![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door matthias999 : 8 november 2011 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Ik denk een gevoel dat jij niet kunt ervaren!
![]()
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan blijf je maar alleen staan met je gevoelens.
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uiteraard was dit paarlen voor de franstalige 'zwijnen', maar belangrijker was het signaal aan de andere Vlaamse partijen. Vanaf dat moment verspeelde BDW de morele controle over de CD&V en potentieel ook over de O-VLD. Hij had getoond, dat hij tot zeer vergaande compromissen bereid was, hetgeen deze partijen eveneens waren. Later vonden zij hierin het excuus om het zonder de N-VA te doen. En dat dit zo begrepen werd, tonen de stemming over de agendering van het BHV-debat, de nota Van De Lanotte en het werkstuk Beke aan. Van dat alles heeft Di Rupo gebruik gemaakt om zijn onderhandelingsnota zo extreem te maken en de O-VLD en CD&V er via informele loze beloften er in mee te laten gaan. Weg was de N-VA. En toen was het de beurt aan de kerstekinderen van CD&V en O-VLD om bedrogen te worden, inclusief uiteraard de gehele Vlaamse bevolking. Achteraf is het allemaal gemakkelijk zeggen niettemin hoop ik, dat de N-VA er de nodige lering uit trekt en straks meer principieel haar confederale zeer democratische oplossingen duidelijk maakt en verdedigt. Zij moet hierbij een breed front van medestanders zien te vormen, die het nep-federale ondemocratische België wenst om te vormen in een welvarende Zwitserse democratische en echt federale zin. En als dit om een of andere reden niet lukt (bijvoorbeeld door onwil van de franstaligen) dit dan doet binnen Europa. |
|
![]() |
![]() |
#51 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een 2/3de meerderheid is alleen maar nodig voor een staatshervorming, en dit kan de N-VA inderdaad blokkeren indien de N-VA 1/3de van de kiezers krijgt (=50 zetels in het federale parlement = 57% van de vlaamse kiezers!!!). Geloof mij nou maar: de N-VA krijgt nooit 57% van de vlaamse stemmen en dus ook nooit 1/3de van de federale zetels. Belgie is niet kapot te krijgen. |
||
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is maar vanaf 83% van de vlamingen voor een splitsing stemmen dat je kunt zeggen dat er een democratische meerderheid voor het splitsen van belgie bestaat |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Kan je begrijpen dat aan de andere kant van de taalgrens mensen wonen die geen haatgevoelens hebben naar ons toe? Niet iedere 'fransoos' zit geniepig in de handen te wrijven tot hij weer een lading geld uit het naïeve Vlaanderen krijgt toegespeeld. Ik ben zelfs heel zeker dat de grote meerderheid van die mensen helemaal niet uit is op Vlaams geld... Wat jij zelf denkt over het vlinderakkoord is je eigen zaak. Ongeacht je opinie blijft dat je goed recht en daar kan ik alleen maar respect voor hebben, ook al strookt het misschien niet volledig met mijn mening. Probeer gewoon niet te veralgemenen, dit wordt de dag van vandaag al meer dan genoeg gedaan op deze planeet... |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op de slavenmentaliteit staat werkelijk geen grens.
![]() |
![]() |
#56 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Jullie zijn altijd zo snel gefrustreerd wanneer er iemand een antwoord geeft dat Wallonië niet met de grond gelijk maakt. Waar heb ik in mijn reply gezegd dat er geen enkel probleem is inzake transfers naar Wallonië? Ik heb simpelweg gevraagd een beetje respect te hebben naar de Waalse bevolking toe, de meeste onder hen zijn gewone mensen zoals jij en ik en bijgevolg stelt jullie veralgemening niets voor. Als je dat zelfs niet kan inzien, dan vrees ik dat er andere fora zijn waar jouw mening beter gesmaakt zal worden. |
|
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pot, ketel, zwart...
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin, in een democratie is elke stem evenveel waard. Een opdeling in regering/oppositie, laat staan een opdeling op basis van een cordon, is dus per definitie niet democratisch.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om de zaken te blokkeren moet je met zijn 2 zijn. Als je jezelf neutraal opstelt dan is op zijn minst PS even verantwoordelijk voor de stilstand die er geweest is. Trouwens het gaat vandaag nog steeds heel traag. Die regering had er al moeten zijn in oktober. Mijn mening is dat de PS vooral verantwoordelijk was voor de stilstand. Er kwamen bijna geen, wat zeg ik, er kwamen geen initiatieven van de PS. Het feit dat het niet de N-VA was die blokkeerde is gemakkelijk te bewijzen aan de hand van de huidige akkoorden waar duidelijk N-VA sporen in terug te vinden zijn. Helaas zijn de akkoorden niet integraal op N-VA leest te schuiven, wellicht waren ze dan wel veel beter te slikken. Je moet als vlaming trouwens niet te gelukkig zijn met de huidige gang van zaken, want je zal gaan bloeden. Trouwens niet zozeer als vlaming dan wel als werkende mens. Dit werkt allemaal enorm arbeidsvernietigend, waardoor ten lange laatste we allemaal aan de bedelstaf zullen eindigen. Er zijn al studies die aantonen dat de middenmoot dreigt te verdwijnen. Het begint aan de onderzijde van de middenmoot. En als ik zeg verdwijnen dan bedoel ik niet naar de positieve kant. |
|
![]() |