Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2011, 11:55   #41
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat is 'n reden om crimineel te worden sjok, omdat er wegwerkzaamheden in uitvoering zijn?
Neen, SDX. Dat is een reden voor die drugsdealers die van buiten Kortrijk komen om hun werkterrein te verleggen naar de Zwevegemsestraat.

Citaat:
Flikken hebben geen benen meer?
Feit is, dat daar niet meer gepatrouilleerd werd.
Vraag zelf aan de flikken waarom niet.
Het opengebroken "voetpad" zal er te zanderig/modderig bij gelegen hebben.

Citaat:
...en die theehuizen en cafés die gesloten werden in de Zwevegemsestraat, was dat omdat politie en gemeentebestuur 'racistisch' zijn?
Dat ene theehuis (enkelvoud) en 0 café's (nul, geen) in de Zwevegemsestraat werd gesloten omdat er aanwijzingen zijn dat er herhaaldelijk illegale activiteiten plaatsvinden. Die activiteiten moeten betrekking hebben op de verkoop, de aflevering of het vergemakkelijken van het gebruik van gifstoffen, slaapmiddelen, verdovende midddelen, psychotrope stoffen (…) waardooor de openbare veiligheid en rust in het gedrang komt.

Het is toeval dat de handels/horecazaken met uitbaters van autochtone origine geen controle krijgen. Als daar geen controle is, kan je geen misdrijven vinden.

Andere handels/horecazaken met uitbaters van allochtone origine kregen herhaaldelijk controle; en zijn wel nog open. Er zullen dus zelfs geen aanwijzingen gevonden zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 11:58   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent precies niet goed op de hoogte van wat er zoal afspeelt in je eigen stad.
Waaruit zou moeten blijken dat ik precies niet goed op de hoogte ben van wat er zoal afspeekt in mijn eigen stad?

Ik weet zeer goed dat er niet theehuizen en cafés gesloten werden, zoals jij beweert.
1 theehuis (enkelvoud) en 0 café's (nul, geen) werd gesloten in de Zwevegemsestraat.
Oud 30 oktober 2011, 12:30   #43
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, en dan? Je hebt overal mensen met vooroordelen.
Zoals jij want volgens jij gaat het over autochtonen en niet om allochtonen. (Van vooroordelen gesproken.) Vandaar dat de criminaliteit in de autochtone buurten veel minder is zeker ? Autochtonen zijn immers crimineler ? Kan men dat ook merken in de gevangenissen ? Puilen die uit van de autochtonen ? Eveneens in jeugdkampen zoals everberg waar 9/10 van de gasten allochtonen zijn en maar 1/10 autochtoon terwijl dat de allochtonen (nog) maar 1/10 van de van de bevolking uitmaken.

Citaat:
Dat "alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen" is een leugen.
Bron ?

Citaat:
(heb ondertussen eens gegoogled op de naam van deze lezer, en zijn reacties op vandaag.be spreken voor zich)

Ik woon ook en Kortrijk, en voel we wel thuis in mijn stad.
Een van de weinigen als ik de vele reacties van verschillende mensen uit Kortrijk lees.

Citaat:
Ach, die komen dus zelfs helemaal niet uit Kortrijk.
Autochtonen dus ? In Borgerokko hadden de drugsdealers ook een donker kleurtje zij waren zelfs illegaal in het land.

Citaat:
Uit welke Franse en Nederlandse wijken ze komen weet jij helemaal niet.
Jij zou het niet willen weten

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2011 om 12:34.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 12:34   #44
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Is dit het befaamde calimero-complex van extreem-rechts?
nope gewoon de HARDE WAARHEID, probeer het maar eens...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 12:37   #45
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Niets nieuws. Toen ik een kwarteeuw terug in het middelbaar zat, zat er in onze klas een Filippijnse jongen en die was toen al gewoon het hardst van iedereen tegenover migranten.
nogal normaal op de Filipijnen kent men reeds langer de islamverrijking...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 12:49   #46
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Zoals jij want volgens jij gaat het over autochtonen en niet om allochtonen. (Van vooroordelen gesproken.)
Waar heb jij dat gelezen?
Ik heb er me nergens over uitgesproken of die dealers allochtoon of autochtoon zijn. Ik veronderstel dat er zowel van allochtone als van autochtone afkomst zijn.

