Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2011, 18:01   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach,laat ons vooral niet "kappen" op de mens die het PROBEERT in de horeca......

h o p e l o o s voor 90% van alle horeca-zaken.Velen zijn na één jaar waarschijnlijk al bezig in hun spaargeld te delven(spaargeld uit de tijd dat ze werknemer waren),om dan,uiteindelijk en noodgedwongen toch maar de handdoek te gooien..

Kijk,door allerlei redenen (een eigen forumdraadje waard) is de traditie om uit te gaan drinken en praten al afgelopen,maar ook "uit gaan eten" is niet iets wat nog leeft...

.de horeca voelt dat........maar steeds zijn er mensen die het willen proberen,en aldus,hard werkend,hun eigen toekomst verknallen

Laatst gewijzigd door kelt : 7 november 2011 om 18:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 18:03   #42
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Misschien is de suiker, de melk, de koekjes, de koffie en het machien ook veel te duur.
85 euro voor een interventie ... da's wel 3400 Belgische frankskes hé ... zou dat ook niet te duur kunnen zijn? Enne ... is het altijd wel espressokoffie die er in wordt gedaan?

Ik wil maar zeggen ... als het resultaat van dit alles er op neer komt dat men 100 Belgische frank voor een koffie moet betalen terwijl men voor ongeveer datzelfde geld veertig, vijftig kopjes thuis heeft ... dan is er iets niet normaal
vind ik.
85 Euro voor een interventie is de prijs bij ons op 't werk. En dat is ook zo bij de concurrentie.
Een zichzelf respecterende zaak zal echte espressobonen gebruiken. EN een degelijk koekje serveren. Geen speculaas onding in een plastiekje.
Maar verder heb je overschot van gelijk. Cafebazen leven meestal ver boven hun stand en vragen te veel geld voor hun drankjes....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 18:06   #43

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ach,laat ons vooral niet "kappen" op de mens die het PROBEERT in de horeca......
Je mag al een paar duizend Euro kosten rekenen zonder dat je ook maar één koffie geserveerd hebt....

h o p e l o o s voor 90% van alle horeca-zaken...
Inderdaad ... maar zij zullen zelf het tij moeten keren denk ik.

Misschien bijvoorbeeld terug koffie beginnen maken met een waterkoker ipv met een peperduur expressomachien?

Zelfgemaakte soep ipv peperdure pakskessoep?

t' Zal natuurlijk wel arbeidsintensiever zijn op die manier.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 18:12   #44

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
85 Euro voor een interventie is de prijs bij ons op 't werk. En dat is ook zo bij de concurrentie.
Een zichzelf respecterende zaak zal echte espressobonen gebruiken. EN een degelijk koekje serveren. Geen speculaas onding in een plastiekje.
Maar verder heb je overschot van gelijk. Cafebazen leven meestal ver boven hun stand en vragen te veel geld voor hun drankjes....
Da's de discussie niet hoor. Wel dat er op een bepaald moment een te groot verschil aan het groeien is met wat men in de winkel betaalt waardoor men steeds minder op café gaat.

honderd frank voor een koffie, dertig frank voor een lik mayonnaise, tienduizend frank voor de energiefactuur, vijfentwintig duizend frank voor één maand huishuur ... da's niet meer in evenredigheid met wat men er voor krijgt.
Oud 7 november 2011, 18:12   #45
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad ... maar zij zullen zelf het tij moeten keren denk ik.

Misschien bijvoorbeeld terug koffie beginnen maken met een waterkoker ipv met een peperduur expressomachien?

Zelfgemaakte soep ipv peperdure pakskessoep?

t' Zal natuurlijk wel arbeidsintensiever zijn op die manier.
Dan vrees ik dat je de klanten gaat buiten jagen. Want wees eerlijk : wie wil er een kop vieze koffie uit een thermos die al uren staat ?
Verse soep betaal je nog meer dan Royco soepjes, vergeet dat ook niet.
Cafebazen willen de maximale winst halen. Dat is wel zeker.
Of ze dat binnenkort, als het kouder wordt en de rokers wegblijven, nog zullen kunnen aanhouden, is een andere vraag...
Oud 7 november 2011, 18:13   #46

Karma's schermafbeelding

Standaard

Ik reken in deze draad natuurlijk bewust met Belgische franken ipv met Euro's. Kwestie van een beetje achterover te vallen van het verschieten.
Oud 7 november 2011, 18:19   #47

