Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2011, 21:11   #41
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
dit 'survival in a lost world' thema zie ik heel graag. Films en boeken in die genre bekoren mij wel.

Ik denk dat wat dat plunderen betreft, ik in een heel gunstige positie zit. De Aldi zit slechts 100 meter verder, de Colruyt zo'n 200 meter. Verder ook nog 2 benzinestations in een straal van 250 meter. 2 kruidenierszaken op nog geen 50 meter afstand. Een doe het zelf zaak en een ijzerwinkel kan ik wandelend binnen 5 minuten bereiken, 2 apotheken en 3 dokterkabinetten in een straal van 300 meter...

Moest het ooit zover komen, dan is mijn plundertaak rap gebeurd
Het klinkt alsof je absoluut niet goed zit. Als al die winkels zich zo dicht bij je huis bevinden dan moet u wel in één of andere stad leven, en daar wil je net niet zijn.
Ik denk dat ik maar eens naar de Oostkantons of Sachsen of iets dergelijks verhuis, plek genoeg daar.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 22:55   #42
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamme Goedzak Bekijk bericht
Na dit alles te hebben gelezen toch maar aandelen van wapenfabrikanten gekocht
je snapt toch dat als het systeem instort, die papieren die je bezit nog enkel goed om je gat mee af te vegen of op te stoken om je te verwarmen. Hoogstwaarschijnlijk zelfs in die volgorde.

soit, ik denk dat ik moet stoppen met mee te doen in deze topic want ik ga er helemaal in op

daarnet betrapte ik mij erop dat ik surfte naar survival-sites en op 2de hands koopjes websites zocht naar aangeboden survival materiaal

kan niet gezond zijn

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 23:01   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Plunderen kan nuttig zijn in een dergelijk scenario, zelfs noodzakelijk.
Het moet zelfs georganiseerd zijn.
Beginnen met voedsel want de bestaande depots zullen al gauw besmet gebied worden omwille van al dat rottend voedsel en de parasieten die daarmee zullen uitkomen.
Bepaalde industrie gebieden gaan ontploffen, dus daar loop je best ook niet te dicht.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 23:20   #44
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Voor alle preppers en survival hobbyisten:

Deze link volgen naar google docs, geen dank:

https://docs.google.com/open?id=0Byr...A1M2Q5YmQzMTQ0
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 23:25   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Voor alle preppers en survival hobbyisten:

Deze link volgen naar google docs, geen dank:

https://docs.google.com/open?id=0Byr...A1M2Q5YmQzMTQ0
Ik ben er redelijk zeker van dat wanneer het eens heel erg is dat je moet vluchten en weinigen overleefden, alles platgevallen is, er ook geen linken meer te lezen zal vallen.

En eerlijk gezegd je moet al een kloot zijn om een vuur te zitten maken met stokken in elkander te draaien terwijl er een miljoen aanstekers langs alle kanten liggen.
Oud 28 november 2011, 23:28   #46
Silverfields
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ben er redelijk zeker van dat wanneer het eens heel erg is dat je moet vluchten en weinigen overleefden, alles platgevallen is, er ook geen linken meer te lezen zal vallen.

En eerlijk gezegd je moet al een kloot zijn om een vuur te zitten maken met stokken in elkander te draaien terwijl er een miljoen aanstekers langs alle kanten liggen.
Ik hoop wel dat je de linken dan nog ergens kunt linken
Oud 28 november 2011, 23:36   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop wel dat je de linken dan nog ergens kunt linken
Als alles plat ligt. O.a. elektriciteitscentrales en dergelijke meer. Dan zal er niks meer gelinkt worden.
Oud 28 november 2011, 23:42   #48
Silverfields
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als alles plat ligt. O.a. elektriciteitscentrales en dergelijke meer. Dan zal er niks meer gelinkt worden.
Ik bedoel in je geheugen kunt linken.
Oud 28 november 2011, 23:45   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel in je geheugen kunt linken.
Altijd leuk voor een weekeindje met de kinderen. Zo eens outdoor en een kamp maken en zo.
Maar voor langere tijd nogal aan de onhoudbare kant.
Oud 28 november 2011, 23:49   #50
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plunderen kan nuttig zijn in een dergelijk scenario, zelfs noodzakelijk.
Het moet zelfs georganiseerd zijn.
Beginnen met voedsel want de bestaande depots zullen al gauw besmet gebied worden omwille van al dat rottend voedsel en de parasieten die daarmee zullen uitkomen.
Bepaalde industrie gebieden gaan ontploffen, dus daar loop je best ook niet te dicht.
Dus je verwacht dat het erger wordt dan wereldoorlog 1 of 2?
Erger dan zowat alles Uit de belgische geschiedenis?

