Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2011, 17:29   #41
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
1) akkoord.
2) akkoord.
3) dacht je?
4) juist wel.
Inderdaad...
Toen ik begon als ambtenaar, had ik een collega met een bedrukte uitstraling... hij was een klokkenluider. Hij had ooit eens over de koppen van zijn directe verantwoordelijken gesprongen, en zijn beklag gemaakt van de wantoestanden op de dienst, bij een politieke verantwoordelijke. De inhoud van zijn beklag werd de opvolgende dag identiek terugvertaald in zijn gezicht door zijn eerste verantwoordelijken. De gevolgen lieten niet op zich wachten, nutteloze taken, constant verwijten, werkonzekerheid e.a. Het is dus perfect mogelijk om iemand totaal te ontmensen. Op het einde van zijn contract, vertelde zijn verantwoordelijke, dat zijn contract enkel kon verlengd worden door een deeltijds contract. Hij kon daarmee zijn gezin niet onderhouden, en is vertrokken. Een week later werft men iemand anders aan. Na een tijd heb ik een gesprek met deze collega, en wat blijkt? Hij had deelgenomen aan hetzelfde examen als mij. Maar hij was in de eerste ronde gebuisd. Via zijn familie had hij goede contacten met die politieke verantwoordelijke waarbij mijn vorige collega zijn beklag van de wantoestanden had gemaakt. En hij was een trouwe partijkaarthoer.
Toen ik hem uitlegde wat zijn taken waren, kreeg ik als antwoord: Ik ga hier wel uitbollen, he.
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 17:34   #42
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Trouwens geef eens in, fraudezaken in Limburg, West-Vlaanderen, Oost Vlaanderen, Brabant, Antwerpen. Misschien dat er dan hier en daar wat ogen opengaan. Sossen, CD&V-ers, oVld-ers, allemaal een pond nat.

Laatst gewijzigd door subocaj : 12 oktober 2011 om 17:35.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 17:47   #43
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Trouwens geef eens in, fraudezaken in Limburg, West-Vlaanderen, Oost Vlaanderen, Brabant, Antwerpen. Misschien dat er dan hier en daar wat ogen opengaan. Sossen, CD&V-ers, oVld-ers, allemaal een pond nat.
Leo & Theo Projects
Oud 12 oktober 2011, 17:50   #44
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Hoe je het ook draait of keert: in Limburg wordt er gesjoemeld met het invullen van overheidsjobs.

Dat bevestigt dan meteen het vermoeden van vriendjespolitiek.
Ik denk dat er meer/minder wordt gesjoemeld dan in West-Vlaanderen of Antwerpen, hoor.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 18:15   #45
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik denk dat er meer/minder wordt gesjoemeld dan in West-Vlaanderen of Antwerpen, hoor.
Tegen de tapijten boer kan voorlopig niemand op.
Oud 13 oktober 2011, 13:32   #46
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sossen, CD&V-ers, oVld-ers, allemaal een pond nat.
Als je ergens berichtgeving leest, hoort en/of ziet waar 1 partij geviseerd wordt ivm corruptie, dan weet je dat het om een operatie beschadiging gaat en dat die andere partijen gewoon op zoek zijn naar hun deeltje van de corruptiekoek. Corruptie wordt nooit uitgeroeid op politiek niveau; enkel de spelers verwisselen gewoon van tijd tot tijd.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 13:36   #47
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Pajoske, wil je dan niet dat die praktijken aan de kaak worden gesteld, of vind jij, zoals heel veel Walen dat dat toch niet erg is???
Ik wens zeker dat dit aan de kaak gesteld wordt. Maar ik wijs wel op een dubbelzinnige houding. Daarmee bedoel ik dat men hier aanklaagt dat deze betrekkingen niet voor elke Vlaming even toegankelijk zijn. Dat er dus sprake is van vriendjespolitiek of het begunstigen van de eigen streekgenoten. Terwijl men elders vriendjespolitiek in wetteksten giet. Dan heb ik het op het Vlaamse decreet over wonen in eigen streek.
Je kan stellen dat indien die bevoordeling van Limburgers zou kloppen, hetgeen nog niet bewezen is, men dit kan beschouwen als recht op werk in eigen streek voor onze jongeren. Is dat dan minder waard dan recht op wonen in eigen streek voor andere jongeren? Terwijl de ouders/streekgenoten van die andere jongeren eerst al goed verdiend hebben bij de verkoop van hun onroerende goederen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 13 oktober 2011 om 13:36.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2011, 13:47   #48
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik wens zeker dat dit aan de kaak gesteld wordt. Maar ik wijs wel op een dubbelzinnige houding. Daarmee bedoel ik dat men hier aanklaagt dat deze betrekkingen niet voor elke Vlaming even toegankelijk zijn. Dat er dus sprake is van vriendjespolitiek of het begunstigen van de eigen streekgenoten. Terwijl men elders vriendjespolitiek in wetteksten giet. Dan heb ik het op het Vlaamse decreet over wonen in eigen streek.
Je kan stellen dat indien die bevoordeling van Limburgers zou kloppen, hetgeen nog niet bewezen is, men dit kan beschouwen als recht op werk in eigen streek voor onze jongeren. Is dat dan minder waard dan recht op wonen in eigen streek voor andere jongeren? Terwijl de ouders/streekgenoten van die andere jongeren eerst al goed verdiend hebben bij de verkoop van hun onroerende goederen.
Pajoske, het heeft ook zijn nadelen. Alhoewel we in de groenste provincie wonen zijn de prijzen van woningen gelijk aan een krot in Antwerpen. Dus allen naar Limburg, groen en goedkoop, net zoals in Wallonië.
Oud 13 oktober 2011, 14:04   #49
pajoske

