Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2011, 23:25   #41
lennert5
Lokaal Raadslid

lennert5's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Titus Cogitatus Bekijk bericht
Vakbonden zijn nodig zodat de werkende mens niet wordt onderdrukt.

Maar de stakende-werkende mens mag wat de werkende mens wel wat meer respecteren... Vrijdag moest ook ik met de auto naar het werk, aangezien het openbaar vervoer staakte. Het was een topdag voor het milieu, zucht..

Bovendien: waarom nu al staken tegen een regering die er nog niet is? We gaan sowieso wat moeten inleveren, anders kan je gewoon stoppen met werken. Aanvaard het! Werk eraan! Staak niet!

Met staken lossen we niets op. Als ik de baas was van mijn bedrijf; en mijn personeel zou veel staken tegen één of andere besparing van de overheid, dan zou ik mijn firma in België sluiten en het verplaatsen naar Azië of naar Centraal- of Oost-Europa. Daar staken de mensen niet tot minder, wat voor mij minder problemen en meer opbrengst zou betekenen.

Door de staken helpen we onze eigen economie naar de - jeweetwel -!

We kunnen beter wachten en praten met de regering en werkgevers dan direct alles neer te leggen.
De topic mooi samengevat
lennert5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 23:59   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Aah, u bent voor dwangarbeid?

Dat vacatures en werklozenpotentieel niet in overeenstemming zijn, is de schuld van 1 en dezelfde groep: het kapitaal en haar handlangers in politiek en ambtenarij.
1. Het patronaat stelt eisen in vacatures die onmogelijk terug te vinden zijn in voldoende mate bij de werklozen (scholing, ervaring,...).
2. Het patronaat stoot (oudere) "dure" werknemers uit en werft interims aan om het zaakje op te vangen. Veel bruggepensioneerden die ze bij afslankingen en herstructureringen ontslaan zijn mensen met veel ervaring, en toch worden ze omwille van hun leeftijd gediscrimineerd bij aanwervingen/sollicitaties.
3. Het bijscholen, omscholen of gewoon scholen en begeleiden van werklozen in het zoeken naar werk is ronduit zwak. De VDAB / RVA slazan hierin nog steeds aan de lopende band naast de bal.

Werklozen worden hier aan hun lot overgelaten, men geeft ze een uitkering en voor de rest laat men hen doen of niets doen.

Is dit de schuld van de werklozen? Bijlange niet. Zij zijn slachtoffers, geen daders.
Werklozen die systematisch jobs weigeren waarvoor ze wel in aanmerking komen maar weigeren te doen, zijn wel degelijk daders. Ze moeten die mensen niet met een fluwelen handschoen blijven aanpakken, dat werkt niet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 00:37   #43
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Werklozen die systematisch jobs weigeren waarvoor ze wel in aanmerking komen maar weigeren te doen, zijn wel degelijk daders. Ze moeten die mensen niet met een fluwelen handschoen blijven aanpakken, dat werkt niet.
1. Het profitariaat bij werklozen is een kleine minderheid.
2. Niemand, ook ik niet, zegt dat dit profitariaat ongemoeid moet worden gelaten.
3. Het is nu al zo dat langdurig werklozen regelmatig opgeroepen worden zich te verantwoorden bij de RVA. Alleen, de echte profiteurs geraken er vantussen. Omdat ze niet nauwgezet opgevolgd worden in hun doen en laten.
En veel werklozen worden gewoon geschrapt zonder dat aan hun situatie ook maar iets verandert. Komen ze na schrapping wel in het arbeidscircuit te terecht? Nauwelijks of niet. Komen ze na die schrapping in armoede terecht? Grote kans van wel.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 5 december 2011 om 00:39.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 00:50   #44
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien: waarom nu al staken tegen een regering die er nog niet is?
Omdat hetgeen die regering van misdadigers van plan is, gewoonweg niet deugt.

Citaat:
We gaan sowieso wat moeten inleveren, anders kan je gewoon stoppen met werken
Wie is "we"??? Diegenen die fortuinen verdienen door uit te buiten, te speculeren,... alvast nauwelijks of niet. Diegenen die werken voor hun boterham daarentegen wel.

Citaat:
Aanvaard het!
Nooit! Dit misdadige systeem moet kapot, koste wat kost, ongeacht de middelen.

Citaat:
Staak niet
Toch wel, hoe meer en hoe langer, hoe liever! Stakingen kunnen het potentieel in zich hebben om de aanzet vormen tot een proces van verzet die de machthebbers niet onder controle kunnen houden. Het is niet omdat de corrupte vakbondstop die meeheult met dit systeem beslist tot een staking, dat zij ook per definitie steeds controle kunnen houden over elke staking.

