![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen behoefte het VB te bashen maar ik mag toch uw pretentie van een consequente houding bevragen hoop ik, zonder persoonlijk aangevallen te worden? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De mens mag zich van mijn part bezatten en snuiven hoeveel die wilt. Maar thuis. Ik ben voor een zero-tolerantie voor mensen die bijvoorbeeld achter het stuur zitten en zich schuldig maken aan zulke feiten. Hard bestraffen die handel door een ferme boete op te leggen en rijbewijs voor minstens een jaar (of voorgoed bij zware gevallen) in te trekken.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 september 2011 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ideaaltypische wereld zien als gevuld met clonen van jezelf kan je enkel wensen vanuit een existentiële angst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs matig marihuanagebruik leidt op termijn tot gezondheidsschade. Een voorgeschreven gebruik van een derivaat bij een medische behandeling kan ik aanvaarden. De arts maakt dan wel uit of het al dan niet verantwoord is. Beide drugs kennen echter een hoge verslavingsgraad en zijn (wegens hun vermeende onschadelijkheid) een stap in stepstonetheorie. Alhoewel een zeker aantal gebruikers van cocaine beweert dat dit geen gevolgen heeft is dat daarom nog niet zo. Dit gaat misschien wel op voor zeer minimale gebruikers die dit maximaal een paar jaar gebruiken. Voor de echt langdurige of zware gebruikers is dat al vraaglijker. En hoe je het ook draait of keert... een bijdrage aan de volksgezondheid is het niet wel. Laat mij de vraag terugspelen. Indien een substantie voor een niet onbelangrijk deel gebruikers nefaste gevolgen heeft en geen enkel voordeel voor de gemeenschap. waarom zou die gemeenschap haar dan moeten legaliseren? De illegaliteit rond drugs speelt zich niet alleen af door het gebruik en de verkoop. Je gaat me toch niet vertellen nog niet van cocainehoertjes (mannelijke en vrouwelijke, vraag het maar aan Elio) gehoord te hebben? Of van diefstallen en inbraken om in de verslaving te kunnen voorzien? Dat zijn toch al lang geen uitzonderlijke gevallen meer?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2 Indien je mijn reacties daar op naleest zal je zien dat ik aanstootgevend gedrag van eender welke geaardheid veroordeel. Ik vergeleek in het verleden het meenemen van kinderen naar een GAYPRIDE parade al met een bezoek met kinderen aan een sexbar. Ook al laat je ze niet deelnemen aan het gebeuren confronteer je ze toch onnodig met dit soort zaken. Wanneer een kind rijp is om antwoorden te krijgen zal het vragen stellen. En dan is het aan jou om onbevooroordeeld te antwoorden. Laatste reactie hier op dit gegeven. Stel je vragen op het gepaste forum. Indien ik ze een antwoord waardig vindt zal ik dat heus wel geven... Nog een nuttige bijdrage te leveren misschien? ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, ik ging u juist dezelfde vraag stellen.
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er spelen echter mijn inziens nog andere zaken mee. Je maakt deel uit van een gemeenschap waarvan je alle voordelen geniet. Derhalve is het niet meer dan billijk indien je je aan de regels van die gemeenschap houdt. Wens je die regels te veranderen dan dien je dat op een verantwoorde democratische manier te doen. Wat verboden is is verboden. Jou instrument om dat te wijzigen is je stem. Elke andere manier houdt in dat jij je mening boven die van alle andere stelt. Op dat moment stel je jezelf feitelijk buiten de gemeenschap en zou je eerlijkheidshalve af moeten zien van al de voordelen die ze biedt. Zoniet ben je gewoon een sociale parasiet... Indien je van hieruit een standpunt gaat innemen vanuit de gemeenschap in plaats vanuit je individu kom je op een gegeven moment in conflict met jezelf. Aan jou de keuze dan. Gemeenschap of anarchie. VB: Ik houdt er wel van snel te rijden. Op de openbare weg is dat verboden voor mijn veiligheid en voor die van anderen. Wanneer ik op de openbare weg te snel rijdt verwerp ik de rechten van alle burgers van het land. Niet alleen van diegene die ik tegenkom maar van allemaal. Want die wetten zijn niet gemaakt voor mij maar voor de gemeenschap. De gemeenschap is niet zo iets dat je zo maar opzij schuift. Derhalve komen een aantal van mijn standpunten niet overeen met de wet. Maar ik vind wel dat ik die moet eerbiedigen. Dus zolang de wet druggebruik verbiedt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Dat antwoord heb ik al gegeven en zeer gedetaileerd zelfs.
Ik ga niets verbieden en kan dat ook niet. Ik geef je hier enkel mijn mening. Wat is de jouwe precies, ![]() ![]() Ik ben voor een nultolerantie op de openbare weg bvb. (zoals ik al duidelijk stelde dus, het zijn maar enkele bladzijden. Lees ze even) Wat vindt jij aanvaardbaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U doet alsof Marihuana gevaarlijker is dan Alcohol. Hierbij gaat u voorbij aan de feiten. Een consequente houding zou van alcohol het prioritair aan te pakken probleem maken omwille van de grotere gezondheids- en sociale impact. Dat kan je zien overal ter wereld in alle culturen. Je kan preferen het niet te willen zien, maar laat dan uw claim op een consequente houding gebaseerd op wetenschap vallen aub. Citaat:
Citaat:
P.S. tabak is de grootste doder onder de drugs. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 september 2011 om 14:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Dag Pietje.
Nog steeds op (NEO)NAZIjacht zie ik?
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve na te gaan wat de schade is voor de maatschappij van een verbod vooraleer dat verbod in te voeren of te handhaven. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil je nu nieuws weten ?? Sommigen willen ons, onze drugs ontzeggen.
![]() |
#57 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze geldt dus ook voor legale drugs maar wel minder. En al helemaal niet meer wanneer het gaat om sociaal aanvaardde drugs. En dat is heel wat anders dan al dan niet legale drugs... Citaat:
U haalt telkens één element van een drug aan om haar waarde in dit gegeven te bepalen. Je beschrijft toch ook geen wagen aan de hand van zijn rempedaal? Bovendien (nog maar eens) heeft alchol bij matig gebruik een positieve invloed op je gezondheid. M heeft dat niet... Citaat:
Wetten worden niet uitgevaardigd voor of tegen overtreders maar om de bescherming van de gehele gemeenschap. Die zou moeten bestuurd worden vanuit een meerderheid/minderheid gegeven. Dat houdt in dat de minderheid, wil ze deel uitmaken van die gemeenschap, zich bij die regels moet neerleggen. Drugs zijn voor het merendeel verboden. You loose. ![]() Citaat:
Het zou voor de volksgezondheid echter zelfs negatief zijn. Harddrugs legaal verkopen op elke hoek zal het aantal verslaafden echt niet doen afnemen... Vraag eens aan vrouwen die thuis in elkaar worden geslagen door alcoholisten of door andere druggebruikers wat ze liever hebben. In elkaar geslagen te worden door de drinker of de spuiter? Of aan verkeersslachtoffers of ze liever doodgereden worden door een drinker of een andere junkie? Je reactie slaat gewoon nergens op! Doe zelf je ogen eens even open... ![]()
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alle samenlevingen zie je dat roesopwekking toch wel een plaats heeft. Mensen zijn geen robots, maar existentiële wezens. Zomaar de roes afpakken, zou wel eens effecten kunnen hebben die jij blijkbaar niet verwacht. Misschien eens in overweging nemen dat niet iedereen zoals jou is, en dat mensen die anders zijn niet fout zijn, maar gewoon anders zijn, en ook hun leven mogen leiden.
![]() |
![]() |
#59 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er sterven jaarlijks in België naar schatting 3000 mensen als gevolg van passief roken. Zeg eens Pietje? Zijn al die slachtoffers 'onze (jouw) drugs' waard? Durf je hier op ja of nee antwoorden? ![]() Voor mij is dat kort en bondig nee. ![]()
|
![]() |
![]() |