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan vrees ik dat je de klanten gaat buiten jagen. Want wees eerlijk : wie wil er een kop vieze koffie uit een thermos die al uren staat ?
Inderdaad ... niemand wil dat uit een thermos. Wel een filterke overgoten met heet water. Toen ik nog in de horeca stond (lang geleden) werd daar expleciet naar gevraagd en die waren zelfs duurder dan gewone expresso's.
Citaat:
Niet als men verstandig soep maakt, verdeelt in potten en invriest.
En die royco soepkes zijn echt niet goedkoop.
Citaat:
Of ze dat binnenkort, als het kouder wordt en de rokers wegblijven, nog zullen kunnen aanhouden, is een andere vraag...
Vandaar mijn oproep dat het anders moet worden aangepakt.
Oud 7 november 2011, 18:22   #48
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik reken in deze draad natuurlijk bewust met Belgische franken ipv met Euro's. Kwestie van een beetje achterover te vallen van het verschieten.
Te weinig mensen doen dat nog. Jammer. Op die manier zie je pas hoe we in't zak gezet worden.
Wij betalen voor een brood nu dik 80 frank.
Zijn onze lonen in evenredigheid gestegen ? Neen dus. Pure oplichterij
Oud 7 november 2011, 18:49   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk vind ik dat schandalig veel. Een pakje koffie kost zo iets van een drie euro en daar maakt men al gauw vijftig zestig koffie's van of zelfs meer (ik zou het eens moeten uitproberen).
De winst op koffie is dus gigantisch.

Bij een Duvel kan je nog zeggen dat er veel meer moet besteed worden om in te kopen (met één duvel vult men geen vijftig, zestig glazen hé).
De "winst" op koffie - als ge alleen kijkt naar kost van het product en kostprijs voor consument - is redelijk hoog.

Maar... dat is niet de enige kostprijs.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 19:54   #50
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er minder volk komt kunnen ze de meesten niet anders dan hun prijzen verhogen of failliet gaan...

Ik heb de indruk dat hier vele mensen aanwezig zijn die niet (willen/kunnen) beseffen wat dergelijke 'handel' inhoudt...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 19:56   #51
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En de Mercedes van den baas en die van madam n die van de zoon moeten ook afbetaald worden: 't is gene vette meer, he?
Zou U uw nickname niet veranderen in roodloof?
Oud 7 november 2011, 19:57   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

... Dat voorstel is echt waanzinnig.

Mvg,

Horecapersoneel overal.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 7 november 2011, 20:00   #53
freelancer
Banneling

Standaard

100 F voor een koffie is mijn inziens echt niet duur (in iets of wat deftige gelegenheid)...

Twintig jaar geleden betaald ik voor een kannetje koffie al 250 F op het terras van Le Sanglier in Durbuy...
Oud 7 november 2011, 20:48   #54
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eigenlijk vind ik dat schandalig veel. Een pakje koffie kost zo iets van een drie euro en daar maakt men al gauw vijftig zestig koffie's van of zelfs meer (ik zou het eens moeten uitproberen).
De winst op koffie is dus gigantisch.

Bij een Duvel kan je nog zeggen dat er veel meer moet besteed worden om in te kopen (met één duvel vult men geen vijftig, zestig glazen hé).
Ik ken die graslei niet, maar voor veel horecazaken zou ik kosten als huur en personeel absoluut niet onderschatten.

I.e. ik denk niet dat de meeste café's / horecazaken grof geld scheppen. Het lijkt me eerder een sector die jaar na jaar achteruitgaat (met natuurlijk hier en daar uiterst succesvolle zaken).

M.i. zegt die 1200 oude bef voor die koffies meer over wat de reële inflatie is sinds de invoering vd euro dan over 'enorme' winstmarges bij de horeca.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 03:10   #55

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Als er minder volk komt kunnen ze de meesten niet anders dan hun prijzen verhogen of failliet gaan...

Ik heb de indruk dat hier vele mensen aanwezig zijn die niet (willen/kunnen) beseffen wat dergelijke 'handel' inhoudt.
..
Toch wel hoor ... en deze draad is zeker geen verwijt naar de horeca maar wel naar de algemene toestand. Alles is gewoon veel te duur geworden waardoor men gewoon genoodzaakt is om hoge prijzen te vragen.

Het begint met het kopen of huren van een huis. Dat zijn de dag van vandaag gewoonweg waanzinnige prijzen voor iemand die nog geen eigendom heeft. De energieprijzen doen daar nog een serieuze schep bovenop.

Er moeten dus wetten komen om de burger te beschermen tegen deze toestanden.

