![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Moeten echte verkeershooligans levenslang van achter het stuur ? | |||
Ja, rijbewijs levenslang kwijt |
![]() ![]() ![]() |
17 | 77,27% |
Neen, ze moeten nog maar eens een kans krijgen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Geen van de twee: ik licht toe in mijn post |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ken zo iemand. Het is de moeder van een kennis. De braafheid zelve. Maar ongelukkig genoeg niet zo handig met de auto. Ze heeft, laat ons zeggen, wat regelmatiger dan de rest van ons een schadegeval waardoor ze constant in de hoogste schaal zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar alle gekheid op een stokje. Zie je zelf de onzin hiervan niet in? Zo een beetje het stereo-type redneck mentaliteit war we echt niet genoeg van kunnen hebben hier. Of mik je net op meer doden en frustraties onder uw medemens? Alleen onder die voorwaarde is uw of andere gelijkaardige bijdragen gepast.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
In DS van vorige zaterdag 09/12 nog een artikel over 2 al vele malen eerder veroordeelde verkeershooligans: Citaat:
Uit eerdere publicaties blijkt ook dat het puntensysteem in Frankrijk ertoe leidt dat mensen dan maar zonder rijbewijs rondrijden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zullen we maar meteen het rijbewijs afschaffen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik stel dat "er zelfs mensen die geen auto hebben, toch rondrijden met een auto", dan kan jij mij ook geen ongelijk geven. Je snapt wat ik bedoel: "we moeten toch voort, blijven staan is geen optie".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als er 6miljoen wagens zijn, en 45000 ongevallen met gewonden geregistreerd, dan zijn 1.2 miljoen cheuffeurs verantwoordelijk voor 32000 ongevallen met gewonden. Nu ivm de verzekering, zijn er ongeveer 400.000 ongevallen ZONDER GEWONDEN, dus er zijn 1.2miljoen chauffeurs verantwoordelijk voor 320.000 ongevallen. Dus de klunsjes hebben om de 3 jaar ergens een ongeval. NU dat er daar 3000 klutsers of brokkenmakers tussenzitten die dan 50.000 ongevallen en schades veroorzaken zeg maar omnium verzekerd en om de maand ergens een haperingske, dat kan ik best geloven. Nu in feite wordt dat voor die mensen onbetaalbaar: hun verzekering stijgt, en hun franchise bvb van 500euro dwingt hen om 5000euro te betalen. Je ziet van hier je begint tocht te werken voor uw auto alleen, en leuk is dat niet meer.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 december 2011 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie mijn post # 31.
Citaat:
Ik weet echt niet waarover Touring het heeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 december 2011 om 11:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() boetes vertienvoudigen..
als je te vaak positief blaast, levenslang alcoholverbod
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want voor die mensen wordt de verleiding om zonder verzekering te gaan rijden, echt te groot.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou best kunnen kloppen als ze regelmatig eens tegen haar eigen garagepoort knikt ... en die blutsen dan niet laat herstellen. Maar van die schadegevallen gaat je verzekering niet omhoog. De verzekering gaat wel omhoog voor die ongevallen en ongevalletjes die je moet aangeven bij de verzekering. En dan wordt de prijs van de verzekering samen met de prijs van niet vermijdbare herstellingen (lichtblokken ...) zo hoog, dat een normale mens het er niet meer voor overheeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Staatssecretaris
|
![]() Zoals hierboven is gezegd lijkt een rijbewijs met punten de beste oplossing om dergelijke mensen ervan tussen te halen. Dat gaat bovenop de bestaande straffen.
Niet alleen ongevallen-in-fout veroorzaken, maar ook alle verkeersovertredingen. Van dronkenschap tot parkeerovertredingen. En vooral onbeleefd en aggressief rijgedrag mag voor mij ook zwaardere straffen krijgen. De toenemende drukte op de weg maakt dat noodzakelijk. Mensen die 'maar voor efkens' twee uur mijn garagepoort blokkeren als ik weg moet mogen dus het puntenfeest delen. En de onbeschofterikken op de ring rond Brussel die u couperen, met lichten flikkeren, claxonneren, pechstrookrijden en -op erop rekenend dat ge wel zult wijken -tot op 2 cm na in uw flank inrijden. Of nog: een rond punt oprijden zonder voorrang te geven aan diegen die er al op zijn zodat je allebei in de remmen moet gaan en dan beginnen te brullen en vinger op te steken. Onnozelaars die denken dat als ze gewoon efkens hun pinkers opzetten ze een klapke kunnen gaan doen en een ganse straat blokkeren - en ga vooral niet vragen dat ze wat aan de kant gaan staan. Debielen die in trager rijdend verkeer denken dat ze knightrider zijn en gaan zigzaggen over alle rijstroken heen. Ik kan doorgaan... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moeten wij nu denken van mensen, ook forummers hier, die pleiten voor een rijbewijs met strafpunten ?
Dat het dikke naïevelingen zijn ? Vermits dit reeds gestemd geweest is in het parlement. Maar geen enkele minister van verkeer heeft zich de moeite getroost om de nodige uitvoering te geven. Zelfs de lamzakken van parlementairen die het dat stemden, laten dat misprijzen om de gestemde wet uit te voeren, over zich heen gaan. Edit: blijkt gestemd geweest te zijn in 1990 !! En de Schoep wou er aan beginnen (maar ... doodlopende zaken ...) http://www.autoscoops.be/nieuws/2009...-punten-belgie .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 13 december 2011 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben wel ergens opnieuw hoop, in de jonge "wijze Melchior" ![]() Duitsland had bvb zijn puntenrijbewijs al de 1 mei 1974 ingevoerd, met succes overigens, vooral bij de beginnende bestuurders (zie dossier onderaan). Het werd ook regelmatig geoptimaliseerd met de jaren. http://de.wikipedia.org/wiki/Punktesystem http://www.sueddeutsche.de/auto/gebu...chtet-1.624745 Verleden jaar zijn in verkeersBelziek het totaal aantal verkeersdoden weliswaar serieus gedaald tov 2009 met 13,9 % maar bij de min 24-jarigen wel serieus gestegen met 14 % Citaat:
Citaat:
Maar... alles wat rechtvaardige handhaving betreft moet eerst geoptimaliseerd worden, vbn in het buitenland genoeg. De wegcode moet eigenlijk gans in het nieuw (had Schouppe ook ~ klaar) Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 december 2011 om 21:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In ieder geval, hoe de uitvoering ook praktisch kan gebeuren, een accumulatie van kleinere overtredingen leidt in het systeem tot intrekking van het rijbewijs. En da's een sterk signaal dat op den duur de slechte elementen eruit kan halen. Laatst gewijzigd door Liederik : 13 december 2011 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Lijkt een beetje op Het Lam Gods van Van Eyck, dat ze om de zoveel tijd nu echt gaan terugvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoelang moet dat nu nog duren dat 10% zonder verzekering kan rondrijden. Dus op 6Miljoen wagens rijder er 600.000 zonder verzekering en 600.000 zonder geldige nummerplaat die een normale verkeersbelasting moet betalen rond. Hoe moeilijk kan dat zijn ? Je hebt daar op de E17 van die automatische weegbruggen. Dus elke dag krijg je daar per controlepunt (en er zijn er wel een stuk of 10) 100 mensen die voorbijrijden zonder geldige nummerplaat. Je logt die naar een bestandje en spoort die op. In een tweede faze, je zet daar een camera bij, en zet een patroeille klaar, vanaf er een voorbijkomt wordt hij gefilm, gevisualiseerd en onderschept. IN een derde faze plak je desnoods on the fly een detector op die auto, en ga je hem volledig traceren om hem heel gemakkelijk te kunnen onderscheppen ze. Dan koppel je de verzekeringsdatabank aan de nummerplaat idem controle On the fly, verzekering niet betaald, en nummerplaat wel betaald, ok een verwittiging SMS'ke en opvolging van uw dossier. Eens afpunten binnen de maand, zoniet, politie sturen voor een verbalisatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
OK. Je punt daar is ook terecht. Maar ik wist niet dat het wetsvoorstel al in '90 goedgekeurd was, maar het zal er ook mee te maken hebben dat ik toen mijn plechtige communie nog moest doen. |
|
![]() |
![]() |