![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in de praktijk is het moeilijk om iedereen simpelweg een huis of een appartement gratis en voor niks cadeau te doen. Ik kan het niet meer terugvinden, maar we zijn hier in B. wel (bijna?) wereldkampioen 'baksteen in de maag'. Nergens ter wereld is het percentage gezinnen dat in zijn eigen eigendom woont, hoger. Iets van 70 procent geloof ik. Dat zijn toch dingen om u tegen te zeggen. Waarbij toch eveneens 'vrijblijvend geblaat van zorg dat iedereen toch zijn eigen eigendom kan verwerven' in een juister licht gesteld wordt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() zever
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit jaar zijn het er nog 286 van de 7700 ,vorig jaar waren het er nog 441... Laat ze maar eens een lijst met de namen van de zondaren publiceren... Jaja,zo'n 7700 die leven op de kap van de bevolking... http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...n.aspx?cmt=all |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De weinig verdiener kan ondanks zijn lage loon toch een eigendom aanschaffen van het ogenblik dat hij meer verdient. De subsidies en het onderhoud valt weg en de sociale woning is geen sociale woning meer, maar een gewone eigendom woning. Als men problemen wil scheppen en daar zijn onze politici goed in, kan men dat altijd. De simpelste oplossingen liggen altijd voor de hand, maar worden niet uitgevoerd. Brengt electoraal niets op. Lange wachtlijsten zijn altijd goed voor politici. Kunnen ze door aan te dringen op een oplossing voor die zelf geschapen problemen, openlijk aandringen om die problemen op te lossen. Vooral in een verkiezingsjaar en dan kan het weer 4 �* 5 jaar de koelkast in. Gemakkelijke oplossingen zijn uit den boze voor politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij herhalen: ze waren akkoord dat zodra je centen vraagt aan de staat, je je 'kaarten' op tafel moet leggen. Jij komt hier dus gewoon een open deur intrappen !! Het verschil in mening tussen beide voornoemde dames: - de sossen willen van iedereen en ten allen tijde alle details kennen - de blauwsels willen dit alleen maar als er een aanvraag tot hulp is. En nu maak ik nog eens misbruik om mijn liefde te verklaren aan mensen met veel huizen en gronden: de overheid moet hen koesteren !! In tegenstelling tot andere rijken, kunnen zij niet op een twee drie hun boeltje pakken en naar het buitenland trekken. Zij verkiezen een beleggingssysteem voor hun kapitaal, dat volledig transparant is, heel gemakkelijk belastbaar, heel moeilijk om te verbergen ... Jaag zulke mensen niet weg ! (en wees gerust: ik bezit enkel mijn eigen bescheiden gezinswoning) ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Andersom is het zo, dat een eigenaar van 20 woningen, zijn eerste woning normaal mag behandelt worden, maar de inkomsten van die andere woningen - de uitgaven voor onderhoud en verslijt, aan het normaal personenbelasting tarief mag belast worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En uiteraard is het zo dat men hier in belgique geen sociale woning mag betrekken als men reeds een onroerend goed bezit. Alleen wordt daar voor Turken en Marokkanen blijkbaar een uitzondering voor gemaakt. Ik heb het al verteld: een poetsmeisje dat van haar vader voor haar schoolgerief (stof voor richting snid en naad) moest gaan werken, vertelde me dat papa en de vier broers hier een riante "sociale" woning betrokken �* een kwart van mijn afbetaling voor mijn zeer modale privé woning, maar dat ze wel een appartementsblok hadden in Casablanca! met zes of acht appartementjes. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 november 2011 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Gisteren was groene Wouter in Terzake ook al daafr met zijn vermogensbelasting.
Alles opleven, feesten en de staat vangt u op.
