![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zelfde verhaal bij mij.
|
|
#43 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik zeg het niet om op te scheppen, maar omdat ik wil zeggen dat dat psychologisch een grote stap is voor mij.
Al vaak heb ik politiek een mening gehad waarvan ik die ook graag wou verdedigen, maar voor de eerste keer overtuigt een partij mij sterk genoeg om er een lidmaatschapskaart van te kopen.
|
|
#44 |
|
Europees Commissaris
|
Pff, zo'n peilingen... Als zich dat doorzet in de gemeenteraadsverkiezingen zijn er veel burgemeesters die een job gaan moeten zoeken.
|
|
#45 |
|
Europees Commissaris
|
Ik doe beter, ik heb er 1 gekocht en mijn vrouw en beste maat ook overhaald.
We waren alle drie oVLD'ers. (sorry)
|
|
#46 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 2 december 2011 om 21:17. |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ze mogen beginnen met Janssens en die chi chi trut uit Hasselt, ge weet wel - verwende dochtertje van.., die volgens haarzelve helemaal niet corrupt is, wat op zich al erg genoeg is als ge de baas zijt en er gesjoemeld wordt....
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 2 december 2011 om 21:16. |
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Sinds enkele jaren zijn bij mij ook de ogen open beginnen gaan en dat is ironisch genoeg begonnen toen ik als student een politiek debat bijwoonde en De Wever daar zat, NVa was toen nog een kleine partij. En kijk nu, eindelijk inzien dat dit land al lang geen democratie meer is Als belgicist zou ik toch snel proper lakens leggen langs mijn bed voor morgenvroeg.
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 december 2011 om 21:16. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Minister
|
Als dit resultaat blijft doorzetten dan zie ik het in de toekomst rooskleurig in. Tegen 2014 zal nva incortounable moeten zijn. Dan kan men het recente belgisch record van 543 dagen nog eens kloppen.
Laatst gewijzigd door matthias999 : 2 december 2011 om 21:19. |
|
|
|
|
#50 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
#51 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
Met 49 of zelfs 51% van de Vlaamse stemmen ben je op federaal niveau niet veel. De traditionele partijen vormen gewoon een Vlaamse minderheidsregering, ook al halen ze samen nog 30% van de Vlaamse stemmen, als alle Waalse partijen zetels leveren zitten ze zo mooi boven de benodigde 76 kamerzetels.
Wat je wel kan doen, is de éénzijdige onafhankelijkheidsverklaring in het Vlaams parlement en de oprichting van een Vlaamse defensiemacht. Maar wie durft dat ? Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 december 2011 om 21:24. |
|
|
|
|
#53 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
#54 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ten tweede, als N-VA 45% haalt en weer uit de federale regering gehouden wordt barst Belgie hoor. Is het niet direkt, geef het een paar jaar waar de twee niveaus in open conflict zijn, en Vlaanderen ook eenzijdige staatshervormingen oplegt door bevoegdheden en geldstromen naar zich toe te trekken. En ja, eenzijdige beslissingen van de Vlamingen zal daar een groot onderdeel van zijn...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 2 december 2011 om 21:30. |
|
|
|
|
|
#55 | |
|
|
Citaat:
vergeet niet dat Groen! VLD Cd&V en SP.a zeker nog stemmen gaan verliezen aan N-VA en veel mindere mate VB. indien de traditionelen en de walen geen meerderheid kunnen halen int parlement ist over en uit voor belziek! Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 december 2011 om 21:31. |
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ondertussen zien ze in dat met BELOVEN alleen, ze alleen maar stemmen verliezen. Als dat tijdens de gemeenteraadsverkiezingen wordt bevestigd is het spel uit.
|
|
|
#57 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Nog een opmerking: Iedereen weet wel dat ons kiessysteem de grootste partij bevoordeeld, en dat hoe groter men is, hoe groter de bonus...
Minder gekend is dat indien er 1 grote partij is met een heleboel kleintjes, dit effect nog eens versterkt wordt. En wat zegt de peiling? 1 grote, en 5 partijen die rond een kwart zo groot zijn... echt de perfect storm wat extra zetels voor de grootste partij betreft.
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het verschil maakt weinig tot niets uit, het blijft een regering aan de Belgische leiband.
|
|
|
|
#59 |
|
|
Mooie uitslag in poll, maar dat soort polls zijn altijd onvolledig (800.000 Belgen stemmen blanco en eens zoveel ongeldig of voor "kleinere" partijen).
De SNP heeft in Schotland méér dan 45 % van de stemmen, dus er is nog wat werk aan de winkel voor de N-VA
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Amai nu al ~ 40 % voor NVA is onverwacht (toch voor mij), ook al zit er een foutenmarge op van +/- 3,3 %.
En dan moeten al die lijken nog uit de kast vallen. En Vlaams Belang gaat in de toekomst nog verder zakken, ttz veel stemmen gaan overlopen naar NVA, mss ook LDD als die zich herpakt. (imho) http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Bi...bre-RTBF.dhtml