![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij mijn nieuwe acer wordt de warmte uitgeblazen via de zijkant, ik heb dan ook het geluk om een grafische kaart en grafische chip geïntegreerd in de cpu te hebben. Schitterend om de warmte te beperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() In het begin was medion prijs/kwaliteit goed maar de laatste jaren vind ik ze zeer slecht geworden. Vooral de klantendienst (herstellingen is een ramp geworden. Die ervaringen hebben ervoor gezorgd dat ik voor Acer heb gekozen. Hun middensegment is van prijs/kwaliteit zeer goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Ikzelf niet maar mag in de familiekring vrij veel. En je mag raden wie het mag oplossen als er problemen zijn. De eerste medion ging vrij lang mee (7 jaar) en was vrij degelijk en goed. De touch-pc van medion valt nog mee maar de notebooks zijn op gebied van afwerking een ramp. Plastic is nogal krasgevoelig (aan de sterkte twijfel ik ook), touchpad is minder goed en vooral de pré-instellingen zijn slecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je stelt hem zelf samen met stukken uit de conrad of andere online winkels, ofwel ga je er een kopen bij Dell, mediaworld, Saturen etc... Zelf ben ik ook een grotere fan van die pc boer bij u in t straat of dorp, die weten meestal wel wat ze aan het verkopen zijn en kunnen dan ook zelf de garantie uitvoeren (als ze niet failliet gaan. ) 15 jaar geleden toen er in die business nog iets te verdienen viel, heb ik daar ook nog gewerkt, wij leverden de betere en dus duurdere kwaliteit. (vooral KMO's als klant. ) Komt er vooral op neer dat er op een PC geen bal meer wordt verdiend, dat is gewoon een middel om klanten aan u te binden, (voor KMO's dan) voor de gewone consumer markt, wordt er dan weer gegokt op verkoop van software en onderhoudscontracten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij is betrouwbaarheid en beschikbaarheid belangrijk. Als mijn laptop stuk is moet die op een paar dagen gerepareerd zijn. Simpel. En daar voldoet Dell perfect aan voor mij. Ik betaal die 300 euro wel extra voor die service. Tot nu toe sta ik er mooi in het groen mee, want een moederbord en scherm vervangen bij een laptop is niet goedkoop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij zullen ze niet meer zien, wat notebooks betreft... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor thuis heb ik mij om dezelfde reden een Mac gekocht, ik wou gewoon dat gekloot niet meer, dat ge wel hebt bij PC's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor Siemens notebooks gehad, en die waren ook ok. HP vond ik vooral de service voor hun printers en servers goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vindt ge nu zelf ook ni dat er ni veel over schiet van uwe kritiek ? ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vergeet dat maar. Ik heb in mijn leven een keer iets gekocht bij Saturn (in een vlaag van zinsverbijstering) en toen dat toestel - recht uit de doos nota bene - niet werkte kreeg ik van de klantendienst een grote bek en een niet-werkend nummer van Acer. Heb dan maar een mail gestuurd naar de directie van Saturn, waarin ik onder meer dreigde met Test Aankoop en de economische inspectie. Twee dagen later kreeg ik een nieuw toestel en nog wat randapparatuur er bovenop. Maar moeilijk doen ze dus wel. Je moet gewoon moeilijk terugdoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ervaring met Saturn is echter wel belangrijk. Het toont aan dat de klant aan het langste eind trekt, mits soms wat aandringen. Het verschil met andere ketens is dat bepaalde winkelketens nogal geneigd zijn de klant met een kluitje in het riet te sturen. Wat velen ook mogen denken, een keten als Aldi doet niet moeilijk, net zoals Colruyt. Het is nu eenmaal hun handelsmerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar wat je zegt klopt natuurlijk wel: als consument mag je niet te veel schrik hebben en doe je er altijd goed aan in zulke gevallen van je oren te maken en te dreigen de reputatie van het bedrijf te besmeuren. Dat lukt zowat overal - ik heb ook al vrienden geholpen met het schrijven van dergelijke klachtenbrieven en altijd met succes - behalve bij overheidsbedrijven. Dan heb je meestal brute pech. EDIT: ik zie nu pas de post van ratatosk, blijkbaar kan het bij sommige overheidsbedrijven dus wel. Laatst gewijzigd door Steve_M : 27 september 2011 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() De helpdesk van belgacom is schitterend, zelfs mensen die ik ken en Telenet hebben zijn verbaasd dat het zo vlot gaat. Decoder of modem inwisselen? Geen probleem, gewoon naar de belgacomwinkel gaan, telefoonnummer geven en klaar is kees. Problemen met het netwerk, telefoontje en 10 minuten later zie je aan je tv dat ze er reeds aan werken. belgacom is de laatste jaren serieus verbeterd. Er zijn minpunten maar op gebied van hulp of iets wisselen zijn ze zeer flexibel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook. Als je een probleem hebt met een van deze twee producenten kan je rechtsreeks contact opnemen met de firma. Het verdeelpunt (winkel) levert je geen specifieke garanties of dienstverlening. Dit in tegenstelling tot een verkooppunt van Acers of medions, waar de winkel aanspreekpunt is bij onvolkomenheden (bijvoorbeeld). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Medion Intel I3 Intel HD, 750GB USB3,... ![]() Medion is een 17" en kost 499 euro, de acer 15.4" en kost 539 euro De bouwkwaliteit van de Acer is een pak beter, bovendien is de grafische kaart in de acer een belangerijke voordeel tov de medion. Laatst gewijzigd door Ratatosk : 28 september 2011 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |