Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2012, 12:15   #41
de Wakkere burger
Banneling

Standaard

vroeger werd het budget niet volledig uitegegevn maar opgepot en intresten verduisterd
de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 16:09   #42
Klein Licht
Minister-President

Standaard

De cartoon in de OP is wel een les voor alle ouders: voed uw kinderen goed op en maak er geen op geld beluste onmensen van, of op een dag wordt u ziek en bellen zij 'den zwarten ambulance'
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 17:16   #43
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Dit stukje word gemakshalve vergeten?
Er gaat een uitvoerige procedure aan vooraf waarbij ook een onafhankelijke arts over het verzoek moet oordelen...

Zo gemakkelijk zal het allemaal niet gaan hoor...en wat dit met de holocaust te maken heeft

Oude mensen die door ziekte geen waardig leven meer hebben laten inslapen (op eigen vraag+familie+dokter) is niet hetzelfde als gezonde mensen naar kampen te voeren om ze daar op een industriële manier uit te moorden...
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 17:56   #44
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Cliff Huylebroeck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Dit stukje word gemakshalve vergeten?
Er gaat een uitvoerige procedure aan vooraf waarbij ook een onafhankelijke arts over het verzoek moet oordelen...

Zo gemakkelijk zal het allemaal niet gaan hoor...en wat dit met de holocaust te maken heeft

Oude mensen die door ziekte geen waardig leven meer hebben laten inslapen (op eigen vraag+familie+dokter) is niet hetzelfde als gezonde mensen naar kampen te voeren om ze daar op een industriële manier uit te moorden...
Dan ben je waarschijnlijk ook wel voor After-Birth Abortion.
Ja, in Amerika zouden ze abortie willen uitbreiden tot de leeftijd van 3 JAAR.
Want ja, als die kinderen van 3 jaar geen waardig leven hebben, dan kunnen we het even goed abortus noemen, want die weten toch niets.
Dus je neemt een sterke stofzuiger met brede buis en zuigt gewoon hun kop eraf en klaar!
Oud 31 mei 2012, 18:22   #45
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Huylebroeck Bekijk bericht
Dan ben je waarschijnlijk....
Verschil is dat die kleine nog een heel leven voor zich heeft en de mensen die geëuthanaseerd willen worden hebben niets meer...een niet onbelangrijk detail dat je in je dwaze redenering vergeten bent.

Heb je je al laten scannen? Het zou wel eens goed kunnen dat er toch een implantaat in uw hoofd zit, een waar je een allergische reactie op hebt....
Ik heb wel horen waaien dat ze die implantaten op afstand kunnen bedienen, een alu-hoedje zou dit kunnen verhelpen.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:49   #46
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Standaard

Citaat:
en wat dit met de holocaust te maken heeft
Het heeft gemeen met de holocaust dat het fascisme is.
Het woord fascisme wordt nu gebruikt voor alle gruwelen in de organisatie van de samenleving.

Citaat:
Verschil is dat die kleine nog een heel leven voor zich heeft
Dat kun je ook zeggen van een ongeboren kind.
Voor deze redenering baseren ze zich op het leven dat je al hebt gehad.

Citaat:
Heb je je al laten scannen? Het zou wel eens goed kunnen dat er toch een implantaat in uw hoofd zit, een waar je een allergische reactie op hebt... Ik heb wel horen waaien dat ze die implantaten op afstand kunnen bedienen, een alu-hoedje zou dit kunnen verhelpen.
Tot nog toe werd bij niemand een implantaat gevonden dat van op afstand kon bediend worden.
Oud 31 mei 2012, 18:52   #47
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Standaard

De redenering is dus: de kwaliteit van het leven van een ongeboren kind van 6 weken is niets, dus mag het beëindigd worden.
Dit zouden ze nu willen uitbreiden tot: het leven dat een kind van 3 jaar heeft gehad stelt niets voor, dus mag het beëindigd worden.
Oud 31 mei 2012, 19:35   #48
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, in Amerika zouden ze abortie willen uitbreiden tot de leeftijd van 3 JAAR.
LOL! Geloof je't zelf ja?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 17:57   #49
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Standaard

Journal of Medical Ethics:

Citaat:
“We claim that killing a newborn could be ethically permissible in all the circumstances where abortion would be. Such circumstances include cases where the newborn has the potential to have an (at least) acceptable life, but the well-being of the family is at risk,” the article reads. “We propose to call this practice ‘after-birth abortion,’ rather than ‘infanticide,’ to emphasise that the moral status of the individual killed is comparable with that of a fetus (on which ‘abortions’ in the traditional sense are performed) rather than to that of a child.”
Oud 1 juni 2012, 18:06   #50
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Standaard

Ik stel vast dat de mensen op straat staan te wenen als de kinderen worden doodgestoken in de crèche, zelfs als dat niet eens hun eigen kinderen zijn, terwijl het hen geen fluit kan schelen dat ze 'abortus' zouden doen op een kind van 3, of dat er jaarlijks 42 miljoen abortussen zijn, of dat er in New York 732 abortussen zijn per 1000 geboorten.

Laatst gewijzigd door Cliff Huylebroeck : 1 juni 2012 om 18:06.
Cliff Huylebroeck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 19:14   #51
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Journal of Medical Ethics:
Ja, en? Twee AUSTRALISCHE filosofen (tel ze: TWEE) stellen dit voor in een artikel, en plots "willen ze in Amerika abortus uitbreiden tot de leeftijd van drie jaar"?

Er bestaat GEEN ENKEL plan in Amerika om abortus uit te breiden tot de leeftijd van drie jaar. Geen enkel.

In Nederland loopt er een mongool rond die een 'politieke partij' heeft opgericht die pedofilie legaal wil maken. Wil dat daarom zeggen dat 'ze in Nederland pedofilie legaal willen maken'? Nee toch!

Een klein beetje zin voor realiteit en perspectief alstublieft!
Oud 4 juni 2012, 11:21   #52
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

De anti-abortus lobby is niet welkom in mijn draden, en zijn sowieso off-topic. begin je eigen draad.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 14:14   #53
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ja, en? Twee AUSTRALISCHE filosofen (tel ze: TWEE) stellen dit voor in een artikel, en plots "willen ze in Amerika abortus uitbreiden tot de leeftijd van drie jaar"?

Er bestaat GEEN ENKEL plan in Amerika om abortus uit te breiden tot de leeftijd van drie jaar. Geen enkel.
Een Italiaan en een Australiër: Alberto Giubilini van de Universiteit van Milaan en Francesca Minerva van de Universiteit van Melbourne.

Ze vinden dat abortus een comprimis is tusssen de voor- en de tegenstanders. Sommige mensen worden dus niet beschouwd als mensen, dus kun je ergens een willekeurige lijn trekken, dus kun je ook gewoon zeggen: 3 jaar.

Dit artikel wordt beschouwd als zeer logisch, en geniet bij een zeker publiek grote bijval. Zo groot, dat ze dat in Amerika zouden willen invoeren.

Demente ouderen worden eigenlijk ook niet beschouwd als mensen. Ik vind dat de discussie over euthaniasie en abortus hier wel samangaat.

Laatst gewijzigd door Cliff Huylebroeck : 4 juni 2012 om 14:15.
Cliff Huylebroeck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 14:34   #54
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Huylebroeck Bekijk bericht
Een Italiaan en een Australiër: Alberto Giubilini van de Universiteit van Milaan en Francesca Minerva van de Universiteit van Melbourne.

Ze vinden dat abortus een comprimis is tusssen de voor- en de tegenstanders. Sommige mensen worden dus niet beschouwd als mensen, dus kun je ergens een willekeurige lijn trekken, dus kun je ook gewoon zeggen: 3 jaar.

