Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten wij ons laten horen?
Ja, als de tuigbroeder hier leeft en deel uitmaakt van onze Vlaamse maatschappij 7 21,88%
Ja, jullie moeten zich altijd verantwoorden. Voor tuigbroeders hier en elders 4 12,50%
Neen, iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden 21 65,63%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2011, 01:27   #41
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Een of andere ? Hét understatement van 't jaar, vermoed ik.
Gezien er geen dag voorbijgaat zonder dat er trossen van je geloofsbroeders autochtonen bestelen, verkrachten en molesteren, zal je je dan 24/24 en 7/7 moeten laten horen.
Ja, dat klopt wel. Als je het wangedrag van moslims in België wil aanklagen, gaat dat wel een full-time job worden vrees ik...Heb je veel tijd , Suqar ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 01:44   #42
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Ik vind niet dat het moet, maar het zou uiteraard wel goed voor jullie zelf zijn.
Het is wel zo dat jullie er niets aan kunnen doen dat er moslims zijn die dit doen, maar het zou wel goed zijn voor jullie 'imago', misschien.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 03:30   #43
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Beste forummers,

Vindt u dat wij (de moslimgemeenschap) ons moeten laten horen wanneer één of andere tuigbroeder weer wat heeft uitgestoken.

Dat zou niet slecht zijn. Nu krijgt men de indruk dat de bezorgdheid meer uitgaat naar de reacties op een bepaalde daad ipv de daad zelf. Dat versterkt dan weer de perceptie dat er een bepaalde tegencultuur is beginnen ontstaan die zich wil afzetten tegen de rest van de maatschappij.

Als men zich duidelijk wil afzetten tegen bepaalde extremistische daden dan kan dit alvast het vermoeden weerleggen dat er een stilzwijgende sympathie bestaat. Het moet natuurlijke vervelend zijn om je te verantwoorden voor een aantal rotte appels. Net zoals het vervelend was voor die orthodoxe jood die in mijn tram zat in Brussel en de pech had dat er ook een aantal "jongeren" in diezelfde tram zaten. Alsof hij persoonlijk verantwoordelijk was voor alle spanningen tussen Israel en de Palestijnen.

Het geval met Hans Van Temsche is een goed voorbeeld van een signaal uit de samenleving. Hier kon men ook redeneren dat men zich niet verantwoordelijk moest voelen voor de daden van 1 enkele psychopaat. Dit heeft echter niet mogen weerhouden dat er in Antwerpen een betoging werd georganiseerd tegen de verzieking in de maatschappij en ook wel gericht tegen het Vlaams Belang.

Het betrof hier ook de daden van een enkeling maar toch was er een verantwoordelijkheidsgevoel aanwezig. Net zoals ook Zuid-Korea zich officieel had verontschuldigd bij de USA na de slachtpartij van ene Cho in Virginia Tech. Daarom staat het heus niet slecht en siert het als gematigde moslims een soortgelijk initiatief zouden tonen zonder een "jamaar zij ook ..." gevoel.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 18 december 2011 om 03:59.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 11:00   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Redelijk moeilijke vraagstelling.

Ik ga het even andersom brengen.
Waarom komen bepaalde subgroepjes binnen de moslim gemeenschap wel met enige regelmaat op't straat om te protesteren.... maar dan ten voordele van misdadigers....

Ondertussen de boel nog wat verder verziekende voor ieder die wel van goeie wil is.

En ik zou een tegenvoorbeeld durven geven. De Witte Mars.
Oud 18 december 2011, 15:17   #45
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ja en nee.

Ja: als duidelijk statement vanuit de moslimgemeenschap zou dat kunnen tellen. Naar de autochtone bevolking toe en naar het gespuis toe. Ik denk soms echt dat een groot deel van de bevolking daarop zit te wachten, in die zin van 'kijk, ze zijn ook niet akkoord'. Ik veronderstel dat het merendeel van hen hier effectief ook niet achter staat. Maar het blijft toch altijd zo stil vanuit die hoek.
Hoe komt dat eigenlijk suqar?

