Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2011, 15:34   #41
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik leg het net uit. Als men echt homofoob was geweest, had men veel meer homo's kunnen opsluiten.
Dat deed men niet. En waarom? Omdat men niet homofoob was. Het was enkel een goede reden om linkse homo's en decadente relnichten op te sluiten. Als je een brave homo was met een partijkaart, dan kon je niets overkomen.

Overigens zijn concentratiekampen ook niets meer dan grote, open gevangenissen. Anno 1940 vloog je in Groot-Brittannië ook de gevangenis in voor homoseksualiteit, en het sterftecijfer in zulke gevangenissen lag trouwens niet veel lager dan bepaalde concentratiekampen.
Pfff! Ik kan je maar één raad geven; ga naar professor Barabas en laat je terugflitsen naar Nazi-Duitsland. Wees dan wel zo slim dat je de sympathie van de nazi's wint en ga er dan ook samen mee tenonder: dat is nu eenmaal onontkoombaar en hetgeen jij verlangt.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:37   #42
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat is er psychotisch aan Hitler? Dat je zijn politieke ideeën niet leuk vind tot daar aan toe. Maar is iedereen die uw politiek visie niet deelt dan psychotisch?

Je spuwt woorden uit die kant noch wal raken.
Dat doe jij. Hitler heeft bewezen dat hij een psychoot is die uiteindelijk psychopatisch werd, totaal normenloos, totaal onmenselijk, dat is te constateren met al de misdaden die hij verricht heeft. Als jij dat niet ziet of erkent dan ben je van hetzelfde soort, zo simpel is dat. Als jij concentratiekampen leuk vindt, tja, wat kan een normale gezonde mens daarop antwoorden???

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 30 oktober 2011 om 15:38.
Oud 30 oktober 2011, 15:40   #43
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Hola, ik zeg NIETS positief over Hitler! Dat hij charisma had, ok, en dat hij tot een bepaald punt geniaal was, alemaal akkoord, maar wel langs de foute, Duivelse, psychotische kant, en dat is dus allesbehalve positief.
Charisma is iets positief, stijl is iets positief, autobahnen zijn iets positief, ...

Er zijn een hele hoop positieve dingen die Hitler en zijn NSDAP gedaan hebben of wouden doen. Zulke dingen ontkennen zou erg oneerlijk zijn. Die goede zaken, daar mag uit geleerd worden, en naar gekeken worden, neutraal en objectief. Al die dingen nemen niet weg dat hij verantwoordelijk is voor één van de ergste genocides uit onze geschiedenis, en alle goede zaken wegen niet op tegen zijn misdaden.

Ik hoop dat je dat ook kunt inzien, en dan ook stopt met mij van neonazisme te beschuldigen.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 30 oktober 2011 om 15:42.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:41   #44
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Pfff! Ik kan je maar één raad geven; ga naar professor Barabas en laat je terugflitsen naar Nazi-Duitsland. Wees dan wel zo slim dat je de sympathie van de nazi's wint en ga er dan ook samen mee tenonder: dat is nu eenmaal onontkoombaar en hetgeen jij verlangt.
Er is al een onderzoek lopende tegen Bfg 324
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:41   #45
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
WWII zou veel eerder uitgebroken zijn ware het niet dat de Engelse politiek die tot het uiterste heeft uitgesteld. Zie de hufterige houding van Chamberlain die Engeland (bijna of helemaal) de kop gekost zou hebben als de VS niet ontijdig in de oorlog was gestort door de (uitgelokte) aanval op Pearl Harbor. Washington wist daarvan, was althans gewaarschuwd maar besloot te laten komen wat komen ging. Politiek kwam die aanval als geroepen.
Frankrijk zou nooit hebben meegedaan maar de kant van Duitsland hebben gekozen als het tot een directe confrontatie met het VK was gekomen. Zoals ze heden ten dage ook doen.
Hitler durfde die directe aanval niet aan. Waarom is tot op heden een raadsel gebleven want evenals de meeste landen in W-Europa had alleen de Royal Navy enige slagkracht.
In geval van het uitbreken van een nieuwe wereldoorlog, gaat GB geheel kopje onder.
Maar dat is weer een ander verhaal.
Hitler had gehoopt dat de Engelsen zijn kant zouden kiezen en dat was zijn grootste misrekening. Het "Wonder van Duinkerken", het laten gaan van de geallieerde troepen, dat was het keerpunt.

