![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, die kan beter spreken en niet schrijven.
Spijtig voor u ga ik beiden blijven doen.
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkbaar was je iets te rap om te reageren, Nynorsk, en heb je niet gezien dat ik nog mijn post heb geëdit.
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Men vermoedt dat dit wel meer zal gebeuren, en dat denk ik ook, want..... vele kinderloze heel oude mensen laten niemand meer na, en de regeling is in handen van het tehuis. Men zal natuurlijk de meest profijtige oplossing kiezen. Zelfs indien er wel kinderen en zussen zijn, zal dit wel voorkomen. Men weet nu dat men van de koffietafel tussenuit kan glippen. ![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je sterft komen de profiteurs en schijnheiligen als kakkerlakken vanuit alle hoeken en spleten gekropen.
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het krijgen van kinderen is dus wel een commitment voor het leven.... ge geraakt van die jong niet zo rap vanaf hoor! (en nu maar hopen dat de mijne niet weten dat ik dit schrijf). ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Een heel mooie reactie op dit bericht over het overlijdensbericht, en de meest juiste vind ik:
" Een koffietafel heeft zijn oorsprong in het feit dat sommige familieleden met de trein een hele dag onderweg waren om naar een begrafenis te komen en dat begrafenissen een familie samenbracht waarbij moest bijgepraat worden en de nieuwe leden werden voorgesteld.Het is een sociaal gebeuren. Dit neerhalen naar "geen gratis koffie"zegt meer over de asociale overledene dan over de koffietafel. "Geen koffietafel" is een karaktergebrek of een laatste ezelsstamp.Mooi is anders. " De koffietafel gaat om de overlevenden.
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 30 december 2011 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor jou kwantiteit = kwaliteit?
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
En welke mensen worden 100 jaar: diegenen die altijd met volle teugen van het leven genoten. Het zijn sterke karakters die 100 worden. Mensen die angstig en verveeld naar het leven keken bezwijken aan de lichamelijke aandoeningen die ze oplopen door hun negatieve levenshouding.
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
De innerlijke ingesteldheid van de mens, is zo belangrijk, en veelbepalend, ook voor het lichamelijke welzijn.
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu weet ik meteen dat u mijn posts eigenlijk niet eens goed leest.
Ik had het hierboven verschillende keren over mijn nichten en kozijns en heb ook vermeld dat mijn GROOTOUDERS 28 kleinkinderen hadden.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat we niet al die 28 nichten en kozijns met partners en nageslacht voor iedere gelegenheid gaan uitnodigen? Maar kom, wij vieren verjaardagen, kerstmis, nieuwjaar, vaderdag, moederdag, pasen ... ik hoop dat ik niks vergeten ben ...
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Ik snap niet dat er eerst iemand moet gaan, vooraleer mensen beginnen te beseffen hoe belangrijk het onderhouden van de familieband wel niet is.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() En jij vindt zoiets normaal?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"bij ons in onze cultuur" kwam dat vierhonderd tot zelfs vijftig jaar geleden ook niet voor. De meesten bleven in of rond het dorp of streek hangen en gedurende de grote jaarlijkse feesten (die de moslims dus niet kennen) kwamen alle families bij elkaar: pasen / hemelvaart (communiefeesten) / oogstfeest (olvrouw hemelvaart) / allerheiligen / kerstmis dan had men nog de kermissen die ook mee aan de acht cruciale zonnestanden verboden waren en waarbij de families ook samen grote feestmaaltijden genoten. Het is alleen nu sinds men (m+v) constant moet opdraven, weekends nodig heeft om even te unwinden of anderzijds huiselijke klussen uit te voeren, een jaarlijks verlof ONTZETTEND hard nodig heeft om te kunnen uitrusten, dat die familiebezoeken zijn verwaterd. Ik hoor Marie van de Koster graag bezig over haar "extended" family, maar al die mensen hebben dan ook schoonfamilie die ook aandacht willen. Vroeger ging dat in één trok door: ik kon als kind heel de familie nieuwjaar gaan wensen op een halve dag: tweehonderd meter van elkaar woonden mijn grootouders, en de tantes en nonkels (zelfde dorp) bezochten ieder hun eigen ouders. Nu is dat vijftig tot meer km rijden om van de enige familie naar de andere te geraken. Het is niet meer te vergelijken: vroeger w�*s er ook niks anders dan familie om te bezoeken. (net zoals nu nog steeds in de islamitische zandbakken). Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 december 2011 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens was het vroeger zeker zo (vb toen mijn grootmoeders begraven werden) dat het voor ons een hele onderneming was om met treinen en bussen vanuit Antwerpen naar Limburg te trekken. En er waren toen niet op iedere straathoek koffeeshops en zo. Zonder die koffietafels hadden we inderdaad een dag moeten hongerlijden, of ons moeder had schoofzakjes moeten maken, maar op zo'n dagen had het mens wel wat anders aan haar hoofd ![]()
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 30 december 2011 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() ²
![]() |
![]() |