![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez terug ernstig nu hé.
De machtspartijen hebben Dexia laten verkneukelen onder de neus van al hun poenscheppende bestuurders, waardoor de Vlaamse regering nu plots 265 mio € moet ophoesten, en wij zitten hier in deze draad wat te lachen met moppen zoals het leger naar de campings langs de Semois te sturen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Maar het is wel zo, dat lachen van ons kost niemand iets. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(alhoewel ik toch groen ga lachen, als ik zal horen hoeveel percent solidariteitsbijdrage ik zal mogen ophoesten van mijn zuurverdiend pensioen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Ze dient enkel om de put die de bankiers gemaakt hebben te vullen. En die krijgen ze niet gevuld omdat de structuren niet aangepakt worden. Ieder jaar voor de opmaak van de begroting, van de Eyskensen over de Martensen, Dehaenes en Verhofstadje, hoor je niets anders dan, "wij" moeten de buikriem aanspannen, "wij" moeten de tering naar de nering stellen, "wij" leven boven onze stand en zo kan ik er nog meer aanhalen. Maar degenen, die echt boven hun stand leven die worden met rust gelaten, omdat ze er zelf toe behoren. Als je ziet dat Dexia nu weer 4 miljard reële steun (dus niet garant staan, maar echt geld) gekregen heeft, omdat ze geen dekking meer hebben voor hun normale werking, moet je je toch niet meer afvragen met wie je solidair moet zijn. Moet ik solidair zijn met degenen die ons iedere dag bestelen? Heb je niet in de gaten dat Sarkozy en Merkel enkel krampachtig proberen hun belangen in de banken te verdedigen, ten koste van de ganse Europese bevolking. Ik heb me ingedekt, liever 1 miljoen roepies in de hand dan 50.000 waardeloze € in de lucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn wel de putten die voornamelijk de politiekers hebben gemaakt. De bankiers hebben er wel een boost aangegeven. Maar bijlange niet alle steun aan de banken, is/zal verlieslatend zijn.
|
![]() |
![]() |