Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2011, 10:04   #41
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Het wordt leuk als we (lees : allochtone moslims) BETAALD moeten worden om de wet te volgen?

Slachtvloeren: laat je je schapelijk ONWETTIG onverdoofd slachten = 25 euro (op de slachtvloer), doe je het WETTIG (verdoofd) = 10 euro (dus 15 euro korting). Blijkbaar is dit fout volgens de moslimse infiltratiepolitici, want je mag geen korting krijgen voor haram dingen!

Enfin: sluikstorten is verboden maar who cares (is niet haram).Om de wet te volgen gaat de werkende belastingbetaler je dus vergoeden.

Sluikstort moet zo snel mogelijk worden verwijderd: waarom niet hier en daar een hangjong plukken en deze telkens het sluikstort laten verzamelen en wegbrengen? GRATIS, in ruil voor hun dop!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 oktober 2011 om 10:09.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 10:07   #42
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Het is ver gekomen.

Dankuwel pamperende sossen.
Oud 28 oktober 2011, 13:08   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Molenbeek wil zijn inwoners betalen om naar het containerpark te gaan...
Goe zot dit landje...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-te-gaan.dhtml
Het kost meer om de rotzooi op te ruimen. Ik ben voorlopig niet tegen het voorstel. Containerparken zouden om te beginnen volledig gratis moeten zijn. Je doet uiteindelijk een inspanning om tot daar te rijden met je afval.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 16:59   #44
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Dus waar het op neerkomt: gewoon de vuilkar afschaffen en met die uitgespaarde budgetten betaal je iedereen die zijn vuil (of het vuil van de buurman, of het vuil van heel de straat) komt afleveren, per kilo afgeleverde vuilnis?

Moet kunnen hé.
Oud 28 oktober 2011, 17:03   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Molenbeek betaald voor containerpark...
Door wie wordt Molenbeek betaald voor containerpark?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 17:04   #46
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het kost meer om de rotzooi op te ruimen. Ik ben voorlopig niet tegen het voorstel. Containerparken zouden om te beginnen volledig gratis moeten zijn. Je doet uiteindelijk een inspanning om tot daar te rijden met je afval.
Ik ben er ook volmondig mee akkoord dat containerparken gratis horen te zijn. Het gaatr hier echter om geld aanbieden om de wetten na te leven, iets wat de meeste 'brave burgers' in andere gemeenten wel kunnen, zouden ze in Molenbeek niet uit zichzelf doen omdat ze er niets voor in de plaats krijgen? Dus iedereen die geen mens vermoordt krijgt elk jaar een premie, omdat hij het afgelopen jaar de wet heeft nageleefd door niemand te doden?

Overtreders moeten gestraft worden, punt aan de lijn! In Molenbeek is het al vele jaren op diverse gebieden grondig fout aan het lopen, men zou die gemeente uit handen van dat politiek correcte en onbekwame gemeentebestuur moeten nemen en onder een soort van staatsvoogdij plaatsen met veel blauw op straat en het leger laten optreden wanneer het nodig is.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 17:09   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dus waar het op neerkomt: gewoon de vuilkar afschaffen en met die uitgespaarde budgetten betaal je iedereen die zijn vuil (of het vuil van de buurman, of het vuil van heel de straat) komt afleveren, per kilo afgeleverde vuilnis?

Moet kunnen hé.
Het ophalen van vuilnis zou gratis moeten zijn.
Wie is de vervuiler: de producent of de consument ?
Oud 28 oktober 2011, 17:14   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik ben er ook volmondig mee akkoord dat containerparken gratis horen te zijn. Het gaatr hier echter om geld aanbieden om de wetten na te leven, iets wat de meeste 'brave burgers' in andere gemeenten wel kunnen, zouden ze in Molenbeek niet uit zichzelf doen omdat ze er niets voor in de plaats krijgen? Dus iedereen die geen mens vermoordt krijgt elk jaar een premie, omdat hij het afgelopen jaar de wet heeft nageleefd door niemand te doden?

