Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 december 2011, 19:00   #41
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht

1. een partij die aan geen onderhandelingen deelneemt heeft het gelijk natuurlijk aan haar kant.
Het is pas dit jaar dat de NVA afhaakte bij de onderhandelingen. Als je op een bepaald moment merkt dat er van de andere zijde geen toegeving wordt gedaan ga je ofwel

-je broek laten zakken en zelf je eisen maar gaan inslikken
-ofwel consequent blijven en niet in een regering stappen die niet tegemoetkomt aan je eisen

Stellen dat het zwak is om aan de zijlijn te blijven is dan ook redelijk hypocriet.
Elio di Supo is offline  
Oud 5 december 2011, 19:00   #42
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Absurder? Ongetwijfeld schiet Bruno Tobback hier deze week de hoofdvogel:

Bruno Tobback 7de dag

Over het slecht Nederlands van Di Rupo:

diegenen die daar kritiek op hebben pleiten voor de toepassing van de Europese richtlijnen. En die Europese richtlijnen zijn toch ook uitgevaardigd door mensen die geen Nederlands praten.
Die heeft inderdaad de hoofdvogel
Oud 5 december 2011, 19:03   #43
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het is pas dit jaar dat de NVA afhaakte bij de onderhandelingen. Als je op een bepaald moment merkt dat er van de andere zijde geen toegeving wordt gedaan ga je ofwel

-je broek laten zakken en zelf je eisen maar gaan inslikken
-ofwel consequent blijven en niet in een regering stappen die niet tegemoetkomt aan je eisen

Stellen dat het zwak is om aan de zijlijn te blijven is dan ook redelijk hypocriet.
... en tot die datum heeft ze alles geprobeert om de onderhandelingen te fnuiken, tot dat hun minutie op was. Voorwaar een mooi staaltje van politieke onbekwaamheid.
Oud 5 december 2011, 19:06   #44
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
... en tot die datum heeft ze alles geprobeert om de onderhandelingen te fnuiken, tot dat hun minutie op was. Voorwaar een mooi staaltje van politieke onbekwaamheid.
U noemt dat fnuiken omdat u het niet eens bent met hun programma. Ik noem het integriteit want niets van haar eisen moeten inslikken. Als die partij hiervoor beloond wordt met stemmenwinst dan is het label "onbekwaamheid" enkel maar het product van een vooringenomen Belgicistische angstreflex.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 december 2011 om 19:07.
Elio di Supo is offline  
Oud 5 december 2011, 19:08   #45
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge kunt ook makkelijk hetzelfde zeggen van de tegenpartij hè. Dat de tegenpartij nu wat meer steun krijgt heeft meer te maken met postjes en portefeuilles veilig stellen. Geef toe, dit gingen de verkiezingen van de verandering worden maar dezelfde paljassen zijn nog steeds aan de macht. Buiten wat schuiven is er niks veranderd. Wat het volk denkt in deze democratie doet er natuurlijk niet toe.
Johnny Blaze is offline  
Oud 5 december 2011, 19:13   #46
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ik vind alvast dat het spreekt in het voordeel van de NVA dat ze niet verknocht zijn aan postjes en willen regeren ondanks alles. Partijen die hun programma en kiesbeloftes hoger stellen dan postjes verdienen vandaag de dag dan ook respect.

Wat u en ik daarover vinden is van weinig tel. De waardering zal blijken uit het stemgedrag.
Elio di Supo is offline  
Oud 5 december 2011, 19:23   #47
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Ge kunt ook makkelijk hetzelfde zeggen van de tegenpartij hè. Dat de tegenpartij nu wat meer steun krijgt heeft meer te maken met postjes en portefeuilles veilig stellen. Geef toe, dit gingen de verkiezingen van de verandering worden maar dezelfde paljassen zijn nog steeds aan de macht. Buiten wat schuiven is er niks veranderd. Wat het volk denkt in deze democratie doet er natuurlijk niet toe.
Dat er niets veranderd is wel wat kort door de bocht. Anderzijds kom je altijd op dezelfde rotonde terecht door de ene paljas door de andere te vervangen.
Oud 5 december 2011, 19:26   #48
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Dat er niets veranderd is wel wat kort door de bocht. Anderzijds kom je altijd op dezelfde rotonde terecht door de ene paljas door de andere te vervangen.
Kort door de bocht, ok, misschien wel maar ik stel vast dat dezelfde mensen als ervoor weer de hoogste posities bekleden. Waarom ben ik dan moeten gaan stemmen?
Johnny Blaze is offline  
Oud 5 december 2011, 19:28   #49
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind alvast dat het spreekt in het voordeel van de NVA dat ze niet verknocht zijn aan postjes en willen regeren ondanks alles. Partijen die hun programma en kiesbeloftes hoger stellen dan postjes verdienen vandaag de dag dan ook respect.

Wat u en ik daarover vinden is van weinig tel. De waardering zal blijken uit het stemgedrag.
Dat waren de eerste woorden van BDW en hij wist wel waarom hij dat zei. Wat hij gromelijk onderschat heeft is de aversiteit van de andere partijen en, last but not least, het feit dat het einddoel van zijn partij geen enkele andere kon bekoren. De NVA is geen federale partij en zou, indien ze iets of wat zelfrespect hebben, aan geen federale verkiezingen moeten deelnemen.
Oud 5 december 2011, 19:29   #50
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kort door de bocht, ok, misschien wel maar ik stel vast dat dezelfde mensen als ervoor weer de hoogste posities bekleden. Waarom ben ik dan moeten gaan stemmen?
Dat vragen velen zich af maar in uw geval kun je alleen maar de blaam aan de NVA geven.
Oud 5 december 2011, 19:32   #51
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat waren de eerste woorden van BDW en hij wist wel waarom hij dat zei. Wat hij gromelijk onderschat heeft is de aversiteit van de andere partijen en, last but not least, het feit dat het einddoel van zijn partij geen enkele andere kon bekoren. De NVA is geen federale partij en zou, indien ze iets of wat zelfrespect hebben, aan geen federale verkiezingen moeten deelnemen.
Ook weeral geen eerlijk verwijt. Vanuit de Vlaamse regering kun je geen staatshervorming uitwerken. Tenzij Vlaanderen eenzijdig de onafhankelijkheid zou uitroepen maar dat was niet de belofte aan de kiezer.

De Wever zal heus wel hebben ingeschat dat de andere partijen uiteindelijk zouden kiezen voor de postjes. Als je dat niet weet dan ben je geen politicus in dit land.
Elio di Supo is offline  
Oud 5 december 2011, 19:37   #52
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Dat vragen velen zich af maar in uw geval kun je alleen maar de blaam aan de NVA geven.
Ga ik absoluut niet mee akkoord. Persoonlijk geef ik de blaam aan de grote banken en aan de grote spelers die de politiek bepalen. NVA heeft geprobeerd maar heeft nu ook kunnen ondervinden waar de echte macht ligt. Ik vrees dat als ze niet 51% halen ze steeds hetzelfde lot moeten ondergaan. Er zijn nu eenmaal machten waar je niet tegenop kan. Gelukkig worden de Vlamingen wakker. Nu hopen dat ze niet terug in slaap gesust worden tegen volgende verkiezingen. Tot dan zullen we moeten participeren in een vanaf het begin al gedoemd Europa. Niet vergeten vanwaar de druk kwam voor onze begroting. Niet vergeten weke ex Goldman Sachs medewerkers ondertussen door Europa aan het hoofd staan van Italië en Griekenland.

Edit: ben je vertrouwd met het artikel 'tussen bank en troon' van Walter De Bock dat in 2005 in de Knack gepubliceerd was?

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 5 december 2011 om 19:40.
Johnny Blaze is offline  
Oud 5 december 2011, 19:37   #53
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Ok voor Beke.
2. Als je iets bekritiseert moet je ook het alternatief tonen, oppositie of niet.
O nee, zo werkt het toch niet hoor.
Oud 5 december 2011, 19:41   #54
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ook weeral geen eerlijk verwijt. Vanuit de Vlaamse regering kun je geen staatshervorming uitwerken. Tenzij Vlaanderen eenzijdig de onafhankelijkheid zou uitroepen maar dat was niet de belofte aan de kiezer.

De Wever zal heus wel hebben ingeschat dat de andere partijen uiteindelijk zouden kiezen voor de postjes. Als je dat niet weet dan ben je geen politicus in dit land.
Het was geen kwestie van postjes maar om de miljarden verlies een halt toe te roepen. Het is trouwens BDW door zijn voortdurend in vraag stellen van de andere voorstellen die daar een grote verantwoordelijkheid in draagt maar daar hoor je niemand tot nog toe over kraaien. Moesten ze de boel laten verrotten hebben zoals BDW het wou, waar hadden we dan nu gestaan ?
Oud 5 december 2011, 19:43   #55
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men weet juist niets over dat geheim dus kan men er ook geen mening over hebben. Maar misschien slaat dat geheim wel op een lege doos ...

Ongelukkig genoeg zijn de meeste Vlamingen (EN WALEN) niet voldoende bekwaam om zelf het kaf van het koren te scheiden en zijn het steeds zij die het grootste bakkes opzetten die hun voorkeur krijgen.
Neem nu Weyts die de laatste tijd alle stenen omdraait, hoe absurder hoe beter, om toch maar in de media te blijven. Eigenlijk heb ik een beetje medelijden met die man omdat hij door zijn gestalte altijd de laatste is die voelt dat het regent.
Op de man aan het spelen?
Zielig ventje.
Oud 5 december 2011, 19:46   #56
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Moesten ze de boel laten verrotten hebben zoals BDW het wou, waar hadden we dan nu gestaan ?
Precies waar we nu zijn. Het is ook nogal eenzijdig om de schuld altijd maar op De Wever te steken. Waar dienen kiesbeloftes en partijprogramma's dan nog voor? U kan ook niet verlangen dat een partij politieke zelfmoord wil plegen. Trouwens, NVA heeft geleerd wat de CD&V overkwam die eerst ferme beloftes had gedaan en nadien alles heeft moeten inslikken. Je zou wel gek zijn om dat te herhalen.
Elio di Supo is offline  
Oud 5 december 2011, 19:48   #57
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ga ik absoluut niet mee akkoord. Persoonlijk geef ik de blaam aan de grote banken en aan de grote spelers die de politiek bepalen. NVA heeft geprobeerd maar heeft nu ook kunnen ondervinden waar de echte macht ligt. Ik vrees dat als ze niet 51% halen ze steeds hetzelfde lot moeten ondergaan. Er zijn nu eenmaal machten waar je niet tegenop kan. Gelukkig worden de Vlamingen wakker. Nu hopen dat ze niet terug in slaap gesust worden tegen volgende verkiezingen. Tot dan zullen we moeten participeren in een vanaf het begin al gedoemd Europa. Niet vergeten vanwaar de druk kwam voor onze begroting. Niet vergeten weke ex Goldman Sachs medewerkers ondertussen door Europa aan het hoofd staan van Italië en Griekenland.

Edit: ben je vertrouwd met het artikel 'tussen bank en troon' van Walter De Bock dat in 2005 in de Knack gepubliceerd was?
En toch vereer je een partij die openlijk organisaties zoals VOKA als hun leermeester beschouwen. Sorry maar dat gaat boven mijn petje.

Ik ken dat artikel niet maar ik kan me wel de inhoud ervan voorstellen. Vraag is of het tussen "bank en president" rooskleuriger is.
Oud 5 december 2011, 19:51   #58
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Precies waar we nu zijn. Het is ook nogal eenzijdig om de schuld altijd maar op De Wever te steken. Waar dienen kiesbeloftes en partijprogramma's dan nog voor? U kan ook niet verlangen dat een partij politieke zelfmoord wil plegen. Trouwens, NVA heeft geleerd wat de CD&V overkwam die eerst ferme beloftes had gedaan en nadien alles heeft moeten inslikken. Je zou wel gek zijn om dat te herhalen.
Hij is niet de enige maar wel de grootste. Kiesbeloftes zijn er om compromissen te sluiten, partijprogrammas zijn er om de eigen rangen te sluiten.
Oud 5 december 2011, 19:53   #59
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
En toch vereer je een partij die openlijk organisaties zoals VOKA als hun leermeester beschouwen. Sorry maar dat gaat boven mijn petje.

Ik ken dat artikel niet maar ik kan me wel de inhoud ervan voorstellen. Vraag is of het tussen "bank en president" rooskleuriger is.
Ik vereer niemand. Ik stel enkel vast dat de grote lijnen door Europa opgelegd zijn en dat er niet van mag worden afgeweken. Ik stel enkel vast dat we voor verandering gestemd hebben maar dat dezelfde mensen nu gewoon andere postjes gaan vullen.

Edit: je opmerking over 'tussen bank en troon' houdt geen steek. Misschien eerst eens het artikel lezen.

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 5 december 2011 om 19:54.
Johnny Blaze is offline  
Oud 5 december 2011, 19:55   #60
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Die bijna 40% kan ondertussen toch wel in twijfel getrokken worden:

In deze nieuwe peiling haalt de partij bijna 5% minder dan bij die van een week geleden.

Een verschil van 5 procentpunten is natuurlijk groot. Dat is bijna niet te verklaren door de onnauwkeurigheid die peilingen sowieso bevatten. Een afwijking van ruim boven de 10% is groot bij grote percentages, waarbij peilingen normaal gezien het meest accuraat zijn. Grote schommelingen van Groen! of Vlaams Belang kunnen makkelijker door toeval verklaart worden, hoewel het bij Vlaams Belang deze keer wel extreem is.) Ofwel zijn er de laatste week echt mensen van de N-VA weggegaan (grotendeels naar Vlaams Belang), ofwel lag het aan de vraagstelling. Die tweede optie lijkt me waarschijnlijk. Het leek me sowieso niet realistisch dat de N-VA vorige week (tijdelijk) naar een nieuw hoogtepunt gestegen zou zijn. Ikzelf bijvoorbeeld hoor immers meer commentaar op de N-VA dan ooit tevoren.
Je hebt gelijk, de N-VA verliest dagelijks stemmen aan deze fantastische & krachtdadige regering. En dat al jaren!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be