Maar deze draad gaat over nu, niet over toen!

Hot Marijke

Oud 30 oktober 2011, 15:43   #46
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er is al een onderzoek lopende tegen Bfg 324
De Staatveiligheid, in zijn Glorietijd de Gestapo genoemd, is al onderweg!

Hot Marijke

Oud 30 oktober 2011, 15:49   #47
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Charisma is iets positief, stijl is iets positief, autobahnen zijn iets positief, ...

Er zijn een hele hoop positieve dingen die Hitler en zijn NSDAP gedaan hebben of wouden doen. Zulke dingen ontkennen zou erg oneerlijk zijn. Die goede zaken, daar mag uit geleerd worden, en naar gekeken worden, neutraal en objectief. Al die dingen nemen niet weg dat hij verantwoordelijk is voor één van de ergste genocides uit onze geschiedenis, en alle goede zaken wegen niet op tegen zijn misdaden.

Ik hoop dat je dat ook kunt inzien, en dan ook stopt met mij van neonazisme te beschuldigen.
ONZIN! Charisma is enkel positief als het positieve doelstellingen heeft en positieve dingen bereikt voor de mensheid. Hoe kan je zo in een kronkel redeneren? Als het uiteindelijk totaalplaatje een absolute griezelfilm is, dan kan ik enkel besluiten dat mensen (?) die nog enige sympathie opbrengen voor Hitler totaal verdwaasde neonazi's zijn.

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 30 oktober 2011 om 15:49.
Oud 30 oktober 2011, 15:50   #48
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is een typische extreem-rechtse kutredenering: vergelijk Hitler met gelijk(w)aardige of nog grotere klootzakken en dan is ons Dolfke infeite nog zo'n slechte niet. Jij zou perfect in de S.A. passen. En misbruik aub de term Zionisme niet, geef dan gewoon toe dat je een ordinaire anti-semiet bent, zoals jouw idool 88.
Kijk, en deze reactie had ik eigenlijk ook gewoon verwacht. Als je links schaakmat zet, dan vergelijken ze je namelijk steeds met een nazi.

Er was tot de jaren 30 een probleem met het zionisme in Duitsland. Dat probleem was al grotendeels voor WO2 opgelost doordat veel Joodse machthebbers reeds in de jaren 30 verhuisden naar de USA.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:51   #49
Oblique
Banneling

Standaard

Hadden we vandaag maar zo'n leider als Hitler die het zou opnemen tegen de schurkenstaat van de VS.

We missen echte leiders.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:52   #50
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
ONZIN! Charisma is enkel positief als het positieve doelstellingen heeft en positieve dingen bereikt voor de mensheid.
Charisme is een positieve eigenschap, ongeacht hoe het gebruikt wordt. Een sociale fobie kan ook tot positieve dingen leiden, maar het lijkt me geen positieve eigenschap op zich.
Citaat:
Als het uiteindelijk totaalplaatje een absolute griezelfilm is, dan kan ik enkel besluiten dat mensen (?) die nog enige sympathie opbrengen voor Hitler totaal verdwaasde neonazi's zijn.
Ik breng geen sympathie op voor Hitler. Ik zeg gewoon dat hij en z'n partij een aantal goede ideeën hadden, waarvan er een hoop feitelijk passen in een programma van een sociaaldemocratische partij.
Oud 30 oktober 2011, 15:53   #51
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kijk, en deze reactie had ik eigenlijk ook gewoon verwacht. Als je links schaakmat zet, dan vergelijken ze je namelijk steeds met een nazi.

Er was tot de jaren 30 een probleem met het zionisme in Duitsland. Dat probleem was al grotendeels voor WO2 opgelost doordat veel Joodse machthebbers reeds in de jaren 30 verhuisden naar de USA.
Helemaal fout! Ik ben niet links.

Hot Marijke

Oud 30 oktober 2011, 15:53   #52
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Hadden we vandaag maar zo'n leider als Hitler die het zou opnemen tegen de schurkenstaat van de VS.

We missen echte leiders.
Heil Oblique!

Hot Marijke

Oud 30 oktober 2011, 15:54   #53
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doe jij. Hitler heeft bewezen dat hij een psychoot is die uiteindelijk psychopatisch werd, totaal normenloos, totaal onmenselijk, dat is te constateren met al de misdaden die hij verricht heeft. Als jij dat niet ziet of erkent dan ben je van hetzelfde soort, zo simpel is dat. Als jij concentratiekampen leuk vindt, tja, wat kan een normale gezonde mens daarop antwoorden???
Misschien toch maar eens de woordenboek er bij nemen en opzoeken wat psychopathisch betekent?
En waaraan zie je dat Hitler psychopatisch is, mevrouw de psychologe?

Overigens waren Duitse soldaten zeer disciplinair en zeker niet normenloos.

En onmenselijk zou ik Hitler ook niet noemen. Het is niet dat hijzelf kampbewaker was in Auschwitz. (en dan nog)
Oud 30 oktober 2011, 15:58   #54
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hitler had gehoopt dat de Engelsen zijn kant zouden kiezen en dat was zijn grootste misrekening. Het "Wonder van Duinkerken", het laten gaan van de geallieerde troepen, dat was het keerpunt.

Maar deze draad gaat over nu, niet over toen!
Wonder van Duinkerken?
Een paar duizenden geallieerde soldaten die het geluk hadden dat Hitler een zware strategische fout gemaakt had.
Oud 30 oktober 2011, 16:00   #55
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De Staatveiligheid, in zijn Glorietijd de Gestapo genoemd, is al onderweg!
Hij heeft pas een achtpunter gekregen voor het promoten van het gebruik van chemische vernietigingswapens.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 16:07   #56
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal fout! Ik ben niet links.
Citaat:
Heil Oblique!

Of je links bent, dat doet er niet toe. Je maakt inhoudsloze en dwaze opmerkingen die we vooral aantreffen aan de linkerzijde.

Ik ga u niet in een hokje trachten te duwen zoals jij dat hier nu wel al een hele tijd doet.
Oud 30 oktober 2011, 16:07   #57
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Ik leg het net uit. Als men echt homofoob was geweest, had men veel meer homo's kunnen opsluiten.
Dat deed men niet. En waarom? Omdat men niet homofoob was. Het was enkel een goede reden om linkse homo's en decadente relnichten op te sluiten. Als je een brave homo was met een partijkaart, dan kon je niets overkomen.

Overigens zijn concentratiekampen ook niets meer dan grote, open gevangenissen. Anno 1940 vloog je in Groot-Brittannië ook de gevangenis in voor homoseksualiteit, en het sterftecijfer in zulke gevangenissen lag trouwens niet veel lager dan bepaalde concentratiekampen.
Zit je wéér op je crimineel stokpaardje?
Citaat:
In alle ideologieën zitten ook goede punten.
Ik kan zelf zeggen dat ik grotendeels achter de NSDAP sta. Ik heb even hun programma-punten die ik wel zie zitten in het vet gezet.

Ik ben zeker dat het gros van het forum hier zich wel zal kunnen vinden in 1 of meerdere programmapunten.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 oktober 2011 om 16:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 16:08   #58
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zit je wéér op je stokpaardje?
Nee, dat citaat dat je altijd bovenhaalt is misschien wel het minst twijfelachtige wat Bgf ooit heeft neergepend op dit forum.
Oud 30 oktober 2011, 16:10   #59
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hij heeft pas een achtpunter gekregen voor het promoten van het gebruik van chemische vernietigingswapens.
Onze eno2 onthoudt soms nogal selectief. Het is hem vergeven, hij is ook niet meer van de jongste.
Als je het plaatje volledig wil schetsen, schat:
- Het geheel is nogal uit de context gerukt
- Het was een verkeerd geïnterpreteerde vraag die ook samen te vatten is als: "Als Kadhafi al die chemische wapens had, waarom heeft hij ze dan niet ingezet tegen de rebellen en de nato-landen?"
Oud 30 oktober 2011, 16:13   #60
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Charisme is een positieve eigenschap, ongeacht hoe het gebruikt wordt. Een sociale fobie kan ook tot positieve dingen leiden, maar het lijkt me geen positieve eigenschap op zich.
Ik breng geen sympathie op voor Hitler. Ik zeg gewoon dat hij en z'n partij een aantal goede ideeën hadden, waarvan er een hoop feitelijk passen in een programma van een sociaaldemocratische partij.
Citaat:
Hmm, ik zou inderdaad Fascistisch kunnen genoemd worden. Overigens betwijfel ik dat u 'alles' van het Geloof afweet.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be