![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten wij ons laten horen? | |||
Ja, als de tuigbroeder hier leeft en deel uitmaakt van onze Vlaamse maatschappij |
![]() ![]() ![]() |
7 | 21,88% |
Ja, jullie moeten zich altijd verantwoorden. Voor tuigbroeders hier en elders |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,50% |
Neen, iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden |
![]() ![]() ![]() |
21 | 65,63% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Ja, dat klopt wel. Als je het wangedrag van moslims in België wil aanklagen, gaat dat wel een full-time job worden vrees ik...Heb je veel tijd , Suqar ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind niet dat het moet, maar het zou uiteraard wel goed voor jullie zelf zijn.
Het is wel zo dat jullie er niets aan kunnen doen dat er moslims zijn die dit doen, maar het zou wel goed zijn voor jullie 'imago', misschien.
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als men zich duidelijk wil afzetten tegen bepaalde extremistische daden dan kan dit alvast het vermoeden weerleggen dat er een stilzwijgende sympathie bestaat. Het moet natuurlijke vervelend zijn om je te verantwoorden voor een aantal rotte appels. Net zoals het vervelend was voor die orthodoxe jood die in mijn tram zat in Brussel en de pech had dat er ook een aantal "jongeren" in diezelfde tram zaten. Alsof hij persoonlijk verantwoordelijk was voor alle spanningen tussen Israel en de Palestijnen. Het geval met Hans Van Temsche is een goed voorbeeld van een signaal uit de samenleving. Hier kon men ook redeneren dat men zich niet verantwoordelijk moest voelen voor de daden van 1 enkele psychopaat. Dit heeft echter niet mogen weerhouden dat er in Antwerpen een betoging werd georganiseerd tegen de verzieking in de maatschappij en ook wel gericht tegen het Vlaams Belang. Het betrof hier ook de daden van een enkeling maar toch was er een verantwoordelijkheidsgevoel aanwezig. Net zoals ook Zuid-Korea zich officieel had verontschuldigd bij de USA na de slachtpartij van ene Cho in Virginia Tech. Daarom staat het heus niet slecht en siert het als gematigde moslims een soortgelijk initiatief zouden tonen zonder een "jamaar zij ook ..." gevoel. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 18 december 2011 om 03:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Redelijk moeilijke vraagstelling.
Ik ga het even andersom brengen. Waarom komen bepaalde subgroepjes binnen de moslim gemeenschap wel met enige regelmaat op't straat om te protesteren.... maar dan ten voordele van misdadigers.... Ondertussen de boel nog wat verder verziekende voor ieder die wel van goeie wil is. En ik zou een tegenvoorbeeld durven geven. De Witte Mars.
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Net zoals onze politiekers wel eens mogen ophouden met zich te excuseren voor feiten van 3-4 generaties geleden ![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 19 december 2011 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verlink alle tuig wat ik kan Ik heb er zelfs 3 zelf KO gezet. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2011 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Bon dat is natuurlijk hetzelfde als de problematiek met het rode driehoekje.
Het is je civiele plicht je omgeving te helpen proper houden. Als je de politie niet meer vertrouwt, dan moet je zelf alleen je plan trekken natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een woordje takiyya ...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, mijn beste.
@ Alle anderen (uitgezonderd Dixie): Bedankt voor jullie reacties. Ik reageer later op bepaalde opmerkingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Staatssecretaris
|
![]() Denk niet dat mijn Turkse collega's zich moeten verantwoorden voor het crimineel gedrag van Marokkanen in Belgie. Pakistanen en Indonesiers moeten dat evenmin. Het alles op een hoopje gooien is de zoveelste poging om het volk te verneuken en de aandacht af te leiden van de groep die overal problemen veroorzaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Tuigbroeders? Zijn dat feitelijk jullie broeders dan, dat tuig?
![]()
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alles wat een kind, fysiek en mentaal ondergaat vanaf zijn ontwikkeling in de baarmoeder tot pubertijd en daarna vormen zijn geest en dus ook zijn daden. Hoewel ik het fundamenteel fout vind dat men uberhuapt op die manier zich moet laten horen of gelden stem ik dus op ja, altijd laten horen. Zo vind ik de term moslimgemeenschap trouwens een vaag iets en niet positief. Veel te vaak is dat ook net iets waar het tuig zich achter schuilt en geen haar beter is dan de rest van de mensheid die zich achter het principe schaart van Distract, Deceive & Divide om zo de grotere groep te overheersen. Het is trouwens de reden waarom er nog steeds op extreem rechts gestemd wordt en er nog extremisten rondlopen bij zowel de autochtone als allochtone bevolkingsgroep. Nog een extra reden wat het hele gedoe zo surrealistisch maakt; kunnen en mogen we nog van een moslimgemeenschap spreken hier? Waarom moeten mensen die hier geboren worden zich zo afzonderen en distantiëren van de maatschappij waarin ze geboren worden en leven puur op basis van een religie?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan bijvoorbeeld geen voorstellen zoals" bij rel regelt de imam het wel" want dan zijn rellen drogredenen om de macht van moskee boven de politie te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Veel geluk, moed & volharding in de strijd tegen de misdadige allochtonen die jullie een slechte reputatie bezorgen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |