Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 12:19   #41
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Jij een akkoord sluiten? Jouw schrijfstijl lijkt mij net iets te confronterend om aan te kunnen nemen dat er een groot onderhandelaar in jouw schuilen zou.

Wouter Van Bezien en mevrouw Gennez zwegen, noch slikten. Het bewijs is er : een loepzuivere splitsing van BHV.
Is het dan al gestemd in de kamer?? Zuivere splitsing??? Dus jij vind het afstaan van de 6 faciliteiten gemeenten aan brussel, oprichting van de metropolitane gemeenschap + blijvende rechten van de franstaligen om op te komen met hun eigen lijsten in vlaams-brabant een zuivere splitsing??

Kindje toch, je moet nog vééél leren.
matthias999 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:20   #42
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
aah de goeie oude racisme-kaart trekken. De laatste wanhopige truuk om de Vlaming terug in zijn hondenhok te krijgen
De vlaming heeft een hondenhok? Wie heeft vijanden nog nodig met dergelijke vrienden?

Overigens is de uitspraak over Marokanen, Turken, Franstaligen en Borgerhout niet van mij, doch van de grote gouwleider himself. Hoe wanhopig moet die dan wel niet zijn?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2011 om 12:28.
4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:21   #43
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De vlaming heeft een hondenhok? Wie heeft vijanden nog nodig met dergelijke vrienden?

Overigens is de uitspraak over Marokanen, Turken, Franstaligen en Borgerhout niet van mij, doch van de grote gouwleider himself. Hoe wanhopig moet die dan niet zijn?
Over welke uitspraak heb je het precies?
Oud 29 oktober 2011, 12:24   #44
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wat zijn blokkers? Zijn dat mensen die veel aankopen doen bij Blokker?
Zijn dat metsers die voornamelijk blokken metsen?
Blokkers?

Blokkers vroeger : dat waren Vlaams-nationalisten die vroeger voor 5/5 stemden op het Vlaams Belang ofte het Vlaams Blok (what's in a name?).

Blokkers nu: dat zijn Vlaamsnationalisten die voor 2/5 blijven stemmen op het Vlaams Belang en voor 3/5 op de NVA!

Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2011 om 12:25.
system is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:28   #45
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Is het dan al gestemd in de kamer?? Zuivere splitsing??? Dus jij vind het afstaan van de 6 faciliteiten gemeenten aan brussel, oprichting van de metropolitane gemeenschap + blijvende rechten van de franstaligen om op te komen met hun eigen lijsten in vlaams-brabant een zuivere splitsing??

Kindje toch, je moet nog vééél leren.

Dat is inderdaad mijn mening. Verder is het mijn verwachting dat er een regering komt geleid door Elio Di Rupo en dat BHV gesplitst zal worden zoals overeengekomen.
Mag men tegenwoordig dergelijke meningen en verwachtingen niet meer hebben en uiten, zonder beticht te worden van infantiliteit? Mij lijkt het dat u nog een eind weegs te gaan hebt.

4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:29   #46
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Over welke uitspraak heb je het precies?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Wever:

"Waarom benoemen we niet meteen Marokkaanse rechters in Borgerhout als we toch ook Franstalige magistraten detacheren naar Vlaanderen? Waarom is een Franstalige meer waard dan een Turk of een Marokkaan?’ "

Je reinste populisme.

4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:30   #47
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad mijn mening. Verder is het mijn verwachting dat er een regering komt geleid door Elio Di Rupo
ik wacht in elk geval vol spanning op die regering die zo hoogdringend was dat de koning ervoor uit vakantie moest terugkeren, maar die, sinds de N-VA is buitengewerkt, blijkbaar al lang niet meer zo hoogdringend is

Citaat:
en dat BHV gesplitst zal worden zoals overeengekomen.
Mag men tegenwoordig dergelijke meningen en verwachtingen niet meer hebben en uiten, zonder beticht te worden van infantiliteit? Mij lijkt het dat u nog een eind weegs te gaan hebt.
Oud 29 oktober 2011, 12:30   #48
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Blokkers?

Blokkers vroeger : dat waren Vlaams-nationalisten die vroeger voor 5/5 stemden op het Vlaams Belang ofte het Vlaams Blok (what's in a name?).

Blokkers nu: dat zijn Vlaamsnationalisten die voor 2/5 blijven stemmen op het Vlaams Belang en voor 3/5 op de NVA!
Ik denk dat de verhouding nu 1/5 en 4/5 is.
Henri1 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:32   #49
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad mijn mening. Verder is het mijn verwachting dat er een regering komt geleid door Elio Di Rupo en dat BHV gesplitst zal worden zoals overeengekomen.
Een kinderhand is rap gevuld, niet waar?
matthias999 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:34   #50
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Wever:

"Waarom benoemen we niet meteen Marokkaanse rechters in Borgerhout als we toch ook Franstalige magistraten detacheren naar Vlaanderen? Waarom is een Franstalige meer waard dan een Turk of een Marokkaan?’ "

Je reinste populisme.
Dat is inderdaad een zeer goede vraag die Bart daar stelt. Als je mag tegemoetkomen aan het feit dat er veel franssprekenden in de Vlaamse rand wonen door Franstalige rechtspraak te installeren, waarom zou je dan niet tegemoetkomen aan het feit dat er veel Marokkaanssprekenden in Borgerhout wonen door de rechtspraak in het Marokkaans te laten gebeuren. Antwoord gaarne?
Oud 29 oktober 2011, 12:35   #51
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik wacht in elk geval vol spanning op die regering die zo hoogdringend was dat de koning ervoor uit vakantie moest terugkeren, maar die, sinds de N-VA is buitengewerkt, blijkbaar al lang niet meer zo hoogdringend is
Welnee, de vlaams-populisten zijn niet buitengewerkt. Au contraire, zij gingen zelf aan de zijlijn staan.

4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:36   #52
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een zeer goede vraag die Bart daar stelt. Als je mag tegemoetkomen aan het feit dat er veel franssprekenden in de Vlaamse rand wonen door Franstalige rechtspraak te installeren, waarom zou je dan niet tegemoetkomen aan het feit dat er veel Marokkaanssprekenden in Borgerhout wonen door de rechtspraak in het Marokkaans te laten gebeuren. Antwoord gaarne?
De grote gouwleider had het over Marokaanse en Turkse rechters, niet over Marokaans- of Turkssprekende rechters. Het lijkt me een schending van de souvereiniteit van de Belgische staat mochten Marokanen en Turken hier recht komen spreken.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2011 om 12:38.
4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:36   #53
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Welnee, de vlaams-populisten zijn niet buitengewerkt. Au contraire, zij gingen zelf aan de zijlijn staan.
ok whatever, maar waar blijft die regering nu toch?
Oud 29 oktober 2011, 12:37   #54
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk dat de verhouding nu 1/5 en 4/5 is.
Het zou kunnen, maar ik geef de NVA het voordeel van de twijfel. Nu, iedereen kan wel zien hoe de NVA in snelle mate 'verblokt'. En de populistische uitspraken van De Wever over de zogenaamde Turkse of Marokkaanse rechters zijn daar een illustratie van.

Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2011 om 12:39.
system is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:37   #55
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De grote gouwleider had het over Marokaanse en Turkse rechters, niet over Marokaans- of Turkssprekende rechters.
Het is gewoon "Bart" hoor, niet "de grote gouwleider". Dat klinkt zo nazistisch.
Oud 29 oktober 2011, 12:38   #56
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ok whatever, maar waar blijft die regering nu toch?
Ik noteer voor de analen : één (1) OK.

4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:39   #57
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik noteer voor de analen : één (1) OK.
print het af in gouden letters en hang het boven uw bed
Oud 29 oktober 2011, 12:39   #58
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is gewoon "Bart" hoor, niet "de grote gouwleider". Dat klinkt zo nazistisch.
Welnee, met de gouw verwijs ik naar Tolkien. In die gouw wonen kleine mensjes met erg lange tenen.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2011 om 12:42.
4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:41   #59
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De grote gouwleider had het over Marokaanse en Turkse rechters, niet over Marokaans- of Turkssprekende rechters. Het lijkt me een schending van de souvereiniteit van de Belgische staat mochten Marokanen en Turken hier recht komen spreken.
Nou in dat geval dan stel ik, Flippend Rund u de vraag: Als je mag tegemoetkomen aan het feit dat er veel franssprekenden in de Vlaamse rand wonen door Franstalige rechtspraak te installeren, waarom zou je dan niet tegemoetkomen aan het feit dat er veel Marokkaanssprekenden in Borgerhout wonen door de rechtspraak in het Marokkaans te laten gebeuren. Antwoord gaarne?
Oud 29 oktober 2011, 12:43   #60
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Populisme is gewoon de kern van de zaak zeggen. Moeilijk geformuleerde materie omzetten in een volkse manier.

Elke partij maakt zich daarbij schuldig, de ene politici is er wel handiger dan de andere.

Op zich is dus met poulisme niets verkeerd mee, enkel intellectuelen (hoofdzakelijk pseudo) hebben het daar moeilijk mee omdat het hen minder belangerijk of indrukwekkend maakt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be