Overtreders moeten gestraft worden, punt aan de lijn! In Molenbeek is het al vele jaren op diverse gebieden grondig fout aan het lopen, men zou die gemeente uit handen van dat politiek correcte en onbekwame gemeentebestuur moeten nemen en onder een soort van staatsvoogdij plaatsen met veel blauw op straat en het leger laten optreden wanneer het nodig is.
Freespirit. Je maakt het te gecompliceerd. Laat een wet of decreet omtrent kosten voor afvalverwerking voor iedereen gelijk zijn. Zonder onderscheid tussen de gemeentes. De vervuiler consumeert wat wordt aangeboden. De producent moet worden aangepakt. Niet de consument.
Oud 28 oktober 2011, 17:23   #49
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Freespirit. Je maakt het te gecompliceerd. Laat een wet of decreet omtrent kosten voor afvalverwerking voor iedereen gelijk zijn. Zonder onderscheid tussen de gemeentes. De vervuiler consumeert wat wordt aangeboden. De producent moet worden aangepakt. Niet de consument.
Nogmaals, ik ben volledig met je standpunt akkoord, maar dat doet hier weinig ter zake. Het gaat erover dat 'overtreders' hier beloond worden om de wet na te leven en dat de 'brave burgers' die niet sluikstorten gestraft worden.
Oud 28 oktober 2011, 18:37   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Nogmaals, ik ben volledig met je standpunt akkoord, maar dat doet hier weinig ter zake. Het gaat erover dat 'overtreders' hier beloond worden om de wet na te leven en dat de 'brave burgers' die niet sluikstorten gestraft worden.
Freespirit. Volgens u worden overtreders beloond. Van u had ik toch een andere reactie verwacht.
Het zijn de overtreders die nopen tot ingrijpen en desnoods andere reglementering. Desnoods wordt een wet aangepast of ingevoerd om de misbruiken tot een minimum te reduceren.

Maar, je voelt je benadeeld. Terecht. En zo lees ik het ook. Beste Freespirit, laten we aub niet zo naiëf zijn te willen hopen dat alle overtreders de kosten willen dragen voor alle overtredingenen, terwijl jij als brave burger denkt dagelijks je burgerplicht te voldoen.

Hoe rijk en hoe plichtsbewust je ook mag zijn. Aan wie niets heeft kan je ook niets vragen.
Oud 28 oktober 2011, 18:43   #51
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Door wie wordt Molenbeek betaald voor containerpark?
Molenbeek wordt betaald door de staat, uit belastingen, taksen op vuilniszakken, bezoek aan containerpark...
Ge moet wel een klein beetje proberen te volgen he, Raf
Oud 28 oktober 2011, 18:45   #52
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ophalen van vuilnis zou gratis moeten zijn.
Wie is de vervuiler: de producent of de consument ?
eenvoudig te beantwoorden: wij zijn buren. Ik drink water uit de kraan, jij drinkt flessen wijn en plastic flessen water.
Wie is de vervuiler? jij!

Degene die de wijn op flessen trekt of het water in plastic stopt rekent die kost door aan jou. Jij beslist wat je koopt. Jij bent degene die de afval koopt en verder verantwoordelijk is.
Ik heb géén glasafval en géén plasticafval in mijn voorbeeld.

Nu kan het best zijn dat de prijs voor de afvalverwerking reeds aangerekend werd in de glazen fles en de plasticfles, maar dan nog is het de consument zijn verantwoordelijkheid om dat afval netjes te sorteren en op de gevraagde wijze aan te bieden aan de afvalophaler.

Tenzij je vindt dat Coca Cola de verspreide en weggegooide colablikjes maar overal zèlf moet gaan opruimen?
Oud 28 oktober 2011, 18:49   #53
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Freespirit. Volgens u worden overtreders beloond. Van u had ik toch een andere reactie verwacht.
Het zijn de overtreders die nopen tot ingrijpen en desnoods andere reglementering. Desnoods wordt een wet aangepast of ingevoerd om de misbruiken tot een minimum te reduceren.

Maar, je voelt je benadeeld. Terecht. En zo lees ik het ook. Beste Freespirit, laten we aub niet zo naiëf zijn te willen hopen dat alle overtreders de kosten willen dragen voor alle overtredingenen, terwijl jij als brave burger denkt dagelijks je burgerplicht te voldoen.

