Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2011, 08:25   #41
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik kocht een kleine vijf jaar geleden mijn Acer in Aldi. Tot nu toe nooit een probleem mee gehad, behalve het ondertussen gekend temperatuurprobleem, te wijten aan het feit dat er te weinig ventilatieruimte is onderaan het toestel, en waar een elegante oplossing voor bestaat. En inderdaad, Aldi verkoopt hoofdzakelijk Medion-toestellen, waar ik er ondertussen een drietal van heb gekocht en waarmee ik nooit problemen heb gehad.
Maar daar gaat het niet om. De topicstarter heeft het over een garantieperiode. Daar zit de producent - toeleverancier van de winkel -tegenover de klant voor niets tussen. Binnen de garantieperiode doet geen enkele winkelketen moeilijk: nieuw toestel of geld terug.
En als ze lastig doen gewoon dreigen met test aankoop.

Bij mijn nieuwe acer wordt de warmte uitgeblazen via de zijkant, ik heb dan ook het geluk om een grafische kaart en grafische chip geïntegreerd in de cpu te hebben. Schitterend om de warmte te beperken.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 08:37   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kocht een kleine vijf jaar geleden mijn Acer in Aldi. Tot nu toe nooit een probleem mee gehad, behalve het ondertussen gekend temperatuurprobleem, te wijten aan het feit dat er te weinig ventilatieruimte is onderaan het toestel, en waar een elegante oplossing voor bestaat. En inderdaad, Aldi verkoopt hoofdzakelijk Medion-toestellen, waar ik er ondertussen een drietal van heb gekocht en waarmee ik nooit problemen heb gehad.Maar daar gaat het niet om. De topicstarter heeft het over een garantieperiode. Daar zit de producent - toeleverancier van de winkel -tegenover de klant voor niets tussen. Binnen de garantieperiode doet geen enkele winkelketen moeilijk: nieuw toestel of geld terug.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 08:41   #43
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
In het begin was medion prijs/kwaliteit goed maar de laatste jaren vind ik ze zeer slecht geworden. Vooral de klantendienst (herstellingen is een ramp geworden. Die ervaringen hebben ervoor gezorgd dat ik voor Acer heb gekozen. Hun middensegment is van prijs/kwaliteit zeer goed.
Oud 27 september 2011, 08:48   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
In het begin was medion prijs/kwaliteit goed maar de laatste jaren vind ik ze zeer slecht geworden. Vooral de klantendienst (herstellingen is een ramp geworden. Die ervaringen hebben ervoor gezorgd dat ik voor Acer heb gekozen. Hun middensegment is van prijs/kwaliteit zeer goed.
hoeveel medions had je al en welke problemen heb je er dan concreet mee gehad ?
Oud 27 september 2011, 09:10   #45
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
hoeveel medions had je al en welke problemen heb je er dan concreet mee gehad ?
Ikzelf niet maar mag in de familiekring vrij veel. En je mag raden wie het mag oplossen als er problemen zijn. De eerste medion ging vrij lang mee (7 jaar) en was vrij degelijk en goed. De touch-pc van medion valt nog mee maar de notebooks zijn op gebied van afwerking een ramp. Plastic is nogal krasgevoelig (aan de sterkte twijfel ik ook), touchpad is minder goed en vooral de pré-instellingen zijn slecht.
Oud 27 september 2011, 09:18   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die garantiecontracten van Dell zijn wel duur.
En omdat Dell vanuit het buitenland verkoopt in België achten ze zich niet gebonden de privécliënteel de wettelijk voorziene 2-jaar garantie standaard te geven. Wil je ze toch dan moet je betalen.

Om die reden kocht ik enkele maanden geleden een huis-gemonteerde pc bij een kleine winkel. (die kleine pcwinkels worden trouwens zeldzamer , hier in Brussel)
Die kunnen dan ook niet meer concureren he, ...

Of je stelt hem zelf samen met stukken uit de conrad of andere online winkels, ofwel ga je er een kopen bij Dell, mediaworld, Saturen etc...

Zelf ben ik ook een grotere fan van die pc boer bij u in t straat of dorp, die weten meestal wel wat ze aan het verkopen zijn en kunnen dan ook zelf de garantie uitvoeren (als ze niet failliet gaan. ) 15 jaar geleden toen er in die business nog iets te verdienen viel, heb ik daar ook nog gewerkt, wij leverden de betere en dus duurdere kwaliteit.

(vooral KMO's als klant. )

Komt er vooral op neer dat er op een PC geen bal meer wordt verdiend, dat is gewoon een middel om klanten aan u te binden, (voor KMO's dan) voor de gewone consumer markt, wordt er dan weer gegokt op verkoop van software en onderhoudscontracten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 09:35   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die kunnen dan ook niet meer concureren he, ...

Of je stelt hem zelf samen met stukken uit de conrad of andere online winkels, ofwel ga je er een kopen bij Dell, mediaworld, Saturen etc...

Zelf ben ik ook een grotere fan van die pc boer bij u in t straat of dorp, die weten meestal wel wat ze aan het verkopen zijn en kunnen dan ook zelf de garantie uitvoeren (als ze niet failliet gaan. ) 15 jaar geleden toen er in die business nog iets te verdienen viel, heb ik daar ook nog gewerkt, wij leverden de betere en dus duurdere kwaliteit.

(vooral KMO's als klant. )

Komt er vooral op neer dat er op een PC geen bal meer wordt verdiend, dat is gewoon een middel om klanten aan u te binden, (voor KMO's dan) voor de gewone consumer markt, wordt er dan weer gegokt op verkoop van software en onderhoudscontracten.
Ik heb jarenlang zelf PC's samengesteld, maar nu heb ik er geen goesting noch de tijd meer voor.

Voor mij is betrouwbaarheid en beschikbaarheid belangrijk. Als mijn laptop stuk is moet die op een paar dagen gerepareerd zijn. Simpel.

En daar voldoet Dell perfect aan voor mij. Ik betaal die 300 euro wel extra voor die service. Tot nu toe sta ik er mooi in het groen mee, want een moederbord en scherm vervangen bij een laptop is niet goedkoop.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 13:14   #48
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
voor persoonlijk gebruik 4 medion pc's versleten en 3 laptops op een periode van zo'n 15 jaar

gewoon nog nooit problemen mee gehad.

voor thuisgebruik gaat er voor mij dan ook niks boven Medion ... er is gewoon niks op de markt dat kan concureren met die prijs/kwaliteit.

voor zakelijk gebruik vind ik de service van HP heel professioneel en correct. Al krijg ik t soms om mijn zenuwen van hun vasthouden aan procedures, waardoor je soms eerst een standaard maar foutieve reparatie krijgt (vooral bij printers)...die blijft wel ten laste van HP uiteindelijk, maar ik vind dat zonde van de resources. Ook altijd zever met UPS over de kosten van de zendingen, terwijl die heen en terug heel duidelijk voor HP zijn ... elke keer weer zever met UPS daarover.
Ik heb de laatste jaren 3 HP notebooks gehad... en met alle drie problemen...
Mij zullen ze niet meer zien, wat notebooks betreft...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 14:49   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb jarenlang zelf PC's samengesteld, maar nu heb ik er geen goesting noch de tijd meer voor.

Voor mij is betrouwbaarheid en beschikbaarheid belangrijk. Als mijn laptop stuk is moet die op een paar dagen gerepareerd zijn. Simpel.

En daar voldoet Dell perfect aan voor mij. Ik betaal die 300 euro wel extra voor die service. Tot nu toe sta ik er mooi in het groen mee, want een moederbord en scherm vervangen bij een laptop is niet goedkoop.
Wij doen hetzelfde voor onze PC's hier, Dell.

