Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2012, 02:34   #41
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Wat daar staat is net dat ze geen tool hebben. En geen idee hebben hoe die info te bekomen, dus moet de privesector er maar iets op vinden. Het bestaat dus niet.
Privé? Hun eigen mensen: http://tv.globalresearch.ca/2012/01/...al-media-sites
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 13:31   #42
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

@Liederik, de struize strijdvaardige kerel zoals blijkt uit zijn avatar moet niet van simpele woorden en dichterlijke litanieën...

Enkel duidelijke afbeeldingen kunnen hem overtuigen, tekst is overbodig (IMHO)

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 13:40   #43
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Wie wil weten hoeveel data facebook van hem/haar heeft kan deze opvragen onder de Data Protection Acts van 1988 en 2003

Meer info en een formulier vind je hier:

Data Protection Acts 1988 and 2003
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 13:42   #44
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Wat is het nu; hun eigen mensen die het doen of de privesector die een tool moet leveren? Of de tool voor de FBI'ers? In het laatste geval kunnen ze het dus zelf nog niet.

En ook, hebben we het over de CIA, de FBI, of alle overheidsinstanties? En facebook, of alle sociale media, of zelfs alles wat je over het internet verstuurd? Want die dingen worden doorheen gehaald hier ten behoeve van het standpunt.

Zonbron: nee, ik hou niet van vage theorieën en stellingen die een kritische blik niet doorstaan. Als het dat is wat je bedoelt.

Je tekeningetje bevat trouwens geen FBI of CIA. Ik heb niet gezegd dat Wall street er niet van profiteert. Weeral bezig met iemand stellingen toedichten die ze niet zeggen?

Laatst gewijzigd door Liederik : 3 februari 2012 om 13:43.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 13:45   #45
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Eng ventje, die Mark Zuckerberg.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 13:46   #46
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Mooie davidsster in het midden.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 3 februari 2012 om 13:46.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 14:19   #47
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Wie wil weten hoeveel data facebook van hem/haar heeft kan deze opvragen onder de Data Protection Acts van 1988 en 2003

Meer info en een formulier vind je hier:

Data Protection Acts 1988 and 2003
Alleen zijn ze op den duur op mysterieuze wijze gestopt met het grootste deel van de info opsturen, je krijgt nu alleen nog maar de dingen die je zelf toch al kon zien, niet meer de gewiste posts, de in- en uitchecktijden en locaties etc.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 februari 2012 om 14:19.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 14:20   #48
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Euh, Is er iemand dat hier nog aan twijfelt?

Hier
Verwijderd... The plot thickens
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 14:41   #49
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Alleen zijn ze op den duur op mysterieuze wijze gestopt met het grootste deel van de info opsturen, je krijgt nu alleen nog maar de dingen die je zelf toch al kon zien, niet meer de gewiste posts, de in- en uitchecktijden en locaties etc.

Ik ben trouwens de site met info om je te helpen hiermee vergeten te posten.

http://europe-v-facebook.org/

hier vind je alles.

@bovenbuur, als je na 40 dagen niet de info hebt gekregen is het uw eigen taak om klacht neer te leggen, zowel bij uw lokale politie als bij de Ierse Data Protection Commission. Je overeenkomst is getekend bij Facebook Ireland.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 16:22   #50
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Hij gaat u zien komen, nonkel flik van op 't bureau op de kerkwegel.

Zonbron, negeer je trouwens de kern van de zaak, de discussie over de CIA connectie? Post 24 ? Of is op de bal spelen niet je ding?
Oud 27 februari 2012, 11:36   #51
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Zonbron; Nu heb je toch al wat tijd gehad om de zogenaamde CIA connectie door te spitten.

Citaat:
Ik verwachtte meer de publiekelijke bekendmaking van de CIA waarvan je zegt dat ze die gedaan hebben. Maar in plaats daarvan ik kreeg enkel een naam van een persoon die blijkbaar slechts oppervlakkig met de CIA te maken heeft; waarbij de facebook-link al helemaal niet duidelijk is.

Die redenering daarachter is dezelfde als: Jean-Luc Dehaene was eerste minister in de Belgische regering, en zit nu in de BoD van InBev. Jean-Marie Dedecker zit in de senaat die de Belgische regering goedkeurde en breide ooit denktank Nova Civitas uit. Dus Inbev heeft een band met denktank Nova Civitas. Dat rammelt evenveel. Als je zegt dat Facebook de CIA is moet je toch met iets straffer aankomen.

Ik ben helemaal niet goed op de hoogte, en die doorverwijzingen heb ik gescand. Maar ik probeer wel kritisch te zijn en duidelijkheid te willen vooraleer ik vage relaties en toevalligheden als causaliteit en opgezet spel aanvaard.

Chaostheorie of manipulatie als deus ex machina voor dat beursprobleem kan ik ook niet aanvaarden. Da's zeggen als dat het overmorgen gaat sneeuwen, behalve als het toevallig niet gaat sneeuwen omwille van het weer of dat iemand een kerncentrale doet ontploffen om het wat op te warmen. Onzin.

Ik heb ook problemen met het serieus nemen van sociologie als wetenschap, omdat naar mijn weten tot nog toe weinig sociologen iets voorspeld hebben dat uitkomt zoals voorspeld. Ze zijn wel goed in verzinnen van theorieën achteraf waarom iets anders gebeurd is. In dat opzicht zijn marketeers beter in manipuleren van mensen. Maar dat is manipuleren, en niet voorspellen. Daarvoor moet je bij madame Soleil op de kermis zijn, die kan dat. De CIA niet.
Heb je nog andere connecties tussen CIA en facebook die niet even rafelig zijn als nat wc papier? Of hou je het voor bekeken?
Oud 27 februari 2012, 18:09   #52
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonbron; Nu heb je toch al wat tijd gehad om de zogenaamde CIA connectie door te spitten.

Heb je nog andere connecties tussen CIA en facebook die niet even rafelig zijn als nat wc papier? Of hou je het voor bekeken?
Nope, ik houd het niet voor bekeken en zal trachten in de mate van het mogelijke, zover U er voor openstaat, Uw vraag te bevredigen. Even geduld A.U.B. .

(Verder beschouw ik het reeds gegeven materiaal niet als rafelig nat wc papier.)

We komen nog wel tot een besluit, dat verzeker ik U.

Mvg.

ZB
HIER
Oud 27 februari 2012, 19:39   #53
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Ik sta er wagewijd voor open; voor de zovele bewezen feiten en voormalige publieke geheimen die echt overal te vinden zijn, waar ik blijkbaar toch nog even op moet wachten vooraleer ik dit als iets meer dan banale bangmakerij kan zien.
Oud 8 maart 2012, 07:21   #54
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Woordenlijst die DHS hanteert om Uw facebook- of twitter-account te selecteren voor observatie.

The Department of Homeland Security Is Searching Your Facebook and Twitter for These Words

De oplossing : post niets in het Engels noch het cijfer 2600 (vanwege 2600.com).
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2012 om 07:26.
Oud 30 maart 2012, 13:33   #55
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

We zijn alweer een maand verder.

Heb je intussen al één van de vele bewezen feiten kunnen vinden die aantonen dat facebook van de CIA is? Of concludeer je intussen dat de hele draad eigenlijk gezever is?
Oud 30 maart 2012, 15:23   #56
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb je intussen al één van de vele bewezen feiten kunnen vinden die aantonen dat facebook van de CIA is? Of concludeer je intussen dat de hele draad eigenlijk gezever is?

Het maakt totaal niet uit of facebook van de CIA is. De VS overheid eigent zich sowieso alle rechten toe. En dwingt die af via chantage en afdreiging.

Deze discussie is derhalve volledig zinloos.
Oud 30 maart 2012, 17:34   #57
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

(hey Psssssst...)
Ach, ik dacht dat je het al opgegeven had.

Veel nieuws heb ik niet, enkel dit youtube filmpje (opgepast berichtgeving van Press TV ).

Citaat:
Facebook & Google: CIA Mossad Tools

Fresh reports say the US National Security Agency is building what is believed to be the biggest and most covert spy center ever, in the state of Utah. 

The center will reportedly monitor electronic communications all over the world, even intercept communications signals from home appliances that are connected to the internet. The facility is to provide technical assistance to the US dept of home security

CIA and Mossad have already been accused of using social networking sites to gather personal info world wide. Last year Google came under Scrutiny for it's alleged ties to the CIA and US National Security Agencies. Many believe Google would never have achieved such publicity and wealth without such connections. FB is another site being widely used by the CiA and Mossad for "Destabilization Operations" etc.. According to a Department of Homeland Security report, FB has replaced almost every CIA information gathering since it was launched in 2004. Recently, Mark Zuckerberg was even awarded a congressional medal for his work with the CIA. Zuckerberg called Facebook:
"The Single Most Powerful Tool For Population Control Ever Created"
Assange: Facebook, Google, Yahoo spying tools for US intelligence *** (Weinig tijd ? Kijk vanaf 1.40.)

Vergeet niet...

If you're not paying for something, you're not the customer; you're the product being sold.

- Andrew Lewis

Verder, zoals @D'ARTOIS reeds vermeldde, is het in wezen van geen belang wie uiteindelijk eigenaar is van Facebook. Belangrijker is, hoeveel druk er door de overheid wordt uitgeoefend op facebook en andere sociale toestanden en in welke mate facebook meewerkt, zoals onderandere door het inbouwen van speciale interfaces (directe communicerende vaten met de veiligheidsdiensten bij wijze van spreken) die informatie verzamelen in opdracht van de CIA, NSA etc...

Het antwoord op Uw vraag kan U misschien beter zelf bepalen, daar dit afhankelijk is van in welke mate U bvb. Facebook nog steeds als een onafhankelijk bedrijf beschouwt, dit ondanks ingebouwde interfaces voor dataverzamelen en andere technologische snufjes zoals het scannen naar bepaalde woorden... etc... om voorvernoemden ten dienste te staan..

Als U het bedrijf, alhoewel de overheid er minstens een serieuze vinger in de pap heeft, collusie etc... nog steeds als een perfect 100% onafhankelijk bedrijf beschouwt is dat, enkel en alleen, de interpretatie die U er aan geeft.

BTW, eigenlijk vind ik dat mensen, die alles als onwaar afdoen vanwege gebrek aan uitsluitende bewijzen... zeveraars die zonder twijfel een moeilijk leven lijden. Maar dat is, enkel en alleen, mijn persoonlijke interpretatie. Het staat natuurlijk iedereen vrij om vrij te denken en domme vragen bestaan niet, enkel domme antwoorden.

Daarom stel ik U mijn domme vraag.
Kan U uitsluitend bewijs geven dat U in feite werkelijk, hier op aarde aanwezig bent ?
Kan U bevestigen, via bepaalde experimenten, dat dat wat U waarneemt de uiteindelijke werkelijkheid is, zoals die voor iedereen is. Of is Uw zintuigelijke waarneming en de interpretatie ervan enkel een fragment van Uw persoonlijke gedachtengang als gevolg van enkele elektrische (of chemische) vonkjes en signaaltjes in Uw synapsen. Misschien is zelfs alles rondom U slechts een projectie van binnenuit...

U hoeft op voorgaande vraag echter niet door te bomen. Ik wil U enkel aantonen dat Uw realiteit, zoals voor de meeste beter gegunden onder ons, slechts een persoonlijke aangelegenheid is en dat U alszodanig bepaalde feiten, die eigenlijk 'beyond reasonable doubt' geweten al dan niet bewezen zijn, op een voor U vrij natuurlijke ogende wijze, kan ontkennen. Een oogje dicht doen als het ware.

Ik kan ook dat in vraag stellen.

Wordt vervolgd...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 30 maart 2012 om 17:44.
Oud 19 mei 2012, 23:50   #58
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meer over Facebook, NSA, CIA, Bilderberg etc...

Video Facebook IPO Funds NSA Data Mining Front / Bilderberg Hacks U.S. Elections [
Published on May 18, 2012

Facebook has become a new icon of elite dominance over the web, and increasingly the tech-driven economy as well. Technocrats are busy building stock market credibility via the IPO for their Facebook spy front, while Bilderberg attendees select politicians, steer social movements and spy on the masses to harvest data. Aaron Dykes has a special report on Mark Zuckerberg and his intel ring of social media kingpins and financiers. Bilderberg 2012 is set to convene on Chantilly, Virginia during May 31-June 3. Stayed tuned at Infowars.com for full spectrum coverage of the secretive meeting.
HIER
Oud 20 mei 2012, 14:56   #59
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Facebook beschuldigd van spionage zelfs na sluiten van profiel van gebruikers

Demandan por 15.000 millones de dólares a Facebook por espionaje PDF Imprimir E-mail
21 usuarios acusan a la red social por "espiarlos" incluso después de cerrar su perfil
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 07:15   #60
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Facebook werd vorig jaar betrapt met het plaatsen van ongewenste tacking-cookies vorig jaar. Ze hebben dit 'probleempje' ondertussen reeds opgelost.

Maar gezien hun beursnotatie is dit feit mss volgens sommigen nog steeds voldoende recent.
HIER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be