Nee: niet alle moslims moeten opdraaien voor wat een bende idioten uit hun botten slaan.

Misschien kan het zelfs beide gemeenschappen dichter bij elkaar brengen, moest er een collectief gevoel zijn ofzoiets. Het idee dat niet alleen de 'echte' Belgen dit afkeuren. Dat er samen aan gewerkt kan worden.
Of leef ik weer in een te idealistische wereld als ik dat denk?
wat duup zegt
Oud 18 december 2011, 20:59   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
wat duup zegt
Wat zegt Duup?

Ja en nee. Niets dus.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 13:44   #47
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste forummers,

Vindt u dat wij (de moslimgemeenschap) ons moeten laten horen wanneer één of andere tuigbroeder weer wat heeft uitgestoken.

Ikzelf ben er nog niet goed uit. Maar ik ben best geinteresseerd in de mening van onze Vlaamse landgenoten.

Enerzijds vind ik dat wij niet verantwoordelijk zijn en ons niet hoeven te excuseren wanneer een tuigbroeder elders en hier wat verkeerds doet. Ieder is namelijk verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Als ik wat uitspook dan ben ik de enige die terecht moet worden gesteld en niemand anders. Niet mijn ouders, niet mijn broer en al helemaal niet mijn medebroeders en zusters in een land hier heel ver vandaan.

Anderzijds, ik merk op dat mensen (Vlamingen) beginnen te veralgemenen en ons over diezelfde tuigkam scheren. Ik vind dat wij ons af en toe eens mogen laten horen. Vb wanneer het shariatuig zich weer eens van hun slechte kant laten horen. Het zijn deze idioten die onze gemeenschap te schande brengen. En dankzij dit tuig kijken vele mensen op ons neer. Wat misschien nog te verklaren valt (niet dat ik het goedkeur natuurlijk). Aan de ene kant denk ik dat onze Vlaamse landgenoten onze afkeur zouden appreciëren. Aan de andere kant, who cares de moslims zullen niet geloofd worden en er zal met modder blijven gegooid worden naar de moslims.

Soit, poll volgt en ik lees jullie meningen graag.
Nope, wij doen da ook nie
Net zoals onze politiekers wel eens mogen ophouden met zich te excuseren voor feiten van 3-4 generaties geleden

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 19 december 2011 om 13:44.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 14:14   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Moeten wij ons laten horen?
Wie zich niet laat horen is louche of medeplichtig
Oud 19 december 2011, 14:15   #49
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Nope, wij doen da ook nie
Net zoals onze politiekers wel eens mogen ophouden met zich te excuseren voor feiten van 3-4 generaties geleden
Voel je je niet goed?
Ik verlink alle tuig wat ik kan
Ik heb er zelfs 3 zelf KO gezet.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2011 om 14:17.
Oud 19 december 2011, 14:20   #50
eno2
Banneling

Standaard

Bon dat is natuurlijk hetzelfde als de problematiek met het rode driehoekje.
Het is je civiele plicht je omgeving te helpen proper houden.
Als je de politie niet meer vertrouwt, dan moet je zelf alleen je plan trekken natuurlijk.
Oud 19 december 2011, 14:33   #51
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

een woordje takiyya ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 17:08   #52
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Heb je veel tijd , Suqar ?
Neen, mijn beste.

@ Alle anderen (uitgezonderd Dixie): Bedankt voor jullie reacties. Ik reageer later op bepaalde opmerkingen.
Oud 19 december 2011, 22:02   #53
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Denk niet dat mijn Turkse collega's zich moeten verantwoorden voor het crimineel gedrag van Marokkanen in Belgie. Pakistanen en Indonesiers moeten dat evenmin. Het alles op een hoopje gooien is de zoveelste poging om het volk te verneuken en de aandacht af te leiden van de groep die overal problemen veroorzaakt.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 22:11   #54
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Tuigbroeders? Zijn dat feitelijk jullie broeders dan, dat tuig?

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 22:27   #55
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste forummers,

Ikzelf ben er nog niet goed uit. Maar ik ben best geinteresseerd in de mening van onze Vlaamse landgenoten.

Enerzijds vind ik dat wij niet verantwoordelijk zijn en ons niet hoeven te excuseren wanneer een tuigbroeder elders en hier wat verkeerds doet. Ieder is namelijk verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Als ik wat uitspook dan ben ik de enige die terecht moet worden gesteld en niemand anders. Niet mijn ouders, niet mijn broer en al helemaal niet mijn medebroeders en zusters in een land hier heel ver vandaan.

Anderzijds, ik merk op dat mensen (Vlamingen) beginnen te veralgemenen en ons over diezelfde tuigkam scheren. Ik vind dat wij ons af en toe eens mogen laten horen. Vb wanneer het shariatuig zich weer eens van hun slechte kant laten horen. Het zijn deze idioten die onze gemeenschap te schande brengen. En dankzij dit tuig kijken vele mensen op ons neer. Wat misschien nog te verklaren valt (niet dat ik het goedkeur natuurlijk). Aan de ene kant denk ik dat onze Vlaamse landgenoten onze afkeur zouden appreciëren. Aan de andere kant, who cares de moslims zullen niet geloofd worden en er zal met modder blijven gegooid worden naar de moslims.

Iedereen is niet zomaar verantwoordelijk voor zijn daden. De opvoeding die hij/zij van thuis krijgt en meer nog van de maatschappij rond hem zijn bepalend.
Alles wat een kind, fysiek en mentaal ondergaat vanaf zijn ontwikkeling in de baarmoeder tot pubertijd en daarna vormen zijn geest en dus ook zijn daden.

Hoewel ik het fundamenteel fout vind dat men uberhuapt op die manier zich moet laten horen of gelden stem ik dus op ja, altijd laten horen.
Zo vind ik de term moslimgemeenschap trouwens een vaag iets en niet positief. Veel te vaak is dat ook net iets waar het tuig zich achter schuilt en geen haar beter is dan de rest van de mensheid die zich achter het principe schaart van Distract, Deceive & Divide om zo de grotere groep te overheersen.

Het is trouwens de reden waarom er nog steeds op extreem rechts gestemd wordt en er nog extremisten rondlopen bij zowel de autochtone als allochtone bevolkingsgroep. Nog een extra reden wat het hele gedoe zo surrealistisch maakt; kunnen en mogen we nog van een moslimgemeenschap spreken hier? Waarom moeten mensen die hier geboren worden zich zo afzonderen en distantiëren van de maatschappij waarin ze geboren worden en leven puur op basis van een religie?
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:24   #56
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste forummers,

Nee. Voor mij hoeft dit niet. Wel vind ik dat er intern onder moslims veel meer over gepraat mag worden en concrete voorstellen naar voren mogen worden geschoven om een mentaliteitsverandering te bewerkstelligen ten opzichte van die jongeren en ouders, dat lijkt me veel contructiever.

Maar dan bijvoorbeeld geen voorstellen zoals" bij rel regelt de imam het wel" want dan zijn rellen drogredenen om de macht van moskee boven de politie te zetten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 00:19   #57
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, mijn beste.

@ Alle anderen (uitgezonderd Dixie): Bedankt voor jullie reacties. Ik reageer later op bepaalde opmerkingen.
Laat nog eens iets horen als je de straat optrekt met alle eerlijke allochtonen, om te betogen tegen de wandaden der beroepsmisdadigers en fanatieke godsdienstwaanzinnigen in jullie gemeenschap...
Veel geluk, moed & volharding in de strijd tegen de misdadige allochtonen die jullie een slechte reputatie bezorgen !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 00:43   #58
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StrikeForce Bekijk bericht
En ik ben het beu posts te moeten lezen van een minderheid in onze samenleving die voor de meerderheid van de problemen zorgen.
Je wens werd erhoord:
Citaat:
StrikeForce
Banneling

filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 01:06   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je wens werd erhoord:
Leedvermaak
Oud 20 december 2011, 01:25   #60
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Leedvermaak
Hij heeft dat al in meerder posts gezet, blijkbaar mag hij dat allemaal...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be