![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Allemaal goed en wel, ik ben tegen dat belachelijk betuttelend rookverbod, maar eh... nu willen de cafés fiscale gunstmaatregelen, belastingaftrek, ..... sorry maar toch niet met MIJN belastingsgeld he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"wij vragen niet dat de asbakken terug op de café-tafels komen; wij vragen enkel lagere sociale lasten en een lagere btw " en een cafébaas deed zijn verhaal: "altijd maar meer betalen en minder inkomsten; volgend jaar stop ik er mee". Duidelijk besluit: het zijn andere redenen die de faillissementen of stopzettingen van cafés veroorzaken. Ik sta dus helemaal niet in de regen; dus trek ik niets paraplu open. Integendeel: de rokers trekken een paraplu open: ze vrezen dat het omhoog gaat regenen. Een roker kussen is bijna hetzelfde als een vuile asbak proper likken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Trouwens, een beetje man lapt dat rookverbod toch gewoon aan z'n laars zeker ! Wat is met dat nu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verantwoordelijk moet ge ergens anders zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik krijg stilaan mijn buik vol van deze mentaliteit, die je enkel terugvindt in kleuterscholen en de nabewaking van kinderen.
De zoveelste wetjes, zodat ze later tegen hun kleinkinderen kunnen zeggen "die wet heb ik uitgevonden". Ik hoop dat die kleinkinderen dan nog een café gaan vinden waar ze met hun vrienden samen kunnen zitten. Toch raar dat men zich met dit soort trivialiteiten bezig houdt, terwijl het land op ontploffen staat. De typisch Belgische, zieke manier van regeren. Nu zijn de houtkachels weer aan de beurt. Is er dan echt niemand die ziet dat men random wetten maakt die nutteloos en tijdrovend zijn ? Of moeten er nog eens 2000 falingen vallen vooraleer de frank valt ? Als je geen rook kan verdragen, blijf dan uit een café. Je gaat toch ook niet boven een schouw hangen als dat niet moet ? Het gekanker op rokers neemt stilaan belachelijke proporties aan. Nog erger dan longkanker is de verzuurde reactie van de oh zo gezonde medemens die denkt dat de wereld aan zijn/haar gat hangt. Leef en laat leven. De wereld is niet van u alleen. En stop met ademen. Want de lucht zit vol van deeltjes uit vulkanen, auto's en fabrieken. Hou dat het liefst even vol. Niemand heeft boodschap aan wereldverbeteraars die voor anderen beslissen wat goed voor hen is... |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de café's minder inkomsten hebben is het wel normaal dat de lasten te hoog worden. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door manta : 26 december 2011 om 13:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(of willen de anti-rook brigadisten nu dat ook niet-rokers buiten in de kou moeten gaan staan om een "klapke" te doen?). Wordt het binnenkort dan ook verboten om buiten op een terrasje te zitten als men niet rookt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() [quote]Je hebt dus 45 jaar gerookt?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
neen jong, 't zal verboden worden om in groepjes buiten te staan (soms is dat nu reeds het geval, nultolerantie noemen ze dat dan, dat komt voor op plaatsen waar politici decennia lang hun bevolking negeren en hen dan maar verbieden nog samen een klaptje te doen). Alle cohesie moet uit onze maatschappij. ![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 26 december 2011 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nou ja, ik heb wel eens gratis strip tease gekregen....toen ik nog rookte Laatst gewijzigd door eno2 : 26 december 2011 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() [quote=eno2;5887394]
Citaat:
en ook minder dan de kostprijs van al degenen die negentig worden en dus gedurende 35 jaar hun pensioentje trekken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weg met d e drugscohesie leve de sociale cohesie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Of actief? ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 26 december 2011 om 13:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
anders bedrijft hij nog steeds handel..terwijl zijn keet dicht is..
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder ben ik sinds 1990 niet meer op café waargenomen, sinds ik stopte met roken. Helaas voor de Horeca... Laatst gewijzigd door eno2 : 26 december 2011 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |