![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb ik toch al uitgelegd. Gewest planning, ze veranderen de bestemming van hooiland naar groene zone en nadien naar ven gebied, ook al staat er enkel een zelfgegraven vijver op, zonder enige verwittiging en pikken zo je grond in. Niet dat je hem kwijt bent, want je mag er sedert 2 jaar wel belasting op betalen. Maar je mag hem niet meer gebruiken, om er om het even wat op te plaatsen.
Het is zelfs zover gekomen dat als je je woning wil verkopen, het Vlaams gewest het recht van voorkoop heeft. Als ze je het bedrag van je meestbiedende koper aanbieden. Zullen ze voorlopig niet doen, omdat de woningen te duur zijn, en die groene zone, daarna op het volledige perceel van toepassing word en de woning dus afgebroken dient te worden. Of hoe het Vlaams gewest je van eigenaar tot gebruiker kan maken zonder enige verwittiging hunnerzijds en zonder eigen inbreng. Lang leve Vlaanderen en al hun door hun kut-partijen gestemde wetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||
Banneling
|
![]() Akkoord.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zowel Elia als de CREG deelden nog maar eens mee dat er risisco bestaat dat we problemen kunnen hebben deze winter.....Belgiekske moet al enkele jaren electriciteit invoeren,en bij pieken kunnen er problemen rijzen..
Het afbouwen van- en investeringsstops in "grijze" massa-electriciteitsproduktie (zoals nu ook Duitsland deed na de Fukushit-affaire) betekent dat al die milieuvriendelijke landen dan stroom moeten gaan bijkopen in Frankrijk en uit Oost-Europa.(en dit ondanks enorme- en aanhoudende investeringen in zonnepanelen en windmolens)Gezien het in de winter gezellig druk wordt kunnen er problemen gaan komen op de ruggengraat van het Europese energienet....met plots opkomende afschakelingen tot gevolg ..... Er zal dan,uiteraard en heel kortzichtig,veel kritiek komen op de beheerders van het hoogspanningsnet (er moeten hoogspanningslijnen bijgebouwd worden maar NIET in mijn dorp en niet in dat natuurgebied en niet aan de kust en niet.....),terwijl de OORZAAK,het beperken van geografisch gedistribueerde massa-electriciteitsproduktie uit het zicht verdwijnt... Aan de tafel van Di Rupo heeft men ondertussen aangaande de toekomst van de energieproduktie beslist om nu niets te beslissen maar beloofd om over zes maanden iets te beslissen afhankelijk van....euh....faktoren...... Ik heb weinig sympathie voor Suez/Electrabel,maar eerlijk gezegd,wat MOET zij hiermee? Zonder goedkeuring van de overheid MOGEN ze geen centrales bouwen,zelfs niet op babyluiers... De tijd tikt weg....Ik neem aan dat Electrabel niets anders zal kunnen dan inderdaad,zoals voorzien, te beginnen desinvesteren in Doel 1 & 2 en en Tihange 1 om ze dan tegen 2015 te kunnen stilleggen.Maar het zal dan weer niet goed zijn zeker want ik zie echt niet in waar die 1000 Megawattuur van die oude reactoren dan elders vandaan zal moeten komen ? Dacht er misschien iemand dat we jaarlijks pakweg 100 MW-uur minder kunnen verbruiken in belgie,voor,zeg,de komende 5jaar ? hmm ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 31 oktober 2011 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder zou ik toch nog altijd willen weten op welke wet ze mij kunnen verbieden mijn eigen stroom op te wekken met een generator. Gesteld dat ik dat zou doen en mijn hoofdschakelaar van het net afzet. Hoe zouden ze het in godsnaam kunnen weten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Alles op laagspanning kan.