Standaard

Citaat:
Pajoske, het heeft ook zijn nadelen. Alhoewel we in de groenste provincie wonen zijn de prijzen van woningen gelijk aan een krot in Antwerpen. Dus allen naar Limburg, groen en goedkoop, net zoals in Wallonië.
Het gaat er mijn om dat men eist dat alle Vlamingen evenveel rechten hebben op werken in Limburg dan de Limburgers zelf. Maar dat anderzijds onze Limburgse jongeren gediscrimineerd worden als ze, noodgedwongen in het cetnrum van Vlaanderen een onroerend goed kopen. Bv in Leuven en omgeving. Terwijl massa's van onze jongeren daar moeten gaan werken.
Oud 13 oktober 2011, 14:15   #50
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat is toch een beetje appelen met peren vergelijken. Elke overheid moet tewerkstelling en economische activiteit stimuleren, maar dat wil nog niet zeggen dat zij dit moeten beperken tot hun eigen instellingen. De overheid beschikt ook op elk niveau over de werkmiddelen om dit te stimuleren. De belastingbetaler verwacht binnen de mate van het mogelijke, de beste dienstverlening, dan is het ook normaal dat de overheid naar de beste kandidaten recruteert. Voor bepaalde functies kan het normaal een vereiste zijn dat de ambtenaar in de buurt woont van zijn werk. Maar dan heeft dit wel met zijn taken te maken.
Oud 13 oktober 2011, 14:25   #51
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
De overheid beschikt ook op elk niveau over de werkmiddelen om dit te stimuleren. De belastingbetaler verwacht binnen de mate van het mogelijke, de beste dienstverlening, dan is het ook normaal dat de overheid naar de beste kandidaten recruteert. Voor bepaalde functies kan het normaal een vereiste zijn dat de ambtenaar in de buurt woont van zijn werk. Maar dan heeft dit wel met zijn taken te maken.
En als de plaatselijke overheid van mening is dat de kennis van de streektaal een pluspunt is (ik denk aan bejaardenhuizen) kan ze dat volgens mij niet wettelijk in haar aanwervingsvereisten zetten.
Oud 13 oktober 2011, 14:49   #52
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En als de plaatselijke overheid van mening is dat de kennis van de streektaal een pluspunt is (ik denk aan bejaardenhuizen) kan ze dat volgens mij niet wettelijk in haar aanwervingsvereisten zetten.
Of dat wettelijk is, weet ik niet. De overheid kan onder omstandigheden vereisen om het woon werk verkeer tot een minimum te beperken, maar dit is geen excuus om de vacature enkel binnen die regio of twijfelachtige kanalen te verspreiden.
Als elke overheid haar vacatures op de VDAB site plaatst, dan is het probleem opgelost. Daar kan zij ook de regionale vereisten toelichten zonder dat er achteraf meningsverschillen zouden over ontstaan.
Oud 13 oktober 2011, 15:25   #53
pajoske

Standaard

Citaat:
Als elke overheid haar vacatures op de VDAB site plaatst, dan is het probleem opgelost. Daar kan zij ook de regionale vereisten toelichten zonder dat er achteraf meningsverschillen zouden over ontstaan.
Versta mij goed, ik vind dat ook niet meer dan correct. Maar je moet me dan eens uitleggen waarom men die gelijke behandeling voor alle Vlamingen niet toepast bij het verwerven van onroerend goed.
En zeg niet dat ik appelen met citroenen vergelijk. In beide gevallen hebben sommigen meer voorrechten ten opzichte van anderen.
Oud 13 oktober 2011, 15:38   #54
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Versta mij goed, ik vind dat ook niet meer dan correct. Maar je moet me dan eens uitleggen waarom men die gelijke behandeling voor alle Vlamingen niet toepast bij het verwerven van onroerend goed.
En zeg niet dat ik appelen met citroenen vergelijk. In beide gevallen hebben sommigen meer voorrechten ten opzichte van anderen.
U verwijst naar het gronden en pandendecreet, wat dus ook een wettekst is. Deze topic gaat over de aanwervingsprocedure buiten de bestaande wetgeving.
Maar om op uw vraag te antwoorden. Ik vind dit niet correct, tenzij het een maatschappelijk doel heeft en geen communotair (doordenkertje).
Oud 14 oktober 2011, 04:13   #55
subocaj

Standaard

Citaat:
U verwijst naar het gronden en pandendecreet, wat dus ook een wettekst is. Deze topic gaat over de aanwervingsprocedure buiten de bestaande wetgeving.
Maar om op uw vraag te antwoorden. Ik vind dit niet correct, tenzij het een maatschappelijk doel heeft en geen communotair (doordenkertje).
Deze topic gaat over de aanwerving-procedure binnen de bestaande wetgeving (ook een doordenkertje)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be