Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 december 2011, 21:40   #41
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Trouwens, BDW toont de laatste tijd weer zijn true colors.

'Uitkeringen beperken in tijd' en 'belastingverlaging' is kennelijk de essentie van het Vlaams nationalisme geworden.
Toen ik zelf nog een luizige dopper was -- en het is niet lang geleden -- heeft het 18 MAANDEN geduurd vooraleer de VDAB mij uitnodigde om eens vriendelijk te suggereren of ik toch niet eens naar werk zou beginnen zoeken. En dat is dan in Vlaanderen hé, je moet er niet aan denken hoe het dan in Wallonië gaat

Dus misschien heeft Bartje wel een punt

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 8 december 2011 om 21:45.
Flippend Rund is offline  
Oud 8 december 2011, 21:41   #42
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dewael had zeker overschot van gelijk wanneer hij zei dat het eens gedaan moest zijn met die leugens als zou de N-VA "de Vlamingen" vertegenwoordigen. 3/4 van de Vlamingen stemde NIET voor N-VA.
Mja, ik kan me d'er wel iets bij voorstellen dat u zich in het kamp van de Potager bevindt. Meer commentaar behoeft dit niet.
Ik heb deze namiddag van de gladgekamde vooral een gladgestreken, opportunistisch vertelseltje gehoord dat bulkte van de clichés en van die vuil-politieke smerigheden. Maar toegegeven, de man is absoluut een vakman in de politieke 'volksinpakkerij'. Alleen jammer dat zijn volksbedrog niet meer 'pakt'!
den ambetantsten is offline  
Oud 8 december 2011, 21:42   #43
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewael had zeker overschot van gelijk wanneer hij zei dat het eens gedaan moest zijn met die leugens als zou de N-VA "de Vlamingen" vertegenwoordigen. 3/4 van de Vlamingen stemde NIET voor N-VA.
En Jambon maar de patroons verdedigen. Met zijn voorbeeld van VanHool. Als hij het dan niet al voor de helft uit zijn duim gezogen heeft.

Het is wel te zien dat V.O.K.A. de baas is van De Wever en dat het V.O.K.A. de broodheren zijn van de NVA.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 december 2011 om 21:42.
Het Oosten is offline  
Oud 8 december 2011, 21:46   #44
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Mja, ik kan me d'er wel iets bij voorstellen dat u zich in het kamp van de Potager bevindt.
Dat is dan fantasie. Ik heb nog nooit voor de liberalen gestemd. En geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om dat ooit te doen. Maar ik kan het wel appreciëren als politici van welke strekking dan ook zeggen waar het op staat. En dat heeft Dewael gedaan.
drosophila is offline  
Oud 8 december 2011, 21:47   #45
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat het waar is wat Dewael zegt, want N-VA en VB hebben bijna een meerderheid in de peilingen.
Herr Oberst is offline  
Oud 8 december 2011, 21:49   #46
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik hoop dat het waar is wat Dewael zegt, want N-VA en VB hebben bijna een meerderheid in de peilingen.
Een federale meerderheid??
drosophila is offline  
Oud 8 december 2011, 21:51   #47
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Sterk betoog van Patrick Dewael in de Kamer. Het applaus sprak dan ook boekdelen.

N-VA verschilt inderdaad weinig van VB. Ik zou ze zelfs rechts van het VB durven positioneren op het politieke spectrum. Liberalen in een sociale vacht, salonracisten, walenhaters
HOUZEE ! is offline  
Oud 8 december 2011, 21:53   #48
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is dan fantasie. Ik heb nog nooit voor de liberalen gestemd. En geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om dat ooit te doen. Maar ik kan het wel appreciëren als politici van welke strekking dan ook zeggen waar het op staat. En dat heeft Dewael gedaan.
voor wie stem je eigenlijk? Kwestie dat ik u ook eens kan uitlachen
Oud 8 december 2011, 21:54   #49
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Sterk betoog van Patrick Dewael in de Kamer. Het applaus sprak dan ook boekdelen.

N-VA verschilt inderdaad weinig van VB.
Och is het waar? Hoe durven ze!

Citaat:
Ik zou ze zelfs rechts van het VB durven positioneren op het politieke spectrum. Liberalen in een sociale vacht, salonracisten, walenhaters
Oud 8 december 2011, 21:55   #50
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

N-VA verschilt inderdaad weinig van VB. Ik zou ze zelfs rechts van het VB durven positioneren op het politieke spectrum. Liberalen in een sociale vacht, salonracisten, walenhaters
tierde de prediker in dee woestijn!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 8 december 2011, 21:55   #51
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een federale meerderheid??
Neen, een Vlaamse meerderheid, die meerderheid die men op federaal vlak klaarblijkelijk niet meer wenst te behalen.
Herr Oberst is offline  
Oud 8 december 2011, 21:55   #52
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, u bevestigt mijn oordeel. Wat de gladgekamde heeft gedaan getuigt voor mij van een politieke cultuur waar ik van walg. Op en top opportunistisch en zich verschuilend achter een pseudo-democratisch mistgordijn. U mag oplopen met dergelijke fake types, ik kijk dwars door de gebakken, zij het bijzonder goed betaalde, lucht.
Oud 8 december 2011, 21:56   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nogmaals, je hebt het hier over 1.642.314 kiesgerechtigde Vlamingen !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 december 2011, 21:56   #54
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
voor wie stem je eigenlijk? Kwestie dat ik u ook eens kan uitlachen
Groen, meestal. Ooit ook wel Sp.a, maar dat is toch alweer drie of vier verkiezingen geleden.
drosophila is offline  
Oud 8 december 2011, 21:57   #55
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Groen, meestal. Ooit ook wel Sp.a, maar dat is toch alweer drie of vier verkiezingen geleden.
ok dan begrijp ik dat je een beetje zuur rondloopt.

Van Besien zit nu samen met BDW op de oppositiebanken. Met dat ene verschil dat BDW zich niet heeft laten naaien als een beginneling.
Oud 8 december 2011, 21:58   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alle Franstaligen klapten mee in hun handen.

Niet dat ze meer dan hier en daar één woord verstaan hadden .... maar ze klapten ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 december 2011, 21:58   #57
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nogmaals, je hebt het hier over 1.642.314 kiesgerechtigde Vlamingen !
Dat is inderdaad een behoorlijk pak. Maar Hitler heeft bewezen dat je met een extreemrechts programma zelfs bijna een hele bevolking kan overtuigen. N-VA is niet mijn ding maar hun propaganda is sterk. Zij hebben ook veel aanhang binnen de journalistiek en op televisie.
HOUZEE ! is offline  
Oud 8 december 2011, 22:01   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een behoorlijk pak. Maar Hitler heeft bewezen dat je met een extreemrechts programma zelfs bijna een hele bevolking kan overtuigen. N-VA is niet mijn ding maar hun propaganda is sterk. Zij hebben ook veel aanhang binnen de journalistiek en op televisie.

Je bent beter aan het worden.
Oud 8 december 2011, 22:01   #59
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  1284211541723.jpg‎
Bekeken: 379
Grootte:  133,3 KB
ID: 83900  

Laatst gewijzigd door mkb : 8 december 2011 om 22:02.
mkb is offline  
Oud 8 december 2011, 22:01   #60
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oh maar dat verklaart alles. Maar troost u, velen begonnen ooit waar u zich nu bevindt. Sommigen worden politiek volwassen, anderen blijven kinderlijk aandoenlijk!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be