Maar dan zal je wel de bedrading van je huis eerst moeten aanpassen. Want die is te licht voor een kleinere spanning (en dus een hogere stroom) Laatst gewijzigd door hurricane : 31 oktober 2011 om 18:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens een tijdje terug nog in een metaalverwerkend bedrijf geweest, waar ze een kei zware generator hadden staan, open en bloot. Blijkbaar nooit problemen gehad. Zou het niet kunnen dat ze je maar wat schrik proberen aan te jagen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heb dat op mijnen buiten jaren aan een stuk gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel kans dat de beek ook niet over uw eigendom stroomt hé.
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het probleem niet. Met een omvormer kan je perfect 220 volt produceren.
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de groene zone mag je zelfs geen rotte boom omkappen zonder kapvergunning en die krijg je niet, omdat alles in natuurlijke staat moet blijven. 65 m van de beek af van mijn grondstuk van 120m diep hebben ze zo ingepalmd. Ik blijf eigenaar, maar mag er enkel naar kijken en belasting betalen. Ook al liggen op dezelfde straat huizen op 10 m van die beek. Die huizen zijn op twee na allemaal gebouwd nadat ik gebouwd heb. Moet er nog zand zijn? Laatst gewijzigd door subocaj : 31 oktober 2011 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Electrabel zet de regeringsonderhandelaars voor pietje snot...
Ze zeggen immers vanaf 2015 de ovens te willen sluiten... ![]() Wat nu? ![]() ![]() ![]() ![]() Waarschijnlijk zal nu de sluiting met verschillende jaren uitgesteld worden en hun verwachte verplichte bijdrage aanzienlijk verminderd.... ![]() Wedden? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan wel even duren, maar ze zullen het er niet op hebben wanneer je de procedure inzet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nog ergens een fout hierboven : een gelijkrichter gebruik je niet om een spanning te transformeren maar om van wisselspanning gelijkspanning te maken. Laatst gewijzigd door hurricane : 31 oktober 2011 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem wat ne mikrowkk betreft (die trouwens verkrijgbaar zijn op de markt, en bestaat uit ne generator waarbij de uitlaatgassen gebruikt worden voor verwarming, en die de luxe heeft van op gas te werken - tenminste voor degenen die aangesloten zijn op een gasnet). Of men nu ook nog gebricoleerde installaties toelaat weet ik niet. Maar zal ook minder rol spelen, omdat men er U toch niet dik voor zal betalen. En uiteraard zal niemand U verbieden van zelf Uwe elektriek te maken (als Uwe generator niet teveel lawaai maakt tenminste). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is het principe niet slecht. De overheid (of in opdracht van) bouwt, legt aan, en laat iedereen toe om via deze netten te werken. Maar dat men alternatieven op voorhand gaat saboteren om de prijzen zo hoog mogelijk te houden is wel spijkers op laag water zoeken. Verdenk de overheid er nu toch niet van om hier een sterke graad van corruptheid aan de dag te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom? Punt 1 : waarom opnieuw investeren in iets waarvan je nooit het volledige potentieel zal krijgen. Vergelijk het met op onderhoud gaan met je auto, nieuwe banden, revisie van de motor. Dat zal je enkel doen als je er zeker van bent dat je auto nog verschillende jaren zal meegaan. Indien men je verplicht om die wagen toch weg te doen na 1 jaar, ga je die kosten niet maken. en dit breng ons onmiddelijk bij punt 2, Punt 2, kwade tongen zullen beweren dat je de noodzakelijke onderhoudskosten niet zal uitvoeren, omdat ze gewoon verlies latend zijn. Voor de goede naam van het bedrijf, beter sluiten. En dit breng ons bij punt 3. Punt 3, als je de centrales niet sluit, moet je, afhankelijk van de bron, enorme extra belastingen betalen. Sommige bronnen spreken tot 1 miljard euro!!!!!!!!!! (ps : beheer dexia is een ramp, verlies is zelfs niet te bepalen, maar omdat dexia politiek correct is, wordt het wanbeheer even vergeten, en krijgen ze miljarden steun. Een bedrijf als electrabel, wat winst maakt, moet een boete van miljoenen betalen omdat ze winst maken). Dus beter sluiten om de extra boetes niet te moeten betalen en deze miljoenen dan ergens anders in te investeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |