Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 december 2011, 10:57   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Uwen glazen bol werkt niet jongen.
We zijn nu een week verder en de rente is iets meer dan 1% gezakt.
Het klopt dat de rente gedaald is.
Maar dat heeft meer te maken met Europa èn daarbuiten, dan met ons intern leugentheater.
(net zoals de goede cijfers over onze economie net voor het heropflakkeren van de €-crisis; die waren voornamelijk te danken aan de trekkersrol van Duitsland.)

Maar ... hoe zit het met de spread t.o.z. van Duitsland (of pakweg Nederland) ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 december 2011, 11:00   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op wat wordt er nu precies bespaard, of wat wordt ingevoerd aan nieuwe belastingen ?
En hoe komt men dan uit op de nodige budgetnorm, om een Grieks drama te vermijden?

- belasting op de rijke mensen: zal maar marginaal opbrengen
- belasting op bedrijfswagens: zal niet zo heel veel zijn
- belasting op smoor en zuip: zal niet zo heel veel zijn
- nucleaire rente: beperkt

- geen indexaanpassing
- later pensioen voor binnen twee jaar, zowel brug- als vervroegd pensioen
- beetje beperking van de wachttijden
- ambtenarenpensioen berekend op 10 ipv 5 laatste jaren: zal niet zo heel veel zijn
- werkloosheidsvergoedingen zakken wat rapper als je langer werkloos zijt

edit: wat besparingen in het ontsporen van de ziekenkas ..

Ik snap het niet.

Ik wil berekeningen zien.
ongeacht van waar ze gaat komen ...

Volgens Decroo Sr komt dan in elk geval 9.04 miljard € uit Vlaanderen, en 2.26 miljard € uit Wallonie en Brussel ...(80% vd belastingen wordt geïnd in Vlaanderen volgens de cijfers van Herman Decroo)

maw in centen betekent dit dat elke levende Vlaming gaat 1370 € neerleggen en elke levende Waal+Brusselaar gaat 514 € neerleggen

begin je het al wat te snappen, Schoof ?

wij zijn met 4 ... ik reken erop dat DiRupo1 mij dus 5.480 € per jaar gaat kosten

Jean van Wallonie met 4 koters gaat het 2.056 € kosten ... mocht ik Jean zijn, ik stemde ook op DiRupo

OVLD en CD&V (en SP-a) mogen alvast weten dat ze niet op de stem van Jean moeten rekenen, en op de mijne ook niet. Jan zal het voelen, hopelijk snapt Jan bij de volgende verkiezing op wie hij moet stemmen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 december 2011 om 11:00.
Anna List is offline  
Oud 2 december 2011, 11:04   #43
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op wat wordt er nu precies bespaard, of wat wordt ingevoerd aan nieuwe belastingen ?
En hoe komt men dan uit op de nodige budgetnorm, om een Grieks drama te vermijden?

- belasting op de rijke mensen: zal maar marginaal opbrengen
- belasting op bedrijfswagens: zal niet zo heel veel zijn
- belasting op smoor en zuip: zal niet zo heel veel zijn
- nucleaire rente: beperkt

- geen indexaanpassing
- later pensioen voor binnen twee jaar, zowel brug- als vervroegd pensioen
- beetje beperking van de wachttijden
- ambtenarenpensioen berekend op 10 ipv 5 laatste jaren: zal niet zo heel veel zijn
- werkloosheidsvergoedingen zakken wat rapper als je langer werkloos zijt

edit: wat besparingen in het ontsporen van de ziekenkas ..

Ik snap het niet.

Ik wil berekeningen zien.
Als je de helft van de besparingen zelfs niet kent en diegenen waar je iets hebt over waaien totaal onderschat kom je natuurlijk tot zulke belachelijke analyse.
Ik begrijp dat het hard moet aankomen dat je geliefde partij door eigen schuld geen inbreng in dit akkoord heeft gehad en daardoor zijn kiezers in de kou heeft laten staan. Maar dat e frustratie je redelijk denken totaal heeft ondermijnd is alleen triest voor jezelf.
En al die NVA kuddedieren die je & verkeerde onvolledige data klakkeloos overnemen zijn blijkbaar al even verblind.
speurneus is offline  
Oud 2 december 2011, 11:09   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je de helft van de besparingen zelfs niet kent en diegenen waar je iets hebt over waaien totaal onderschat kom je natuurlijk tot zulke belachelijke analyse.
Ik begrijp dat het hard moet aankomen dat je geliefde partij door eigen schuld geen inbreng in dit akkoord heeft gehad en daardoor zijn kiezers in de kou heeft laten staan. Maar dat e frustratie je redelijk denken totaal heeft ondermijnd is alleen triest voor jezelf.
En al die NVA kuddedieren die je & verkeerde onvolledige data klakkeloos overnemen zijn blijkbaar al even verblind.
Mijn belachelijke analyse is pertang aan het uitkomen.

Er werd en er wordt namelijk handig-tactisch veel gezwegen door de aanhangers van de Belastingsregering VLD I.

Maar stilaan sijpelt er toch wat door. Zoals vandaag in het krantenartikel dat ik hierboven besproken heb.

Belastingsregering VLD I : niet in mijn naam.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 december 2011, 11:10   #45
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ongeacht van waar ze gaat komen ...

wij zijn met 4 ... ik reken erop dat DiRupo1 mij dus 5.480 € per jaar gaat kosten

.
Hebben jullie dan alle 4 een bedrijf dat volgend jaar wat minder notionle intrestlasten zal mogen aftrekken?
Heb jullie misschien ook belangen in ziekenhuizen die het volgend jaar wat zuiniger moeten aandoen?
Beschikken jullie alle 4 over een groot fortuin dan?
speurneus is offline  
Oud 2 december 2011, 11:18   #46
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Voor het jaar 2012 zijn er met moeite besparingen mijn beste. Afschaffen van terugbetalingen op isolatie en dergelijke, worden maar in 2013 terug betaald, dus ga je in 2012 niets van merken. De meeste echte besparingen zijn van deze aard. Andere besparingen worden pas na 2014 of later van kracht.

De enige besparing is de besparing op de aangroei van de gezondheidszorg, al de rest zijn belastingen of taxen bij zowel middenstand of bedrijven (allemaal extra inkomsten).

Het dient dan ook gezegd: ze halen die 3% nooit van zen leven in 2012 of 2013, zeker omdat met deze maatregels (extra belastingen) de aangroei die beoogt wordt niet zal gehaald worden. De regering die nog niet eens bestaat heeft nu al jammerlijk gefaald tijdens hun regeerperiode, en de volgende regering opgezadeld met nog meer transfers en te verwezenlijke doelen waar ze niet zelf voor kunnen kiezen.
Athelas is offline  
Oud 2 december 2011, 11:32   #47
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over belachelijke analyses gesproken...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 december 2011, 11:33   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebben jullie dan alle 4 een bedrijf dat volgend jaar wat minder notionle intrestlasten zal mogen aftrekken?
Heb jullie misschien ook belangen in ziekenhuizen die het volgend jaar wat zuiniger moeten aandoen?
denk jij mss dat elke halve € belastingen die bedrijven meer zullen moeten betalen niet doorgerekend zal worden aan hun klanten, aan u en mij dus ???

uiteraard is én de bankenpremie én de kernenergie bijdrage ook gewoon een belastingverhoging.
Anna List is offline  
Oud 2 december 2011, 11:33   #49
Anna List
Banneling

Standaard

kan jij mij eens uitleggen waar de besparing zit in de gezondheidszorg nu men met zoveel bravoure aankondigt dat de wettelijke jaarlijkse groei van de kost van de gezondheidszorg van 4.5% naar 3% gaat (terwijl die 4.5% tot op vandaag NIET volledig werd gerealiseerd!) ???

en denk jij niet dat de vermindering van terugbetaling v medicatie wel door u en ik betaald zal worden? ik denk niet dat de pharmabedrijven hun prijzen gaan laten zakken immers ...
Anna List is offline  
Oud 2 december 2011, 11:35   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
uw vragen veranderen ook niks hieraan :

Volgens Decroo Sr komt dan in elk geval 9.04 miljard € uit Vlaanderen, en 2.26 miljard € uit Wallonie en Brussel ...(80% vd belastingen wordt geïnd in Vlaanderen volgens de cijfers van Herman Decroo)

maw in centen betekent dit dat elke levende Vlaming gaat 1370 € neerleggen en elke levende Waal+Brusselaar gaat 514 € neerleggen
Anna List is offline  
Oud 2 december 2011, 11:41   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Voor het jaar 2012 zijn er met moeite besparingen mijn beste. Afschaffen van terugbetalingen op isolatie en dergelijke, worden maar in 2013 terug betaald, dus ga je in 2012 niets van merken. De meeste echte besparingen zijn van deze aard. Andere besparingen worden pas na 2014 of later van kracht.De enige besparing is de besparing op de aangroei van de gezondheidszorg, al de rest zijn belastingen of taxen bij zowel middenstand of bedrijven (allemaal extra inkomsten).

Het dient dan ook gezegd: ze halen die 3% nooit van zen leven in 2012 of 2013, zeker omdat met deze maatregels (extra belastingen) de aangroei die beoogt wordt niet zal gehaald worden. De regering die nog niet eens bestaat heeft nu al jammerlijk gefaald tijdens hun regeerperiode, en de volgende regering opgezadeld met nog meer transfers en te verwezenlijke doelen waar ze niet zelf voor kunnen kiezen.
dat was mij ook opgevallen ... de grote bedragen zitten allemaal in 2014 ...

in een jaar dus met de eerste helft 'verkiezingskoorts' en de tweede helft is t probleem van de volgende regering zeker ...
Anna List is offline  
Oud 2 december 2011, 11:49   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kan jij mij eens uitleggen waar de besparing zit in de gezondheidszorg nu men met zoveel bravoure aankondigt dat de wettelijke jaarlijkse groei van de kost van de gezondheidszorg van 4.5% naar 3% gaat (terwijl die 4.5% tot op vandaag NIET volledig werd gerealiseerd!) ???

en denk jij niet dat de vermindering van terugbetaling v medicatie wel door u en ik betaald zal worden? ik denk niet dat de pharmabedrijven hun prijzen gaan laten zakken immers ...
Anna, je vergist je. Dat is een groei BOVENOP de index hé. Dat zo een groei simpelweg onhoudbaar is, daar gaan ze gewoon aan voorbij. Die groeinorm moet niet naar beneden bijgesteld worden, die moeten gewoon afgeschaft worden en de komende jaren zelfs gewoon bevroren worden voor de index ook. DAT zouden pas besparingen zijn. Onze sociale zekerheid is een monster van inefficientie en graaicultuur. Niet meer, niet minder. Er moet evenveel kunnen met heel wat minder middelen. Zoveel is duidelijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 2 december 2011, 11:50   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het kan natuurlijk allemaal wel, ...

... als we uitgaan van het gedacht "dat we geld gaan verdienen aan de redding van Dexia" ....

Belastingsregering VLD I zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam !!

De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be