Voor thuis heb ik mij om dezelfde reden een Mac gekocht, ik wou gewoon dat gekloot niet meer, dat ge wel hebt bij PC's.
Oud 27 september 2011, 14:51   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik heb de laatste jaren 3 HP notebooks gehad... en met alle drie problemen...
Mij zullen ze niet meer zien, wat notebooks betreft...
Ik heb hier en op mijn vorig werk een HP notebook en die werken tot hiertoe goed.

Daarvoor Siemens notebooks gehad, en die waren ook ok.

HP vond ik vooral de service voor hun printers en servers goed.
Oud 27 september 2011, 15:29   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ikzelf niet maar mag in de familiekring vrij veel. En je mag raden wie het mag oplossen als er problemen zijn. De eerste medion ging vrij lang mee (7 jaar) en was vrij degelijk en goed. De touch-pc van medion valt nog mee maar de notebooks zijn op gebied van afwerking een ramp. Plastic is nogal krasgevoelig (aan de sterkte twijfel ik ook), touchpad is minder goed en vooral de pré-instellingen zijn slecht.
manmanman, ... krasgevoelig en pré-instellingen ...

vindt ge nu zelf ook ni dat er ni veel over schiet van uwe kritiek ? ...
Oud 27 september 2011, 16:00   #52
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
manmanman, ... krasgevoelig en pré-instellingen ...

vindt ge nu zelf ook ni dat er ni veel over schiet van uwe kritiek ? ...
Nee want voor hetzelfde geld kan ik betere notebooks kopen.
Oud 27 september 2011, 16:05   #53
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnen de garantieperiode doet geen enkele winkelketen moeilijk: nieuw toestel of geld terug.
Vergeet dat maar. Ik heb in mijn leven een keer iets gekocht bij Saturn (in een vlaag van zinsverbijstering) en toen dat toestel - recht uit de doos nota bene - niet werkte kreeg ik van de klantendienst een grote bek en een niet-werkend nummer van Acer. Heb dan maar een mail gestuurd naar de directie van Saturn, waarin ik onder meer dreigde met Test Aankoop en de economische inspectie. Twee dagen later kreeg ik een nieuw toestel en nog wat randapparatuur er bovenop. Maar moeilijk doen ze dus wel. Je moet gewoon moeilijk terugdoen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 16:12   #54
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Vergeet dat maar. Ik heb in mijn leven een keer iets gekocht bij Saturn (in een vlaag van zinsverbijstering) en toen dat toestel - recht uit de doos nota bene - niet werkte kreeg ik van de klantendienst een grote bek en een niet-werkend nummer van Acer. Heb dan maar een mail gestuurd naar de directie van Saturn, waarin ik onder meer dreigde met Test Aankoop en de economische inspectie. Twee dagen later kreeg ik een nieuw toestel en nog wat randapparatuur er bovenop. Maar moeilijk doen ze dus wel. Je moet gewoon moeilijk terugdoen.
Hangt niet af van welke winkel maar eerder van welke persoon. De enigste dienst waarmee ik problemen mee gehad hebt is die van Medion (na hun verhuis). Van Belgacom ben ik echter zeer tevreden van, was elke dienst maar zo vlot.
Oud 27 september 2011, 16:51   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steve. Volgens mij had je vooral te maken met een gemakzuchtige kassier. Ik kan mij uiteraard vergissen. Met Saturn heb ik geen ervaing behalve dat ik er toevallig wat "Tomb Raiders" zeer goedkoop op de kop heb kunnen tikken.
Je ervaring met Saturn is echter wel belangrijk. Het toont aan dat de klant aan het langste eind trekt, mits soms wat aandringen. Het verschil met andere ketens is dat bepaalde winkelketens nogal geneigd zijn de klant met een kluitje in het riet te sturen. Wat velen ook mogen denken, een keten als Aldi doet niet moeilijk, net zoals Colruyt. Het is nu eenmaal hun handelsmerk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 17:06   #56
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steve. Volgens mij had je vooral te maken met een gemakzuchtige kassier. Ik kan mij uiteraard vergissen. Met Saturn heb ik geen ervaing behalve dat ik er toevallig wat "Tomb Raiders" zeer goedkoop op de kop heb kunnen tikken.
Je ervaring met Saturn is echter wel belangrijk. Het toont aan dat de klant aan het langste eind trekt, mits soms wat aandringen. Het verschil met andere ketens is dat bepaalde winkelketens nogal geneigd zijn de klant met een kluitje in het riet te sturen. Wat velen ook mogen denken, een keten als Aldi doet niet moeilijk, net zoals Colruyt. Het is nu eenmaal hun handelsmerk.
Bwa, niet echt. Saturn heeft een klantendienst die zich met niets anders bezighoudt. Die man kreeg daar toen (terwijl ik erbij stond, want ik was uitgenodigd door de directeur van de vestiging) een fikse uitbrander, maar eigenlijk vond ik dat maar niets, want de kans is groot dat die kerel ook maar bevelen opvolgde (genre: als ze moeilijk doen, geef dan maar het nummer van de producent).

Maar wat je zegt klopt natuurlijk wel: als consument mag je niet te veel schrik hebben en doe je er altijd goed aan in zulke gevallen van je oren te maken en te dreigen de reputatie van het bedrijf te besmeuren. Dat lukt zowat overal - ik heb ook al vrienden geholpen met het schrijven van dergelijke klachtenbrieven en altijd met succes - behalve bij overheidsbedrijven. Dan heb je meestal brute pech.

EDIT: ik zie nu pas de post van ratatosk, blijkbaar kan het bij sommige overheidsbedrijven dus wel.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 27 september 2011 om 17:07.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 18:03   #57
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

EDIT: ik zie nu pas de post van ratatosk, blijkbaar kan het bij sommige overheidsbedrijven dus wel.
De helpdesk van belgacom is schitterend, zelfs mensen die ik ken en Telenet hebben zijn verbaasd dat het zo vlot gaat. Decoder of modem inwisselen? Geen probleem, gewoon naar de belgacomwinkel gaan, telefoonnummer geven en klaar is kees. Problemen met het netwerk, telefoontje en 10 minuten later zie je aan je tv dat ze er reeds aan werken. belgacom is de laatste jaren serieus verbeterd. Er zijn minpunten maar op gebied van hulp of iets wisselen zijn ze zeer flexibel.
Oud 28 september 2011, 08:23   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Binnen het Vlaams Gewest hebben we slechts 2 grote spelers. Belgacom, waar de federale overheid nog steeds hoofdaandeelhouder is, en Telenet, het Vlaams paradepaardje van VD Brande destijds. Beiden zijn uiteraard zeer goed, technisch en qua dienstverlening. Ik stel wel vast dat Belgacom zich steeds heeft moeten toespitsen op een breed publiek van sportliefhebbers. Wat ik ook vaststel is dat er niets kan tippen aan de electronische snelweg van Telenet. Dat dit een paar euro's meer kost ( tenminste moest dit nog zo zijn) vind ik van ondergeschikt belang.

Hoe dan ook. Als je een probleem hebt met een van deze twee producenten kan je rechtsreeks contact opnemen met de firma. Het verdeelpunt (winkel) levert je geen specifieke garanties of dienstverlening. Dit in tegenstelling tot een verkooppunt van Acers of medions, waar de winkel aanspreekpunt is bij onvolkomenheden (bijvoorbeeld).
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 09:20   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee want voor hetzelfde geld kan ik betere notebooks kopen.
zet er dan hier maar eens twee naast elkaar, ik geloof je niet.
Oud 28 september 2011, 09:40   #60
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
zet er dan hier maar eens twee naast elkaar, ik geloof je niet.
Acer Intel I3, geforce GT 520m,500GB, USB3,...

Medion Intel I3 Intel HD, 750GB USB3,...

Medion is een 17" en kost 499 euro, de acer 15.4" en kost 539 euro

De bouwkwaliteit van de Acer is een pak beter, bovendien is de grafische kaart in de acer een belangerijke voordeel tov de medion.

Laatst gewijzigd door Ratatosk : 28 september 2011 om 09:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be