Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2011, 13:23   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Waarom? Staken is een recht.
en blijkbaar haalt het iets uit, want mensen kunnen blijkbaar niet zonder hen..daarom al dat gemekker er op.

Het feit of ze een goeie reden hebben om te staken, laat ik hier even in het midden. Maar ze hebben hier wel het recht toe.
Bij elk recht horen verplichtingen en verantwoordelijkheden.

Heel het land plat leggen, gewoon omdat je die macht hebt is geen staking, maar een misdaad.

Trouwens 70% van de ambtenaren zijn zelf niet akkoord met de staking en gaan na een grondig en volledig lezen van de wetsveranderingen wel akkoord met het nieuwe pensioensysteem.

Het enige dat volledig plat lag in Belgie was het spoor, gewoon omdat de werkwillige daar gegijzeld worden door de stakingsverslaafden, want eens er bepaalde posten niet bezet zijn ligt heel het spoor stil.
Dit wil zeggen, dat als er slechts 25% van de spoorambtenaren staken, de staking voor de vakbonden een succes is, want dan ligt heel het land plat.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:52   #42
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Luister hier.
Als viskweker zie ik het allang niet meer zitten om het bedrijf in België nog uit te breiden. De kosten aan taksen en belastingen liggen hoger dan de opbrengt.
En het papierwerk kost mij meer tijd dan de het kweken, voerden, slachten en kuisen van de vissen.
De papierberg waar ik zou door moeten in Vlaanderen om uit te breiden kost mij trouwens enkele jaren.

Enkel voor de meer kosten aan taksen en belastingen in Belgie tegenover in Nederland kan ik daar iemand te werk stellen. Plus dat ik dan meer tijd in het bedrijf kan steken en minder papierwerk heb te doen.
Dus enkel reeds naar Nederland verhuizen brengt mij meer op, maakt de vis goedkoper voor de klant en bied werkgelegenheid voor een laaggeschoolde werknemer.

Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat het om centen draait.
Maar zonder de inzet van werkgevers en aandeelhouders, is er hier geen werk en kunnen de werknemers hun brood niet verdienen en kan de overheid geen belastingen innen om hara ambtenaren te betalen, noch enige andere vorm van sociaal netwerk of beschermde te werkstelling.
Ok ben volledig mee met je zaak en je hebt wel gelijk tot op zekere hoogte.
Het is voor een zelfstandige klein of groot hier enorm moeilijk en jullie lopen onder zware lasten en overbodig papierwerk vaak.

Inzet van werkgevers is glad ijs argument want draait het die werkgever niet meestal enkel om geld? waar ligt de werkgever zijn sociaal gevoel dus? Is het een werkgever die echt samen met zijn medewerkers iets wilt opbouwen en zowel in als buiten zijn bedrijf de mens ten dienste staan of zijn het de mensen die hem te n dienste staan voor zijn persoonlijk gewin?
En werkgevers zoals multinationals en aandeelhouders bewijzen enkel dat laatste te doen, want hun portemonee en levensstandaard is het enige dat telt. Hoe men deze bekomt zal hun koudste kleren niet raken.

Uw medemens uitzuigen en in de schuld steken voor eigen persoonlijk gewin is dan ook de grootste misdaad die men kan begaan, een inbreuk op de algemene mensenrechten zowaar. Maar vermits diegene die dat orchestreren en uitvoeren blijkbaar boven de wet staan en de publieke opinie dit beschouwd als "normaal" zie ik dit niet snel veranderen zolang we niet eens eindelijk wakker worden en opstaan voor ons en elk ander zijn recht en echte vrijheden.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 23 december 2011 om 13:56.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 15:34   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ok ben volledig mee met je zaak en je hebt wel gelijk tot op zekere hoogte.
Het is voor een zelfstandige klein of groot hier enorm moeilijk en jullie lopen onder zware lasten en overbodig papierwerk vaak.

Inzet van werkgevers is glad ijs argument want draait het die werkgever niet meestal enkel om geld? waar ligt de werkgever zijn sociaal gevoel dus? Is het een werkgever die echt samen met zijn medewerkers iets wilt opbouwen en zowel in als buiten zijn bedrijf de mens ten dienste staan of zijn het de mensen die hem te n dienste staan voor zijn persoonlijk gewin?
Solidair zijn met je werknemers is iets heel anders dan je laten uitbuiten door mensen die zelfs nog nooit hebben gewerkt of iets hebben bijgedragen aan de maatschappij.

Sociale zekerheid is een medaille met 2 zijden en de keerzijde van die medaille is veel minder mooi dan vele denken. De keerzijde is namelijk een uitbuiting van werkende en ondernemenden geworden.

Een dertiende maand betalen aan een werknemer kost de werkgever meer dan 3500€ terwijl de werknemer slechts 1400€ in zijn handen krijgt.
De overheid gaat gewoon lopen met 2100€ die toekomt aan de werknemer.
Hierdoor geraken veel werknemers gedemotiveerd om nog deftig werk te leveren.
Ondernemende werkgevers raken gedemotiveerd en vermoeid en uitgeput en zelfs gefustreerd van de vele problemen en de hoge druk aan lasten en uitbuiting die de overheid op ondernemen en arbeid leggen om haar overdreven sociale zekerheid nog te kunnen bekostigen.

Als ondernemer moet ik trouwens niet denken aan brug of vervroegd pensioen.
Het is blijven werken zolang ik leef of het bedrijf verkopen zodat ik van de opbrengst kan rentenieren.
Een bedrijf overgeven in Vlaanderen is bijna onbegonnen werk geworden, want de jongeren zien het niet meer zitten en hebben vaak niet het nodige kapitaal dat de overheden eisen dat ze op tafel leggen om een bedrijf te starten of over te nemen.

Citaat:
En werkgevers zoals multinationals en aandeelhouders bewijzen enkel dat laatste te doen, want hun portemonee en levensstandaard is het enige dat telt. Hoe men deze bekomt zal hun koudste kleren niet raken.

Uw medemens uitzuigen en in de schuld steken voor eigen persoonlijk gewin is dan ook de grootste misdaad die men kan begaan, een inbreuk op de algemene mensenrechten zowaar. Maar vermits diegene die dat orchestreren en uitvoeren blijkbaar boven de wet staan en de publieke opinie dit beschouwd als "normaal" zie ik dit niet snel veranderen zolang we niet eens eindelijk wakker worden en opstaan voor ons en elk ander zijn recht en echte vrijheden.
De vakbonden maken de kleine bedrijven dan ook kapot en hebben het zelfstandig ondernemen hier onmogelijk gemaakt, door hun overdreven sz eisen.
Hierdoor zijn veel kleine bedrijven in de handen gekomen van ondernemingskantoren, beter gekend als beursbedrijven.
De nieuwe eigenaars kennen de werknemers niet en weten vaak zelfs niet eens wat de bedrijven waar ze aandeelhouder van zijn doen of waar ze gevestigd zijn.
En die eigenaars stellen dan een bedrijfsleider aan die als enige opdracht heeft hun winsten te verzekeren.
Maar ook die bedrijfsleider kan zijn werknemers niet en heeft er geen contact mee. Elk contact tussen werknemer en bedrijfsleiding verloopt trouwens via vakbondsafgevaardigden.
Een van die vakbondsafgevaardigden van een Belgisch bedrijf was Inge Vervotte. Nadat ze had toegelaten dat Swisse Air Sabena in de vernieling werkte en gedurende die periode NOOIT de hoofdaandeelhouder heeft ingelicht of een alarmsignaal heeft bezorgd, heeft zij, als vakbondsafgevaardigde de sluiting van Sabena, de sluiting van Sabena mee helpen regelen en meer dan 1000 mensen op straat laten zetten.
In ruil is ze minister geworden en mag zij nu genieten van een pensioen van 5000€ per maand, terwijl haar ex-collega's mogen gaan werken aan de lopende band tot hun 65ste.

De vakbonden hebben bij de sluiting van Opel Antwerpen geen enkele poging gedaan om de werkgelegenheid te redden, maar wilde enkel het onderste uit de kan hebben.
Zo erg zelfs dat ze akkoord waren met de sluiting als elke vaste werknemer maar een behoorlijke sluitingspremie kreeg, berekend op de jaren dienst.
VW Vorst hetzelfde verhaal.
Je moet dus niet afkomen dat de Multi nationals enkel naar hun winsten kijken, want vaak zijn het de overdreven eisen van de vakbonden die de oorzaak zijn van sluitingen. En is het pas op de tweede plaats de loonlast die bepaald naar waar men verhuist en/of welke vestiging er open blijft.
Oud 23 december 2011, 16:24   #44
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Die mogen hun mening verkondigen en ergens tegen zijn, maar ze mogen niet zorgen dat anderen last hebben van hun gedoe, en dat is hier wel het geval.
dat is juist hun wapen he..
Als ze gewoon in hun vrije tijd zouden gaan staken, zou niemand er last van hebben, en zou er ook geen druk zijn om het op te lossen.
Hoe meer ze de maatschappij treffen, hoe meer ze de politiekers onder druk zetten.
Oud 23 december 2011, 16:25   #45
Duvelke

Standaard

Citaat:
Bij elk recht horen verplichtingen en verantwoordelijkheden.

Heel het land plat leggen, gewoon omdat je die macht hebt is geen staking, maar een misdaad.

Trouwens 70% van de ambtenaren zijn zelf niet akkoord met de staking en gaan na een grondig en volledig lezen van de wetsveranderingen wel akkoord met het nieuwe pensioensysteem.

Het enige dat volledig plat lag in Belgie was het spoor, gewoon omdat de werkwillige daar gegijzeld worden door de stakingsverslaafden, want eens er bepaalde posten niet bezet zijn ligt heel het spoor stil.
Dit wil zeggen, dat als er slechts 25% van de spoorambtenaren staken, de staking voor de vakbonden een succes is, want dan ligt heel het land plat.
Volgens mij is dat geen misdaad. Ik heb nog nooit iemand weten vervolgd worden omdat hij gestaakt heeft.
Oud 23 december 2011, 16:28   #46
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Met een goede begeleiding zal het werkzoeken wel lukken, het werk vinden is waarschijnlijk iets moeilijker.
Maar als je wilt werken ....
hmm, toen ik 2-3 jaar geleden werk zocht, vond ik toch geen werk.
Ik ben toen ook bij de RVA moeten langsgaan, omdat het toch al bijna een jaar was dat ik geen voltijdse baan had..
Ik had alles mee..al mijn sollicitaties, mijn interimopdrachte, mails die ik had verstuurd, antwoorden..een ganse map vol.
Men zei mij daar ook dat ik goed bezig was, en diende verder te doen.
Ik vond gewoon echt niets dat binnen mijn profiel paste.
Er is idd voldoende werk, maar niet iedereen is gekwalificeerd voor elke job he?
Oud 23 december 2011, 16:54   #47
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is juist hun wapen he..
Als ze gewoon in hun vrije tijd zouden gaan staken, zou niemand er last van hebben, en zou er ook geen druk zijn om het op te lossen.
Hoe meer ze de maatschappij treffen, hoe meer ze de politiekers onder druk zetten.
De maatschappij treffen... Hoort u zelf hoe dat klinkt?
En de polkitiekers onder druk zetten? Het ergste dat die er mee hebben is dat er een massa geld extra moet gevonden worden om de bijkomende verliezen door de staking te compenseren.
Uiteindelijk treffen stakers dus niet alleen rechtstreeks de bevolking maar ook onrechtstreeks doordat ze diezelfde bevolking nog eens extra geld kost.
Willen ze de politiekers aanpakken, pak dan de politiekers aan, niet de man in de straat die enkel meer en meer op z'n schouders krijgt door dit soort onzinstakingen.
Ik ben ook niet content met héél dien dirupozever, maar ik ga uw auto daarvoor niet stil zetten in't midden van de straat, u van uw werk houden of zo. Integendeel, mijn enige democratische wapen was de verkiezing, jammer genoeg waren er nog steeds niet genoeg Vlamingen die door hebben dat de traditionele partijen uiteindelijk dezelfde tradities volgen.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 17:18   #48
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De maatschappij treffen... Hoort u zelf hoe dat klinkt?
En de polkitiekers onder druk zetten? Het ergste dat die er mee hebben is dat er een massa geld extra moet gevonden worden om de bijkomende verliezen door de staking te compenseren.
Uiteindelijk treffen stakers dus niet alleen rechtstreeks de bevolking maar ook onrechtstreeks doordat ze diezelfde bevolking nog eens extra geld kost.
Willen ze de politiekers aanpakken, pak dan de politiekers aan, niet de man in de straat die enkel meer en meer op z'n schouders krijgt door dit soort onzinstakingen.
Ik ben ook niet content met héél dien dirupozever, maar ik ga uw auto daarvoor niet stil zetten in't midden van de straat, u van uw werk houden of zo. Integendeel, mijn enige democratische wapen was de verkiezing, jammer genoeg waren er nog steeds niet genoeg Vlamingen die door hebben dat de traditionele partijen uiteindelijk dezelfde tradities volgen.
Hoe kunnen ze dan de politiekers aanpakken zonder de gewone man te raken?
Oud 24 december 2011, 00:02   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kunnen ze dan de politiekers aanpakken zonder de gewone man te raken?
De vraag is in de eerste plaats of hun stakingen gerechtvaardigd zijn.
Iedereen kan er begrip voor opbrengen dat de chauffeurs van de bussen staken om meer veiligheid na een directe aanval op één van hun bussen, maar de bevolking kan er niet mee lachen dat ze staken omdat ze gelijk gesteld worden aan een werknemer uit de privé en hun voorrechten verliezen.
Rechten die ze door onrechtmatige stakingen hebben of gedwongen omdat ze met slechts enkele heel het land kunnen gijzelen.
Hun stakingen zijn terreuracties van de ergste graad.

Laatst gewijzigd door Jantje : 24 december 2011 om 00:02.
Oud 25 december 2011, 02:21   #50
Duvelke

Standaard

Citaat:
De vraag is in de eerste plaats of hun stakingen gerechtvaardigd zijn.
Iedereen kan er begrip voor opbrengen dat de chauffeurs van de bussen staken om meer veiligheid na een directe aanval op één van hun bussen, maar de bevolking kan er niet mee lachen dat ze staken omdat ze gelijk gesteld worden aan een werknemer uit de privé en hun voorrechten verliezen.
Rechten die ze door onrechtmatige stakingen hebben of gedwongen omdat ze met slechts enkele heel het land kunnen gijzelen.
Hun stakingen zijn terreuracties van de ergste graad.
Tja, of het gerechtvaardigd is..
In hun ogen wel..en dat is blijkbaar voldoende om te staken.
Als er geen conflict had geweest, was er niet gestaakt..
Oud 25 december 2011, 03:34   #51
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Solidair zijn met je werknemers is iets heel anders dan je laten uitbuiten door mensen die zelfs nog nooit hebben gewerkt of iets hebben bijgedragen aan de maatschappij.

Sociale zekerheid is een medaille met 2 zijden en de keerzijde van die medaille is veel minder mooi dan vele denken. De keerzijde is namelijk een uitbuiting van werkende en ondernemenden geworden.

Een dertiende maand betalen aan een werknemer kost de werkgever meer dan 3500€ terwijl de werknemer slechts 1400€ in zijn handen krijgt.
De overheid gaat gewoon lopen met 2100€ die toekomt aan de werknemer.
Hierdoor geraken veel werknemers gedemotiveerd om nog deftig werk te leveren.
Ondernemende werkgevers raken gedemotiveerd en vermoeid en uitgeput en zelfs gefustreerd van de vele problemen en de hoge druk aan lasten en uitbuiting die de overheid op ondernemen en arbeid leggen om haar overdreven sociale zekerheid nog te kunnen bekostigen.

Als ondernemer moet ik trouwens niet denken aan brug of vervroegd pensioen.
Het is blijven werken zolang ik leef of het bedrijf verkopen zodat ik van de opbrengst kan rentenieren.
Een bedrijf overgeven in Vlaanderen is bijna onbegonnen werk geworden, want de jongeren zien het niet meer zitten en hebben vaak niet het nodige kapitaal dat de overheden eisen dat ze op tafel leggen om een bedrijf te starten of over te nemen.
Overschot van gelijk in uiteraard. Vooral dat laatste zinnetje... is een demotivatie die jongeren hebben omdat ze idd vooral in ons land tegen die muren aankijken van overregulering, hoge kosten,... Eerlijk gezegd iets wat mij ook tegen zou houden om zelfstandige te worden, vroeger al en nu zeker!

Citaat:
De vakbonden maken de kleine bedrijven dan ook kapot en hebben het zelfstandig ondernemen hier onmogelijk gemaakt, door hun overdreven sz eisen.
Hierdoor zijn veel kleine bedrijven in de handen gekomen van ondernemingskantoren, beter gekend als beursbedrijven.
De nieuwe eigenaars kennen de werknemers niet en weten vaak zelfs niet eens wat de bedrijven waar ze aandeelhouder van zijn doen of waar ze gevestigd zijn.
En die eigenaars stellen dan een bedrijfsleider aan die als enige opdracht heeft hun winsten te verzekeren.
Maar ook die bedrijfsleider kan zijn werknemers niet en heeft er geen contact mee. Elk contact tussen werknemer en bedrijfsleiding verloopt trouwens via vakbondsafgevaardigden.
Een van die vakbondsafgevaardigden van een Belgisch bedrijf was Inge Vervotte. Nadat ze had toegelaten dat Swisse Air Sabena in de vernieling werkte en gedurende die periode NOOIT de hoofdaandeelhouder heeft ingelicht of een alarmsignaal heeft bezorgd, heeft zij, als vakbondsafgevaardigde de sluiting van Sabena, de sluiting van Sabena mee helpen regelen en meer dan 1000 mensen op straat laten zetten.
In ruil is ze minister geworden en mag zij nu genieten van een pensioen van 5000€ per maand, terwijl haar ex-collega's mogen gaan werken aan de lopende band tot hun 65ste.
Hier kan ik niet helemaal in volgen. OK vakbonden zijn ook geen heilig huisje wat dat betreft; Ontegensprekelijk zijn die spijtig genoeg menselijk en dus ook niet immuum voor corruptie. Wat is dat nog wel tegenwoordig?
Wie meer schuld heeft aan de teloorgang van ondernemenden of kleine zelfstandigen zijn de grootindustrieën in de eerste plaats. Die produceren namelijk "cost efficient" op alle terreinen en willen overal hun invloed in hebben om overal zoveel mogelijk graantjes mee te pikken. En als daar kleine industrieën of handelaars voor moeten verdwijnen of opgaan in hun multinational zullen die daar geen traan voor laten.
Vakbonden hebben vroeger tegen de uitbuiting van de kleine werkgever gevochten en later bij de komst van de monster-bedrijven hetzelfde gedaan.
Ongeacht hun falen hebben zij de rechten van de werknemer beschermd en zelfs bijgedragen tot de werking van het economsiche systeem; vermogende werknemers die de producten af kunnen nemen.

En dat de belastingsdruk zowel op werknemer als werkgever te hoog ligt ,onmenselijk hoog zelfs, staat ondertusen buiten kijf. Heb ik al gezegd trouwens .
Dat is dan ook maar deels de schuld van de vakbond want de politiek, vadertje staat komt ook mee in het verhaal om op de deur te kloppen. En laat het daar net allemaal fout gaan. RSZ bijdrage werkgever of bijkomende loonlasten ligt enorm hoog maar hij geniet wel van allerlei andere voordelen zoals bepaalde belastingsvermindering. OK, dit slaat eerder op groot-industrie dan zelfstandigen of KMO maar het blijft gelden in wisselende maten.
Echter diegene die het meest gekloot blijft op dat gebied is toch de werknemer want die wordt 2 tot 3 keer belast; eerst op zijn loon en zijn RSZ, dan nog eens op de producten die hij koopt in zijn levensonderhoud en op de nutsdiensten ook nog eens.

Oh maar zoals die Vervotte van uit uw voorbeeld het gespeeld heeft zo maakt men iedereen. Vele die die kans zien of in de mogelijkheid komen zijn corrumpteerbaar en zwichten voor het geld en de luxe. Dat is nu eenmaal de graaicultuur die er in feite bij ons allemaal ingelepeld wordt. Zowat iedereen heeft dat als ultieme levensdoel; Het vergaren van financiele en materiele rijkdom en dat ten koste van alles en iedereen. Vervotte is dan ook een van de vele voor haar en na haar die dat doel tracht te verwezenlijken.

Citaat:
De vakbonden hebben bij de sluiting van Opel Antwerpen geen enkele poging gedaan om de werkgelegenheid te redden, maar wilde enkel het onderste uit de kan hebben.
Zo erg zelfs dat ze akkoord waren met de sluiting als elke vaste werknemer maar een behoorlijke sluitingspremie kreeg, berekend op de jaren dienst.
VW Vorst hetzelfde verhaal.
Je moet dus niet afkomen dat de Multi nationals enkel naar hun winsten kijken, want vaak zijn het de overdreven eisen van de vakbonden die de oorzaak zijn van sluitingen. En is het pas op de tweede plaats de loonlast die bepaald naar waar men verhuist en/of welke vestiging er open blijft.
Toen de vakbonden wel moeite deden om een sluiting te voorkomen zagen we hoeveel macht ze nog hebben; zeer weinig. Tenslotte vaak zijn de beslissingen gevallen boven hun hoofden uit ook en kunne ze niets anders meer doen dan degelijke sociale afvloeiingen te bewerkstelligen om sociale rampen te vermijden.
Renault sloot hier en het was ondanks alles de winstgevende fabriek, beste knowhow en kwaliteit... Als de vakbonden er niet waren; geen vette premies of ontslagvergoedingen voor arbeiders en begeleiding naar andere jobs.
Opel sluit en daar kon geen vakbond iets aan doen. Beslissing is beslissing. Dan maar een zo goed mogelijke sociale regeling voor ontslagen arbeiders en bedienden...

Of het nu groot industrie is of jij als ondernemer, je tracht zo kost-efficient mogelijk te werken toch? Besparen op alle vlakken, energiefacturen, zo goedkop mogelijke materialen en productiekosten alsook zo goedkoop mogelijke arbeid. En loonlast is daarin nog niet de prominentste factor in.
Zo weining mogelijk werknemers die zoveel mogelijk produceren of werk verrichten. Loonlast komt op tweede plaats.
Daarom is het ook een fabeltje dat loonlastverlaging en belastingsvoordeel meer werk schept. Renault, Belgacom, Opel, Sabena, DHL, Suez,... allemaal hebbe nze fiscale voordelen bekomen of hebben ze nog.. somige zijn dicht en naar goedkopere landen verhuist, andere draaien door maar er komt geen werk bij. In tegendeel; ondanks alle voordelen blijven ze hun HR afbouwen en keren meer winsten uit onder topmanagement en aandeelhouders... En dat is publiek geheim maar er verandert geen zak aan. Het wordt enkel erger. Banken zijn trouwens een even goed voorbeeld daarvan.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be