Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2011, 12:05   #41
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Je vergeet dat alle belasting die niet opgehaald wordt via verhoging van belasting op bedrijfswagens elders moet gehaald worden. Met die verhoging op bedrijfswagens ga je dus de ongelijkheid verminderen i.p.v. ze in stand te houden.
Als je de ongelijkheid wilt verminderen, begin dan met de index aan te passen of af te schaffen. De laatste twee jaar in mijn bedrijf DE maatregel die de ongelijkheid groter maakt.

Ongelijkheid is trouwens een woord waar ik als alleenwonende, werkmens van huiver. Ik betaal lekker veel belastingen en kan bijna van geen enkele subsidie of maatregel van de regering gebruik maken.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 12:17   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet dat alle belasting die niet opgehaald wordt via verhoging van belasting op bedrijfswagens elders moet gehaald worden. Met die verhoging op bedrijfswagens ga je dus de ongelijkheid verminderen i.p.v. ze in stand te houden.
Je verliest opnieuw de essentie uit het oog en dat is dat de totale belastingsgraad alweer naar omhoog gaat. Het vrijgekomen geld wordt alleen maar gebruikt om putjes te dempen, niks anders en als dat weer op is, zoeken ze wel een nieuwe inkomstenbron, bij de maaltijdcheques bijvoorbeeld, net zolang tot heel de boel kapot belast is.

Die voordelen in natura zijn er gekomen net omdat de belastingsvoet zo hoog is. Nu schaffen ze die weer af en houdt men de belastingsvoet op hetzelfde niveau. Dat is gewoon hypocriet. Moest men jaren geleden in plaats van die naturavoordelen in te schakelen gewoon de belastingsvoet laten dalen hebben dan zou ik ermee kunnen leven. Maar dat heeft men niet gedaan, integendeel.

Alles wat een beetje voordelig was tov het buitenland schaffen ze af, terwijl ze de nadelen gewoon behouden. Hoe hypocriet kan je eigenlijk zijn als overheid.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 12:35   #43
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je verliest opnieuw de essentie uit het oog en dat is dat de totale belastingsgraad alweer naar omhoog gaat. Het vrijgekomen geld wordt alleen maar gebruikt om putjes te dempen, niks anders en als dat weer op is, zoeken ze wel een nieuwe inkomstenbron, bij de maaltijdcheques bijvoorbeeld, net zolang tot heel de boel kapot belast is.

Die voordelen in natura zijn er gekomen net omdat de belastingsvoet zo hoog is. Nu schaffen ze die weer af en houdt men de belastingsvoet op hetzelfde niveau. Dat is gewoon hypocriet. Moest men jaren geleden in plaats van die naturavoordelen in te schakelen gewoon de belastingsvoet laten dalen hebben dan zou ik ermee kunnen leven. Maar dat heeft men niet gedaan, integendeel.

Alles wat een beetje voordelig was tov het buitenland schaffen ze af, terwijl ze de nadelen gewoon behouden. Hoe hypocriet kan je eigenlijk zijn als overheid.
2
Oud 13 december 2011, 12:40   #44
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Heb zonet de afrekening van de 13 de maand gehad... veel schiet daarvan niet meer over.
Een gemiddelde WERKENDE belg kan met trots verkondigen dat ze bij de hoogst belastende werkende mensen zijn op aarde. Nu een sociaal zekerheidsstelsel is zeer belangrijk. Ik hoor Beke nog zeggen NVA wil de sociale zekerheid afbreken. Maar ons sociaal zekerheidsstelses is gewoon een manier geworden voor velen om toch een goed leven te kunnen leiden zonder maar ene klop uit te steken. Dat kan gewoon niet. Op den duur vallen de mensen die echt moeten geholpen worden uit de boot
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 12:41   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is een andere discussie. hier gaat het er over of het al of niet gerechtvaardigd is om de taks op auto's te gebruiken om belastinginkomsten te krijgen of dat men dat elders moest halen.
Maar je mag altijd aangeven op welke manier je de belastingen wil verlagen. Ik heb al één voorstel: gewesten en gewestregeringen+hun administratie afschaffen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 13:01   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Als je de ongelijkheid wilt verminderen, begin dan met de index aan te passen of af te schaffen. De laatste twee jaar in mijn bedrijf DE maatregel die de ongelijkheid groter maakt.

Ongelijkheid is trouwens een woord waar ik als alleenwonende, werkmens van huiver. Ik betaal lekker veel belastingen en kan bijna van geen enkele subsidie of maatregel van de regering gebruik maken.
de index zou ongelijkheid afschaffen moest je centen indexeren en niet in procenten. Een brood is voor iedereen even duur in feite, de index moet u niet helpen de volledige traiteurmaaltijd te sponsoren
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 14:34   #47
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het B. beleid:
- eerst maakt men arbeid zo duur, met die hoge belastingen
- dan voorziet men wettelijke uitzonderingen, om die hoge lasten een beetje te omzeilen: maaltijdseks, auto van de firma ...
- en als dat systeem een beetje fatsoenlijk in voege is: klets pataat: een hogere belasting net in 't gezicht van diegenen die hard werken
Dit is inderdaad de situatie, perfect omschreven.

Iedereen die geen problemen ziet met deze nieuwe regelgeving "omdat het meer richting NL model is" die moet ook eens de loonlasten vergelijken.

Als ik een werknemer zijn pree met 200€ netto wil optrekken, dan kost me dat 800€. Als je de berekening niet gelooft:

Citaat:
645,09 Patronale kosten
2.495,09 Totale loonkost

1.850,00 Brutoloon
-167,25 RSZ-bijdrage

-348,93 Normale bedrijfsvoorheffing

1.333,82 Netto
Citaat:
871,75 Patronale kosten
3.371,75 Totale loonkost

2.500,00 Brutoloon
-326,75 RSZ-bijdrage

-583,16 Normale bedrijfsvoorheffing
-22,01 Bijzondere bijdrage sociale zekerheid

1.568,08 Netto
Ik haal dit voorbeeld maar aan omdat ik wil duidelijk maken dat de wagen in ons land een manier is op de werknemer toch nog IETS te kunnen gunnen.

Ik werk bij een consultancy firma, en wat ik hier zie gebeuren dat zijn DRAMAS.

Neen, het gaat niet om "dikke meneren met dikke voituren op 3e band van de snelweg". Het gaat om jonge gezinnen. De auto is een A4, een BMW3, of soortgelijk in VW, Volvo, Ford, Opel,... De meesten krijgen nu een extra factuur gepresenteerd tussen de 400€ en 1200€ netto per jaar. Gemiddelde over de firma; ieders netto inkomst gaat er met met 5% op achteruit. Da's 1/20e, zomaar ineens, van de ene dag op de andere.

Het perverte is ook dat ze bij de keuze van hun leasing zich de laatste twee jaar hebben laten leiden zuiver door CO2 gegevens, en niet door aankoopkost. En nu zitten ze VAST voor vier jaar aan hun wagen, en waarschijnlijk - gezien de crisis - zal men vanuit het moederbedrijf deze leasings nog met een jaar verlengen (of 180.000km nemen als eindpunt ipv 150.000km).
Dus eerst heeft de staat hen richting groene wagens gestuurd, en nu worden ze ineens afgerekend op aankoopkost. De ergste slachtoffers zijn mensen die een wagen kozen type Prius. Die zien hun persoonlijke bijdrage VERDUBBELEN.

Dit is een zuivere pestbelasting die natuurlijk pas tijdelijk een winst oplevert. Binnen een aantal jaar rijdt iedereen met goedkope autootjes type Astra ...maar wat zal het dan zijn? Gaan ze dan iedereen ineens belasten op een andere parameter? Een parameter waar zo'n wagens niet goed in zijn? Bvb de Encap score, ik zeg maar wat?

Als ze maar beseffen dat dit soort dingen iedereen verplicht de buikriem aan te spannen, en dat dat zijn gevolgen zal hebben voor economie en ook werkgelegenheid. Ook op dat punt kregen we al nieuws van het moederbedrijf. Krachtwoorden in die boodschap waren "crisis", "double-dip", "loonstop", "hiring-freeze", en "externe werkkrachten zsm ontslaan".

Het zuiden van het land dwingt ons tot maatregelen die niet nodig zijn in ons landsdeel (overschot begroting hier), en die niet gewenst zijn door de meerderheid van de Vlamingen. Wie nu nog stemt op de partijen die ons hiermee opgezadeld hebben, die mag mij eens komen uitleggen of en waarom hij het zélf leuk vind dat zijn geld uit zijn zakken wordt geklopt.

PP

Laatst gewijzigd door pixelpower : 13 december 2011 om 14:40.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 14:44   #48
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik hoor al van verschillende bedrijven dat veel werknemers hun grote wagen weigeren !!
Sommigen moeten 400 euro per maand betalen!!

De leasemaatschappijen zullen met een grote stock komen te zitten.
Niet alleen dat : ik ga stoppen met mijn huidige job. En er zijn er daar geen overschotten om mijn plaats snel in te vullen...Niet dat ik onmisbaar heb, maar ze mogen hun belastingen in hun dikke vette kont steken.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 14:47   #49
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik mij verkneukelen? Ik vind het wel niet meer dan normaal dat iemand die een bedrijfswagen krijgt daarvoor ook belasting moet betalen. Als ik hier thuis 2 zonen vergelijk. Eén krijgt een bedrijfswagen. Maandelijks voordeel kan je stellen is ong. 500 euro. Hoeveel belasting zal hij daarop moeten afdragen? Als de andere (zelfde diploma) die in een sector werkt waar geen bedrijfswagens gegeven (mogen/kunnen) worden een gelijkaardige bruto loonsverhoging krijgt houdt die van de 500 euro slechts 210 euro netto over.

Dat heeft dus niks met jaloezie te maken, maar wel met rechtvaardigheidsgevoel.
Op een dergelijke wagen betaal je nu al gemiddeld € 200 aan belastingen de vorm van je privé-bijdragen. Deze wordt dus quasi 90% van je bedrijfsvoertuigen...komt er dus op neer dat iemand die een wagen nodig MOET hebben voor zijn werk, zijn eigen gereedschap moet betalen.

Wanneer gaan ze ook privé-bijdragen innen op de timmerman zijn hamer ???
Oud 13 december 2011, 14:58   #50
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Dit is inderdaad de situatie, perfect omschreven.

Iedereen die geen problemen ziet met deze nieuwe regelgeving "omdat het meer richting NL model is" die moet ook eens de loonlasten vergelijken.

Als ik een werknemer zijn pree met 200€ netto wil optrekken, dan kost me dat 800€. Als je de berekening niet gelooft:

Ik haal dit voorbeeld maar aan omdat ik wil duidelijk maken dat de wagen in ons land een manier is op de werknemer toch nog IETS te kunnen gunnen.

Ik werk bij een consultancy firma, en wat ik hier zie gebeuren dat zijn DRAMAS.

Neen, het gaat niet om "dikke meneren met dikke voituren op 3e band van de snelweg". Het gaat om jonge gezinnen. De auto is een A4, een BMW3, of soortgelijk in VW, Volvo, Ford, Opel,... De meesten krijgen nu een extra factuur gepresenteerd tussen de 400€ en 1200€ netto per jaar. Gemiddelde over de firma; ieders netto inkomst gaat er met met 5% op achteruit. Da's 1/20e, zomaar ineens, van de ene dag op de andere.

Het perverte is ook dat ze bij de keuze van hun leasing zich de laatste twee jaar hebben laten leiden zuiver door CO2 gegevens, en niet door aankoopkost. En nu zitten ze VAST voor vier jaar aan hun wagen, en waarschijnlijk - gezien de crisis - zal men vanuit het moederbedrijf deze leasings nog met een jaar verlengen (of 180.000km nemen als eindpunt ipv 150.000km).
Dus eerst heeft de staat hen richting groene wagens gestuurd, en nu worden ze ineens afgerekend op aankoopkost. De ergste slachtoffers zijn mensen die een wagen kozen type Prius. Die zien hun persoonlijke bijdrage VERDUBBELEN.

Dit is een zuivere pestbelasting die natuurlijk pas tijdelijk een winst oplevert. Binnen een aantal jaar rijdt iedereen met goedkope autootjes type Astra ...maar wat zal het dan zijn? Gaan ze dan iedereen ineens belasten op een andere parameter? Een parameter waar zo'n wagens niet goed in zijn? Bvb de Encap score, ik zeg maar wat?

Als ze maar beseffen dat dit soort dingen iedereen verplicht de buikriem aan te spannen, en dat dat zijn gevolgen zal hebben voor economie en ook werkgelegenheid. Ook op dat punt kregen we al nieuws van het moederbedrijf. Krachtwoorden in die boodschap waren "crisis", "double-dip", "loonstop", "hiring-freeze", en "externe werkkrachten zsm ontslaan".

Het zuiden van het land dwingt ons tot maatregelen die niet nodig zijn in ons landsdeel (overschot begroting hier), en die niet gewenst zijn door de meerderheid van de Vlamingen. Wie nu nog stemt op de partijen die ons hiermee opgezadeld hebben, die mag mij eens komen uitleggen of en waarom hij het zélf leuk vind dat zijn geld uit zijn zakken wordt geklopt.

PP
Ja als ik in januari geen nieuw project heb dat nu eindelijk eens langer dan een paar maanden duurt wegens die economische crisis mag ik me Astra afgeven en overal weer gaan vechten voor een job en weer andere werkgever... voelt u op sommige momenten gewoon een bedelaar.

En een wagen waarmee je naar uw klant(en) kunt rijden is als alleenstaande niet houdbaar als je onder de 2500€ bruto verdient omdat je netto dan bijna niks meer overhoudt om te leven na aftrek van al je kosten in de maand.
Firmawagen is dan ook een sterke plus.
Maar inderdaad nu gaan ze niet enkel de werknemer pesten maar ook de werkgever. Alvast een zeer trieste boodschap in beide hun richting.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 13 december 2011 om 14:59.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 15:40   #51
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de index zou ongelijkheid afschaffen moest je centen indexeren en niet in procenten. Een brood is voor iedereen even duur in feite, de index moet u niet helpen de volledige traiteurmaaltijd te sponsoren
Inderdaad. Ipv in procenten te verhogen, verhogen in bedragen. Zou VEEL beter zijn en eerlijker. En het verschil tussen arm en rijk niet vergroten.
Oud 13 december 2011, 15:42   #52
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ja als ik in januari geen nieuw project heb dat nu eindelijk eens langer dan een paar maanden duurt wegens die economische crisis mag ik me Astra afgeven en overal weer gaan vechten voor een job en weer andere werkgever... voelt u op sommige momenten gewoon een bedelaar.

En een wagen waarmee je naar uw klant(en) kunt rijden is als alleenstaande niet houdbaar als je onder de 2500€ bruto verdient omdat je netto dan bijna niks meer overhoudt om te leven na aftrek van al je kosten in de maand.
Firmawagen is dan ook een sterke plus.
Maar inderdaad nu gaan ze niet enkel de werknemer pesten maar ook de werkgever. Alvast een zeer trieste boodschap in beide hun richting.
Helaas maar al te waar.
Oud 13 december 2011, 15:53   #53
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Ipv in procenten te verhogen, verhogen in bedragen. Zou VEEL beter zijn en eerlijker. En het verschil tussen arm en rijk niet vergroten.
Niet dat het in dit topic thuis hoort maar: de index in zijn huidige vorm (los van of hij afgeschaft moet worden of niet) is eerlijk en zorgt niet voor een groter verschil tussen arm en rijk. Voor de indexatie kan persoon A 100 units kopen en persoon B 500 units, na indexatie kan persoon A nog steeds 100 units kopen en kan persoon B nog steeds 500 units kopen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 15:57   #54
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Offtopic maar index zorgt evenzeer voor een onrechtvaardig niveau van gelijkheid. Zeker nu in periodes van grote inflatie waar geen bijkomende verhogingen meer mogelijk zijn bovenop indexatie aangezien de totale loonskost al boven het budget uitkomt.

Met de tweede paragraaf kan ik enkel maar instemmen.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 16:08   #55
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Op een dergelijke wagen betaal je nu al gemiddeld € 200 aan belastingen de vorm van je privé-bijdragen. Deze wordt dus quasi 90% van je bedrijfsvoertuigen...komt er dus op neer dat iemand die een wagen nodig MOET hebben voor zijn werk, zijn eigen gereedschap moet betalen.
De kosten die je doet voor je werk zijn altijd aftrekbaar van je belastbaar inkomen.
Wat bedoel je met privébijdragen? Een bedrag dat je aan de werkgever moet betalen voor het privégebruik van de wagen? Die kosten zijn volgens de info die ik kreeg idd. aftrekbaar van het fictief bedrag dat je moet aangeven als voordelen in natura.

Vraagje: hebben de mensen met een bedrijfswagen een gratis tankkaart. Want dat maakt natuurlijk veel verschil. Een wagen met leasekost van 500 euro heeft al rap een bijkomend voordeel van enkele honderden euro brandstof.
Ik zie op een lijst dat je voor een BMW 3 165 euro moet gaan ebtlaen. ALs het voordeel is dat je maandelijks rond 600 �* 700euro voordeel hebt door bedrijfswagen is dat nog een relatief zeer lage belastingschaal ten opzichte van andere belastignbetalers.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 16:18   #56
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Niet dat het in dit topic thuis hoort maar: de index in zijn huidige vorm (los van of hij afgeschaft moet worden of niet) is eerlijk en zorgt niet voor een groter verschil tussen arm en rijk. Voor de indexatie kan persoon A 100 units kopen en persoon B 500 units, na indexatie kan persoon A nog steeds 100 units kopen en kan persoon B nog steeds 500 units kopen.
In feite heb je gelijk. In praktijk zorgt het ervoor dat ipv dat lagere lonen op mijn bedrijf dichter naar de hogere lonen toegaan door opslag, nu enkel iedereen de index krijgt en verder niets. Dus idd, we kunnen allemaal nog evenveel 'units' kopen, maar normaal had ik ipv 100 units er 110 kunnen kopen. Dit is uiteraard vooral de schuld van de hoogte van de index en de crisis meer dan van de index op zich.
Oud 13 december 2011, 16:23   #57
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De kosten die je doet voor je werk zijn altijd aftrekbaar van je belastbaar inkomen.
Wat bedoel je met privébijdragen? Een bedrag dat je aan de werkgever moet betalen voor het privégebruik van de wagen? Die kosten zijn volgens de info die ik kreeg idd. aftrekbaar van het fictief bedrag dat je moet aangeven als voordelen in natura.

Vraagje: hebben de mensen met een bedrijfswagen een gratis tankkaart. Want dat maakt natuurlijk veel verschil. Een wagen met leasekost van 500 euro heeft al rap een bijkomend voordeel van enkele honderden euro brandstof.
Ik zie op een lijst dat je voor een BMW 3 165 euro moet gaan ebtlaen. ALs het voordeel is dat je maandelijks rond 600 �* 700euro voordeel hebt door bedrijfswagen is dat nog een relatief zeer lage belastingschaal ten opzichte van andere belastignbetalers.
Again: irrelevante vergelijking. Die voordelen zijn er net gekomen, omdat je als werkgever anders niet in staat bent je werknemer iets fundamenteel extra te geven, zonder dat dit kapot belast wordt door de staat en zonder dat dit een veelvoud kost aan de werkgever.

Soit, hier met de fiscale specialisten eens kijken wat we kunnen doen met onze Belgische mensen. Desnoods afstappen van bedrijfswagens en ze een vaste kilometervergoeding per maand geven als forfait. Qua kost gaat dat vergelijkbaar zijn, en daar geraken ze ook een heel eind mee.
Oud 13 december 2011, 16:25   #58
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Again: irrelevante vergelijking. Die voordelen zijn er net gekomen, omdat je als werkgever anders niet in staat bent je werknemer iets fundamenteel extra te geven, zonder dat dit kapot belast wordt door de staat en zonder dat dit een veelvoud kost aan de werkgever.

Soit, hier met de fiscale specialisten eens kijken wat we kunnen doen met onze Belgische mensen. Desnoods afstappen van bedrijfswagens en ze een vaste kilometervergoeding per maand geven als forfait. Qua kost gaat dat vergelijkbaar zijn, en daar geraken ze ook een heel eind mee.
Volledig correct Sfax. Heb vroeger nog in het systeem kilometervergoeding gereden. Was zo slecht nog niet. Alleen ziet de firma dat spijtig genoeg anders.
Oud 13 december 2011, 16:26   #59
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:

Je zit er helemaal naast. Die BMW rijder gaat netto al gauw 500 € betalen. Die 165 komt bovenop hetgeen wat hij nu al betaalt...
Oud 13 december 2011, 16:28   #60
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
In feite heb je gelijk. In praktijk zorgt het ervoor dat ipv dat lagere lonen op mijn bedrijf dichter naar de hogere lonen toegaan door opslag, nu enkel iedereen de index krijgt en verder niets. Dus idd, we kunnen allemaal nog evenveel 'units' kopen, maar normaal had ik ipv 100 units er 110 kunnen kopen. Dit is uiteraard vooral de schuld van de hoogte van de index en de crisis meer dan van de index op zich.
Dat klopt dan weer wel, maar dat is inderdaad het directe gevolg van indexaties in combinatie met collectieve arbeidsovereenkomsten, waarin iedereen x% opslag moet krijgen, los van prestaties. Daardoor is er inderdaad geen ruimte meer om goeie prestaties te verlonen. Stap daarvan af, en je hebt de ruimte om correct te gaan verlonen.

Ik heb in het voorbije jaar voor mijn teams individuele loonsverhogingen toegekend, waarvan sommige tot +15% kregen (binnen dezelfde functie), terwijl anderen maar +1% kregen. Goeie prestaties, goeie beloningen. Slechte prestaties, geen/minimale beloning.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be