![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Inderdaad...
Toen ik begon als ambtenaar, had ik een collega met een bedrukte uitstraling... hij was een klokkenluider. Hij had ooit eens over de koppen van zijn directe verantwoordelijken gesprongen, en zijn beklag gemaakt van de wantoestanden op de dienst, bij een politieke verantwoordelijke. De inhoud van zijn beklag werd de opvolgende dag identiek terugvertaald in zijn gezicht door zijn eerste verantwoordelijken. De gevolgen lieten niet op zich wachten, nutteloze taken, constant verwijten, werkonzekerheid e.a. Het is dus perfect mogelijk om iemand totaal te ontmensen. Op het einde van zijn contract, vertelde zijn verantwoordelijke, dat zijn contract enkel kon verlengd worden door een deeltijds contract. Hij kon daarmee zijn gezin niet onderhouden, en is vertrokken. Een week later werft men iemand anders aan. Na een tijd heb ik een gesprek met deze collega, en wat blijkt? Hij had deelgenomen aan hetzelfde examen als mij. Maar hij was in de eerste ronde gebuisd. Via zijn familie had hij goede contacten met die politieke verantwoordelijke waarbij mijn vorige collega zijn beklag van de wantoestanden had gemaakt. En hij was een trouwe partijkaarthoer. Toen ik hem uitlegde wat zijn taken waren, kreeg ik als antwoord: Ik ga hier wel uitbollen, he. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Trouwens geef eens in, fraudezaken in Limburg, West-Vlaanderen, Oost Vlaanderen, Brabant, Antwerpen. Misschien dat er dan hier en daar wat ogen opengaan. Sossen, CD&V-ers, oVld-ers, allemaal een pond nat.
Laatst gewijzigd door subocaj : 12 oktober 2011 om 17:35. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als je ergens berichtgeving leest, hoort en/of ziet waar 1 partij geviseerd wordt ivm corruptie, dan weet je dat het om een operatie beschadiging gaat en dat die andere partijen gewoon op zoek zijn naar hun deeltje van de corruptiekoek. Corruptie wordt nooit uitgeroeid op politiek niveau; enkel de spelers verwisselen gewoon van tijd tot tijd.
|
|
|
#47 | |
|
|
Citaat:
Je kan stellen dat indien die bevoordeling van Limburgers zou kloppen, hetgeen nog niet bewezen is, men dit kan beschouwen als recht op werk in eigen streek voor onze jongeren. Is dat dan minder waard dan recht op wonen in eigen streek voor andere jongeren? Terwijl de ouders/streekgenoten van die andere jongeren eerst al goed verdiend hebben bij de verkoop van hun onroerende goederen. Laatst gewijzigd door pajoske : 13 oktober 2011 om 13:36. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
Het gaat er mijn om dat men eist dat alle Vlamingen evenveel rechten hebben op werken in Limburg dan de Limburgers zelf. Maar dat anderzijds onze Limburgse jongeren gediscrimineerd worden als ze, noodgedwongen in het cetnrum van Vlaanderen een onroerend goed kopen. Bv in Leuven en omgeving. Terwijl massa's van onze jongeren daar moeten gaan werken.
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Als elke overheid haar vacatures op de VDAB site plaatst, dan is het probleem opgelost. Daar kan zij ook de regionale vereisten toelichten zonder dat er achteraf meningsverschillen zouden over ontstaan. |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
|
Citaat:
En zeg niet dat ik appelen met citroenen vergelijk. In beide gevallen hebben sommigen meer voorrechten ten opzichte van anderen. |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Maar om op uw vraag te antwoorden. Ik vind dit niet correct, tenzij het een maatschappelijk doel heeft en geen communotair (doordenkertje). |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
|
Citaat:
|