld dan Moslims hier. In Turkije denkt zelfs slechts 6% positief over Christenen.

Geen idee of ze met Christenen al dan niet 'Westerlingen' bedoelen.

Desondanks maak ik me over Turken hier weinig zorgen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 september 2011 om 01:20.
Oud 11 september 2011, 01:18   #51
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij dat hebt gezien dan spreek ik je niet tegen. Hier waren het voornamelijk Marokkanen (en een verdwaalde Somalier af en toe.)
Theehuis naast de Wara, Stalenstraat, Waterschei (Genk).

Zat zelfs de echtgenoot van 'n (Turkse) vriendin van me bij, die steeds minzaam naar me lachte als ik bij haar op bezoek was.
Oud 11 september 2011, 01:22   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige Turken geloven wel dat 'Christenen' uit zijn om Turkije te destabiliseren. Waarom ? Hun staatstelevisie indoctrineert hen ertoe. De motivering is vooral nationalistisch geïnspireerd eerder dan religieus.
Volgens dit Amerikaanse onderzoek (artikel van een rechts-conservatieve blog) worden Christenen zelfs negatiever bekeken in de Islamitische wereld dan Moslims hier. In Turkije denkt zelfs slechts 6% positief over Christenen.

Geen idee of ze met Christenen al dan niet 'Westerlingen' bedoelen.
Hierbij moet ik toch even glimlachen.

Dat "Christenen zelfs negatiever bekeken worden in de islamitische wereld dan moslims hier"

Heb jij nog nooit gehoord van de vervolgde en vermoorde christenen in die islamitische wereld?

Laatst gewijzigd door SDX : 11 september 2011 om 01:22.
Oud 11 september 2011, 01:25   #53
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heb jij nog nooit gehoord van de vervolgde en vermoorde christenen in die islamitische wereld?
Jawel. Natuurlijk. Het ergste is dat zowel Moslims, Christenen als Irreligieuze Westerlingen het wegrelativeren ('Komaans overdrijven jullie niet ?'. Mocht het gebeuren bij Moslims zouden diezelfde mensen terecht het verwerpen en aanklagen.
Voorbeeld hiervan: 'Was ist mit der Dramatik ?'

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 september 2011 om 01:29.
Oud 11 september 2011, 01:30   #54
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel. Natuurlijk. Het ergste is dat zowel Moslims, Christenen als Irreligieuze Westerlingen het wegrelativeren. Mocht het gebeuren bij Moslims zouden diezelfde mensen terecht het verwerpen en aanklagen.
'Mocht 't gebeuren bij moslims'; mocht in onze contreien moslims zo behandeld worden als kristenen in islamitische contreien stond de wereld in brand!
Oud 11 september 2011, 01:31   #55
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Beeld van die persoon die naar z'n eigen dood sprong, zal ik nooit vergeten, staat op m'n netvlies gebrand.

http://www.youtube.com/watch?v=6O8iH...ture%3Drelated
Citaat:
'Mocht 't gebeuren bij moslims'; mocht in onze contreien moslims zo behandeld worden als kristenen in islamitische contreien stond de wereld in brand!
Hier: http://www.youtube.com/watch?v=3aEvzuA4f0c
Hier: http://www.youtube.com/watch?v=FbIX1CP9qr4
Hier: http://www.youtube.com/watch?v=5S1YkQs5nXQ

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 september 2011 om 01:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 01:35   #56
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Bijna iedereen was tegen de Irak-oorlog, en daar hoor ook ik bij (ook vóór de Invasie). Bovendien zijn Christenen in het Irak van vandaag bijna volledig weggezuiverd dankzij die oorlog en zijn zij zelfs een nog groter slachtoffer daarginds.
Oud 11 september 2011, 01:37   #57
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorbeeld hiervan: 'Was ist mit der Dramatik ?'
"Besteigen Sie den Orient-Express und zurück nach Istanbul, in Ihr Traumparadies!"

Standing Ovation

Dat is pas 'n politicus!!!
Oud 11 september 2011, 01:39   #58
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik heb daar nooit m'n goedkeuring voor gegeven filo!

...of dacht je dat ik d�*t toejuich?
Oud 11 september 2011, 01:40   #59
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijna iedereen was tegen de Irak-oorlog, en daar hoor ook ik bij (ook vóór de Invasie).
Jij misschien , maar de publieke opinie in 't westen schijnbaar niet. De politici in meerderheid ook niet.
Citaat:
Bovendien zijn Christenen in het Irak van vandaag bijna volledig weggezuiverd dankzij die oorlog en zijn zij zelfs een nog groter slachtoffer daarginds.
http://www.youtube.com/watch?v=P0pkaDEGk_Q
http://www.youtube.com/watch?v=DvO575U-25g

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 september 2011 om 01:42.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 01:40   #60
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Spijtig dat het lang geleden is, maar ik herinner me een draad over Islamitische Somalische asielzoeker die Christelijke asielzoekers bedreigden en een filo die het bijna leek toe te juichen. We weten wat zijn reactie zou geweest zijn mochten Moslims geterroriseerd geweest zijn. Hij zou het terecht aanklagen. Filo is Islamofiel en Christenfoob.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 september 2011 om 01:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be