![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 september 2011 om 16:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De zorgverstrekking hoeft echter niet door de ouders zèlf te gebeuren (pa is 70 dacht ik?) maar kan evengoed door een "nanny" gedaan worden. In ieder geval moeten er voorwaarden worden gesteld als men op die leeftijd nog de keuze maakt om een toekomstig weesje op de wereld te zetten. Nu, van Yves Montand vond ook niemand het een probleem en er zijn nog wel wat beroemdheden die het laatste uit de zak hebben gehaald... om het maar plastisch uit te drukken. erger vind ik dan weer die oude hollandse trees van 60+ die een ei van een onbekende gebruikte en sperma van de bank, om toch maar als draagmoeder van haar "eigen" kind te kunnen fungeren.... kind dat dus zal moeten dienen om haar demente moeder te verzorgen op haar 20ste? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Kindjes maken bij jonge vrouwen als je 63 bent, zouden ze dat ook niet moeten bestraffen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wet, of geen wet, het is en blijft immoreel van die ouders om dat kind dat aan te doen. Punt. Trouwens, dat kind liep meer risico op medische problemen door de leeftijd van die draagmoeder. Is dat geen reden genoeg om dit te verbieden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat immoreel is en wat niet immoreel is kan zomaar niet collectief beslist worden ivm kinderen verwekken. Dat zijn persoonlijke beslissingen. Tussen mijn 45-ste en mijn 66-ste had ik 20 kinderen kunnen maken bij verschillende vrouwen. Daar heeft niemand een punt achter te plaatsen. Wat wel kan afgewogen op ethiek en moraliteit is het gebruik dat kan en mag gemaakt worden van de wetenschappelijke en medische vooruitgang op dat gebied. Daar moet gewoon een wetgeving op geplakt. Maar veroordelen met de natte vinger is een schandaal. Let wel, ik gun je je subjectieve standpunt. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2011 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn standpunt is helemaal niet subjectief. Waar haal jij die onzin vandaan??? Ik baseer mij op de wetenschap en op de geneeskunde, op feiten. Een natte vinger heeft daar helemaal niets mee te maken. Helemaal niets. Bovendien, die draagmoeder is wel degelijk kunstmatig bevrucht, had ik begrepen. Dat is gewoon immoreel. Eerlijk gezegd, ik vind uw reactie nogal vreemd. Raar van zoiets te antwoorden. Ook raar dat niemand zou mogen opkomen voor de rechten van dat kind en dat alleen die draagmoeder rechten zou hebben. Maar ik ga volledig akkoord met die éne zin. Er moet een wet zijn die het kunstmatig bevruchten van draagmoeders regelt. Laatst gewijzigd door Stefanie : 20 september 2011 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind zo'n late reproductie ongewenst maar niet per sé immoreel. Misschien als je wat bronnen, wetgeving, jurisdictie aanhaalde. Misschien bestaat er weinig over? Of is het weer zo'n geval dat de mogelijkheden ver op de wet vooruitlopen? Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2011 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ik heb er geen enkel probleem mee dat wetovertreders bestraft worden.
In Italië schijnt er evenwel zo geen wet t e bestaan... Ik zoek het op voor B en N Het gezondheidsprobleem aanvaard ik als de medische wetenschap dat zegt. Het verzorgingsprobleem niet. Dat lijkt me speculatief. |
![]() |
![]() |