Hoe rijk en hoe plichtsbewust je ook mag zijn. Aan wie niets heeft kan je ook niets vragen.
Je burgerplicht vervullen kost normaal geen geld, arm zijn is dus geen excuus om de wetten aan je laars te lappen. Armoede wordt tegenwoordig te veel als excuus gebruikt om geweld te gebruiken, de regels niet te respecteren of uitzonderingen te bekomen. Mijn bedovergrootouders waren ook straatarm en moesten als kind in de fabriek werken, maar zij deden geen vlieg kwaad (ook niet de rijke mensen van toen). Waarom moeten die 'nieuwe Belgen', die o.a. massaal in oorden als Molembeek neerstrijken, dan steeds de calimero uithangen en hun armoede als excuus etaleren? Ik krijg het daarvan ! Als ze zich aanpassen en wat moeite doen om zich door de gemeenschap te laten opnemen, dan verdwijnt op den duur vanzelf hun armoede. Nu hebben ze vooral last van afgunst en een misplaatst minderwaardigheidscomplex !

Laatst gewijzigd door freespirit : 28 oktober 2011 om 18:50.
Oud 28 oktober 2011, 19:07   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
eenvoudig te beantwoorden: wij zijn buren. Ik drink water uit de kraan, jij drinkt flessen wijn en plastic flessen water.
Wie is de vervuiler? jij!

Degene die de wijn op flessen trekt of het water in plastic stopt rekent die kost door aan jou. Jij beslist wat je koopt. Jij bent degene die de afval koopt en verder verantwoordelijk is.
Ik heb géén glasafval en géén plasticafval in mijn voorbeeld.

Nu kan het best zijn dat de prijs voor de afvalverwerking reeds aangerekend werd in de glazen fles en de plasticfles, maar dan nog is het de consument zijn verantwoordelijkheid om dat afval netjes te sorteren en op de gevraagde wijze aan te bieden aan de afvalophaler.

Tenzij je vindt dat Coca Cola de verspreide en weggegooide colablikjes maar overal zèlf moet gaan opruimen?
Het gaat niet om het opruimen van Cola-blikjes. Waar het omgaat is dat recycleerbare vepakkingen ook nog eens worden aangerekend aan de consumen, via PMD-zakken, roze zakken, ed.
In een containerpark in Mechelen betaal je voor hout. Je vraagt je op den duur af of een houtkachel of allesbrander geen betere oplossing is.
Oud 28 oktober 2011, 20:53   #55

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Een algemene vuiltax opleggen voor iedereen in het land maar wie proper is krijgt zijn geld terug. Hoe ... tja da's nu eenmaal de uitdaging om dat uit te dokteren.

Ik neem een voorbeeld met de karrekes in de groot warenhuizen. Decennia lang liet iedereen zijn karreke staan aan zijne auto, stapte in en vertrok. Sinds je er geld moet instoppen maar dit terug krijgt als je het karreke braaf naar de standplaats brengt zie je plots zo goed als geen enkel karrreke meer op de parking. Het werkt dus.

Nu zoiets vinden met het huisvuil en het probleem is opgelost.
Ondanks geen reactie blijf ik er bij dat men op zoek moet gaan naar systemen waardoor het probleem zichzelf oplost.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 21:16   #56
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondanks geen reactie blijf ik er bij dat men op zoek moet gaan naar systemen waardoor het probleem zichzelf oplost.
The fun theory.

http://www.youtube.com/watch?v=cbEKAwCoCKw
of
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=zSiHjMU-MUo
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 21:26   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig.
Oud 28 oktober 2011, 23:45   #58
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Jullie hebben natuurlijk véél betere oplossingen.
Sluikstorters ter plekke lijfstraffen geven bvb. Dat is een universele taal, dat zullen zij allemaal zeer snel begrijpen.
Voor deze een nieuw politiekorps oprichten, de " Vuilbak-Brigade ", die s'nacht patrouilleert op de plaatsen waar men dikwijls afval komt storten. Als zij de daders op heterdaad betrappen, word hen gevraagd op staande voet een boete te betalen. Wie geen geld heeft, krijgt een flink pak slaag van de " Vuilbakkentoekkers ".
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 23:50   #59
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Jij denkt dus ook dat het onmogelijk is om die mensen bij te brengen wat elementaire hygiëne is ? In dat geval, laat Molenbeek maar in zijn vuil stikken.
Sluikstorters, indien zij allochtoon zijn, onmiddellijk en definitief uitwijzen. De anderen, boete betalen of slagen krijgen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 10:46   #60
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Overtreders aanpakken ipv belonen?
Het zijn niet de overtreders die beloond worden, maar deze die het goed doen.

Dit heet dus goed gedrag belonen (wat beter werkt), ipv slecht gedrag bestraffen (wat in dit geval niet werkt).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be