Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 september 2011, 14:36   #41
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en nu inhoudelijk ...
noem mij eens één land dat zijn onafhankelijkheid netjes is gaan vragen bij zijn koloniale meesters of onderdrukker ? noem mij er eens één dat niet gewoon zijn zelfstandigheid heeft uitgeroepen (en nadien de futuliteiten regelde) ...

stap-voor-stap, van-verraad-naar-verraad is flauwe zever, en iedereen wéét dat.
Schotland is ermee bezig
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 16 september 2011, 14:39   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Schotland is ermee bezig
schotland heeft bij zich bij mijn weten uit eigen beweging aangesloten bij Engeland, en heeft zichzelf daarbij steeds het recht voorbehouden terug uit die unie te kunnen stappen.
Anna List is offline  
Oud 16 september 2011, 14:43   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Schotland is ermee bezig
Kennen ze daar dan geen democratie zodat de nationalistische partijen in een cordon kunnen gezet worden?
Oud 16 september 2011, 15:46   #44
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

De Wever is Vlaams parlementslid en gemeenschapssenator.

sorry foutje hij is dus met de fed verkiezingen helemaal niet opgekomen, bij gevolg zo zou later de hele senaat eruitzien vertegenwoordigers van gewesten/gemeenschappen
Oud 16 september 2011, 21:29   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en nu inhoudelijk ...
noem mij eens één land dat zijn onafhankelijkheid netjes is gaan vragen bij zijn koloniale meesters of onderdrukker ? noem mij er eens één dat niet gewoon zijn zelfstandigheid heeft uitgeroepen (en nadien de futuliteiten regelde) ...

stap-voor-stap, van-verraad-naar-verraad is flauwe zever, en iedereen wéét dat.
Als ze bij mij afkomen met "iedereen weet dat", dan ben ik gerust: hier is een oplichter bezig.

Nu ter zake:
ik kan er niet aan doen dat de kiezende Vlaming een labbekak is. En ik kan er niet aan doen dat de gewone Vlaming geen bruisende kandidaat-revolutionair is.
Met andere woorden: er is geen draagvlak voor uw "uitroepen". Een Vlaming roept niet. Hoe spijtig dat ook is.

Dus rest er mij maar één mogelijkheid om mijn politieke overtuiging waar te maken: de legalistische ... de langzaam overtuigende ....

(het Blok mag het anders proberen; ze zijn nuttig als zweeppartij enz. enz. maar ze blijven botsen op het karakter van de Vlaming ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 september 2011, 21:36   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Dan komt BDW op voor de kamer he of wordt hij vanuit Vlaanderen naar de senaat gestuurt, BDW is naar de senaat gegaan omdat van daaruit de onderhandelingen komen. nu zal dit zijn vanuit de kamer. Hopelijk schaft men de senaat snel af want die leden zullen nu wel dubbel betaald worden in de deelstaten en in de senaat
Waarom denkt gij dat?

Of blaast ge alleen maar wat lucht?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 september 2011, 22:42   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je moet me eens vertellen welke franstalige onderhandelaars zich behoorlijk in het Nederlands kunnen uitdrukken. Bijna geen enkele. De enige oplossing is in dit geval simultaanvertaling. Dan kan iedereen zijn eigen taal spreken.Geef eens een paar namen.Sure.
Sorry robert, meestal ben ik het met u eens maar ga ik niet in mee.
BDW had er van in het begin er op moeten staan dat de taal van de meerderheid, het Nederlands, een evenwaardige taal is om te onderhandelen.
Het minste dat hij had moeten eisen was dat de ene dag het Nederlands en de andere dag de Franse taal gebruikt werd tijdens de onderhandelingen.
daiwa is offline  
Oud 18 september 2011, 23:16   #48
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
BDW had er van in het begin er op moeten staan dat de taal van de meerderheid, het Nederlands, een evenwaardige taal is om te onderhandelen.
Het minste dat hij had moeten eisen was dat de ene dag het Nederlands en de andere dag de Franse taal gebruikt werd tijdens de onderhandelingen.
Neen hoor.

Hij had zich niet moeten bemoeien met welke taal een ander sprak, maar hij had zelf gewoon Nederlands moeten spreken en daarmee een traditie van 181 jaar Vlaamse kruiperigheid kunnen weggooien.

Maar goed zoals ik al vaker heb betoogd heeft BDW niet zoveel met het Nederlands, maar is hij vooral een benepen belangenhartiger van 'Vlamingen'.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 september 2011 om 23:16.
Eberhard Leclerc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be