Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2011, 21:10   #41
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
En WIE moet daarvoor zorgen aub?
de nwo
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 22:50   #42
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Ik wordt toch altijd een beetje weemoedig als ik zoiets lees. Zoals vele blanke Europeanen die zichzelf als progressief beschouwen, vindt jij dat blanken bijna per definitie racist zijn, en dat alle migranten per definitie verdraagzaam en tolerant zijn. Als ze dan niet verdraagzaam zijn, dan is dat de fout van de blanke Europeaan die hen zo gemaakt heeft. Dit soort van zelf casteiding blijft mij echt verbazen.
Deze houding resulteert in een herdefiniëring van het woord racisme. Racisme lijkt nu elk conflict tussen een blanke en een niet-blanke.
Als er ergens ik Afrika iemand in stukjes gehakt wordt omdat zijn neus iets langer is, of omdat zijn huid een tintje lichter is, dan wordt dit nooit als racisme aanzien. Als een Marokkaan een job weigert omdat er te veel Turken werken. Hoe heet dat dan?
Als een Marokkaan zegt dat hij enkel van blanke steelt, dan beschouwt met dit niet als racisme, hoewel ik me geen zuiverdere vorm van racisme kan inbeelden.

Natuurlijk, als je het er lang genoeg blijft inpompen dat bijna alle blanke Europeanen racist zijn, op den duur zal je hen wel zo ver krijgen.

Ook merk ik dat vele moraalridders oproepen om verdraagzamer en toleranter te zijn, maar ik heb de indruk dat dit eenrichtingsverkeer is. Het is blijkbaar niet nodig dat de Turken Koerden moeten aanvaarden, of dat Afrikanen homo's moeten tolereren.

Als Belg van Senegaleese afkomst weet ik hoe het voelt als je huidskleur met stront vergeleken wordt, of als de inferioriteit van je afkomst in het openbaar wordt benadrukt. Ik zeg niet dat het niet kan, of niet voorvalt, maar ik zou het wel eens van een blanke Europeaan willen meemaken.

Nergens anders in de wereld is er een regio waar de bevolking zo verdraagzaam is als in noord-west Europa.
Nergens anders in de wereld ben je zo veilig als minderheidsgroep. Nergens anders in de wereld streeft me zo hard naar gelijkheid en nergens anders zijn er zo veel initiatieven om dit te verwezenlijken.
Verdraagzaamheid en tolerantie zit in de noord-westerse cultuur. Uw "boze blanke man" plaat is ergens in de jaren 40 of tijdens de kolonisatie blijven hangen denk ik.

Nergens anders in de wereld vangt men zo veel migranten op. Nergens anders in de wereld verplicht men de bevolking samen te leven met een grote groep religieus conservatieven van een andere godsdienst. U zal al gemerkt hebben dat dit gedurende decennia niet echt de juiste richting uitgaat.
Ik ben van mening dat er dringend een aantal taboes moeten doorbroken worden met de bedoeling een gezond, open en eerlijk debat te kunnen voeren.
Tot zo lang blijven de tegenstellingen zich opstapelen, en blijft U bijdragen tot de segregatie.
Bedankt voor uw bijdrage, goed geschreven, scherp en onderbouwd. Er zouden meer forummers zoals u hier mogen zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 10:58   #43
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
En in welk dorp woon jij dan?
Als ik in een dorp woon, woon jij dan onder een steen?
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 11:13   #44
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Eten en drinken? Werken? Ben je nu serieus? Dat zijn zaken die eigen zijn aan elke cultuur... Wat heeft dat nu met integratie te maken.
Je pikt één ding uit mijn uitleg. Ik zei ze leven (goed) in deze maatschappij. Als je ergens vreedzaam kan leven, ben je geïntegreerd.

Citaat:
Nonsens. In Brussel zijn het overgrote deel van de Marokkanen bij een Marokkaanse bank, zodat ze ook geen belastingen hoeven te betalen. Islamitisch bankieren is trouwens zwaar aan een opmars bezig omdat ze van hun boekje geen intrest mogen ontvangen.
Bewijs voor zo'n uitspraken? Het lijkt me sterk dat ze enkel bij een Marokkaanse bank zitten. En daarbij: mag het nog? Niemand houdt ook u tegen om bij een Marokkaanse bank te gaan.

Citaat:
Ben je nu aan het trollen? Je weet toch goed genoeg dat ze allemaal een boerka hebben en de helft van de mannen loopt in een jurk rond.
Een boerka is verboden. Je hebt het over djelleba's die ze soms in de vrije tijd over hun kleren van de C&A ofzo aantrekken.
En dan? Ik zeg toch ook niet dat jij bv geen witte kousen of kimino's mag dragen. Of dat je altijd in een hemd met das moet rondlopen? Kortom: mag het nog, ja?
Ik heb trouwens niets op exotische producten en kleding in winkels. Kan best eens leuk zijn.

Citaat:
Niet logisch dat ze hun regeltjes boven de wetten van hun gastland plaatsen.
Indien dat zo is, hebben ze er daarmee nog geen wetten van het gastland overtreden. Trouwens, de wetten van een land zijn sowieso veranderlijk, die van een godsdienst niet.
Voor een gelovige is het zo dat de wetten van God, Zijn Schepper, primeren boven menselijke wetten. En die heeft er alle vertrouwen in dat God hem/haar daarbij zal beschermen of helpen.

Citaat:
Vlamingen die zich ergens vestigen zullen na 2 generaties al aangepast zijn aan het land waar ze wonen. De 'Vlaamse boeren' spreken meestal 2 of 3 talen.
Heb je al eens die reportage gezien op canvas over Vlamingen die enkele eeuwen geleden naar de VS waren geëmigreerd? Die hebben nu nog hun eigen "Vlaams" dorpje met Vlaamse taal en gebruiken.

Citaat:
Nonsens, je kent precies niet veel mensen ofzo? Superveel Vlamingen hebben een buitenlandse partner.
Ja, en? En superveel moslims hebben een partner van een andere afkomst.
Citaat:
Welke integratie?
Welke argumentatie?
Oud 20 december 2011, 11:23   #45
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Nergens anders in de wereld is er een regio waar de bevolking zo verdraagzaam is als in noord-west Europa.
Nergens anders in de wereld ben je zo veilig als minderheidsgroep. Nergens anders in de wereld streeft me zo hard naar gelijkheid en nergens anders zijn er zo veel initiatieven om dit te verwezenlijken.
Verdraagzaamheid en tolerantie zit in de noord-westerse cultuur. Uw "boze blanke man" plaat is ergens in de jaren 40 of tijdens de kolonisatie blijven hangen denk ik.
Akkoord, behalve die laatste zin. Er bestaan nog wel zo'n stereotiepe "blanke mannen", hoor.
Citaat:
Nergens anders in de wereld vangt men zo veel migranten op. Nergens anders in de wereld verplicht men de bevolking samen te leven met een grote groep religieus conservatieven van een andere godsdienst. U zal al gemerkt hebben dat dit gedurende decennia niet echt de juiste richting uitgaat.
Ik ben van mening dat er dringend een aantal taboes moeten doorbroken worden met de bedoeling een gezond, open en eerlijk debat te kunnen voeren.
Tot zo lang blijven de tegenstellingen zich opstapelen, en blijft U bijdragen tot de segregatie.
Dus de verdraagzaamheid van noord-west Europa (jegens "minderheidsgroepen") moet verdwijnen? Waarom dan eerst zo vol lof erover schrijven?

U vergist zich ook in het vetgedrukte: bijv in India moeten religieus conservatieve hindoes samenleven met religieus conservatieve moslims.

Laatst gewijzigd door Mam : 20 december 2011 om 11:23.
Oud 20 december 2011, 11:29   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Als je ergens vreedzaam kan leven, ben je geïntegreerd.
Dat klopt, maar juist aan dat vreedzame schort soms wel eens wat.
Tenzij ge rellen vreedzaam noemt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 11:33   #47
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat klopt, maar juist aan dat vreedzame schort soms wel eens wat.
Tenzij ge rellen vreedzaam noemt.
Rellen is geen islamitisch voorschrift. Het gaat hier toch over dat de koran oproept tot niet integreren?

En weet je wat? Ik ben mensen als jou, die elke detail naar boven halen om een ander zwart te maken, wel zat. 'T is dat de Vlamingen allemaal vreedzame mannekes zijn: nooit een relletje of gevechtje. Je hebt het nog wel over mensen.