Dit artikel wordt beschouwd als zeer logisch, en geniet bij een zeker publiek grote bijval. Zo groot, dat ze dat in Amerika zouden willen invoeren.

Demente ouderen worden eigenlijk ook niet beschouwd als mensen. Ik vind dat de discussie over euthanasie en abortus hier wel samengaat.
Kan je me een concreet wetsvoorstel geven? Want hier in België loopt ook een groepje flippo's rond die Sharia willen invoeren, wil niet zeggen dat ze ook serieus genomen worden.

Nu abortus is per definitie terminatie van een zwangerschap, als je kind van 3 nog in de baarmoeder zit is het misschien beter om te termineren, voordat de moeder in 2 scheurt. Als je het leven van een 3-jarige wil beëindigen valt dat dus onder euthanasie of moord. Omdat 3-jarigen geen legaal bindende toestemming kunnen geven valt het dus per definitie onder moord. Euthanasie wordt toegepast op volwassenen die toestemming hebben gegeven ofwel in persoon ofwel met een euthanasieverklaring (dacht ik dat mogelijk was?).

Het debat over abortus en euthanasie gaat niet samen.
Oud 4 juni 2012, 19:40   #55
Scorpio
Minister-President

Standaard

Cliff's berichtje, puntje per puntje:
Citaat:
Dit artikel wordt beschouwd als zeer logisch
Euh, neen.

Citaat:
en geniet bij een zeker publiek grote bijval
'een zeker publiek'? Kan je misschien NOG wat vager zijn?

Citaat:
Zo groot, dat ze dat in Amerika zouden willen invoeren.
Euh, neen.

Stop alstublieft met controverses ter plekke te verzinnen. Je lijkt Egmond Codfried wel.
Oud 5 juni 2012, 11:50   #56
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Cliff's berichtje, puntje per puntje:

Euh, neen.

'een zeker publiek'? Kan je misschien NOG wat vager zijn?

Euh, neen.

Stop alstublieft met controverses ter plekke te verzinnen. Je lijkt Egmond Codfried wel.

rot op uit mijn draad en begin je eigen kutdraad.
Oud 5 juni 2012, 12:52   #57
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
rot op uit mijn draad en begin je eigen kutdraad.
Ik reageer in de draadjes waar ik in wil reageren. Als je daar niet tegen kan, houdt niemand je tegen te verhuizen naar een van de tientallen anderen fora op het net. Of nee, wacht, op de helft ervan zit je al, en die spam je ook al vol, en van de andere helft ben je waarschijnlijk gebannen, meneer de morosoof...
Oud 5 juni 2012, 13:02   #58
giserke
Banneling

Standaard

Als we nu eens zouden zeggen dat de mensen mogen kiezen.
Langer werken, of max 5 jaar vervroegt pensioen met dan euthanasiespuitje.

Lijkt me toch een faire deal?

Laatst gewijzigd door giserke : 5 juni 2012 om 13:02.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 13:18   #59
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als we nu eens zouden zeggen dat de mensen mogen kiezen.
Langer werken, of max 5 jaar vervroegt pensioen met dan euthanasiespuitje.

Lijkt me toch een faire deal?
Wil jij op je 70ste jaardag bezocht worden en een speciaal drankje aangeboden krijgen?
Oud 5 juni 2012, 13:20   #60
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik reageer in de draadjes waar ik in wil reageren. Als je daar niet tegen kan, houdt niemand je tegen te verhuizen naar een van de tientallen anderen fora op het net. Of nee, wacht, op de helft ervan zit je al, en die spam je ook al vol, en van de andere helft ben je waarschijnlijk gebannen, meneer de morosoof...

Een draad heeft een thema en het zijn alleen de ergste idioten die een insuline spuitje verdienen, die met andere thema's mijn draden vervuilen. Jij bent duidelijk te achterlijk om je aan deze simpele richtlijn te houden. Je bent een üntermensch.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be