Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2011, 16:04   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daar gaan VOKA en UNIZO nooit mee akkoord gaan.
Zélf stocks houden, zag je al eens in een balans met v& W rekening hoeveel dat kost?
We zijn akkoord dat stock houden een kostelijke zaak is.

Maar grote stock, kleine stock of gene stock, als ge jaarlijks 100.000 auto's assembleert, dan hebt ge 100.000 stuurwielen nodig;
of die 100.000 stuurwielen een maand voor de assemblage, ofwel just in time geleverd worden, maakt gene zak uit voor het verkeer.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 16:36   #42
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het begrip "werk in eigen streek" u onbekend?
Helemaal niet maar hoe ga je dat realiseren?
Door
- de creatie van nieuwe bedrijven die het wegennet nog meer gaan belasten;
- door bedrijven te verkasten;
- of door uitwisseling van personeel tss. de bedrijven?
Blijkbaar heb jij een nog een optie die ik niet zie.
En ik heb het nu niet over ambtenaren die verplaatst moeten worden want die belasten het wegennet minimaal gezien ze gratis en voor niks met de trein mogen rijden.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 16:38   #43
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Maar grote stock, kleine stock of gene stock, als ge jaarlijks 100.000 auto's assembleert, dan hebt ge 100.000 stuurwielen nodig;
of die 100.000 stuurwielen een maand voor de assemblage, ofwel just in time geleverd worden, maakt gene zak uit voor het verkeer.
²
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 16:40   #44
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Schoof bedrijven willen op hun terrein slechts een stock voor enkele dagen. Dus bij een productie van 1000 wagens mogen bij een afspraak van drie dagen in die aanhanger die op het terrein word achtergelaten slechts 3000 stuurwielen geladen zijn. In de veronderstelling dat deze stuurwielen uit Engeland komen en dat de stuurstangen in Frankrijk geassembleerd worden, zal de transporteur trachten zijn aanhanger vol te krijgen met de 3000 stuurstangen uit Frankrijk en zal dus van Calais naar plaats X doorrijden om die lading op te pikken, want de lege plaats in zijn aanhanger brengt niets op. In de veronderstelling dat de Engelse stuurwiel fabrikant de toestemming krijgt om een volle aanhanger laat zeggen 12.000 stuurwielen op te sturen en de Franse stuurstang fabrikant ook een volle vrachtwagen laat zeggen 7.000 stuurstangen te sturen. Maakt het dan nog geen zak uit?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 17:09   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Schoof bedrijven willen op hun terrein slechts een stock voor enkele dagen. Dus bij een productie van 1000 wagens mogen bij een afspraak van drie dagen in die aanhanger die op het terrein word achtergelaten slechts 3000 stuurwielen geladen zijn. In de veronderstelling dat deze stuurwielen uit Engeland komen en dat de stuurstangen in Frankrijk geassembleerd worden, zal de transporteur trachten zijn aanhanger vol te krijgen met de 3000 stuurstangen uit Frankrijk en zal dus van Calais naar plaats X doorrijden om die lading op te pikken, want de lege plaats in zijn aanhanger brengt niets op. In de veronderstelling dat de Engelse stuurwiel fabrikant de toestemming krijgt om een volle aanhanger laat zeggen 12.000 stuurwielen op te sturen en de Franse stuurstang fabrikant ook een volle vrachtwagen laat zeggen 7.000 stuurstangen te sturen. Maakt het dan nog geen zak uit?
Het maakt nog altijd gene zak uit.
Zoals gij dat plant, kunt ge nog een zakske tomaten meegeven met de chauffeur ...

Als ik hier en nu een contract teken om een Japanse auto te kopen, met die en die opties, dan wordt met de verzending van de bestelling, alles tot in de puntjes getimed voor de aanlevering.
En als de fabriek op voorhand gepland heeft om de kleurkes van de autootjes per x aantal auto's maximaal te wijzigen, en nog zo van die zaken, dan wordt daar allemaal en automatisch rekening mee gehouden. Tot en met de boot van Japan naar Europa. En diene zal zeker niet maar half geladen uitvaren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 17:21   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals gij dat plant, kunt ge nog een zakske tomaten meegeven met de chauffeur ...

Als ik hier en nu een contract teken om een Japanse auto te kopen, met die en die opties, dan wordt met de verzending van de bestelling, alles tot in de puntjes getimed voor de aanlevering.
En als de fabriek op voorhand gepland heeft om de kleurkes van de autootjes per x aantal auto's maximaal te wijzigen, en nog zo van die zaken, dan wordt daar allemaal en automatisch rekening mee gehouden. Tot en met de boot van Japan naar Europa. En diene zal zeker niet maar half geladen uitvaren.
Dat is inderdaad een volledige planning. Dus die JIT is gewoon het gevolg van een planning van productie en doorstromen van de informatie naar de producent. Want die producent van stuurwielen weet hoeveel witte, lederen, zwarte, groene stuurwielen hij moet produceren en waar en wanneer. Hij kan dus perfect zijn productie plannen en dan verzenden een weekje voor ze nodig zijn. Ook hij kan dus aan zijn leveranciers de grondstoffen spuitgiet of andere op tijd bestellen en op tijd laten leveren.

En inderdaad dat maakt geen zak verschil in verkeer. Het enige dat je zou kunnen zorgen dat er minder verkeer is, is dat alle toeleveranciers dicht bij de zetel produceren. Maar wat doe je dan met goedkopere gecentraliseerde productie...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2011, 19:01   #47
subocaj

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is inderdaad een volledige planning. Dus die JIT is gewoon het gevolg van een planning van productie en doorstromen van de informatie naar de producent. Want die producent van stuurwielen weet hoeveel witte, lederen, zwarte, groene stuurwielen hij moet produceren en waar en wanneer. Hij kan dus perfect zijn productie plannen en dan verzenden een weekje voor ze nodig zijn. Ook hij kan dus aan zijn leveranciers de grondstoffen spuitgiet of andere op tijd bestellen en op tijd laten leveren.

En inderdaad dat maakt geen zak verschil in verkeer. Het enige dat je zou kunnen zorgen dat er minder verkeer is, is dat alle toeleveranciers dicht bij de zetel produceren. Maar wat doe je dan met goedkopere gecentraliseerde productie...
Schoofje, jouw voorbeeld nemend met een volledig afgewerkt product uit Japan, samen met jou hebben nog 4 andere Belgen, 7 Nederlanders en 10 Duitsers, 5 in noord Duitsland en 5 in zuid Duitsland, hetzelfde merk besteld. Aankomst Zeebrugge. Vrachtwagen heeft plaats voor 16 auto's. Dacht je dat er dan 2 vrachtwagens gaan rijden? 1 met 16 wagens en 1 met 4? Die transporteur gaat bij andere merken zoeken of hij de vrachtwagens vol krijgt en dan de wagens zo verdelen over de twee, dat hij het minste kilometers moet afleggen. En dat weekje voor de leveringsdatum vanuit Japan mag je vermenigvuldigen met 10.

Brother,
De clustervorming rond de fabriek heb ik reeds gezegd is ecologisch en economisch een grote vooruitgang. Uitgezonderd het grotere industrieterrein dat ingenomen word, maar ik vermoed dat ecologisch gezien de terrein vergroting slechts een klein minpunt is. JIT wil ook zeggen, als producent wil ik binnen een bepaalde tijd, in mijn voorbeeld 3 dagen, X aantal stuks op mijn terrein hebben staan. Dit is zeer dikwijls een niet volledige lading. Ofwel neem ik toch een volledige lading mee en voorzie ik een tussen lagering in de buurt of ik zorg als transporteur dat ik met een ander product dat in dezelfde richting en bestemming ligt, de lading toch kan vervolledigen. Maar dit is weer een moeilijkheid voor het lossen op een van de twee plaatsen, als de bijkomende lading voor een andere producent is. Als jij ook vind dat rijden met een halve lading, hetzelfde is als rijden met een volle lading, economisch en ecologisch geen zak uitmaakt, begin ik toch te twijfelen aan het hele Belgische transport gebeuren.
Oud 15 september 2011, 19:13   #48
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Het is altijd belangrijk dat je 70% productiecapaciteit of bzetting haalt. Daaom vanaf uw productie tijdns een crisis duikt naar 50% draai je met verlies. Dus je hebt inderdaad zo vol mogelijke camions nodig. Een chauffeur is de duurste kost in het transport
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2011, 22:00   #49
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het is altijd belangrijk dat je 70% productiecapaciteit of bzetting haalt. Daaom vanaf uw productie tijdns een crisis duikt naar 50% draai je met verlies. Dus je hebt inderdaad zo vol mogelijke camions nodig. Een chauffeur is de duurste kost in het transport
Zo ken ik je weer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be