Citaat:
Bron ?
Uit alle criminaliteitscijfers blijkt dat de criminaliteit niet uitsluitend door allochtonen gepleegd wordt.

Citaat:
Een van de weinigen als ik de vele reacties van verschillende mensen uit Kortrijk lees.
Ja, er zijn nog niet overdreven veel racisten in Kortrijk.
Maar iedere racist is er één te veel.
Citaat:
Autochtonen dus ? In Borgerokko hadden de drugsdealers ook een donker kleurtje zij waren zelfs illegaal in het land.
Ik weet dat niet. Jij evenmin.
Ik veronderstel zowel allochtonen als autochtonen.
Maar dus blijkbaar niet mensen uit de straat.

Citaat:
Jij zou het niet willen weten
Toch wel. Ik wil het wel weten. Jij niet?
Oud 30 oktober 2011, 13:05   #47
smiley

Standaard

Citaat:
Waar heb jij dat gelezen?
Ik heb er me nergens over uitgesproken of die dealers allochtoon of autochtoon zijn. Ik veronderstel dat er zowel van allochtone als van autochtone afkomst zijn.
Hier

Citaat:
Van jou krijgen de autochtone dealers vrij spel, en moet de politie zijn tijd verdoen met het controleren van allochtonen http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=31

Citaat:
Uit alle criminaliteitscijfers blijkt dat de criminaliteit niet uitsluitend door allochtonen gepleegd wordt.
Onder arme autochtonen zijn er ook criminelen inderdaad maar opmerkelijk veel minder dan onder arme allochtonen. Armoede kan alvast niet de oorzaak zijn van dat opmerkelijke verschil. Misschien zouden 'progressieven' de 'cultureel/religieuze' verschillen eens onder de loep mogen nemen om de werkelijke oorzaak te vinden.

Citaat:
Ja, er zijn nog niet overdreven veel racisten in Kortrijk.
Maar iedere racist is er één te veel.
Dat kennen we. Iemand die niet met oogkleppen rondloopt is simpelweg een racist volgens 'progressievelingen'.

Citaat:
Ik weet dat niet. Jij evenmin.
Ik veronderstel zowel allochtonen als autochtonen.
Jij zit hier te veronderstellen in plaats van logisch te redeneren. Autochtonen gaan niet afzakke naar multiculturele wijken om daar criminele feiten te plegen. Jij zou beter afstappen van jouw vooroordelen, jouw veronderstellingen.

Citaat:
Maar dus blijkbaar niet mensen uit de straat.
Mensen uit de multiculturele wijken uit Frankrijk en Nederland en mensen uit de multiculturele buurt van kortrijk. Die multiculturele buurt bestaat uit meer dan 1 straat heb ik uit vele reacties van mensen uit Kortrijk vernomen.

Citaat:
Toch wel. Ik wil het wel weten. Jij niet?
Dus jij weet het niet ?
Oud 30 oktober 2011, 13:07   #48
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, SDX. Dat is een reden voor die drugsdealers die van buiten Kortrijk komen om hun werkterrein te verleggen naar de Zwevegemsestraat.
Ah, snap 't!

De verrijkers van de Zwevegemsestraat zijn boos op 'vreemde' verrijkers die hen wat concurrentie komen aandoen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 14:14   #49
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, snap 't!

De verrijkers van de Zwevegemsestraat zijn boos op 'vreemde' verrijkers die hen wat concurrentie komen aandoen?
Neen, je snapt het niet.
Je kan het ook niet snappen indien je enkele de eerste 2 zinnen van mijn post leest.
Misschien wil je het niet snappen.
Oud 30 oktober 2011, 14:26   #50
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier
Verklaar.
Op jouw
"En dat Allochtonen geviseerd worden, wel het kan niet anders alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen. Overvallen, diefstallen, afpersingen, DRUGS, illegaliteit, hoe moet men het anders oplossen zonder controle en aanwezigheid. "
Antwoordde ik
Het is de bedoeling dat de dealers worden opgepakt.
Van jou krijgen de autochtone dealers vrij spel, en moet de politie zijn tijd verdoen met het controleren van allochtonen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=31

Citaat:
Onder arme autochtonen zijn er ook criminelen inderdaad maar opmerkelijk veel minder dan onder arme allochtonen. Armoede kan alvast niet de oorzaak zijn van dat opmerkelijke verschil. Misschien zouden 'progressieven' de 'cultureel/religieuze' verschillen eens onder de loep mogen nemen om de werkelijke oorzaak te vinden.
Er zijn dus toch ook autochtonen die criminele feiten plegen.
Maar die moesten daarnet niet gecontroleerd worden want (en ik citeer je letterlijk)
alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen
Dat was dus een leugen.

Citaat:
Dat kennen we. Iemand die niet met oogkleppen rondloopt is simpelweg een racist volgens 'progressievelingen'.
Google zelf en lees zijn commentaren op vandaag.be

Citaat:
Jij zit hier te veronderstellen in plaats van logisch te redeneren. Autochtonen gaan niet afzakke naar multiculturele wijken om daar criminele feiten te plegen. Jij zou beter afstappen van jouw vooroordelen, jouw veronderstellingen.
Welke logica volg jij daarvoor?
Ik heb je een artikel voorgeschoteld waaruit blijkt dat die dealers uit Nederland en Frankrijk komen. Je hebt het zelf toegegeven.

Citaat:
Mensen uit de multiculturele wijken uit Frankrijk en Nederland en mensen uit de multiculturele buurt van kortrijk. Die multiculturele buurt bestaat uit meer dan 1 straat heb ik uit vele reacties van mensen uit Kortrijk vernomen.
De Zwevegemsestraat is geen wijk, maar 1 winkelstraat.
De multiculturele buurt in Kortrijk, is een multiculturele buurt; met autochtonen en allochtonen.

Dus jij weet het niet ?

Laatst gewijzigd door artisjok : 30 oktober 2011 om 14:38.
Oud 30 oktober 2011, 14:44   #51
smiley

Standaard

Citaat:
Verklaar.
Op jouw
"En dat Allochtonen geviseerd worden, wel het kan niet anders alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen. Overvallen, diefstallen, afpersingen, DRUGS, illegaliteit, hoe moet men het anders oplossen zonder controle en aanwezigheid. "
Neen van meneer Dominique Hellin woonachtig in Kortrijk

Citaat:
Op 13 juli 2011 om 08u09, zei Dominique Hellin:

Men dempt de put als het kalf verdronken is. Al vele jaren lang heeft men vrij spel gegeven aan dit soort mensen die de Zwevegemsestraat en andere buurten verzieken. En dat Allochtonen geviseerd worden, wel het kan niet anders alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen. Overvallen, diefstallen, afpersingen, DRUGS, illegaliteit, hoe moet men het anders oplossen zonder controle en aanwezigheid. Er moeten deftige voorbeelden gesteld worden aan criminelen, zodat de Kortrijkzaan zich weer kan thuis voelen in zijn buurt, in zijn stad. http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=TJ3CM3Q7

Dus het klopt wel degelijk dat jij daar schreef dat het controleren van allochtonen tijdverlies is omdat men de daders onder autochtonen dient te zoeken.

Citaat:
Er zijn dus toch ook autochtonen die criminele feiten plegen.
Maar die moesten daarnet niet gecontroleerd worden want (en ik citeer je letterlijk)
Ik citeerde een tekst van iemand die woont in Kortrijk als reactie op uw schrijven dat ik het niet kan weten aangezien ik niet in Kortrijk woon.

Citaat:
alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen
Dat was dus een leugen.
Hoe kan jij dat nu weten ? Jij doet alleen maar aan veronderstellingen.

Citaat:
Welke logica volg jij daarvoor?
De logica dat een autochtoon niet naar een multiculturele wijk gaat afzakken om daar criminele feiten te plegen.

Citaat:
Ik heb je een artikel voorgeschoteld waaruit blijkt dat die dealers uit Nederland en Frankrijk komen. Je hebt het zelf toegegeven.
En ? Zijn dat autochtonen ?

Citaat:
De Zwevegemsestraat is geen wijk, maar 1 winkelstraat.
De multiculturele buurt in Kortrijk, is een multiculturele buurt; met autochtonen en allochtonen.
Net zoals in Borgerokko en Mollahbeek. Oudjes die niet weg kunnen anders waren zij daar al lang vertrokken

Citaat:
Dus jij weet het niet ?
Ik ken de cijfers van de gevangenisbevolking, ik heb meermaals de rellen mogen aanschouwen op tv in anderlecht borgerokko mollahbeek Parijs Londen enz. iets wat voor de 'verrijking', hier en in de omstreken, haar intrede had gedaan helemaal niet bestond. In 1971 werd ik door een groepje allochtonen (duidelijk mocros) in Schaerbeek reeds lastig gevallen. Van toen al was er een 'jongeren'probleem maar kwam het nog niet zo uitgebreid in het nieuws. Ik weet, net zoals lucas vandertaelen, waarover ik spreek

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2011 om 14:52.
Oud 30 oktober 2011, 15:44   #52
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen van meneer Dominique Hellin woonachtig in Kortrijk
Mijnheer Dominique Hellin citeerde dit niet op dit forum, hé smiley.
Citaat:
Dus het klopt wel degelijk dat jij daar schreef dat het controleren van allochtonen tijdverlies is omdat men de daders onder autochtonen dient te zoeken.
Dat is weer iets heel anders dan wat je net beweerde, maar nog altijd verkeerd.

Citaat:
Ik citeerde een tekst van iemand die woont in Kortrijk als reactie op uw schrijven dat ik het niet kan weten aangezien ik niet in Kortrijk woon.
Dat doet er niets vanaf dat "alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen" een leugen is, je geeft immers zelf toe dat er ook autochtonen zijn die criminele feiten plegen.
Je neemt nu dus afstand van de uitspraken die je citeerde "En dat Allochtonen geviseerd worden, wel het kan niet anders"

Citaat:
Hoe kan jij dat nu weten ? Jij doet alleen maar aan veronderstellingen.
Je vertelt zelf dat er ook autochtonen zijn die criminele feiten plegen; dan is "alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen" een leugen.

Citaat:
Heb je dat al gedaan?
Citaat:
De logica dat een autochtoon niet naar een multiculturele wijk gaat afzakken om daar criminele feiten te plegen.
Je hoeft je vermoeden niet te herhalen, ik vraag welke logica jij daarvoor volgt?

Citaat:
En ? Zijn dat autochtonen ?
Dat weet ik niet, en dat weet jij ook niet.

Citaat:
Net zoals in Borgerokko en Mollahbeek. Oudjes die niet weg kunnen anders waren zij daar al lang vertrokken
Mijn nichtje van 26 zal blij zijn dat je haar bij de oudjes rekent.
Citaat:
Ik ken de cijfers van de gevangenisbevolking, ik heb meermaals de rellen mogen aanschouwen op tv in anderlecht borgerokko mollahbeek Parijs Londen enz. iets wat voor de 'verrijking', hier en in de omstreken, haar intrede had gedaan helemaal niet bestond. In 1971 werd ik door een groepje allochtonen (duidelijk mocros) in Schaerbeek reeds lastig gevallen. Van toen al was er een 'jongeren'probleem maar kwam het nog niet zo uitgebreid in het nieuws. Ik weet, net zoals lucas vandertaelen, waarover ik spreek
Ik dacht dat het hier over de Zwevegemsestraat in Kortrijk ging.
Oud 30 oktober 2011, 16:29   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, je snapt het niet.
Je kan het ook niet snappen indien je enkele de eerste 2 zinnen van mijn post leest.
Misschien wil je het niet snappen.
Wat weet jij nou wat ik al dan niet lees of gelezen heb?

Snap t maar al tè goed.

De 'verrijkende' allochtoontjes in die straat krijgen concurrentie van 'vreemde' verrijkende allochtoontjes en dat zint hen niet.

Ze dulden geen concurrentie, jouw troetsels, vandaar hun racisme als er �*ndere 'verrijkende vreemdelingen' komen opdagen!

De rest van je niet ter zake doende gewauwel was niet de moeite waard om te reageren;
'Dat ik 't zelf aan de politie moest vragen, dat 't voetpad er misschien te zanderig en modderig bijlag om niet te hoeven patrouilleren.'
Verwachtte je daar 'n antwoord op?

...en;
'Dat er enkel in allochtonenzaken wordt gecontroleerd, nooit wat gevonden wordt, bij autochtonen zijn nooit controles, zodoende k�*n men er ook niks vinden'
Insinuaties en flagrante leugens, je bent trouwens niet doodgevallen van je eerste leugen, alsof jij daar heelder dagen en nachten staat te kijken wie er al dan niet gecontroleerd worden!
Oud 30 oktober 2011, 17:07   #54
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/permalink/1.1142340

Vond het toch wel opmerkelijk om iemand van allochtone origine dingen te horen zeggen als "Er komen hier veel nieuwe mensen aan, en die hebben een gebrek aan opvoeding" en "er is een migratieprobleem".

Degelijk geïntegreerde mensen kaarten het gebrek aan burgerzin aan bij minder goed geïntegreerde mensen. Wat er aan doen om die laatste groep beter te integreren?

Allen terug naar case start,en nooit meer binnenlaten
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 18:27   #55
smiley

Standaard

Citaat:
Mijnheer Dominique Hellin citeerde dit niet op dit forum, hé smiley.
En dan ?

Citaat:
Dat is weer iets heel anders dan wat je net beweerde, maar nog altijd verkeerd.
Helemaal niet en ook niet verkeerd. Iedereen kan het nalezen.

Citaat:
Dat doet er niets vanaf dat "alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen" een leugen is.
Dat alle meldingen daarover ( die uit die multiculturele wijk) binnen komen over allochtonen gaan zie ik niet als een leugen waarom jij wel ?

Citaat:
je geeft immers zelf toe dat er ook autochtonen zijn die criminele feiten plegen
Autochtonen plegen geen criminele feiten in allochtone wijken. Tevens plegen autochtonen veel minder criminele feiten dan bepaalde allochtonen. Ik herhaal hier nogmaals hetgeen ik eerder heb gezegd. Iets wat totaal anders is dan wat jij hier zegt.

Citaat:
Je neemt nu dus afstand van de uitspraken die je citeerde "En dat Allochtonen geviseerd worden, wel het kan niet anders"
Ik neem daar helemaal geen afstand van.

Citaat:
Je vertelt zelf dat er ook autochtonen zijn die criminele feiten plegen; dan is "alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen" een leugen.
Helemaal niet.

Citaat:
Heb je dat al gedaan?

Je hoeft je vermoeden niet te herhalen, ik vraag welke logica jij daarvoor volgt?
Dat weet ik niet, en dat weet jij ook niet.
Je moet gewoon stoppen met veronderstellen en logisch beginnen nadenken. Een autochtoon is geen buitenlander.

Citaat:
Mijn nichtje van 26 zal blij zijn dat je haar bij de oudjes rekent.
Er zijn nu eenmaal mensen die zich overal thuis voelen aangezien zij niet anders weten. Uw nichtje is dan ook 'multicultureel' opgevoed in tegenstelling tot de oudjes die destijds betere tijden hebben gekend.

Citaat:
Ik dacht dat het hier over de Zwevegemsestraat in Kortrijk ging.
De problemen in de multiculturele wijken zijn overal dezelfde.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2011 om 18:27.
Oud 30 oktober 2011, 18:35   #56
smiley

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/permalink/1.1142340

Vond het toch wel opmerkelijk om iemand van allochtone origine dingen te horen zeggen als "Er komen hier veel nieuwe mensen aan, en die hebben een gebrek aan opvoeding" en "er is een migratieprobleem".

