Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 december 2011, 20:59   #41
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zelfs als deze regering het schitterend zou doen, zou ik er nog geen moment aan denken voor die anti-democraten te stemmen.
Voor mij is het eenvoudig, door de verkiezingsuitslag te negeren hebben ze de kiezer voluit in het gezicht gespuugd.
Dan mogen ze honderd keer zeggen hoe goed ze het wel gedaan hebben, dan zeg ik : "back to square one. Jullie hebben de verkiezingsuitslag niet gerespecteerd, dus ik stem opnieuw N-VA."
Ik heb trouwens sinds kort een voorlopige partijkaart (de eerste keer in mijn leven dat ik mij een partijkaart aangevraagd heb).
Ik hoop maar één ding en dat is dat we het momentum niet verliezen. Een beetje gemodder in de marge, wat propaganda over hun fantastisch bestuur en we kunnen het vergeten...
Oud 2 december 2011, 20:59   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Mooi
Ik de mijne al een tijdje
Zelfde verhaal bij mij.
Oud 2 december 2011, 21:04   #43
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zelfde verhaal bij mij.
Ik zeg het niet om op te scheppen, maar omdat ik wil zeggen dat dat psychologisch een grote stap is voor mij.
Al vaak heb ik politiek een mening gehad waarvan ik die ook graag wou verdedigen, maar voor de eerste keer overtuigt een partij mij sterk genoeg om er een lidmaatschapskaart van te kopen.
Oud 2 december 2011, 21:09   #44
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Pff, zo'n peilingen... Als zich dat doorzet in de gemeenteraadsverkiezingen zijn er veel burgemeesters die een job gaan moeten zoeken.
Oud 2 december 2011, 21:10   #45
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zelfde verhaal bij mij.
Ik doe beter, ik heb er 1 gekocht en mijn vrouw en beste maat ook overhaald.
We waren alle drie oVLD'ers. (sorry)
Oud 2 december 2011, 21:11   #46
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik zeg het niet om op te scheppen, maar omdat ik wil zeggen dat dat psychologisch een grote stap is voor mij.
Al vaak heb ik politiek een mening gehad waarvan ik die ook graag wou verdedigen, maar voor de eerste keer overtuigt een partij mij sterk genoeg om er een lidmaatschapskaart van te kopen.
Bij mij net hetzelfde hoor. Tot de N-VA er kwam zou ik ook nooit lid geworden zijn van een partij - ik kon wel VU stemmen, maar ik zou nooit bij die partij willen horen hebben.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 2 december 2011 om 21:17.
Salvadorii is offline  
Oud 2 december 2011, 21:14   #47
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Pff, zo'n peilingen... Als zich dat doorzet in de gemeenteraadsverkiezingen zijn er veel burgemeesters die een job gaan moeten zoeken.
mmmmm... de Grote Bourgemestrocide van 2012, ik kijk er al naar uit

Ze mogen beginnen met Janssens en die chi chi trut uit Hasselt, ge weet wel - verwende dochtertje van.., die volgens haarzelve helemaal niet corrupt is, wat op zich al erg genoeg is als ge de baas zijt en er gesjoemeld wordt....

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 2 december 2011 om 21:16.
Salvadorii is offline  
Oud 2 december 2011, 21:16   #48
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Bij mij net hetzelfde hoor. Tot de N-VA er kwam zou ik ook nooit lid geworden zijn van een partij - ik kon wil VU stemmen, maar ik zou nooit bij die partij willen horen hebben.
Ik ga mij ook eentje halen. Ik weet nog toen ik hier voor het eerst kwam posten als student, wat ne sos dat ik was dankzij linkse leerkrachten.

Sinds enkele jaren zijn bij mij ook de ogen open beginnen gaan en dat is ironisch genoeg begonnen toen ik als student een politiek debat bijwoonde en De Wever daar zat, NVa was toen nog een kleine partij.

En kijk nu, eindelijk inzien dat dit land al lang geen democratie meer is

Als belgicist zou ik toch snel proper lakens leggen langs mijn bed voor morgenvroeg.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 december 2011 om 21:16.
Kay_ is offline  
Oud 2 december 2011, 21:18   #49
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Als dit resultaat blijft doorzetten dan zie ik het in de toekomst rooskleurig in. Tegen 2014 zal nva incortounable moeten zijn. Dan kan men het recente belgisch record van 543 dagen nog eens kloppen.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 2 december 2011 om 21:19.
matthias999 is offline  
Oud 2 december 2011, 21:23   #50
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Als dit resultaat blijft doorzetten dan zie ik het in de toekomst rooskleurig in. Tegen 2014 zal nva incortounable moeten zijn. Dan kan men het recente belgisch record van 543 dagen nog eens kloppen.
Het zou in ieder geval prachtig zijn moesten de N-VA een meerderheid halen (of toch bijna) en de volgende dag al een Vlaamse regering op poten kunnen zetten terwijl er op federaal vlak weer eindeloos loopgravenoorlog wordt gedaan de PS
Oud 2 december 2011, 21:23   #51
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Laat nu net dat zijn waar CD&V sterk staat. Hun basis zal morren.
Vito is offline  
Oud 2 december 2011, 21:23   #52
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Met 49 of zelfs 51% van de Vlaamse stemmen ben je op federaal niveau niet veel. De traditionele partijen vormen gewoon een Vlaamse minderheidsregering, ook al halen ze samen nog 30% van de Vlaamse stemmen, als alle Waalse partijen zetels leveren zitten ze zo mooi boven de benodigde 76 kamerzetels.

Wat je wel kan doen, is de éénzijdige onafhankelijkheidsverklaring in het Vlaams parlement en de oprichting van een Vlaamse defensiemacht. Maar wie durft dat ?

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 december 2011 om 21:24.
Max van Dietschland is offline  
Oud 2 december 2011, 21:29   #53
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zal niets uithalen, de N-VA zal ook dan met CD&V, SPa en OVLD een regering vormen.
Bedoel je niet CD&V, SPa of OVLD?
Oud 2 december 2011, 21:30   #54
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Met 49 of zelfs 51% van de Vlaamse stemmen ben je op federaal niveau niet veel. De traditionele partijen vormen gewoon een Vlaamse minderheidsregering, ook al halen ze samen nog 30% van de Vlaamse stemmen, als alle Waalse partijen zetels leveren zitten ze zo mooi boven de benodigde 76 kamerzetels.

Wat je wel kan doen, is de éénzijdige onafhankelijkheidsverklaring in het Vlaams parlement en de oprichting van een Vlaamse defensiemacht. Maar wie durft dat ?
Ten eerste, niks defensiemacht.

Ten tweede, als N-VA 45% haalt en weer uit de federale regering gehouden wordt barst Belgie hoor. Is het niet direkt, geef het een paar jaar waar de twee niveaus in open conflict zijn, en Vlaanderen ook eenzijdige staatshervormingen oplegt door bevoegdheden en geldstromen naar zich toe te trekken. En ja, eenzijdige beslissingen van de Vlamingen zal daar een groot onderdeel van zijn...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 2 december 2011 om 21:30.
Salvadorii is offline  
Oud 2 december 2011, 21:30   #55
Shadowke

Standaard

Citaat:

met de speling van de zetels kunnen de Vlaams gezinden zeker alles blokkeren met 51 %.
vergeet niet dat Groen! VLD Cd&V en SP.a zeker nog stemmen gaan verliezen aan N-VA en veel mindere mate VB.

indien de traditionelen en de walen geen meerderheid kunnen halen int parlement ist over en uit voor belziek!

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 december 2011 om 21:31.
Shadowke is offline  
Oud 2 december 2011, 21:32   #56
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Nah, ze gaan niet meer durven. In 2007 WILDEN ze de NVA erbij, in 2010 MOEST de NVA erbij...
Ondertussen zien ze in dat met BELOVEN alleen, ze alleen maar stemmen verliezen. Als dat tijdens de gemeenteraadsverkiezingen wordt bevestigd is het spel uit.
Oud 2 december 2011, 21:37   #57
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nog een opmerking: Iedereen weet wel dat ons kiessysteem de grootste partij bevoordeeld, en dat hoe groter men is, hoe groter de bonus...

Minder gekend is dat indien er 1 grote partij is met een heleboel kleintjes, dit effect nog eens versterkt wordt. En wat zegt de peiling? 1 grote, en 5 partijen die rond een kwart zo groot zijn... echt de perfect storm wat extra zetels voor de grootste partij betreft.
Oud 2 december 2011, 21:41   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Bedoel je niet CD&V, SPa of OVLD?
Het verschil maakt weinig tot niets uit, het blijft een regering aan de Belgische leiband.
Oud 2 december 2011, 21:47   #59
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Mooie uitslag in poll, maar dat soort polls zijn altijd onvolledig (800.000 Belgen stemmen blanco en eens zoveel ongeldig of voor "kleinere" partijen).

De SNP heeft in Schotland méér dan 45 % van de stemmen, dus er is nog wat werk aan de winkel voor de N-VA .
BWarrior is offline  
Oud 2 december 2011, 21:48   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Amai nu al ~ 40 % voor NVA is onverwacht (toch voor mij), ook al zit er een foutenmarge op van +/- 3,3 %.

En dan moeten al die lijken nog uit de kast vallen.

En Vlaams Belang gaat in de toekomst nog verder zakken, ttz veel stemmen gaan overlopen naar NVA, mss ook LDD als die zich herpakt. (imho)

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Bi...bre-RTBF.dhtml

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be