Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2011, 19:25   #41
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
dat was de vraag niet...en iemand die staakt is geen eerlijke hardwerkende mens ?

maar u mag altijd een bron of link geven..
Iemand die staakt is niet aan het werken
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 19:29   #42
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
maar als vakbondsacties enig resultaat hebben, vind je het waarschijnlijk wel normaal dat iedereen er mee van profiteert, ook de niet-stakers dus, die er nochtans niet mee toe bijgedragen hebben.
Ow ow , wie heeft er inkomensverlies als zo'n bende hooligans staakt? Die hooligans krijgen geld, de rest mag honger lijden.
En als we dan zien hoeveel voordelen een kapotgestaakt bedrijf heeft...
Oud 1 december 2011, 19:38   #43
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Iemand die staakt is niet aan het werken
niet op dat moment nee..

Kijk ik ben radicaal tegen het blokkeren of intimideren van werkwilligen maar in feite zou men die mensen dan ook een papier moeten laten tekenen om vrijwillig afstand te doen van de eventuele 'verworvenheden' door de staking...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 19:40   #44
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet op dat moment nee..

Kijk ik ben radicaal tegen het blokkeren of intimideren van werkwilligen maar in feite zou men die mensen dan ook een papier moeten laten tekenen om vrijwillig afstand te doen van de eventuele 'verworvenheden' door de staking...
Werknemers van bepaalde kapotgestaakte bedrijven hebben zowieso niets meer. Integendeel, al dat gestaak drukt dan ook nog eens op het gemoed van eventuele buitenlandse investeerders waardoor mogelijke extra banen in dit land er ook niet komen. Zeg nu zelf, zou jij een bedrijf starten in een land waar je fabriekje om de vijf minuten kan stilvallen omdat ze met een ei zitten?
Oud 1 december 2011, 20:04   #45
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Werknemers van bepaalde kapotgestaakte bedrijven hebben zowieso niets meer. Integendeel, al dat gestaak drukt dan ook nog eens op het gemoed van eventuele buitenlandse investeerders waardoor mogelijke extra banen in dit land er ook niet komen. Zeg nu zelf, zou jij een bedrijf starten in een land waar je fabriekje om de vijf minuten kan stilvallen omdat ze met een ei zitten?
Nu niet overdrijven hé..zo snel is een bedrijf niet kapotgestaakt en buitenlandse investeerders kijken naar het totaalpakket aan kosten en opbrensten om te beslissen
Oud 1 december 2011, 20:42   #46
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De BBC verontschuldigde zich voor de uitlatingen van Clarkson en de man zelf deed dat later ook in eigen persoon. "Ik heb er geen seconde aan gedacht dat mijn woorden serieus genomen zouden worden, zoals ook duidelijk is als je ze in de context ziet. Als de BBC en ik iemand beledigd hebben, dan wil ik graag mijn excuses aanbieden, samen met hen."
Misplaatste grap dus, waarvoor hij zich nu schaamt...
Oud 1 december 2011, 21:18   #47
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misplaatste grap dus, waarvoor hij zich nu schaamt...
heb je het filmke bekeken wanneer hij deze uitspraak doet? Alleen al aan de intonatie en de lichaamstaal kan je zien dat het niet gemeend is. Het was dus te wijten aan de media onder de slogan 'de gazet moet ook gevuld worden'.

En hij wordt heus niet ontslagen; hij is het boegbeeld van Top Gear, het meest bekeken programma ter wereld. BBC gaat zichzelf niet in de voet schieten hoor.

Trouwens, als je de UK fora afschuimt (toch diegene die ik frequenteer) dan zijn velen het eens met Jeremy
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 21:25   #48
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
heb je het filmke bekeken wanneer hij deze uitspraak doet? Alleen al aan de intonatie en de lichaamstaal kan je zien dat het niet gemeend is. Het was dus te wijten aan de media onder de slogan 'de gazet moet ook gevuld worden'.

En hij wordt heus niet ontslagen; hij is het boegbeeld van Top Gear, het meest bekeken programma ter wereld. BBC gaat zichzelf niet in de voet schieten hoor.

Trouwens, als je de UK fora afschuimt (toch diegene die ik frequenteer) dan zijn velen het eens met Jeremy
Welke UK-fora ?? Graag enkele links.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 21:27   #49
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht

ja ik heb het filmpje gezien maar blijkbaar is dat toch alleen voor 'fans' glashelder...

Voor mij zijn excuses over een misverstand voldoende hoor..maar niet vergeten dat de BBC boordevol ambtenaren zit..of zij tevreden zullen zijn met excuses dat weet ik niet..
Oud 1 december 2011, 21:29   #50
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke UK-fora ?? Graag enkele links.
Top gear forums ?
Oud 1 december 2011, 22:52   #51
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Het is uiteraard als grap bedoeld (of beter gezegd het is een "hyperbool") maar alleen is het het grappig onder mensen die hem persoonlijk kennen of minstens regelmatig naar zijn TV programma's (Top Gear en andere optredens) kijken.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 23:06   #52
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in de hoop dat ze bij u medicamenten komen halen ?

Ik dacht dat apothekers hooggeschoolden waren...niks van te merken in uw boertige rijkeluis uitspraken...

Een goei staking bij de BBC en het is byebye Jeremy...
Net alsof die opruiende vakbondstaal die je altijd zo heerlijk kunt horen in onze regimezenders, waar ze dan morgen bvb 15 minuten gaan aan weiden, alsof het simpele wereldnieuws dan ineens ordinair wordt. En dan gaan vakbonden die moeten gesteund worden met overheidsgeld, en die als ene parasiet profiteren van alle werklozen, en die erin slagen om de dexia te shorten tot het omvalt, en dan gaan klagen en NVA laten uitkopen door Elia om dan hun leden zogezegd te helpen, terwijl ze anders een dikke kater gingen hebben en zij in in feite eens diep in hun oorlogskas gingen moetn graaien. EN die corrupte heerkes die dan zo breesmoelig de TV scherm teisteren, mag ik hier op een anonieme manier niet gezellig eens zeggen dat in feite als zei daar hun wereldvreemde economische zever op het scherm zitten te braken, en zitten te lullen over de rechten hier en daar om hun graaicultuur in stand te houden eerder dan de burger en de economie vooruit te helpen, en die heerkes zou ik moeten respect tonen ???

IK blijf erbij ik mag dat gerust zeggen, dat ik gerust in hun smikkel zou willen slaan, en uiteraard zeggen is niet doen. Maar blijkbaar bij de vakbond mag je het zelfs niet zeggen ???
Dus de vakbond is in principe gewoon een instelling die iedereen monddood wil maken en tegen iedereen is die eens op een gefundeerde manier wijst op vormen van corruptie, en vormen van scheve rechtsgang, en vormen van machtsmisbruik, en vormen van economische slechte constructie die ons land om zeep helpen... en daar mag dan niet op een deftige manier over gedebateerd worden. Wel als het zo zit, jongen, dan verdient de vakbond zeker een pak rammel. Zo simpel is dat. Ik ben tegen VERZUILING en zal er altijd tegnen blijven; EN zal alle kiezers ten alle tijde blijven aansporen om TEGEN verzuiling te stemmen,tot er inderdaad eens een kritische massa ontstaat die de zuilen gaan afbouwen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 23:09   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die vakbonden verdigen hun mensen

waarom zouden ze andere groepen dan hun leden moeten verdedigen ??

Wat weet jij over die inkomens en voordelen, als het toch een gesloten potje zou zijn ??
Sedert wanneer is een journalist monddood maken een verdedigen van leden ??? Volgens mij is de vakbond totaal onverdraagzaam hier, en puur wellustig ingesteld, op de grens van despotisch gedrag is dat zelfs... Nog nooit gezien en zorgwekkend vorm van racisme tegen kritische journalisten ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 11:19   #54
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Dat is natuurlijk maar een gedeelte van de quote dat er uit gelicht wordt alleen vanwege de sensatiekracht.
Wat hij zei kwam er eigenlijk op neer dat hij de staking geweldig vond omdat hij nog nooit zo snel in Londen van punt a naar punt b kon reizen, dat volgde hij op met de mededeling dat "omdat de BBC neutraal is" hij het andere standpunt ook moest verwoorden en hij dan maar moest zeggen dat ze de stakers moesten buiten sleuren en voor de ogen van hun gezin afknallen.
Dit is een typisch voorbeeld van de hedendaagse spektakelmediaverslaggeving dat door alle andere media blindelings wordt opgevolgd.
Trouwens, het overgrote deel van Question Time ging hierover gisterenavond en een man uit het publiek kreeg het meeste bijval toen hij zei dat de vakbonden dringend hun zin voor humor dienen terug te vinden. De algemene consensus was trouwens dat indien de quote volledig zou zijn weergegeven dit iets was dat met moeite ergens als bericht van 50 woorden op bv bladzijde 17 van de krant zou terug te vinden zijn.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 12:29   #55
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Als ge een paar ker naar zijn programma hebt gekeken, weet ge toch dat ge zulke debiele klap uit zijn marginal kop kunt verwachten. Om u daar nog aan te storen, amai.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 12:54   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Jeremy Clarkson

en ook ... humor ... het in niet voor iedereen altijd makkelijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 20:11   #57
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Jeremy Clarkson

en ook ... humor ... het in niet voor iedereen altijd makkelijk.
Citaat:
Zowel Clarkson als de BBC hebben hun verontschuldigingen al aangeboden na meer dan 20.000 klachten, nu blijkt dat Clarkson in 1979 zelf gestaakt heeft toen hij journalist was voor de regionale krant 'Rotherham Advertiser'.
Oud 2 december 2011, 20:16   #58
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder dwang van gemende vakbondsmilitanten...
Oud 2 december 2011, 20:18   #59
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Onder dwang van gemende vakbondsmilitanten...
Wel héél het HLN artikel lezen, niet alleen ZIJN visie van de feiten...
Oud 2 december 2011, 20:22   #60
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel héél het HLN artikel lezen, niet alleen ZIJN visie van de feiten...
Gelezen ...
En aangezien Jeremy niet direkt de ideale gevechtshouding zal hebben geloof ik dat afdreigen door militanten wel ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be