Laatst gewijzigd door Mam : 20 december 2011 om 11:33.
Oud 20 december 2011, 11:34   #48
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb trouwens niets op exotische producten en kleding in winkels. Kan best eens leuk zijn.
Citaat:
Voor een gelovige is het zo dat de wetten van God, Zijn Schepper, primeren boven menselijke wetten.
Citaat:
Er bestaan nog wel zo'n stereotiepe "blanke mannen", hoor.
Politiek correct denken in een notedopje. Bemerkt u vooral de tolerantie naar exotische godsdiensten toe als het gaat om respecteren van menselijke wetten. Diezelfde tolerantie is echter zoek als het gaat over scheiding van kerk & staat in het debat tss vrijzinnig en katholiek.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 11:38   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rellen is geen islamitisch voorschrift. Het gaat hier toch over dat de koran oproept tot niet integreren?

En weet je wat? Ik ben mensen als jou, die elke detail naar boven halen om een ander zwart te maken, wel zat. 'T is dat de Vlamingen allemaal vreedzame mannekes zijn: nooit een relletje of gevechtje. Je hebt het nog wel over mensen.
Als je dat details noemt hebt ge natuurlijk gelijk.
Maar ik heb nog geen rellen gezien van Vlamingen die rellen omdat een Vlaming door de politie opgepakt werd.

Laatst gewijzigd door Bobke : 20 december 2011 om 11:41.
Oud 20 december 2011, 11:42   #50
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Akkoord, behalve die laatste zin. Er bestaan nog wel zo'n stereotiepe "blanke mannen", hoor.
Dus de verdraagzaamheid van noord-west Europa (jegens "minderheidsgroepen") moet verdwijnen? Waarom dan eerst zo vol lof erover schrijven?

U vergist zich ook in het vetgedrukte: bijv in India moeten religieus conservatieve hindoes samenleven met religieus conservatieve moslims.
Yep maar die zijn vrij ongevaarlijk door de druk &controle van democratische machten en behoeders van de vrije samenleving..

En in India is dat 'samenleven' perfect natuurlijk...geen reden voor dagelijkse conflicten en spanningen en af en toe een burgeroorlogje..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 11:43   #51
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Politiek correct denken in een notedopje. Bemerkt u vooral de tolerantie naar exotische godsdiensten toe als het gaat om respecteren van menselijke wetten. Diezelfde tolerantie is echter zoek als het gaat over scheiding van kerk & staat in het debat tss vrijzinnig en katholiek.
Mens, heb jij de topictitel wel gelezen??
Oud 20 december 2011, 11:43   #52
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, en we weten hoe dat verloopt hé. Bomaanslagen, moordpartijenen...
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 11:46   #53
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als je dat details noemt hebt ge natuurlijk gelijk.
Maar ik heb nog geen rellen gezien van Vlamingen die rellen omdat een Vlaming door de politie opgepakt werd.
Nogmaals: de koran roept niet op tot rellen als iemand door de politie wordt opgepakt. Rellen is geen islamitisch voorschrift.
U heeft het over menselijke gedragingen, al dan niet fout.
Oud 20 december 2011, 11:50   #54
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Ja, en we weten hoe dat verloopt hé. Bomaanslagen, moordpartijenen...
In India streeft men dan ook veel minder naar gelijkheid of democratie, als in Europa. Er zijn ook minder initiatieven daaromtrent.

Maar dat was niet de essentie van Yous' post of mijn reactie daarop.
Oud 20 december 2011, 11:50   #55
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals: de koran roept niet op tot rellen als iemand door de politie wordt opgepakt. Rellen is geen islamitisch voorschrift.
U bent een levend bewijs van de draadtitel..

Een vlaamse die zich volledig heeft geassimileerd met de religieuze en culturele achtergrond van haar islamitische partner...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 11:54   #56
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je trekt dit trouwens bewust uit z'n context. Nergens anders wordt een samenleving die vooruit wil, en waar er naar gelijkheid gestreefd wordt, zo geconfronteerd met een middeleeuwse godsdienst die haat zaait en ongelijkheid verheerlijkt.
Oud 20 december 2011, 11:55   #57
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
moslims.
Als je akkoord gaat, waarom bombardeer jij dan bijna alle blanke europeanan tot racisten?
Oud 20 december 2011, 11:56   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koran zegt ook niet dat geïntegreerd bent als ge vreedzaam kunt samenleven en daar ging mijn post over.
En nee rellen is geen menselijk gedrag, dat is opkomen voor het eigen volk, zelfs als ze in fout zijn.
Oud 20 december 2011, 11:58   #59
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Yep maar die zijn vrij ongevaarlijk door de druk &controle van democratische machten en behoeders van de vrije samenleving..
Vrij ongevaarlijk voor wie? Een oorlogje starten in Irak om de wapenindustrie leven in te blazen is ongevaarlijk? Een oorlog beginnen in Afghanistan om beslag te leggen op de grondstoffen van het land is ongevaarlijk? Allerlei "fabrieken" bouwen in Afrika, waar de plaatselijke bevolking bijna niets aan heeft, om olie en diamant te ontginnen is ongevaarlijk?

Ja hoor, "de blanke man" is intussen een braaf huisvaderke geworden. We leven haast in een soort van neo-kolonialisme.
Maar wat is uw punt? U reageert op zaken die naast de kwestie zijn.
Oud 20 december 2011, 11:59   #60
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je pikt één ding uit mijn uitleg. Ik zei ze leven (goed) in deze maatschappij. Als je ergens vreedzaam kan leven, ben je geïntegreerd.
o ja? dat lijkt me een onwaarheid van jewelste. Als ik in China woon en vreedzaam ben, dan ben ik een geintegreerde chinees ? ook al versta ik hen niet, neem geen enkel gebruik over (of verhinder ik de chinezen hun gebruiken te behouden... kerstversiering weetjewel?) ook al wens ik apart mijn eigen eten in te voeren en bij mijn eigen landgenoten naar de winkel te gaan?
Leuke integratie. Ik had daar nu eenmaal een ander idee over.

Citaat:
Bewijs voor zo'n uitspraken? Het lijkt me sterk dat ze enkel bij een Marokkaanse bank zitten. En daarbij: mag het nog? Niemand houdt ook u tegen om bij een Marokkaanse bank te gaan.
Nee, maar ik vraag me af of ik ook islamitisch mag bankieren waarbij ik geen rente betaal en een gunsttarief krijg?

Citaat:
Een boerka is verboden. Je hebt het over djelleba's die ze soms in de vrije tijd over hun kleren van de C&A ofzo aantrekken.
En dan? Ik zeg toch ook niet dat jij bv geen witte kousen of kimino's mag dragen. Of dat je altijd in een hemd met das moet rondlopen? Kortom: mag het nog, ja?
Kan best eens.. inderdaad. Wel erg dat men op den duur bijna naar het buitenland moet verkassen om bepaalde "exotische producten en kleding" te vermijden.

Citaat:
Indien dat zo is, hebben ze er daarmee nog geen wetten van het gastland overtreden. Trouwens, de wetten van een land zijn sowieso veranderlijk, die van een godsdienst niet.
Voor een gelovige is het zo dat de wetten van God, Zijn Schepper, primeren boven menselijke wetten. En die heeft er alle vertrouwen in dat God hem/haar daarbij zal beschermen of helpen
.
En hier ga je compleet de mist in. Wat uw onzichtbaar "almachtig" vriendje wil zal me aan mijn **** roesten! Zijn/haar? wetten primeren hier helemaal niet. Iets waar vooral moslims een reuzeprobleem mee hebben, vandaar dat ze ijveren voor het instellen van een theocratie, met sharia als wettelijke norm. Ik begrijp dat dit inherent is aan het islamitische politieke systeem. Net zoals de nazi's dus ook vonden dat heel Europa onderworpen moest worden aan hun wettelijke normen. Maar die hebben ze gelukkig kunnen buitenkieperen.

Citaat:
Heb je al eens die reportage gezien op canvas over Vlamingen die enkele eeuwen geleden naar de VS waren geëmigreerd? Die hebben nu nog hun eigen "Vlaams" dorpje met Vlaamse taal en gebruiken.
OK ! met alle plezier! EEN (1) dorpje met marokkaanse gebruiken en Marokkaanse taal in heel Europa. Iedereen tekent ervoor. Er mag zelfs nog een Turks dorpje bijkomen ook.

[quote]Ja, en? En superveel moslims hebben een partner van een andere afkomst.
[quote]
Hoeveel moslima's hebben een partner die geen moslim is? Hoeveel zeg je?
En hoeveel moslima's hebben zich moeten bekeren om te kunnen huwen? die moet je toch zeker kennen Mam? of is het Umm: je integreert blijkbaar zeer snel in uw marokkaanse omgeving.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be