Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 november 2011, 16:01   #41
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mja, Spanje en Italie doen het slechter. Ik blijf dus vooral uitkijken wat daar gebeurt, maar hoop natuurlijk dat Belgie nog wat klappen bijkrijgt. Ik hoop nog altijd dat de 5% doorbroken wordt tegen morgenavond.
dan zou ze van nu tot morgenavond nog 8% moeten stijgen. Mogelijk, maar niet vanzelfsprekend
vrijevlaming is offline  
Oud 14 november 2011, 16:03   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dan zou ze van nu tot morgenavond nog 8% moeten stijgen. Mogelijk, maar niet vanzelfsprekend
We kunnen alleen maar hopen.
Oud 14 november 2011, 16:37   #43
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Reken maar dat ze ons komen pakken. Europa laat het ook allemaal gebeuren hé. Anders hadden ze allang de persen gestart van de ecb om voor inflatie te zorgen. Europa is de landen even een lesje aan het geven en de PS denkt nog altijd dat ze eronderuit gaan geraken. Zelden zo'n toestanden gezien
Yarisken is offline  
Oud 14 november 2011, 16:46   #44
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Als de hamer van Europa en de markten neerkomt, dat het dan ongelofelijk hard is maar zeer kort. Kort maar krachtig. Anders ben ik weer bang dat het zal uitdraaien op "boil the frog slowly".
Als het maar beetje bij beetje erger wordt, gaan de onderhandelaars doen alsof hun neus bloed en rustig verder doen. Het moet dus spectaculair, anders zal er geen hervorming komen
vrijevlaming is offline  
Oud 14 november 2011, 17:09   #45
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

[quote=fox;5800982]Italie en Spanje doen er voorlopig 20 basispunten bij. Belgie "slechts" 10. Voorlopig lijkt het erop dat ze nog wel tot dinsdag zullen hebben om de begroting "klaar" te hebben. Daarna zal het even rustig blijven tot de Commissie Elio zijn warboeltje met de grond gelijk maakt en dan is het hek van de dam.

De enige vraag die zich stelt is wat er ondertussen zal gebeurd zijn met Spanje en Italie. Als die echt vallen dan maakt het allemaal niet zo gek veel meer uit wat Elio doet. Dan is dat niet meer dan wat gerommel in de marge.[/QUOTE]

Wacht Elio op de verlossing ? The Euro-Governator !
Oud 14 november 2011, 18:17   #46
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb juist de indruk dat Yves Leterme de druk op de regeringsformatie mildert door te stellen dat hij zolang premier blijft als nodig. Zijn job bij de OESO zal wel wachten en als deze post voor hem in gevaar komt dan is dat maar zo.
Ik denk het niet.
Hoe voelen de onderhandelaars zich indien Leterme in een wip een begroting klaar heeft en zij hebben nog steeds niets?
Moeten bekennen dat ze het zonder de N-VA ook niet kunnen?
Moeten bekennen dat er helemaal geen overeenstemming is tussen de onderhandelaars?
Moeten bekennen dat de tot nu toe bereikte akkoorden berusten op los zand?
Oud 14 november 2011, 18:20   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strangeloof Bekijk bericht
Is wel de ultieme afgang voor Beke en De Croo.
Nee ik vind van niet, als Leterme nu eens een keihard het europees programma doordrukt en dan een gouden handdruk van 1miljoen euro en hij mag gaan.
brother paul is offline  
Oud 14 november 2011, 18:21   #48
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
de rente staat op haar hoogst sind bijna drie jaar... ALLEMAAL DE SCHULD VAN N-VA.

Wacht maar, morgen zal ze nog hoger staan. Aja, BDW heeft een interview gegeven, dus dat zal dan wel zijn schuld zijn zeker. Het zal hem leren, pleiten voor de uitvoering van de europese aanbevelingen. Van die boer geen eieren, denken de speculanten.
Ondertussen heeft hij er dingen opstaan (taksen voor vliegreizen) die Zaventem zeer zwaar raken en toevallig of niet, de luchthaven van Charleroi niet. Ergo, Charleroi zal er voordeel bij hebben. Als onze grote staatsmannen hieraan gaan toegeven ....
Oud 14 november 2011, 18:22   #49
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik denk het niet.
Hoe voelen de onderhandelaars zich indien Leterme in een wip een begroting klaar heeft en zij hebben nog steeds niets?
Moeten bekennen dat er helemaal geen overeenstemming is tussen de onderhandelaars?
De "plan B"-begroting (waarvan ik vermoed dat ze feitelijk reeds klaar ligt,enkel de meest aktuele cijfertjes moeten ingevuld worden net voor het indienen) zal gebaseerd zijn op "voorlopig twaalfden" ,gezien de ontslagnemende regering geen rekening kan houden met "nieuwe beleidsmaatregelen" die ze niet kan treffen (tenzij onze slaperige volksvertegenwoordigers deze opleggen,perfect mogelijk maar ongezien de laatste decennia in Belgie,een pro-aktieve volksvertegenwoordiging)..

Mogelijk,en noodgedwongen zal ,de ontslagnemende regering Leterme ook ergens moeten incalculeren dat ze geen toegang meer zal hebben tot de kapitaalmarkten (wegens rentes tegen de 7% aan.....onbetaalbaar)...bijgevolg....afbouw van de balans in menig uitgavenpotje dat als "vanzelfsprekend" beschouwd werd in ons land van melk en honing....

Lang,zullen de protestbetogingen zijn,bloeddorstig de kreten.....maar tegen dan is geen keus meer...

Yves zal dan,zoals zijn Griekse ex-collega Papandraou,in de storm staan,toezien dat de richting gezet is,en vervolgens iets anders gaan doen....de West-Vlaming mag de mest voeren ....zonder dank

Laatst gewijzigd door kelt : 14 november 2011 om 18:24.
kelt is offline  
Oud 14 november 2011, 18:24   #50
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Jongens toch wat een vaudeville! En wat heeft de N-VA daarmee te maken? Guido, ik begrijp het niet meer. Lopende zaken werkt toch met twaalfden, gebaseerd op de begroting van 2010? En de N-VA gaat d�*t goedkeuren? Volgens mijn mening kan de N-VA zich hoogstens onthouden.

En wat als de regering definifitief gevormd wordt en er een échte begroting voorgelegd wordt? Gaat de N-VA dan tegenstemmen nadat ze eerst de voorlopige begroting gesteund heeft?

Ik kan absoluut niet meer volgen. Deze regering én de volgende zijn beide nefast voor Vlaanderen. Ze moeten dus keihard bestreden worden en de N-VA moet daarin het voortouw nemen. En zeker géén tweeslachtige houding aannemen die de meerderheid van haar kiezers niet gewild heeft.
De bedoeling van N-VA is en was om Leterme te steunen om een begroting op te stellen. Leterme is hier reeds achter de schermen mee bezig. Een begroting die berust op voorlopige twaalfden zal N-VA waarschijnlijk niet steunen.
Oud 14 november 2011, 18:27   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bedoeling van N-VA is en was om Leterme te steunen om een begroting op te stellen. Leterme is hier reeds achter de schermen mee bezig. Een begroting die berust op voorlopige twaalfden zal N-VA waarschijnlijk niet steunen.
Dan zal de volkvertegenwoordiging,heel specifiek,maatregelen moeten opleggen aan de uittredende regering,aangezien het team Leterme zelf niks MAG ..

regeren zonder feitelijke regering.....regeren via de volksvertegenwoordiging.....dat zou INTERESSANT kunnen zijn...

IK zie dat wel zitten.Belgie,het eerste democratische land in de ganse EU

Laatst gewijzigd door kelt : 14 november 2011 om 18:28.
kelt is offline  
Oud 14 november 2011, 18:28   #52
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Jongens toch wat een vaudeville! En wat heeft de N-VA daarmee te maken? Guido, ik begrijp het niet meer. Lopende zaken werkt toch met twaalfden, gebaseerd op de begroting van 2010? En de N-VA gaat d�*t goedkeuren? Volgens mijn mening kan de N-VA zich hoogstens onthouden.

En wat als de regering definifitief gevormd wordt en er een échte begroting voorgelegd wordt? Gaat de N-VA dan tegenstemmen nadat ze eerst de voorlopige begroting gesteund heeft?

Ik kan absoluut niet meer volgen. Deze regering én de volgende zijn beide nefast voor Vlaanderen. Ze moeten dus keihard bestreden worden en de N-VA moet daarin het voortouw nemen. En zeker géén tweeslachtige houding aannemen die de meerderheid van haar kiezers niet gewild heeft.
Ik denk toch dat het niet onverstandig zou zijn om te helpen Leterme behulpzaam te zijn...

Vlamingen via België met miljarden meer 'kosten' opzadelen heeft mijn inziens niet veel zin...

Laatst gewijzigd door freelancer : 14 november 2011 om 18:28.
freelancer is offline  
Oud 14 november 2011, 18:42   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet.
Als hij echt de druk wat zou verhogen had hij nogmaals herhaald dat hij ten laatste 31.12.2011 de Thalys naar zijn OESO functie neemt. Dit is de eerste maal dat hij stelt dat hij zo lang blijft als nodig.

De tijdsdruk van de begroting is helemaal geen nieuw gegeven. Het is nu ook overduidelijk dat men niet verder kan in lopende zaken zonder dat deze ver buiten het kader van hoogdringendheid treedt. Als men dit toelaat dan is de volgende logische stap dat deze het vertrouwen krijgt van het parlement.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 november 2011 om 18:44.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 14 november 2011, 19:02   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat N-VA ermee akkoord dat de Koning Yves Leterme opdraagt een begroting op te stellen die veel verder gaat dan voorlopige twaalfden ?

Misschien eens hoogtijd dat Bart De Wever een telefoontje pleegt naar onze Koning.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 14 november 2011, 19:04   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen heeft hij er dingen opstaan (taksen voor vliegreizen) die Zaventem zeer zwaar raken en toevallig of niet, de luchthaven van Charleroi niet. Ergo, Charleroi zal er voordeel bij hebben. Als onze grote staatsmannen hieraan gaan toegeven ....
Onze grote staatsmannen vliegen via Zaventem, niet via Charleroi.

Oud 14 november 2011, 19:07   #56
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat N-VA ermee akkoord dat de Koning Yves Leterme opdraagt een begroting op te stellen die veel verder gaat dan voorlopige twaalfden ?

Misschien eens hoogtijd dat Bart De Wever een telefoontje pleegt naar onze Koning.
De Koning moet zelf dat in initiatief nemen! Hij heeft de N-VA mee helpen buiten spel zetten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 14 november 2011 om 19:10.
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 november 2011, 19:08   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee ik vind van niet, als Leterme nu eens een keihard het europees programma doordrukt en dan een gouden handdruk van 1miljoen euro en hij mag gaan.
Het doordrukken ervan is slechts de start van de oplossing. Kijk naar Italië. Daar hebben ze ook de zaken doorgedrukt. De financiële markten twijfelen nog altijd of het beleid krachtdadig genoeg zal zijn om de door het parlement gestemde maatregelen in praktijk te brengen.

Yves Leterme hoeft geen bonus. Bonussen zijn nooit van toepassing voor een Mr. Caretaker.

Oud 14 november 2011, 19:09   #58
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De Koning moet zelf dat in itiatief nemen! Hij heeft de N-VA mee helpen buiten spel zetten!
Zal Bart De Wever dit standpunt meedelen aan de Koning ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 november 2011 om 19:09.
Oud 14 november 2011, 19:12   #59
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal Bart De Wever dit standpunt meedelen aan de Koning ?
De Wever moet hem dat niet meedelen! Hij moet nu maar eens op de knieën voor De Wever gaan!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 november 2011, 19:18   #60
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De Wever moet hem dat niet meedelen! Hij moet nu maar eens op de knieën voor De Wever gaan!
Wat bedoel je daarmee ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be