Interessant.
Dan maakt het allemaal toch geen fluit uit wat je doet of oppot, dan heb je maar 2d ingen nodig : een hoop geluk en een overlevingsmentaliteit.

En de video's van alle afleveringen van mcGyver natuurlijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 23:56   #51
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToonB Bekijk bericht
Ik heb mezelf een schuilkelder gebouwd en voorzien met allerhande provisie die bestand is tegen een kernoorlog en ook de nucleaire winter kan overbruggen. De volgende generaties kunnen er opgroeien.
Initieel was mijn reactie op deze post: rofl. Nu vraag ik me af of u serieus bent. Vooral met dat 'de volgende generaties kunnen er opgroeien'.

Als het serieus is ben ik met verstomming geslagen door uw wel heel lange termijn planning en erg benieuwd naar wat u dan wel verwacht.

Nuclear War? Zijn er dan ook voorzieningen die het mogelijk maken om generaties lang in uw schuilkelder te leven? Hoe ziet u dat met de voortplanting? (U spreekt immers van volgende 'generaties'. Incest? Nodigt u ook wat buurmeisjes met een interessante 'genenpool' en survivalskills uit in uw bunker?)

Please expand on this. Ik ben uiterst benieuwd hoe in detail uw planning precies is uitgewerkt

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 november 2011 om 23:57.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 00:06   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus je verwacht dat het erger wordt dan wereldoorlog 1 of 2?
Erger dan zowat alles Uit de belgische geschiedenis?

Interessant.
Dan maakt het allemaal toch geen fluit uit wat je doet of oppot, dan heb je maar 2d ingen nodig : een hoop geluk en een overlevingsmentaliteit.

En de video's van alle afleveringen van mcGyver natuurlijk.
Er kunnen meerdere oorzaken zijn behalve enkel een oorlog.
Een superbacterie of zo die 90 of 95% van alle mensen wegvaagt in enkele dagen tijd. Een serieuze inslag van een meteoriet. Enfin het onverwachte dus. Ufo's die alle mensen opstralen of zo.
Daar sta je dan in je eentje en hier en daar nog één en wat dan te doen allemaal?
Oud 29 november 2011, 09:10   #53
freelancer
Banneling

Standaard

Waarom willen jullie nu allemaal persé overleven?
Wat bezielt jullie toch?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 20:58   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Wat bezielt jullie toch?
De fun om eens te zien hoe het gaat uitdraaien.
Oud 29 november 2011, 21:57   #55
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Wat bezielt jullie toch?
Overlevingsdrang zit van nature in elke soort ingebakken. Maar als jij die overlevingsdrang niet hebt, staat het je vrij om een bijdrage te leveren in de strijd tegen klimaatsverandering, door geen CO2 meer uit te ademen...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 05:16   #56
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Wat er op ons afkomt weet ik ook niet, maar wiskundig bekeken zie ik geen enkele oplossing. Best case scenario in mijn ogen is een jarenlange relatief hoge inflatie maar zonder al te erge onlusten.(*) Het absoluut worst case scenario is een ongecontroleerd instorten van het financieel systeem. (**)

Dan zitten we op een week tijd allemaal in pure overlevingsmode. De voedselvoorraden in grootwarenhuizen zijn op enkele dagen uitgeput en het overgrote deel van de bevolking kan niet in zijn eigen voedsel voorzien.

In een dergerlijk scenario zal alles behalve de boerenbuiten heel snel in anarchie vervallen vrees ik.

(*) maar dit scenario lijkt me weinig reëel - i.e. het zonder zware onlusten deel. Maar heel weinig mensen zullen hun levensstandaard min of meer kunnen behouden in een dergerlijk scenario en een hele hoop mensen gaan niet meer kunnen overleven met hun huidige inkomen / spaargeld.

(**) wat ik gegarandeerd gepaard zie gaan met een hele hoop binnenlandse en internationale conflicten.
Het probleem is zo een beetje dat als je decennia lang de vele kleine correcties die uitgaan van de markt tegengaat, je heel grote krijgt, en wat we zagen sinds 2008 is dat ze zelfs die supergrote blijven tegenhouden. Kijk naar al die 'besparingsmaatregelen'. Wat doen de overheden: ze besparen vooral op het deel van het belastingsgeld (de "Grote Verschuiving") dat terugvloeit naar (andere) betalers. Dat deel dat bij de overheid blijft hangen blijft zelfs nog verder toenemen, ze hebben alweer meer personeel nodig, zoals gewoonlijk om de problemen 'aan te pakken' die ze zelf veroorzaakten (bvb ambtenaren om financiele markten te reguleren en extra belastingscontroleurs). Om het simpel te zeggen: de Sinterklaas-spelende dief genaamd 'Overheid' gaat wat minder Sinterklaas spelen en wat meer stelen. Wat is dus de netto-wijziging voor degenen die produceren: nog meer netto-betalen. Ik zie niet zozeer onlusten aankomen (er wordt hier al over wapens getypt lol), die onderdrukken ze wel, maar eerder een gestage economische achteruitgang tot een schim van het huidige welvaartspeil. Een taart voor 2 persoon die door 8 moet worden opgegeten, en nog steeds zullen sommigen erin slagen om zich vol te smikken, met overheidshulp. Bekend verhaal? Juist. Warschaupact. In zulke toestand is er geen houden aan zwarte markten want mensen doen alles om hun situatie te verbeteren. Dat is ook een reden dat ik zilver koos, veel praktischer om mee te ruilen. Het tijdsbestek waar ik hier over spreek kan 10 jaar zijn. Als je kijkt hoever de Europolitieke bemoeienis is geevolueerd in 10 jaar, dan is het vrij gemakkelijk om een idee ervan te krijgen.
Dat is waar mijn onderwerp over gaat. De tijd om te redden wat er is, is allang gepasseerd. Nu gaat het over redden wat er nog te redden valt. Ik heb zilver gekocht aan 3 keer de prijs van 2008, dat is conform de dollar monetaire basis toename dus ik ben al te laat om de geleden diefstal in het verleden teniet te doen. De factor tijd die speculatie impliceert is aan het voorbijgaan. Wat ze noemen 'het inflatiespook' duikt steeds sterker op. Het bijgemaakte geld komt in circulatie. Daarin stijgen prijzen van de dingen die we niet kunnen missen. Recessie (tanend aanbod) versterkt het en crisis betekent dat nog meer produceren aan dezelfde kost niet meer lukt. De derde factor is prijzen die zodanig snel stijgen dat financiele planning (kijk maar eens naar het heden) en uiteindelijk het prijsmechanisme faalt. Dat worden dan drie factoren die elkaar versterken. Je hebt dan bvb 20 jaar geproduceerd om een bepaalde som te kunnen sparen en je kunt er dan 2 jaar productie mee terugkopen. Over 5 jaar kun je met de 100.000 euro staatswaarborg dan een Zimbabwaanse lolly kopen. Zo zie je, de Staat garandeert wel degelijk de euro's. Blij?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 30 november 2011 om 05:18.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 16:41   #57
Stingray
Banneling

Standaard

Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be