![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stelletje extremisten, lol. Mensen verplichten om geen kinderen meer te baren... Onmogelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Ikzelf heb drie kinderen, waarvan de laatste twee een tweeling. Niet gepland, dus.
Ze zijn nu volwassen en als ik zie wat ze ons gekost hebben dan heb ik mijn vragen bij gezinnen met vijf of zes kinderen. Niet dat ik ze dat niet gun maar kan je de dag van vandaag nog zoveel kinderen verzorgen, financieel ? Ik bedoel maar, kan je ze geven wat ze nodig hebben en gaan ze dan niet automatisch in de criminaliteit omdat ze ook allemaal een GSM en een laptop willen ? Het kindergeld dekt zeker niet al deze bezittingen die tegenwoordig als 'normaal' beschouwd worden. Of de ouders moeten een klein fortuin verdienen. Maar dan zijn het geen "kansarmen" zoals men ons steeds probeert wijs te maken ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Willen ze méér kinderen : mij niet gelaten, maar NIET MEER op de kosten van de maatschappij. Is in de islamitische paradijzen ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De punk generatie had dat ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan volgt die geboortebeperking vanzelf. Maar dan zal die vrouw wellicht ook wel vlees willen eten, en dan zullen wij wat minder vlees moeten eten. Anders kunnen we niet iedereen voeden. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zoiets staat uiteraard niet in het heilig boekske. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() honderden woorden,tientallen zinnen....dat is een interview... Er wordt over de positie van de vrouw,over de eenkindspolitiek in China,over de ecologische voetafruk,over relatie tussen goede levensomstandigheden en aantal kinderen gesproken...alles wordt aan elkaar afgewogen....zoals het een filosoof past.. En wat zet de verzamelde PEST (vroeger pers) bovenaan als titel: yep,één zinnetje van ntussen tientallen anderen ...het staat als titel van deze draad.... Wel ja,zo MAAK je het nieuws...en nu kan de Pest genieten van de controverse waarbij Etienne Vermeersch geleidelijk aan voor racist zal uitgemaakt worden...misschien zit er nog meer kopij in. MISSELIJK word ik van die spelletjes van onze PEST .. Nog even en niemand van enig belang zal nog interviews geven..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 2 november 2011 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat blijkt namelijk een erg succesvolle manier om te overleven. Omgekeerd is het aanmoedigen om geen kinderen te krijgen een goede manier om te verdwijnen. Je ziet, een volk heeft haar toekomst zelf in de hand. En de vrouwen dragen daarin een grote verantwoordelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Kweken en niet opvoeden is in strijd met de islam.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 november 2011 om 19:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik schreef :" Iedere vrouw moet onderwijs en waardig werk krijgen. Dan volgt die geboortebeperking vanzelf." Er is in België wel een trendbreuk. Hoger opgeleiden willen nu meer kinderen. Hoger opgeleiden hebben grotere kinderwenshttp://www.standaard.be/artikel/deta...MF15072005_010 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Ieder mag het aantal kinderen dat hij/zij wil kiezen naar mijn mening en dat heeft niets met ras of afkomst te maken. De voorwaarde is wel dat je ze als ouder alle kansen kan en wil geven. Zoniet vind ik dat je om de verkeerde redenen kinderen in de wereld brengt.
M.a.w. als je een kind hebt dat de intelligentie heeft om verder te studeren moet je als ouder ook bereid zijn het daarin te ondersteunen. Vooral op dit vlak zie ik het bij de migranten nogal eens fout lopen. De vraag stelt zich dan waarom al die kinderen er gekomen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk iets hélemaal anders dan: Citaat:
ik bedoelde natuurlijk:
goed zo Arti? begrijp je wat ik wou zeggen? Of moet ik het nog verfijnen? ---------------------------- en ja, hogeropgeleide vrouwen in Belgie hebben er ondertussen een handje van weg om drie of vier kinderen te baren. Maar die hebben dan ook een (al of niet inwonende) nanny + huishoudster + poetsvrouw. Ik ken zo drie ingenieuses met serieuze carrières. Maar denk maar niet dat die 's avonds eerst aan de kookpot en dan aan de strijkplank zullen staan. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 20:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zowel links als rechts kan het kennelijk niet laten om de vrouw te vertellen hoe ze moet leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Probleem is dat er weinig keuze is als men geen opleiding krijgt. Na een opleiding kan men beslissen of men over eigen inkomen wil beschikken of niet. Dit klinkt alvast beter dan "eigen werk".
|
![]() |
![]() |