![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Wat voor vraag is dat nu? Elke situatie is anders! ik kan alleen zeggen dat als je mishandeld wordt, het erg moeilijk is om daar wat tegen te doen. Ik snap je vraag dus niet. Ligt het aan de moeders??????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg niet dat de fout bij de moeders ligt. Ik vraag dat moeders consequent blijven. En niet enkel de moeders moeten consequent blijven, ook justititie, de jeugdrechters en vrederechters in het bijzonder. Ondanks alle gelijkheidsbeginselen merk ik vooral veel begrip voor overgestresseerde moeders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat hij wil zeggen dat instanties allerhande als een soort van automatisme de kaart trekken van "vrouw slachtoffer/man dader", zonder verder te kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er gebeuren ook andere zaken, en vooral door wetjes als hetgene ik HIER aangaf gaat dat nog erger worden. Ik begrijp goed genoeg dat er vrouwen en kinderen zijn die met geweld in aanraking komen, maar hier sluit men de ogen voor de andere kant van dit soort zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
10 dagen geen klop krijgen om dan opnieuw de volle laag te krijgen omdat hij/zij zijn/haar frustraties eens goed moet uitwerken? Huiselijk geweld --> klacht neerleggen en schop afkuisen --> veroordeling en scheiding Net zoals we niet moeten beginnen met taakstraffen voor doodrijders, moeten we ook niet beginnen met van de scoutspraktijken bij huiselijk geweld. "allez, jongens, laat alles eens 10 dagen bezinken en dan gaat het wel opnieuw" ![]() Eens je klop krijgt, dan blijf je klop krijgen. Niet persoonlijk meegemaakt, maar wel van héél dichtbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En kom niet terug na 10,100 of 1000 dagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Partijlid
|
![]() het is een goede maatregel om stoom af telaten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() En je denkt dat je onmiddellijk familie, vrienden of opvang klaar hebt staan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Tegen deze maatregel, het gaat in tegen elke rechtvaardigheidsgevoel.
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men zou bij deze maatregel een extra regeltje moeten toevoegen. Bij een valse klacht heeft de man het recht om de vrouw in elkaar te slaan.
Het is allemaal de schuld van de Flair. Laatst gewijzigd door Ratatosk : 9 december 2011 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() Wees maar zeker dat ze de man meteen weer vrij laten hoor. 20 minuten, meer vraagt het niet! Een verhoor en klaar is kees!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
mag je dag en nacht bellen |
|
![]() |
![]() |