Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2011, 15:39   #1
Egmond Codfried
Banneling

Standaard Holocaust update: Ambulante teams gaan ons thuis helpen bij euthanasie

http://www.parool.nl/parool/nl/265/G...thanasie.dhtml

Citaat:
Euthanasie of zelfdoding moet volgend jaar worden vergemakkelijkt door de inzet van ambulante teams die mensen thuis assisteren bij hun doodswens. Het plan is bedacht door de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde (NVVE).

Het AD bericht vandaag over de uitvoering van het idee, dat ook een 'levenseindekliniek' omvat voor mensen met een doodswens die niet thuis kan worden ingewilligd. De NVVE verwacht met behulp van de ambulante teams per jaar aan duizend verzoeken om euthanasie of zelfdoding te kunnen voldoen.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 18 november 2011 om 15:41.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 16:00   #2
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Ha, eindelijk een maatregel in de sociale zekerheid !

Maar effe serjeus nu : absoluut te mijden in dit debat is de diee of suggestie dat het om economie (centen) zou gaan in plaats van moraal (waardig levenseinde).
En keer op keer moet je vaststellen dat de economische argumenten toch meespelen.
Oud 18 november 2011, 16:04   #3
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht

Maar effe serjeus nu : absoluut te mijden in dit debat is de diee of suggestie dat het om economie (centen) zou gaan in plaats van moraal (waardig levenseinde).
En keer op keer moet je vaststellen dat de economische argumenten toch meespelen.
Absoluut, want deze lijven vertegenwoordigen ook woonruimte, auto's op de weg, zitplaatsen in de trein: het is gewoon beter om alle mensen ouder dan 65 te vermoorden, en alle allochtonen erbij. Ook mensen met een mininale handicap en als crimineel gediagnostiseerde lui: een spuitje in het hart en minder gevangenen, rechtzaken.

Kortom, wij zouden allemaal de Holocaust moeten toejuichen.

En al die donornieren, cornea, harten, levers, penissen...
Oud 18 november 2011, 16:21   #4
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://www.spitsnieuws.nl/archives/g...chtonenmeisjes

Citaat:
Website helpt suïcidale allochtonenmeisjes

Uit onderzoek blijkt dat allochtone meisjes relatief vaak suïcidaal zijn, en dus is er een initiatief gekomen om hen hulp te bieden. De website jestaatnietalleen.nl is in het leven geroepen door de organisaties Movisie en de jongerenwebsites Marokko.nl, Hababam.nl en Indianfeelings.nl.

Vanaf vandaag kunnen alle allochtone meisjes die het leven niet meer zien zitten op de site terecht. Volgens het onderzoek is de beperkte bewegingsvrijheid een belangrijke oorzaak van de suïcidale gevoelens onder Turkse, Hindoestaanse en Marokkaanse meisjes.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 18 november 2011 om 16:21.
Oud 18 november 2011, 17:14   #5
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

[83 jaar oud]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aktion_T4

Citaat:
Aktion T4

Nazi-propagandaposter uit omstreeks 1938 met de tekst [vertaling]: "60.000 Reichsmarken kost deze "Erbkranke" [lijder aan een erfelijke aandoening] de Volksgemeenschap tijdens zijn Levensduur. Volksgenoten, dat is ook Uw Geld. Leest u '[Een] Nieuw Volk', het maandelijkse tijdschrift van het Bureau voor Rassenpolitiek van de NSDAP."

In de kelder van dit gebouw in Pirna-Sonnenstein werden in de jaren 1940/41 13.720 mensen met een cognitieve of psychische stoornis alsmede minstens 1.031 gevangenen uit concentratiekampen vergast.
Aktion T4 was de codenaam van nazi-Duitslands eugenetische euthanasie- en verplichte sterilisatieprogramma. Het programma werd in oktober 1939 gestart op bevel van Adolf Hitler[1]. Het bureau dat dit Sonderprogramm moest uitvoeren werkte onder de leiding van de rijksleider van de kanselarij van de Führer, Philip Bouhler, en van Hitlers lijfarts, Dr. Karl Brandt. De naam T4 is afgeleid van het adres van het kantoor, Tiergartenstraße 4 in Berlijn.
Inhoud [verbergen]
1 Doel
2 Omstandigheden
3 Tijdelijke stop
4 Kampen
5 Resultaat
6 Na de oorlog
7 Literatuur
8 Externe links
9 Zie ook
[bewerken]Doel

Het doel van het programma was het behouden van de genetische zuiverheid van het Germaanse volk door het systematisch vermoorden van mensen die misvormd of gehandicapt waren of die leden aan een vorm van psychiatrische ziekte. Eén argumentatie om deze moord te rechtvaardigen was, dat het zinloze bestaan en het zinloze lijden van deze patiënten een reden was om tot deze nazi-euthanasie over te gaan. Deze genadedoding werd door de nazi-artsen gezien als een daad van barmhartigheid en werd voorgesteld als de meest humane methode om deze zieken om te brengen (deze stelling was van Karl Brandt, de lijfarts van Adolf Hitler; Brandt was Gruppenführer in de SS en Generalleutnant in de Waffen-SS. Hij werd ter dood veroordeeld in de Processen van Neurenberg en later opgehangen). Gehandicapte kinderen werden van hun familie gescheiden en naar speciale ziekenhuizen gebracht. Er werd via de toenmalige media ingespeeld op de angst dat binnen een aantal jaren een groot deel van het Duitse volk uit geestelijke gestoorden zou bestaan, en daarom moest er zo snel mogelijk gehandeld worden. Het woord euthanasie werd echter niet in de propaganda gebruikt, waardoor de werkelijke bedoelingen van de nazi's (in het begin) onontdekt bleven. Het programma werd later uitgebreid met volwassenen, hoewel de meeste volwassen gehandicapten onder verplichte sterilisatie vielen.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 18 november 2011 om 17:18.
Oud 18 november 2011, 17:29   #6
Mam
Banneling

Standaard

Het is een drama! Nu pas ontdekt dat euthanasie bestaat ofzo?
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 17:34   #7
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht

Natuurlijk gaat het hem om de centen en de economie in het euthanasiedebat?
Niet naïef zijn hé.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 17:56   #8
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Het is een drama! Nu pas ontdekt dat euthanasie bestaat ofzo?
Neen, dat ze het thuis brengen alsof het een pizza of een shoarma is.
Je kan ook geen grapjes maken over dat je dood wil, want dan komen ze met hun drankje en eisen dat je het toch maar opdrinkt. Voorrijkosten etc.
Oud 2 december 2011, 16:05   #9
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://www.mednet.nl/nieuws/id5671-m...iniek-toe.html

De minister gaat akkoord: dit is een bruin kabinet lieve mensen. Over zoveel jaren gaan wij ons afvragen hoe we ooit zoiets hebben toegestaan. Dezelfde corrupte elite die ons in een crisis stortte gaat ons nu helpen met ouderen de dood in te jagen. Dementie als indicatie dat je te lang leeft en misbruikt maakt van voorzieningen.
Oud 2 december 2011, 16:10   #10
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

alweer en zevertopic pfff
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 16:18   #11
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
alweer en zevertopic pfff
Ja en het veelvuldig stompzinnig gebruik van het woordje Holocaust in de draadtitels van deze forumtrol is een banalisering van de holocaust en hij moest daarom alleen al 8 bp krijgen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 11:49   #12
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Ook de Nederlandse partij de SP heft zich gebogen over het euthanasie vraagstuk.
Gezien de vreemde fratsen van de medische instellingen vraag ik mij af of de euthanasie zorg bij hen wel in goede handen is.

Citaat:
LEIJTEN: ‘ONDERZOEK MOGELIJKE FRAUDE BIJ ZONNEHUIZEN’
23-11-2011 • Stichting Zonnehuizen – een instelling voor jeugd- en gehandicaptenzorg - zit in zwaar financieel weer en is op zoek naar private financiers. SP-Kamerlid Renske Leijten vertrouwt het niet en wil dat de staatssecretaris een grootschalig fraudeonderzoek laat doen. Leijten: ‘De Zonnehuizen sloten 2009 af met meer dan 6 miljoen aan eigen vermogen en dat was afgelopen zomer opeens verdampt? Dit zaakje stinkt!’
http://www.sp.nl/zorg/nieuwsberichte...nnehuizen.html

http://www.sp.nl/zorg/standpunten/zo...uthanasie.html
Oud 7 januari 2012, 12:34   #13
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://weeswaakzaam.punt.nl/?r=1&id=431068

Nazi euthanasie programma: ontvoering van kinderen voor euthanasie

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 7 januari 2012 om 12:36.
Oud 7 januari 2012, 13:16   #14
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
http://weeswaakzaam.punt.nl/?r=1&id=431068
Nazi euthanasie programma: ontvoering van kinderen voor euthanasie
Wanneer is jouw euthanasieteambezoek gepland?
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 14:33   #15
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
Wanneer is jouw euthanasieteambezoek gepland?
ze zijn al geweest, maar ik was niet thuis...
Oud 8 januari 2012, 11:03   #16
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.mednet.nl/nieuws/id5671-m...iniek-toe.html

De minister gaat akkoord: dit is een bruin kabinet lieve mensen. Over zoveel jaren gaan wij ons afvragen hoe we ooit zoiets hebben toegestaan. Dezelfde corrupte elite die ons in een crisis stortte gaat ons nu helpen met ouderen de dood in te jagen. Dementie als indicatie dat je te lang leeft en misbruikt maakt van voorzieningen.
Persoonlijk wil ik zolang blijven leven dat ik niet afzie. Daar gaat geen minister iets aan veranderen. Als je oud en ziek bent, en in bed ligt pijn te lijdden dag in dag uit, zie ik een verlossende spuit wel zitten. Allee, ik zeg dat nu, terwijl alles nog goed gaat. Wie weet, als puntje bij paaltje komt, kies ik er misschien toch voor om nog wat langer te leven.
Ik heb wel twee familieleden, waaronder mijn vader, zien sterven van kanker, en dat is niet om aan te zien. De laatste twee maanden van zijn leven had er wel af gemogen, dat was puur pijn lijdden voor die mens. Ik wens het niemand.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 11:04   #17
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
ze zijn al geweest, maar ik was niet thuis...
Cheisse, weer tegenslag !!!
Oud 8 januari 2012, 14:01   #18
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Goede maatregel.
Oud 8 januari 2012, 18:32   #19
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Persoonlijk wil ik zolang blijven leven dat ik niet afzie. Daar gaat geen minister iets aan veranderen. Als je oud en ziek bent, en in bed ligt pijn te lijdden dag in dag uit, zie ik een verlossende spuit wel zitten. Allee, ik zeg dat nu, terwijl alles nog goed gaat. Wie weet, als puntje bij paaltje komt, kies ik er misschien toch voor om nog wat langer te leven.
Ik heb wel twee familieleden, waaronder mijn vader, zien sterven van kanker, en dat is niet om aan te zien. De laatste twee maanden van zijn leven had er wel af gemogen, dat was puur pijn lijdden voor die mens. Ik wens het niemand.
Het principe van vrijwillige euthanasie is hier niet in het geding.
Oud 9 januari 2012, 00:48   #20
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het principe van vrijwillige euthanasie is hier niet in het geding.
Killerteams die oude , te duur geworden mensen gaan doodspuiten thuis zie ik ook niet zitten, wees gerust...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be