![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kennen ze daar dan geen democratie zodat de nationalistische partijen in een cordon kunnen gezet worden?
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De Wever is Vlaams parlementslid en gemeenschapssenator.
sorry foutje hij is dus met de fed verkiezingen helemaal niet opgekomen, bij gevolg zo zou later de hele senaat eruitzien vertegenwoordigers van gewesten/gemeenschappen
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ter zake: ik kan er niet aan doen dat de kiezende Vlaming een labbekak is. En ik kan er niet aan doen dat de gewone Vlaming geen bruisende kandidaat-revolutionair is. Met andere woorden: er is geen draagvlak voor uw "uitroepen". Een Vlaming roept niet. Hoe spijtig dat ook is. Dus rest er mij maar één mogelijkheid om mijn politieke overtuiging waar te maken: de legalistische ... de langzaam overtuigende .... (het Blok mag het anders proberen; ze zijn nuttig als zweeppartij enz. enz. maar ze blijven botsen op het karakter van de Vlaming ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of blaast ge alleen maar wat lucht?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BDW had er van in het begin er op moeten staan dat de taal van de meerderheid, het Nederlands, een evenwaardige taal is om te onderhandelen. Het minste dat hij had moeten eisen was dat de ene dag het Nederlands en de andere dag de Franse taal gebruikt werd tijdens de onderhandelingen. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij had zich niet moeten bemoeien met welke taal een ander sprak, maar hij had zelf gewoon Nederlands moeten spreken en daarmee een traditie van 181 jaar Vlaamse kruiperigheid kunnen weggooien. Maar goed zoals ik al vaker heb betoogd heeft BDW niet zoveel met het Nederlands, maar is hij vooral een benepen belangenhartiger van 'Vlamingen'. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 september 2011 om 23:16. |
|
![]() |