![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom doe ik er niet meer aan mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik mijn hoofd in het zand steken? Denk je dat ik akkoord ga met slachterijen waar men dieren laat afzien? Of vetmesterijen of legbatterijen? Verklaar waarom ik het hoofd in het zand steek vooralleer je beweerd dat het zo is, ok. Kan jij mij vertellen waarom je vind dat de mens mag doen en laten wat hij wil met de dieren en alles rondom ons?
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom wil ik niets met vissen, jagen of stierenvechten of ander zinloos wreed gedrag te maken hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rechten zijn voor mij geen op papier gefabriceerde woordjes. Dat zijn wetten waar wij voor kiezen om erin te leven of niet. Dat kunnen alleen mensen? Onzin, in enorm veel troepen van dieren heb je een duidelijk hyarchie zitten die zij onderling hebben afgesproken...nee, niet met woorden nee. Maar wel door communicatie in 1 of andere vorm. Met alle middelen die voor jou gemaakt zijn en eerder al zijn uitgevonden bedoel je. Ik wil wel eens zien hoe lang je zou overleven in een plaats zoals een gorilla dat doet. Na een week of 4 ben je mierenvoer vrees ik. Wat ik hier enkel mee bedoel is dat de mens altijd denkt, beter te zijn dan andere dieren. En dat is niet het geval. Naar de winkel kunnen stappen en een wapen kopen om een gorilla af te richten of af te knallen maakt je niet beter hoor. Zoals ik al zei, dat zijn door de mens gecreerde wetten, geen rechten. Niet alles moet rond de mens draaien. Opnieuw denk je dat de mens het centrale is en dat alles en iedereen zich moet verantwoorden tov de mens. Ik zou niet weten waarom. Dieren hebben natuurlijke rechten en hoeven daarvoor geen plichten te hebben tov de mens. Maar 1 belangrijke vraag die ik nog steeds op dit forum blijf stellen....en als ze beantwoord is hangt er een vervolg aan vast. Wat is het criterium waarom de mens denkt/vind dat ze mogen doen en laten wat ze willen met dieren?
Laatst gewijzigd door illwill : 12 oktober 2011 om 17:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Compassie met dieren (en mensen) is een zaak van spirituele en ethische ontwikkeling. Een vorm van beschaving dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, maar dat is niet het enige. Hoe lang denkt men nog dat het kan blijven duren zoals men nu bezig is? Met hoeveel zijn we nu? 7 miljard ofzo? Denkt men nu echt dat het kan blijven aangroeien? Dat men deze knikker kan blijven misbruiken? Iedereen steekt momenteel zijn kop in het zand...want we hebben er nog niet genoeg last van en dat onze kinderen of klein kinderen misschien een vuilere aarde hebben...who cares...nu is het nog niet zo en ze vinden er wel iets op. En als het niet zo is...who cares...wij hebben ons leven gehad. En zo denkt iedereen hier. Terwijl je goed genoeg weet dat het niet kan blijven duren.
Laatst gewijzigd door illwill : 12 oktober 2011 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, een gorilla heeft dus volgens jou, het recht niet op een stukje natuur en vrijheid om te leven?
Laatst gewijzigd door illwill : 12 oktober 2011 om 17:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mensen hebben dit gedaan, maar alleen tav elkaar. De rest van de levende wezens heeft dat niet gedaan met de mens, ook al omdat ze niet kunden, en het gevolg was dat ze onderworpen zijn en geen gelijken. Als ik wil samenleven met gorilla's zal ik hun stille afspraken moeten naleven. Ik snap ze niet, heb er zelfs geen idee van wat ze zijn, en zou dus ook niks te zoeken hebben bij zo'n groep. En zij zouden niks van mij moeten weten, mij verwerpen als lid of aanvallen. Dat idee steun je. Maar omgekeerd blijkbaar niet. Ivm hoofd in het zand: Citaat:
Tot slot hier: ik kan blijkbaar niet genoeg herhalen dat ik niet zeg dat de mens alles kan doen en laten wat hij wil. Ik zeg dat de dieren geen rechten hebben. Alleen mensen hebben rechten en plichten tav elkaar. Mensen kunnen overeenkomen dat het in hun belang is dat de gemeesnchap van mensen de natuur zus of zo behandelt, en beesten zus of zo slacht. Maar dieren putten daar geen rechten uit. Enkel een mens kan een ander mens ter verantwoording roepen daarover. Gisteren was circusberen prikken m ze te doen dansen vermaak. Vandaag mogen hangbuikvarkentjes niet in een appartment ochere. En morgen is het hongersnood en kan het niemand een bal schelen hoe een dier afziet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg eens, heeft een virus het recht om je ziek te maken? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Met stierengevechten wil ik ook niets te maken hebben (en zeker niet met een cape in de hand) maar het valt niet te vergelijken met de anonieme massaslacht van kweekvlees voor consumptie (na exploitatie)
Laatst gewijzigd door eno2 : 12 oktober 2011 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zijn dierenrechten? Leg het ons eens uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vissersboten die en masse vissen vangen? Of is het het haakje en dan met een steen doodslaan dat je barbaars vindt? Het betere alternatief is natuurlijk een kwartier lang laten stikken opeengepakt met duizenden soortgenoten in een net? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe verklaar je de hyarchie dan in vele troepen van dierensoorten?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We stellen onszelf limieten. Die limieten worden ons niet gesteld door rechten van beesten. |
|
![]() |
![]() |