Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2004, 19:31   #41
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
In een eerste ronde komt dewinter als winnaar eruit en als 2de janssens. Maar in de 2de ronde stemmen alle groenen, aantal vld'ers en cd&v'ers ook op janssens en hij wordt nipt de winnaar.
Ik twijfel daar nogal sterk aan, bedenk maar even dat Janssens véél meer dan de helft van die cd&v en vld stemmen zal nodig hebben om nog maar in de buurt van Dewinter te komen.

Als er iemand een kans heeft tegen dewinter dan kan dat alleen iemand van de rechtervleugel van cd&v of vld zijn imo. Maar ja, de sossen zullen zich tot het mathematisch onmogelijk wordt wel blijven vastklampen aan 'het schoonste verdiep'. Dramatisch voor Antwerpen vind ik dat.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 19:49   #42
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf C
Gaan de Leonastemmers volgens jou op Dewinter stemmen ofwa???
Ik kén Leona en vind haar een toffe madam, vond het jammer dat zij zo wegmoest, ik heb een aantal keren op haar gestemd en vind Janssens een absolute kwal
Maar als ik moet kiezen tussen hem of FDW
absoluut met volle overtuiging : Janssens
Oud 23 juni 2004, 15:59   #43
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf C
Gaan de Leonastemmers volgens jou op Dewinter stemmen ofwa???
Ik kén Leona en vind haar een toffe madam, vond het jammer dat zij zo wegmoest, ik heb een aantal keren op haar gestemd en vind Janssens een absolute kwal Maar als ik moet kiezen tussen hem of FDW
't Zal de natuur zijn die trekt hé. Soort zoekt soort....
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 16:03   #44
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Als inderdaad maar 1 ronde wordt toegelaten zullen alle partijen in Antwerpen eensgezind Patrick Janssen naar voor schuiven als enige kandidaat burgemeester tegenover FDW van het racistische Blok. Wie dan de winnaar zal zijn hoef ik niet te zeggen. 8)
Oud 23 juni 2004, 16:07   #45
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als inderdaad maar 1 ronde wordt toegelaten zullen alle partijen in Antwerpen eensgezind Patrick Janssen naar voor schuiven als enige kandidaat burgemeester tegenover FDW van het racistische Blok. Wie dan de winnaar zal zijn hoef ik niet te zeggen. 8)
De "andere partijen" zullen in hun nopjes zijn dat ze iemand afvaardigen van ... een andere partij... Hun achterban zal dit toejuichen!
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 16:46   #46
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Citaat:
De "andere partijen" zullen in hun nopjes zijn dat ze iemand afvaardigen van ... een andere partij... Hun achterban zal dit toejuichen!
Over de achterban van het racistische Vlaams Blok zullen we maar even de andere kant opkijken zeker?
Oud 23 juni 2004, 17:32   #47
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Ik kén Leona en vind haar een toffe madam, vond het jammer dat zij zo wegmoest, ik heb een aantal keren op haar gestemd en vind Janssens een absolute kwal Maar als ik moet kiezen tussen hem of FDW
't Zal de natuur zijn die trekt hé. Soort zoekt soort....
Oh... en wilt u nu impliceren dat ik ook een absolute kwal ben?

heel inhoudelijk, heel volwassen, heel respectvol, waarom was ik hier nu eigenlijk nog verbaasd over?
Oud 23 juni 2004, 20:40   #48
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy

Over de achterban van het racistische Vlaams Blok zullen we maar even de andere kant opkijken zeker?
Vertel maar op!
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 10:51   #49
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Moest ik in sint-niklaas de keuzen krijgen dus VB Wymeersch en Willockx zeg ik Wymeersch. Maar krijg ik de keuze tussen Janssens en Dewinter zeg ik Janssens.
Oud 24 juni 2004, 11:52   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
zo hoort het ook !

van janssens kunt ge veel zeggen, maar het IS een goede burgemeester en hij GAAT NIEMAND UIT DE WEG.

Van mij mag het blok gerust regeren in Antwerpen als ze de volstrekte meerderheid hebben in antwerpen en dewinter verkozen rechtstreekS

In een stad waar 20 % van vreemde origine is, allemaal grotendeels dan nog bestaande uit 10-30 jarigen...
veel plezier ! overtuig die maar eens om kalm te blijven jegens de Vlamingen, overheid, politie etc als die bestaat uit een racistische kliek.
Dus ge geeft toe dat het een bende herrieschoppers zijn, ...

Het waterkanon erop , de wapenstok en de ruiterij van de rijkswacht, we zullen ies zien hoe lang het zal duren...

Trouwens zij hebben zich te schikken naar de democratische keuzes, wij moeten dat ook doen ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 13:19   #51
homer
Burger

Standaard

misschien ook de cijfers van 2000 er even bijhalen:

SP
1 Detiege Leona 24854
2 Patrick Janssens 8687

Vlaams Blok
1 Dewinter Philip Michel Frans 49975

(bron: http://verkiezingen.antwerpen.be)

Altijd leuk om op basis hiervan te speculeren, maar het is toch wat te vroeg want op dit moment is er van de rechtstreekse verkiezingen nog geen sprake. Benieuwd wat Leterme er mee gaat doen, want de CD&V is nooit echt enthousiast geweest over de rechtstreekse burgemeestersverkiezingen.
homer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 13:25   #52
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
zo hoort het ook !

van janssens kunt ge veel zeggen, maar het IS een goede burgemeester en hij GAAT NIEMAND UIT DE WEG.

Van mij mag het blok gerust regeren in Antwerpen als ze de volstrekte meerderheid hebben in antwerpen en dewinter verkozen rechtstreekS

In een stad waar 20 % van vreemde origine is, allemaal grotendeels dan nog bestaande uit 10-30 jarigen...
veel plezier ! overtuig die maar eens om kalm te blijven jegens de Vlamingen, overheid, politie etc als die bestaat uit een racistische kliek.

Dus ge geeft toe dat het een bende herrieschoppers zijn, ...

Het waterkanon erop , de wapenstok en de ruiterij van de rijkswacht, we zullen ies zien hoe lang het zal duren...

Trouwens zij hebben zich te schikken naar de democratische keuzes, wij moeten dat ook doen ...
gij leest graag wat ge zelfs verzint he !

"als die bestaat uit een racistische kliek" vergeten ?
Dat ze daartegen in opstand zullen komen is TERECHT .

het waterkanon, de wapenstok en de ruiterij...teveel filmpkes gezien ? btw "de rijkswacht" bestaat allang niet meer.
Hoe meer geweld er gebruikt zou worden, hoe meer opstand er zal komen, hoe meer bijstand agitatoren als Jajah en consoorten zullen vinden. vicieus cirkeltje waar de gewone burgers het slachtoffer van zullen zijn
IK woon hier he ventje ! Op de turnhoutsebaan liep 2 jaar geleden menig agent de rillingen over het lijf toen Jajah de politiecommissaris uitdaagde om te chargeren, terwijl er een massa migrantenjongeren klaar stonden om terug te slaan...

dit zijn geen 14 jarige zwakkelingskes die voor wat overlast op de tram zorgen he ... maar +18 jarige tot jonge dertigers die qua lef ; sportiviteit en vechtspirit voor niemand moeten onderdoen.
De zaken hier in antwerpen zijn al licht ontvlambaar, het verzadigingspunt van discriminatie is hier al een tijdje bereikt. Ze zijn de uitsluiting op de verhuur/arbeids/onderwijs markt kotsbeu, en telkens ze iets durven zeggen wordt het verwijt van enkele jonge krapulekes naar voren geschoven alsof die representatief zouden zijn voor heel de gemeenschap en de discriminatie zou verrechtvaardigen... een deftig huurappartement vinden lukt niet, uitgaan in discotheken is ook niet evident, en werk vinden lukt ook niet, ondanks diploma's..... dan nog eens een racistich bestuur accepteren ???
Dat is er echt wel teveel aan !
Maar fijn dat gij zo'n moedig baasje zijt ! Als het hier nog eens tegen zit, komt gij met enkelen getrouwen ze het wel eens zeggen...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 13:31   #53
Elmer
Vreemdeling

Elmer's schermafbeelding

Standaard

iets wat iedereen weet , en toch wil ik het nog ff kwijt :

rechtstreeks verkiezen , prima , maar dan echt wel met een 2e
stemronde , anders haalt ie het niet....
Oud 24 juni 2004, 13:33   #54
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

iets wat nog iedereen weet ....(behalve dien hierboven)

2 rondes = de gebruikelijke manier !!
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 13:45   #55
Elmer
Vreemdeling

Elmer's schermafbeelding

Standaard

ik wil hier duidelijk maken dat de niet rechtsen te verdeeld zijn en dan gaan kiezen voor niet rechts ipv voor de man die hun mening verdedigt , en ik weet heus wel dat 2 rondes gebruikelijk is toch heb ik , op TV , Patrick zelf horen zeggen dat 2 rondes dan een must zijn , dus wil je nu beweren dat die man niet weet dat dit gebruikelijk is , ik zei toch al dat het een benadrukking was van wat iedereen al weet .
Oud 24 juni 2004, 13:51   #56
Elmer
Vreemdeling

Elmer's schermafbeelding

Standaard

ik heb er niets mee te maken maar misschien is het possitief bedoeld , en dan ben jij een toffe(madame of meneer) ipv kwal zoekt kwal en het is idd spijtig dat Leona weg is....
Oud 24 juni 2004, 13:55   #57
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elmer
ik heb er niets mee te maken maar misschien is het possitief bedoeld , en dan ben jij een toffe(madame of meneer) ipv kwal zoekt kwal en het is idd spijtig dat Leona weg is....
Ik vind jouw uitleg idd heel aannemelijk
Dus ik zal het zo maar interpreteren
thanks
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be