Te beginnen bij de leningen voor een huis bij de banken. Als men die aan banden zou leggen zou men de huizen gewoon voor minder MOETEN verkopen. Momenteel (laatst in het nieuws) kan men leningen krijgen tot 1500 euro per maand terug te betalen ... en dit soms dertig jaar lang. Men kan zeggen dat dit een goede zaak is voor de consument maar het toelaten van dergelijke "leningen" jaagt ook de prijzen drastisch omhoog. Daardoor stijgen natuurlijk ook de huurprijzen van de huizen/pachten.
Oud 8 november 2011, 03:13   #56

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik ken die graslei niet, maar voor veel horecazaken zou ik kosten als huur en personeel absoluut niet onderschatten.

I.e. ik denk niet dat de meeste café's / horecazaken grof geld scheppen. Het lijkt me eerder een sector die jaar na jaar achteruitgaat (met natuurlijk hier en daar uiterst succesvolle zaken).

M.i. zegt die 1200 oude bef voor die koffies meer over wat de reële inflatie is sinds de invoering vd euro dan over 'enorme' winstmarges bij de horeca.
Je hebt precies door waar de draadstarter naartoe wil.
Oud 8 november 2011, 09:28   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel hoor ... en deze draad is zeker geen verwijt naar de horeca maar wel naar de algemene toestand. Alles is gewoon veel te duur geworden waardoor men gewoon genoodzaakt is om hoge prijzen te vragen.

Het begint met het kopen of huren van een huis. Dat zijn de dag van vandaag gewoonweg waanzinnige prijzen voor iemand die nog geen eigendom heeft. De energieprijzen doen daar nog een serieuze schep bovenop.

Er moeten dus wetten komen om de burger te beschermen tegen deze toestanden.

Te beginnen bij de leningen voor een huis bij de banken. Als men die aan banden zou leggen zou men de huizen gewoon voor minder MOETEN verkopen. Momenteel (laatst in het nieuws) kan men leningen krijgen tot 1500 euro per maand terug te betalen ... en dit soms dertig jaar lang. Men kan zeggen dat dit een goede zaak is voor de consument maar het toelaten van dergelijke "leningen" jaagt ook de prijzen drastisch omhoog. Daardoor stijgen natuurlijk ook de huurprijzen van de huizen/pachten.
... Dus je wilt eigenlijk prijscontroles.

Zeg eens: als je prijscontroles gaat invoeren, gaat er dan ineens magischerwijze meer van dat goed zijn?

Wat jij zegt doet de prijs van huizen en pachten niet stijgen. Wat de prijs van huizen en pachten doet stijgen is een stijgende vraag en een niet mee stijgend aanbod. Je weet wel; omdat de huizenmarkt in België kapot redelijk wat reguleringen heeft zoals zone planning en dergelijke.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 8 november 2011 om 09:29.
Oud 8 november 2011, 09:31   #58

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
100 F voor een koffie is mijn inziens echt niet duur (in iets of wat deftige gelegenheid)...

Twintig jaar geleden betaald ik voor een kannetje koffie al 250 F op het terras van Le Sanglier in Durbuy...
Ja, en vijfentwintig jaar geleden betaalden we 500 frank voor een cola aan het S. Marco plein in Venetie.
Oud 8 november 2011, 09:37   #59

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
... Dus je wilt eigenlijk prijscontroles.

Zeg eens: als je prijscontroles gaat invoeren, gaat er dan ineens magischerwijze meer van dat goed zijn?

Wat jij zegt doet de prijs van huizen en pachten niet stijgen. Wat de prijs van huizen en pachten doet stijgen is een stijgende vraag en een niet mee stijgend aanbod. Je weet wel; omdat de huizenmarkt in België kapot redelijk wat reguleringen heeft zoals zone planning en dergelijke.
Ja, een prijscontrole dringt zich op al was het maar om de burger te beschermen tegen exuberante bedragen.

Als men de leningen aan banden legt zal de huizenmarkt genoodzaakt zijn om hun prijzen te laten dalen.
Dertig jaar geleden kon men een lening maximaal afbetalen op twintig jaar en werd er toegezien dat men niet meer kon lenen dan dat er kon worden terugbetaald.
Oud 8 november 2011, 09:48   #60
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Er blijft me maar één vraag door het hoofd spoken ?

Als je het zoooo duur vindt, waarom ga je er dan iets drinken ?
Beter nog, waarom nuttig je er drie consumpties ?

Laatst gewijzigd door job : 8 november 2011 om 09:53.
job is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be