Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 1 oktober 2011, 09:26   #41
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
En als iedereen nu in zijn eigen (nationale) taal zijn zaak kon laten voorkomen, al dan niet met tolken??

Als ik hier in Wallonië moet voorkomen , zal het 200% zeker in het Frans zijn, wat soms heel moeilijk is, gezien de gerechtelijke termen. Hopelijk gebeurt het nooit.

Natuurlijk, wat gebeurt er als de ene partij Franstalig en de andere partij Nederlandstalig is??
Twee rechtzaken, één in het nederlands en één in het frans, maar wat als ze tot een andere uitspraak komen ...
Oud 1 oktober 2011, 09:30   #42
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Oei, wouterke is boos weggelopen gisterenavond, maar na een half uurtje was hij alweer gekalmeerd

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111001_012:
Citaat:
De gesprekken zaten donderdag en ook vrijdag in de loop van de dag muurvast en daar lijkt ondertussen niet zoveel verandering in te zijn gekomen. De Franstaligen wijzen vooral met de vinger naar CD&V-voorzitter Wouter Beke. Die zou op een bepaald moment overigens boos zijn weggelopen en zijn koelbloedigheid hebben verloren. Pas na een half uur zou hij zijn teruggekomen.
Oud 1 oktober 2011, 09:59   #43
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Gewoon weer een stuk comedi dell arte. Vandaag, morgen of ten laatste maandag vinden ze wel een akkoord. Waarbij de vlaming weer dik genaaid is, uiteraard.

Ps: Is de koning al opgestegen??

Laatst gewijzigd door matthias999 : 1 oktober 2011 om 10:00.
matthias999 is offline  
Oud 1 oktober 2011, 10:10   #44
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Indien de "onderhandelaars" (en het parlement) dit goedkeuren, stellen ze zichzelf wel bloot aan burgerlijke en strafrechterlijke aansprakelijkheid voor de vele doden en gewonden die tgv deze waanzin zullen vallen.
Dat geeft jou de kans om van elke verkeersdode misbruik te maken in één van je persberichten op je website vol gespeelde verontwaardiging over 'het dodelijke federalisme', zoals je nu reeds gewent bent om bij elke andere ramp te doen.
respublica is offline  
Oud 1 oktober 2011, 10:11   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hoe durven ze. Die drie wegcodes zijn essentieel voor ons land.
Wil je me eens uitleggen wat er precies op tafel ligt om over wegverkeer te splitsen ?

En overigens is dit wel een blijk van hoe diep het water wel is tussen de Gemeenschappen; wat willen we nog samen doen en wat willen we zelf op ons eigen doen?

Overigens ondervind ik niet veel probleem als ik de Nederlandse, Duitse, Luxemburgse of Franse grens oversteek; pertang zitten die daar met een andere wegcode. (van de trein rijden in de chunnel, dat gaat nog, maar dan, daar aan de overkant, is 't wel ambetanter ...)

Ge beseft tegelijk toch dat verkeersborden er in heel de EU hetzelfde moeten uitzien .... 'k zeg het maar omdat ge precies zoudt uitvissen wat er precies op tafel ligt, niewaar ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 oktober 2011, 10:14   #46
respublica
Minister

Standaard

Hoe kan men dit rechtvaardigen? Er is geen haar op mijn hoofd dat hierop toegevingen zou willen doen. Franstaligen hebben in Nederlandstalige rechtszaken ook gewoon recht op een tolk en een eerlijk proces! In de 19e eeuw moest elke rechtszaak in Vlaanderen in het Frans verlopen, nu denken Franstaligen nog steeds dat ZIJ het recht hebben op Franstalige rechtszaken als ze in Vlaanderen komen wonen.
respublica is offline  
Oud 1 oktober 2011, 10:18   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Nog een algemene opmerking: er zijn er hier velen die beter de kranten moeten lezen, want het gaat nooit over strafzaken. Daar mag je steeds je eigen taal spreken, en zelfs de verwijzing vragen naar een rechtbank van net over de taalgrens.
Het gaat om burgerlijke rechtbanken !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 oktober 2011, 10:20   #48
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog een algemene opmerking: er zijn er hier velen die beter de kranten moeten lezen, want het gaat nooit over strafzaken. Daar mag je steeds je eigen taal spreken, en zelfs de verwijzing vragen naar een rechtbank van net over de taalgrens.
Het gaat om burgerlijke rechtbanken !!
#cestjoelle .. pardon .. #cesontlesjournaux

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 1 oktober 2011 om 10:21.
4x10E6 is offline  
Oud 1 oktober 2011, 10:24   #49
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Regionale wegcode: het gaat er niet om de wegcode te splitsen. Het gaat er om een integraal verkeersveiligheidsbeleid te voeren. Wat voor zin heeft het dat de Gewesten verantwoordelijk zijn voor de inrichting van de wegen, met uitzondering van de verkeerscode? Dat betekent echt niet dat Vlaanderen plots andere verkeerstekens gaat hebben, dat wordt immers nu al grotendeels op Europees niveau vastgelegd. Maar het kan wel betekenen dat Vlaanderen vastlegt dat de standaard snelheidsbeperking 70 km/u is ipv. 90 km/u. Dat bespaart in ieder geval een hoop verkeersborden. Vlaanderen heeft nu eenmaal meer nood aan een dergelijke beperking dan Wallonië, omwille van de hogere verkeersdichtheid.

Vlaanderen is bezaaid met verkeersborden! Men ziet door door het bos de bomen niet meer. En sinds de Vlaamse regering deze de bevoegheid overnam, is het alleen maar erger geworden. Een regelrechte schande is het. Om dan nog maar niet te spreken over de onnoemelijke slechte staat van de Vlaamse wegen op bepaalde plaatsen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2011 om 10:28.
Het Oosten is offline  
Oud 1 oktober 2011, 10:25   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wil je me eens uitleggen wat er precies op tafel ligt om over wegverkeer te splitsen ?
Denk dat het voorstel is, om in Vlaanderen rechts te rijden, en in Wallonie, links.
Bob is offline  
Oud 1 oktober 2011, 10:26   #51
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Denk dat het voorstel is, om in Vlaanderen rechts te rijden, en in Wallonie, links.
#cestjoelle .. pardon .. #cestmaladroite

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 1 oktober 2011 om 10:27.
4x10E6 is offline  
Oud 1 oktober 2011, 10:32   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vlaanderen is bezaaid met verkeersborden! Men ziet door door het bos de bomen niet meer. En sinds de Vlaamse regering deze de bevoegheid overnam, is het alleen maar erger geworden. Een regelrechte schande is het. Om dan nog maar niet te spreken over de onnoemelijke slechte staat van de Vlaamse wegen op bepaalde plaatsen.
De borden zijn gewoonweg een toepassing van de wet. En zijn de wegen in Wallonie beter, nu we toch dien toer opgaan ?
Bob is offline  
Oud 1 oktober 2011, 10:37   #53
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De borden zijn gewoonweg een toepassing van de wet. En zijn de wegen in Wallonie beter, nu we toch dien toer opgaan ?
U zou zich verbazen hoe goed de wegen in Wallonië nu zijn. En hoe verzorgd er tegenwoordig alles bijligt. Telkens wanneer ik in Wallonië kom, maak ik bij mezelf de bedenking: die Walen zijn goed bezig, want vroeger was het een echte rotzooi. Niet dat het perfect is, zeker niet in de winter. Want zout strooien, daar hebben sommige Waalse gemeenten nog nooit van gehoord.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2011 om 10:40.
Het Oosten is offline  
Oud 1 oktober 2011, 10:40   #54
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Benieuwd wanneer Beke plat op de buik gaat liggen, het zal wel niet lang meer duren vooralleer hij finaal door de knieen gaat.
matthias999 is offline  
Oud 1 oktober 2011, 10:47   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zou zich verbazen hoe goed de wegen in Wallonië nu zijn. En hoe verzorgd er tegenwoordig allesl bijligt. Telkens wanneer ik in Wallonië kom, maak ik bij mezelf de bedenking: die Walen zijn goed bezig, want vroeger was het een echte rotzooi. Niet dat het perfect is, zeker niet in de winter. Want zout strooien, daar hebben sommige Waalse gemeenten nog nooit van gehoord.
Mij valt het toch op, als in bvb vanuit Duitsland of Luxemburg, in Wallonie kom binnengevallen, dat de kwaliteit van de wegen daar een stuk minder is.
Toegegeven, vanuit Vlaanderen valt mij dit iets minder op. Maar zowel in Vlaanderen, als in Wallonie lapt men op. Men herstelt niet.
Bob is offline  
Oud 1 oktober 2011, 13:16   #56
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Gewoon weer een stuk comedi dell arte. Vandaag, morgen of ten laatste maandag vinden ze wel een akkoord. Waarbij de vlaming weer dik genaaid is, uiteraard.

Ps: Is de koning al opgestegen??
Volgende week het derde HISTORISCH akkoord...

Met die acht trollen aan tafel, krijgen we elke week een historisch akkoord
Hoera is offline  
Oud 1 oktober 2011, 13:37   #57
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat de blauwen absoluut signalisatiemagnaat en sjoemelaar Janssens zo veel mogelijk moesten kunnen laten verdienen. Er blijft dan immers altijd iets aan de strijkstok hangen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 1 oktober 2011, 13:38   #58
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij valt het toch op, als in bvb vanuit Duitsland of Luxemburg, in Wallonie kom binnengevallen, dat de kwaliteit van de wegen daar een stuk minder is.
Toegegeven, vanuit Vlaanderen valt mij dit iets minder op. Maar zowel in Vlaanderen, als in Wallonie lapt men op. Men herstelt niet.
Een jaar geleden of zo zag ik op "La Une" een onderzoeksreportage over de wegeninfrastructuur.
Men vergeleek Wallonië met Vlaanderen, maar in de eerste plaats met Frankrijk.
Blijkbaar gebruikt men daar een veel betere kwaliteit (ook dikker) bij het leggen van het wegdek.
Hier moddert men maar wat aan, het moet dan ook niet verwonderen dat er om de haverklap overal moet opgelapt worden.
Ook de controle is niets waard, geen wonder dus dat er dan gefoefeld wordt, en de Staat opgelicht wordt.
Oud 1 oktober 2011, 13:39   #59
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
U zou zich verbazen hoe goed de wegen in Wallonië nu zijn. En hoe verzorgd er tegenwoordig alles bijligt. Telkens wanneer ik in Wallonië kom, maak ik bij mezelf de bedenking: die Walen zijn goed bezig, want vroeger was het een echte rotzooi. Niet dat het perfect is, zeker niet in de winter. Want zout strooien, daar hebben sommige Waalse gemeenten nog nooit van gehoord.
De Walen goed bezig???? De Standaard gelezen vandaag???

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 1 oktober 2011, 13:42   #60
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
De nieuwe CdH-baas Lutgen kent er in ieder geval wat van om onze centen nutteloos te besteden!
http://www.youtube.com/watch?v=TsMJm...layer_embedded

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 1 oktober 2011 om 13:45.
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be