![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Twee dagen (28/11/2011, zie bovenkant pagina) na het akkoord over de begroting, komt dit Citaat:
http://www.lvz.be/artikel/dc5689792e...9dce49e64c885b en u beweert dat D Rupo dit niet wist? Twee dagen na de inhuldiging van de regering Di Rupo komt Chastel al vertellen dat er minstens enkele honderden miljoenen extra zullen moeten gevonden worden en dit liefst zo vroeg mogelijk, liefst in januari al, en u wilt mij serieus wijs maken dat Di Rupo dit nog niet wist? De Oeso waarschuwde Di Rupo nog voor zijn begroting opgemaakt was dat hij van een veel te hoge groei uitging, maar die kent er volgens u niks waarschijnlijk niks van? En dan deze waarschuwing in nota bene de Morgen: Citaat:
Maar die artikels zitten er allemaal naast. Het planbureau, da's heilig volgens gehuigert. En als ge dat niet gelooft, dan zijt ge ofwel een rabiate leugenaar ofwel een onwetende. Er ligt me iets op de lippen om te omschrijven wat ik van simpele gastjes als jou denk, maar het is me geen ban waard, dus zal ik maar niet zeggen waar je volgens mij je onzin kunt steken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 21 december 2011 om 00:17. |
|||
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Probeer in de tussentijd anders ook eens te zeggen hoe de OESO weet of volgend jaar de euro nog gaat bestaan, wat het verschil tussen 8% krimpen of 0.5% groei zal zijn. Probeer ondertussen ook nog eens de kans op hyperinflatie te berekenen en de kans of de ECB plotseling economieën gaat steunen of niet. En vergeet in de tussentijd ook niet de speculatie van de markten tegen België (of net niet) in rekening te brengen. Waart gij ook een van de waarzeggers die 6% rente op 10 jaar staatspapier voorspelde na de begroting van Elio I? Nog een paar miljard verschil in uw begroting.
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 21 december 2011 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Om het bij de fysica te houden: gij probeert uw resultaat tot op nanometers nauwkeurig te maken terwijl op uw resultaat een onzekerheid van meters zit. Normaal leert ge zulke onzin al af in het 3e middelbaar.
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik probeer je duidelijk te maken dat Di Rupo negeerde wat iedereen al wist, die cijfers van het planbureau klopten niet. Als ze zelfs al in De Morgen over zijn handelswijze vallen. Je hele betoog is op ieder land terug te brengen dat een begroting in evenwicht moet voorleggen. Enkel in België hebben we een premier die moedwillig negeert wat iedere instantie en elk medium in het land hem krampachtig probeerde duidelijk te maken: die cijfers van het planbureau kloppen niet, je gaat er niet raken. Als ze in de ons omliggende landen ook om de haverklap hun begroting met honderden miljoenen tot miljarden euro's moeten bijsturen door hun verregaande geklungel (o.a. groene steun aan de bouw intrekken en dan constateren dat ze daardoor de bouw laten stilvallen en dus weer tekort hebben) is Europa verloren. In geen enkel Europees land werd een nieuw voorgestelde begroting met ingrijpende maatregelen zo prompt als onvoldoende betiteld door diezelfde regering die ze indiende als in België, zijnde twee dagen, TWO FUCKING DAYS!!! Ze gingen dan ook allemaal veel verder dan wat angsthaas Di Rupo er van bakte. Al die berichten over tekorten wijzen maar op één ding: deze begroting is absoluut onvoldoende en is weer typisch Belgisch plakwerk. Structurele hervormingen zoals in Nederland en Duitsland ontbreken weer eens volledig. De belastingen stoppen nu al de groei, die al vrijwel nihil is, terwijl er veel te weinig bespaard werd. Maar dat staat dan ook al maanden in de media... En helaas niet op de site van het Federaal Planbureau, anders had Di Rupo het misschien wel gelezen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 21 december 2011 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echter de federale begroting gaat nog altijd uit van een foutieve begroting. De nieuwe financieringswet gaat nog altijd uit van een constante groei van meer dan 1.5% groei op 20 jaar. Ik heb de VLD hier nog niet over horen piepen. Laatst gewijzigd door giserke : 21 december 2011 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik baseer mijn mening ook maar op wat zij schrijven. Waarop gij uw mening baseert weet ik niet, en ik wil het niet weten ook. Maar precies door zo'n jandoedels als u zitten we dus met een regering die maanden onderhandelt over een begroting, en dan twee dagen na de triomfantelijke intocht, zonder schaamrood op de wangen komt vertellen dat er moet bijgepast worden, en liefst zo snel mogelijk. Intussen weten we, enkele weken en wat lijken uit de kast verder, dat het nog veel erger is dan aanvankelijk werd gedacht. Niet moeilijk ook, met een begroting die aaneenhangt van de halve maatregelen, veronderstelde besparingen en torenhoge belastingen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2 jaar langer werken voor minder pensioen, niet in mijn naam. 8 miljard euro ontzien uit de notionele interest, niet in mijn naam. Het ABVV heeft 8 miljard euro gevonden, notionele interest. Notionele interest die voor veel jobs ging zorgen ooit, het geeft er geen enkel opgebracht, enkel dikke porsche cayenne's of Audi Q8'en op de oprit. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zou mij verbazen dat u de OpenVLD, de spA of de CD&V daarover (en over de ineen geknutselde “nieuwe” financieringswet) nu al hoort piepen. Ik vermoed zelfs dat zij met het piepen zullen wachten tot ze het resultaat kunnen bewonderen van de volgende verkiezingen, maar ik denk dat dan uit de meelijwekkend gekwelde aard van het gepiep zal blijken dat het lange wachten (en betalen) uiteindelijk de moeite zal hebben geloond, zij het voor andere partijen dan voornoemde. Laatst gewijzigd door Gwylan : 21 december 2011 om 02:24. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht je weten wat dat precies is, notionele interest, je zou er onvervalste voorstander van zijn. Maar ja, ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In alle geval als de cijfers van het planbureau achterhaald zijn dan is degene die ze toch wenst te gebruiken ofwel dom, ofwel doet die dat bewust. Ik vrees het laatste. Vooral de OESO zie ik als een instantie de te vertrouwens is wat betreft economische inzichten. Ik zie echt het nut niet van de kop in het zand te steken voor de realiteit. Goed wetende dat je uw werk gaat moeten overdoen op korte termijn. Zoals de zaken er nu uitzien gaan ze nog 5 miljard mogen zoeken. Daar komt dan nog bij dat het geld dat ze denken te gaan besparen of binnenhalen via extra lasten, dat dit veel minder gaat zijn dan ze denken. Ik denk dus dat er een strategie achter schuilt. Men gaat beetje bij beetje de belastingen verder verhogen. Besparen, dat kan deze regering niet. De besparingen die men nu doet zijn vrij marginaal. Het enige dat men aanpakt zijn de wachtuitkeringen. De werkloosheidsuitkeringen worden niet beperkt in de tijd. Er moet een keiharde activerings politiek gevoerd worden. Maar dat wil de PS helemaal niet. Een werkloze stemt immers op de PS. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat u beseft wat de consequenties zijn van dat verkeerde cijfer. Voor mij is in principe een Waal gelijk aan een Vlaming, maar dankzij dat cijfer wordt Vlaanderen gepakt. Op alle mogelijke manieren. De vlaamse onderhandelaars, die mooie dertigers zoals ze zichzelf zien, hebben zich laten rollen door een gewiekste onderhandelaar ![]() Hij heeft verschillende keren hen het mes op de keel gezet. Gedreigd de boel op te blazen, en aangezien de Vlaamse partijen die daar zaten een hemelse schrik hadden voor verkiezingen is dit het resultaat. Dat verklaart voor een stuk waarom Quicky nu zulke draconische maatregelen durft te nemen. Er is volgende keer geen open vld meer. |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is toch de normaalste zaak van de wereld dat de overheid niet meer belastingen heft dan ze NODIG heeft?
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu hebben ze nul zetels.
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De discussie om tot een begroting te komen bij de onderhandelaars zou wel eens langer kunnen duren met het zoeken naar "de juiste cijfers" (die niet bestaan), dan met het effectief opstellen van de begroting. Ja de cijfers zijn niet juist. En dan? Ik herhaal: ELK cijfer is onjuist, gezien ze maar een prognose voor de toekomst maken. De enige vorm van beleid voeren is werken met de meest recente cijfers en aanpassen waar en wanneer dat nodig is. Het is volkomen onzinnig je druk te maken of een begroting tot op de cijfer na de komma de juiste groei voorziet en tot op het miljoen de juiste bedragen gaat binnenhalen die ze wil binnenhalen als de onzekerheid op de groei gaat over percentages en besparingen gaan over miljarden.
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 21 december 2011 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Hun conclusion: Citaat:
Citaat:
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 21 december 2011 om 09:40. |
|||
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Is het u nog niet opgevallen dat ze daar gewoon niet op antwoorden. De N-VA heeft al menig maal gevraagd. Waar dit cijfer vandaan komt is het best bewaarde geheim van de wetstraat.
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mag ik een link naar de bron van die 5%? Google laat mij op het eerste zicht in de steek, maar ik heb de gewoonte steeds bronnen toe te voegen aan mijn vragen aan politici. En mocht je dat ook hebben, een bron naar de gemiddelde inkomstengroei van de laatste decennia, om te zien dat het onmogelijk is.
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verwacht van politici dat ze realistische cijfers gebruiken. Waar die vandaan komen kan me geen fluit schelen. Ik stel gewoon vast dat de begroting niet klopt. Zelfs al zou die 0,8 juist geweest zijn, dan nog was de begroting niet in orde. De extra belasting van 250 miljoen euro voor Electrabel is contractbreuk. Dat gaat nog vonken geven. Het soort vonk helaas waar we geen elektrische aparaten mee kunnen laten werken. BTW ik wens u success met uw examens. Die vallen blijkbaar nogal vroeg. Ik dacht dat universiteiten en hogescholen pas na de kerstvakantie examens hadden. Aangezien u zaken als chaos theorie aanhaalt betwijfel ik of u nog in het middelbaar vertoeft, tenzij u natuurlijk bijzonder begaaft bent. |
|
![]() |