Citaat:
Met staken lossen we niets op.
Er moet niets opgelost worden! Er zitten geen fouten in het systeem, het systeem ZELF is de fout. Dit systeem, gedomineerd door het kapitaal moet vernietigd worden.
Citaat:
Als ik de baas was van mijn bedrijf; en mijn personeel zou veel staken tegen één of andere besparing van de overheid, dan zou ik mijn firma in België sluiten en het verplaatsen naar Azië of naar Centraal- of Oost-Europa.
Dat kan u enkel omdat u daar de mogelijkheid toe gelaten wordt. Dat hoeft in de toekomst niet zo te blijven.

Citaat:
Door de staken helpen we onze eigen economie naar de - jeweetwel -!
"onze" economie??? Gans die asociale uitbuitingsshow is mijn economie niet! Ik heb nooit dat strontkapitalisme gevraagd, verkozen,... net zoals 99,9% van de andere burgers.
Die economie is internationaal georganiseerd en is in handen van een internationale elite die geen moer geeft om uw "eigen" economie, laat staan het welzijn van medeburgers.
Citaat:
We kunnen beter wachten en praten met de regering en werkgevers dan direct alles neer te leggen.
Kalotenpraat, typisch Vlaamse kruiperigheid.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 5 december 2011 om 00:53.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 00:55   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lennert5 Bekijk bericht
Peron en Dolfuss zijn helden. De rest is inderdaad wat minder.
Wat minder
Hitler staat er nog niet eens bij
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 01:07   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Titus
Ik heb al met handen en voeten uitgelegd dat er 4 fasen zijn in de vakbondsstrijd en in elke fase wordt gepraat, gepraat, gepraat en nog eens gepraat.Er is maar één fase waarin er gestaakt wordt (terwijl er gepraat wordt)

Nog niet content zeker?

Ik begin zo te vermoeden dat ge wilt dat er niet gestaakt wordt?
Oud 5 december 2011, 11:23   #47
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Vakbonden zijn nodig zodat de werkende mens niet wordt onderdrukt.
De taak van de vakbond is de belangen van haar leden verdedigen. Het probleem in België is dat vakbonden
a) aan politiek doen
en
b) geen rechtspersoonlijkheid hebben.

Waar ik werk (een grote Zwitserse Telecom...) zijn er twee vakbonden. Die zijn specifiek gericht op werknemers in de telecom en transport sector, maar niet aan een of andere partij verbonden. Zeh ouden zich bezig met het onderhandelen met de werkgevers over CAOs en lonen en dergelijke. Daar sluiten ze dan bindende overeenkomsten over af, wat ze kunnen, aangezien ze rechtspersoonlijkheid hebben.
In die overeenkomst tussen de vakbonden en de werkgevers verplichten die vakbonden er zich overigens toe niet te staken...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 14:58   #48
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
1. Het profitariaat bij werklozen is een kleine minderheid.
2. Niemand, ook ik niet, zegt dat dit profitariaat ongemoeid moet worden gelaten.
3. Het is nu al zo dat langdurig werklozen regelmatig opgeroepen worden zich te verantwoorden bij de RVA. Alleen, de echte profiteurs geraken er vantussen. Omdat ze niet nauwgezet opgevolgd worden in hun doen en laten.
En veel werklozen worden gewoon geschrapt zonder dat aan hun situatie ook maar iets verandert. Komen ze na schrapping wel in het arbeidscircuit te terecht? Nauwelijks of niet. Komen ze na die schrapping in armoede terecht? Grote kans van wel.
een kleine minderheid :')
Oud 5 december 2011, 15:00   #49
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat minder
Hitler staat er nog niet eens bij
Ik ga niet zeggen dat Hitler fout was is zijn economische ideeen.
Haal de holocaust, verbod op vrije meningsuiting en eventueel zijn dictatuur eruit en voila.
Oud 5 december 2011, 15:21   #50
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga niet zeggen dat Hitler fout was is zijn economische ideeen.
Haal de Holocaust, verbod op vrije meningsuiting en eventueel zijn dictatuur eruit en voila.
blijft er dan nog wel iets over ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 15:34   #51
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
NSV
Oud 5 december 2011, 15:44   #52
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Tuurlijk wel, kijk naar Peron's argentinie.
Oud 5 december 2011, 15:46   #53
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Omdat hetgeen die regering van misdadigers van plan is, gewoonweg niet deugt.

Wie is "we"??? Diegenen die fortuinen verdienen door uit te buiten, te speculeren,... alvast nauwelijks of niet. Diegenen die werken voor hun boterham daarentegen wel.

Nooit! Dit misdadige systeem moet kapot, koste wat kost, ongeacht de middelen.

Toch wel, hoe meer en hoe langer, hoe liever! Stakingen kunnen het potentieel in zich hebben om de aanzet vormen tot een proces van verzet die de machthebbers niet onder controle kunnen houden. Het is niet omdat de corrupte vakbondstop die meeheult met dit systeem beslist tot een staking, dat zij ook per definitie steeds controle kunnen houden over elke staking.

Er moet niets opgelost worden! Er zitten geen fouten in het systeem, het systeem ZELF is de fout. Dit systeem, gedomineerd door het kapitaal moet vernietigd worden.

Dat kan u enkel omdat u daar de mogelijkheid toe gelaten wordt. Dat hoeft in de toekomst niet zo te blijven.

"onze" economie??? Gans die asociale uitbuitingsshow is mijn economie niet! Ik heb nooit dat strontkapitalisme gevraagd, verkozen,... net zoals 99,9% van de andere burgers.
Die economie is internationaal georganiseerd en is in handen van een internationale elite die geen moer geeft om uw "eigen" economie, laat staan het welzijn van medeburgers.

Kalotenpraat, typisch Vlaamse kruiperigheid.
ANTIFA
AK
COMAC

een van de 3 moet het zijn bij jou. Ik herken het patroon.
Oud 5 december 2011, 16:31   #54
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk wel, kijk naar Peron's argentinie.
Met Peron is het ook niet goed afgelopen
Oud 5 december 2011, 16:41   #55
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Met Peron is het ook niet goed afgelopen
Peron is 1 keer aan de macht gekomen door een staatsgreep. 2 keer door democratische verkiezingen. Waar is het dan slecht afgelopen ?
Oud 5 december 2011, 16:47   #56
eno2
Banneling

Standaard

x

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 december 2011 om 16:52.
Oud 5 december 2011, 16:51   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Peron is 1 keer aan de macht gekomen door een staatsgreep. 2 keer door democratische verkiezingen. Waar is het dan slecht afgelopen ?
Ik hou niet zo van staatsgreepplegers die daarna verkozen worden, dat vind ik al slecht afgelopen.

Ook niet van Nepotisme (Evita)

En corporatistische vakbonden, daar vind ik ook niks aan. Maar ik piep nog eens bij Péron.

In september 1955 werd Perón afgezet tijdens een militaire staatsgreep in een steeds slechter wordend economisch klimaat

Waarschijnlijk een gevolg van het corporatisme?

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 december 2011 om 16:52.
Oud 5 december 2011, 16:59   #58
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik hou niet zo van staatsgreepplegers die daarna verkozen worden, dat vind ik al slecht afgelopen.

Ook niet van Nepotisme (Evita)

En corporatistische vakbonden, daar vind ik ook niks aan. Maar ik piep nog eens bij Péron.

In september 1955 werd Perón afgezet tijdens een militaire staatsgreep in een steeds slechter wordend economisch klimaat

Waarschijnlijk een gevolg van het corporatisme?
Zowat elk land heeft staatsgrepen gekend.
Tuurlijk, als het slecht gaat moet er een boeman gezocht worden.
Daarna is hij weer verkozen, waarschijnlijk ook een gevolg van corporatisme ?
Oud 5 december 2011, 17:04   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zowat elk land heeft staatsgrepen gekend.
Tuurlijk, als het slecht gaat moet er een boeman gezocht worden.
Daarna is hij weer verkozen, waarschijnlijk ook een gevolg van corporatisme ?
Voor het corporatisme zijn twee ambtstermijnen in een zuid-amerikaanse
push- en dictatorcultuur nu ook niet direct zo'n enorme referentie, zeker niet tegen de achtergrond van al die andere nazi's en fascisten waar het corporatisme ooit bloeide.
Oud 5 december 2011, 17:12   #60
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Voor het corporatisme zijn twee ambtstermijnen in een zuid-amerikaanse
push- en dictatorcultuur nu ook niet direct zo'n enorme referentie, zeker niet tegen de achtergrond van al die andere nazi's en fascisten waar het corporatisme ooit bloeide.
Helemaal waar
corporatisme had kunnen werken, maar is helaas voorbijgestreefd. Net als anarchisme, communisme, fascisme of marxisme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be