Degelijk geïntegreerde mensen kaarten het gebrek aan burgerzin aan bij minder goed geïntegreerde mensen. Wat er aan doen om die laatste groep beter te integreren?
De topictitel had beter geweest. "Allochtonen kaarten het gebrek aan burgerzin van allochtonen aan".
Oud 30 oktober 2011, 18:57   #57
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De topictitel had beter geweest. "Allochtonen kaarten het gebrek aan burgerzin van allochtonen aan".
Wat een spraakverwarring. En dat alleen maar omdat we alle allochtonen op 1 hoop dienen te gooien. Een allochtoon is een vreemdeling en die kan uit heel veel streken en landen en kulturen afkomstig zijn.

Ook in Den Haag worden dergelijke geluiden gehoord. En als je dan even door de mistbank die 'allochtoon' heet heen bent wat bleek toen? De geluiden komen uit allahtone kring (Turkse en Marokkaanse immigratie achtergrond) en hebben betrekking op Poolse gastarbeiders.
Het is geen kwestie van "ze pikken onze banen af" of 'ze nemen onze criminele activiteiten over ' maar van 'ze hebben geen respect voor ons'. Zo heel anders als de inboorlingen die steeds beter weten hoe het hoort. 'Die Polen behandelen ons alsof we Joden zijn. En onze hoofddoek dragende zuster's worden behandeld als achterlijke domme boeren trienen en gewoon uitgelachen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 19:05   #58
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Wat een spraakverwarring. En dat alleen maar omdat we alle allochtonen op 1 hoop dienen te gooien. Een allochtoon is een vreemdeling en die kan uit heel veel streken en landen en kulturen afkomstig zijn.

Ook in Den Haag worden dergelijke geluiden gehoord. En als je dan even door de mistbank die 'allochtoon' heet heen bent wat bleek toen? De geluiden komen uit allahtone kring (Turkse en Marokkaanse immigratie achtergrond) en hebben betrekking op Poolse gastarbeiders.
Het is geen kwestie van "ze pikken onze banen af" of 'ze nemen onze criminele activiteiten over ' maar van 'ze hebben geen respect voor ons'. Zo heel anders als de inboorlingen die steeds beter weten hoe het hoort. 'Die Polen behandelen ons alsof we Joden zijn. En onze hoofddoek dragende zuster's worden behandeld als achterlijke domme boeren trienen en gewoon uitgelachen.
Dat is inderdaad exact waar 't schoentje wringt!
Oud 30 oktober 2011, 19:44   #59
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan ?
Dat jij hier met die uitspraken komt aandraven. En je dan verstopt achter 'dat zijn mijn woorden niet'.

Citaat:
Helemaal niet en ook niet verkeerd. Iedereen kan het nalezen.
Tochwel. Daarnet beweerde je nog "Zoals jij want volgens jij gaat het over autochtonen en niet om allochtonen."

Citaat:
Dat alle meldingen daarover ( die uit die multiculturele wijk) binnen komen over allochtonen gaan zie ik niet als een leugen waarom jij wel ?
Je moet die bewering niet aanpassen.
De bewering was "alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen"
Niet dus, want ook autochtonen plegen criminele daden. Dat heb je zelf toegegeven.

Citaat:
Autochtonen plegen geen criminele feiten in allochtone wijken. Tevens plegen autochtonen veel minder criminele feiten dan bepaalde allochtonen. Ik herhaal hier nogmaals hetgeen ik eerder heb gezegd. Iets wat totaal anders is dan wat jij hier zegt.
Het is geen allochtone wijk, het is een multiculturele wijk, waar allochtonen en autochtonen wonen.

Citaat:
Ik neem daar helemaal geen afstand van.
Sta je nu achter die tekst die je citeerde of niet?

Citaat:
Helemaal niet.
Je vertelt wel dat er ook autochtonen zijn die criminele feiten plegen.
In post #47.

Citaat:
Je moet gewoon stoppen met veronderstellen en logisch beginnen nadenken. Een autochtoon is geen buitenlander.
Met allochtoon bedoelde je buitenlander.
Als je buitenlander bedoelt, schrijf dan ook buitenlander.

Citaat:
Er zijn nu eenmaal mensen die zich overal thuis voelen aangezien zij niet anders weten. Uw nichtje is dan ook 'multicultureel' opgevoed in tegenstelling tot de oudjes die destijds betere tijden hebben gekend.
Daar gaat het niet over.
Over de autochtonen die er wonen, beweerde je "Oudjes die niet weg kunnen anders waren zij daar al lang vertrokken".
Niet dus.

Citaat:
De problemen in de multiculturele wijken zijn overal dezelfde.
Blijkbaar niet.
Kom je nu eens af om een kijkje te nemen. Dan kunnen we eten bij "le metis". Kan je zijn verhaal ook horen, en zeer lekker eten.
Oud 30 oktober 2011, 20:00   #60
smiley

Standaard

Citaat:
Dat jij hier met die uitspraken komt aandraven. En je dan verstopt achter 'dat zijn mijn woorden niet'.
Niks verstoppen. Gewoon aanduiden dat de woorden afkomstig zijn van iemand die in Kortrijk woont na uw opmerking dat ik het niet kan weten aangezien ik niet in Kortrijk woon.

Citaat:
Tochwel. Daarnet beweerde je nog "Zoals jij want volgens jij gaat het over autochtonen en niet om allochtonen."
Jij beweerde dat ik niet kon aantonen dat jij nergens beweert had dat het om autochtonen gaat en dat het controleren van allochtonen daarom tijdverlies is, iets wat ik wel degelijk kon aantonen.

Citaat:
Je moet die bewering niet aanpassen.
De bewering was "alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen"
Dat klopt dus.

Citaat:
Niet dus, want ook autochtonen plegen criminele daden. Dat heb je zelf toegegeven.
Niet in allochtone buurten

Citaat:
Het is geen allochtone wijk, het is een multiculturele wijk, waar allochtonen en autochtonen wonen.
Autochtonen hebben daar niks (meer) te zeggen

Citaat:
Sta je nu achter die tekst die je citeerde of niet?
Natuurlijk

Citaat:
Je vertelt wel dat er ook autochtonen zijn die criminele feiten plegen.
In post #47.
In niet allochtone buurten en veeeel minder dan allochtonen (altijd in groep) vandaar dat het zo opmerkelijk is. Vandaar dat mensen iets tegen sommige allochtonen krijgen. Zij veroorzaken een grote overlast en vertonen niet alleen een gebrek aan burgerzin.

Citaat:
Met allochtoon bedoelde je buitenlander.
Als je buitenlander bedoelt, schrijf dan ook buitenlander.
Een buitenlander uit buitenlandse multiculturele wijken. In beide gevallen spreken wij over allochtonen niet over autochtonen zoals jij beweert.

Citaat:
Daar gaat het niet over.
Over de autochtonen die er wonen, beweerde je "Oudjes die niet weg kunnen anders waren zij daar al lang vertrokken".
Niet dus.
De uitzondringen bevestigen de regel. Uw nichtje kan net als luckas vandertaelen later nog altijd van gedacht veranderen.

Citaat:
Blijkbaar niet.
Kom je nu eens af om een kijkje te nemen. Dan kunnen we eten bij "le metis". Kan je zijn verhaal ook horen, en zeer lekker eten.
Ik ken Kortrijk ik ben er al verschillende keren geweest. Al was de laatste keer dat ik er geweest ben 2003. Na verschillende reacties van inwoners gelezen te hebben is het er niet aangenamer om leven op geworden, Kortrijk is 'multicultureler' geworden zullen we maar zeggen. Om lekker te eten hoef ik ook helemaal niet in een multiculturele buurt te zijn.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2011 om 20:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be