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft wel een blanke huidskleur! Zou een Marokkaan met een riante woning (open bebouwing, grote living, woonkeuken, bijkeuken, badkamer, slaapkamer, boven 5 houten slaapkamers op planché, verrotte ramen wegens geen geld voor onderhoud, niet onderhouden tuin(weide), verwaarloosd sousterrain) in Rabat hetzelfde moeten doen? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 november 2011 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Wat die woningen van buitenlanders betreft is slechts een kleine wetswijziging nodig en die kan je zelfs laten doorvoeren op grond van omgekeerde discriminatie. Want een dubbele nationaliteit geeft de staat niet het recht om zijn burgers te discrimineren. Dus vraag je rechtse rakkertjes dringend, om werk te maken te maken van die wantoestand, en vraag dan ondertussen ook waarom ze er tot nu toe niets aangedaan hebben. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen enkele BELG mag vastgoed bezitten als ze een sociale woning willen betrekken. Niet hier, niet in Marokko of Turkije en niet in Zuid-frankrijk! alleen wensen de islamitische heimweelanden geen kadaster aan te leggen waardoor die eigendom voor hun moslimbroeders kan worden bewezen. Een belgische vrouw (echtgenote van maroc) mag zelfs geen eigendom hebben/erven in hun prachtlanden. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 november 2011 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Ondertussen ben je zo arm als job. Ze is gelijk alle geschapen achterpoortjes op het ogenblik weer fel in trek bij iedereen die iets te beschermen heeft. Hij moet wel een betrouwbare partner hebben. Als je hem nog eens ziet vertel hem dan maar, dit is een goede raad van tante PvdAkaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder meer door vb. een simpel jobke te aanvaarden, of zelfstandige te worden met een heel simpel jobke, al was het poetsen of simpel gras maaien. Ik zou me schamen om met zo'n erfenis op zak, te gaan zagen bij de ocmw of sociale huisvesting. Nu, voor de rest is zijn keuze nog niet zo slecht: in een mobilhome Europa doorzwerven - in de winter in het zuiden, in de zomer het thuisfront eens opzoeken ... - lijkt me paradijselijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen vond men het een eer om veel geld te betalen aan een dure advocaat-fiscalist om de fiscus een oor aan te naaien; nu moet ge u daarvoor vernederen door bij die communisten te gaan !! Ne mens zou er van emigreren naar een Aziatisch land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je nationaliteit (of je twee nationaliteiten) bepalen welk type van (erkend !!) getuigschrift je nodig hebt, aan de hand van het welke de overheid garandeert dat je geen eigen huis bezit; geen getuigschrift, geen sociale woning. Ben je dubbel Belgisch-Engels: een attest van België èn een attest van Engeland. Ontbreekt het attest van Engeland: zoek maar je eigen woning. Geraakt het attest van Engeland niet erkend, omdat Engeland beweert dat het dat niet kan garanderen bla bla ...: zoek maar je eigen woning ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De oplossing "koop een klein appartement" is er geen: want hij krijgt noch ziekteuitkering, noch werkloosheidsvergoeding. Op OCMW -equivalent kan hij niet rekenen zolang hij eigendom heeft! Hij moét dus eerst alles opleven! en dan dubbel (zowel voor huur als voor inkomen) op kosten van de staat leven. Dit was nooit zijn bedoeling, maar als je ziek bent en men wil het geld liever aan gezonde Maurootjes gunnen dan aan zieke landgenoten, wat moet je dan? De mens is letterlijk léég: het idee van zo'n nep-firma in Belgique zal voor hem al teveel inspanning zijn. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 november 2011 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als je een advocaat neemt, bijvoorbeeld de man of vrouw van een politicus, stelt die meestal voor dat hij/zij voor "vertrouwelijke partner" zal spelen tegen een kleine maandelijkse vergoeding. Voor je het weet heb je dan ook recht op een sociale woning omdat je commanditaire vennootschap een lege doos geworden is en je zelf nog de kosten van de opheffing mag betalen. Tiens, is het zo ook niet met de banken gegaan? ![]() Als bedrijven mogen emigreren, mag ik dat toch ook? Of wil je mij discrimineren ten opzichte van die bedrijven? Ik doe het op eigen kosten, niet met staatssteun en ik ga alleen, niet met eendurehandelsmissie. ![]() Laatst gewijzigd door subocaj : 15 november 2011 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |