Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2011, 10:48   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard Facebook the CIA's Biggest Operation

Euh, Is er iemand dat hier nog aan twijfelt?

Hier
Oud 30 december 2011, 11:28   #2
Waxc
Vreemdeling

Waxc's schermafbeelding

Standaard

Euh, ik hoop dat je beseft dat die nieuwsshow een parodie is ?

http://www.time.com/time/magazine/ar...043438,00.html
Oud 30 december 2011, 16:15   #3
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Naam: fail12.jpg
Bekeken: 529
Grootte: 51,6 KB
Oud 1 januari 2012, 19:55   #4
Pastafarian
Vreemdeling

Standaard

Man, man, wat een afgang! Toont ineens het niveau van de conspiracy-adepten aan!
Pastafarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 01:31   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pastafarian Bekijk bericht
Man, man, wat een afgang! Toont ineens het niveau van de conspiracy-adepten aan!
Absoluut geen afgang beste man @Pastafarian. Deze opmerking toont bepaalde ondoordachtheid aan en dat nog steeds velen vallen voor de desinformatiecampagnes

Zelf heb ik ook al wel eens van bepaalde Onion-producties mogen genieten.
CSPAN imitaties etc..

Het feit dat the Onion de draak steekt met vele reeds bewezen feiten, deze op ingenieuze wijze met leugens mixed en dit in een (niet al te) grappige wijze wil aanbrengen, toont overduidelijk aan hoe de desinformatiecampagne op volle toeren draait. Tevens kan men het op zijn minst opvallend noemen, het feit dat de ajuin over een grote hoeveelheid productiemiddelen beschikt, enige sponsoring ?

Foei voor the Onion, ook zij zullen spoedig kijkers verliezen.[/b]

De mainstream-media beleeft zeer moeilijke dagen wegens de enorme groei van de alternatieve media.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 januari 2012 om 01:39.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 22:57   #6
Pastafarian
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Het feit dat the Onion de draak steekt met vele reeds bewezen feiten, deze op ingenieuze wijze met leugens mixed en dit in een (niet al te) grappige wijze wil aanbrengen, toont overduidelijk aan hoe de desinformatiecampagne op volle toeren draait.
Toch maar in de belachelijkste bochten wringen om je zever te onderbouwen. Is nu ineens iedere komiek die de draak steekt met de actualiteit deel van een wereldwijd complot?

Citaat:
Tevens kan men het op zijn minst opvallend noemen, het feit dat de ajuin over een grote hoeveelheid productiemiddelen beschikt, enige sponsoring ?
Een website met dagelijkst ettelijke duizenden bezoekers, dat is niet echt moeilijk daar munt uit te slaan. Het is en blijft dikke afgang voor Gun, je moet geen excuus zoeken.

Laatst gewijzigd door Pastafarian : 3 januari 2012 om 22:58.
Pastafarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 09:38   #7
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard

Pastafarian, als jij niet doorziet hoe men jou dmv Onion bij je pietje neemt, en je gaat dat dan nog verdedigen ook, tjah...
EEEEEEuuuuuuuuuhhhhhhhhhh............

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 09:50   #8
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Pastafarian, als jij niet doorziet hoe men jou dmv Onion bij je pietje neemt, en je gaat dat dan nog verdedigen ook, tjah...
EEEEEEuuuuuuuuuhhhhhhhhhh............
Hij neemt een satirische website niet serieus, terwijl jij er een wereldwijde samenzwering in ziet. Wie is hier dan de ajuin van dienst?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 10:31   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Alé het is dus wachten tot de wacko's hier de eerste link van de.rechtzetting.be gebruiken als bron.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 10:50   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pastafarian Bekijk bericht
Toch maar in de belachelijkste bochten wringen om je zever te onderbouwen. Is nu ineens iedere komiek die de draak steekt met de actualiteit deel van een wereldwijd complot?
Een website met dagelijkst ettelijke duizenden bezoekers, dat is niet echt moeilijk daar munt uit te slaan. Het is en blijft dikke afgang voor Gun, je moet geen excuus zoeken.
Wat U als belachelijk beschouwt zal me worst wezen, in het bijzonder als ik me Uw bijzonder 'wetenschappelijke' opmerkingen herinner. Tevens staat het me nog bij dat het soms bijna een mensonwaardige taak is om U diets te maken waarover het feitelijk gaat.

Ook in dit geval zal ik mijn commentaren beperken door U simpelweg naar de OP te verwijzen. Misschien besluit U meer zaken dan dat er feitelijk te lezen staat. Wat leest U eigenlijk in de OP ? Tevens bent U het die hier in deze draad als eerste het wereldwijd complot vernoemt.

Mijn commentaar ivm met desinformatie is dan ook enkel en alleen mijn opinie, daar hoeft U geen derden bij betrekken.

BTW Persoonlijk heb ik niets komisch noch enige komiek opgemerkt, maar iedereen zijn humor...

Bon, enkel nog dit

10 duizenden probeerden het reeds...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 4 januari 2012 om 10:55.
Oud 4 januari 2012, 10:57   #11
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Alé het is dus wachten tot de wacko's hier de eerste link van de.rechtzetting.be gebruiken als bron.
Bedankt voor die site. Deze was me onbekend.

Is dat verhaal ivm die Duitse vulkaan dat ĝisteren overal in de krant stond mss van hun afkomstig ?
HIER
Oud 4 januari 2012, 11:14   #12
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Juist even ter info: gaan we hier praten over het waarheidsgehalte van Onion artikelen, of over de bewering dat Facebook van de CIA is?
Oud 4 januari 2012, 11:35   #13
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt voor die site. Deze was me onbekend.

Is dat verhaal ivm die Duitse vulkaan dat ĝisteren overal in de krant stond mss van hun afkomstig ?
GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 11:43   #14
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Tnx, ik had ergens in een Engels dagblad soortgelijke uitleg gelezen.

't zal nog niet voor nu zijn.
HIER
Oud 4 januari 2012, 11:55   #15
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Juist even ter info: gaan we hier praten over het waarheidsgehalte van Onion artikelen, of over de bewering dat Facebook van de CIA is?
Ik dacht dat optie nr. 2 de bedoeling was.

Maar het staat U vrij om over Uw onderwerp naar keuze nog even door te bomen.

Over de waarheid van de bewering in optie nr. 2 heb ik weinig twijfels, juist zoals Google en... worden al deze zaken door de CIA gebruikt of zijn ze er via bepaalde opgezette ondernemingen (co)eigenaar van.

Trouwens, het is al lang geen publiek geheim meer dat de intelligentie/staatsveiligheid sociale netwerken ea. aanwendt om informatie te verwerven en meer. Niet enkel de CIA, ook andere instanties in verschillende landen hebben dit feit publiek gemaakt.

Dat terzijde, is het wel een feit dat dit soort instanties zelfs niet eigenaar moet zijn van deze netwerken, meestal bekomen ze via vlotte medewerking van de sitebeheerders zonder al teveel problemen toegang tot de gewenste info.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 4 januari 2012 om 11:59.
Oud 4 januari 2012, 14:51   #16
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat optie nr. 2 de bedoeling was.

Maar het staat U vrij om over Uw onderwerp naar keuze nog even door te bomen.

Over de waarheid van de bewering in optie nr. 2 heb ik weinig twijfels, juist zoals Google en... worden al deze zaken door de CIA gebruikt of zijn ze er via bepaalde opgezette ondernemingen (co)eigenaar van.

Trouwens, het is al lang geen publiek geheim meer dat de intelligentie/staatsveiligheid sociale netwerken ea. aanwendt om informatie te verwerven en meer. Niet enkel de CIA, ook andere instanties in verschillende landen hebben dit feit publiek gemaakt.

Dat terzijde, is het wel een feit dat dit soort instanties zelfs niet eigenaar moet zijn van deze netwerken, meestal bekomen ze via vlotte medewerking van de sitebeheerders zonder al teveel problemen toegang tot de gewenste info.
Just checking, kan je ergens een persbericht opsnorren waar ze dit explicit zeggen?

De link tussen Facebook en de CIA gaat niet verder dan dat ze zelf een facebookpagina voor recruteren hebben, en de publieke beschikbare informatie op facebook bekijken zoals elke internetter dat doet.
Facebook is gegroeid uit een of ander online jaarboek, weet je wel? Als de CIA data ervan gebruiken is dat omdat ze stom moeten zijn om die bron niet te gebruiken als ze bestaat. De informatie erop is ook van weinig nut om concrete dreigingen op te sporen. Het zal eerder nuttig zijn om trends te zien of om aan marketing te doen.
Oud 4 januari 2012, 15:19   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht

Hier
2

ge moet ni vragen, het filmke is zelfs al verwijderd !!!

maar mss toch beter zorgen maken over dit :

Citaat:
VS mogen terroristen onbeperkt vasthouden
maandag 02 januari 2012, 03u00

Auteur: WASHINGTON (DPA, BELGA) - De Amerikaanse militairen krijgen het onbeperkte recht om over de hele wereld mensen die verdacht worden van terrorisme, voor onbepaalde duur vast te zetten zonder enige vorm van proces. Die controversiële bepaling maakt deel uit van de begroting voor Defensie die president Obama zaterdag ondertekende. Dat budget bedraagt 662 miljard dollar (509 miljard euro).

Verenigde Staten
Obama voegde er wel een ‘presidentiële bedenking' bij, waarin hij zijn ‘ernstig voorbehoud' verwoordt. ‘Ik onderteken de wet hoewel ik ernstige bedenkingen heb bij bepaalde provisies zoals de arrestatie, het verhoor en strafrechterlijke vervolging van veronderstelde terroristen', schrijft Obama. Critici bestempelden de wet als nog veel gevaarlijker voor de rechten en vrijheden dan de nog steeds van kracht zijnde PatriotAct-wetgeving van Obama's voorganger George Bush.

Obama verzette zich lange tijd tegen het gezamenlijke wetsontwerp van zijn partijgenoot Carl Levin en de voormalige Republikeinse presidentskandidaat John McCain, maar liet zich uiteindelijk over de streep trekken nadat de oorspronkelijke tekst werd aangepast zodat de wet nu uitdrukkelijk niet geldt voor Amerikaanse burgers. Bedoeling van het tweetal is de ‘strijd tegen Al-Qaeda' legaal te vereenvoudigen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 4 januari 2012 om 15:23.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 17:33   #18
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht

Hier
als dat hun grootste operatie is/was zou ik me geen zorgen maken
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 17:47   #19
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge moet ni vragen, het filmke is zelfs al verwijderd !!!
http://www.theonion.com/video/cias-f...cys-cos,19753/
Oud 5 januari 2012, 22:37   #20
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Just checking, kan je ergens een persbericht opsnorren waar ze dit explicit zeggen?

De link tussen Facebook en de CIA gaat niet verder dan dat ze zelf een facebookpagina voor recruteren hebben, en de publieke beschikbare informatie op facebook bekijken zoals elke internetter dat doet.
Facebook is gegroeid uit een of ander online jaarboek, weet je wel? Als de CIA data ervan gebruiken is dat omdat ze stom moeten zijn om die bron niet te gebruiken als ze bestaat. De informatie erop is ook van weinig nut om concrete dreigingen op te sporen. Het zal eerder nuttig zijn om trends te zien of om aan marketing te doen.
Ondanks het feit dat bepaalde links U niet opvallen, zoals oa. die tussen CIA en Gelaatboek, blijkt om een of andere bizarre reden Google NIET Uw beste vriend te zijn.

So here it goes... Slechts 1 van de 27.800.000 resultaten
Citaat:
The third board member of Facebook is Jim Breyer. He is a partner in the venture capital firm Accel Partners, who put $12.7m into Facebook in April 2005. On the board of such US giants as Wal-Mart and Marvel Entertainment, he is also a former chairman of the National Venture Capital Association (NVCA). Now these are the people who are really making things happen in America, because they invest in the new young talent, the Zuckerbergs and the like. Facebook's most recent round of funding was led by a company called Greylock Venture Capital, who put in the sum of $27.5m. One of Greylock's senior partners is called Howard Cox, another former chairman of the NVCA, who is also on the board of In-Q-Tel. What's In-Q-Tel? Well, believe it or not (and check out their website), this is the venture-capital wing of the CIA. After 9/11, the US intelligence community became so excited by the possibilities of new technology and the innovations being made in the private sector, that in 1999 they set up their own venture capital fund, In-Q-Tel, which "identifies and partners with companies developing cutting-edge technologies to help deliver these solutions to the Central Intelligence Agency and the broader US Intelligence Community (IC) to further their missions".

The US defence department and the CIA love technology because it makes spying easier. "We need to find new ways to deter new adversaries," defence secretary Donald Rumsfeld said in 2003. "We need to make the leap into the information age, which is the critical foundation of our transformation efforts." In-Q-Tel's first chairman was Gilman Louie, who served on the board of the NVCA with Breyer. Another key figure in the In-Q-Tel team is Anita K Jones, former director of defence research and engineering for the US department of defence, and - with Breyer - board member of BBN Technologies. When she left the US department of defence, Senator Chuck Robb paid her the following tribute: "She brought the technology and operational military communities together to design detailed plans to sustain US dominance on the battlefield into the next century."

BRON: The Guardian - Facebook
Als U graag had geweten wat men zoal kan doen/kan bepalen dankzij de informatie verkregen uit sociale netwerken verwijs ik U vriendelijk door naar DEZE draad. Raadpleeg in dat topic vooral DEZE post.

Tot besluit: Informatie wordt nu eenmaal verworven op allerlei manieren. Gelaatboek is zeker en vast een van de betere manieren om dat te doen. Zelf gebruik ik ook nog steeds gelaatboek en zal dat niet nalaten. Nogthans beperk ik het gebruik ervan, vooral fotomateriaal en private data. Voor linkdn en soortgelijke toestanden idem.

Remember: - All you say CAN AND WILL BE USED ('zonodig' AGAINST YOU)
-Facebook discovers we are all separated by 4.74 and not six degrees
-Researchers can predict future actions from human brain activity
& A specific methodology will pave the way to under- standing and predicting future human behavior within social communities
& Kijk vooral eens hier :Human Factors/Behavioral Sciences Projects

Ik hoop dat deze informatie U van enig nut was (is). Graag gedaan.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 5 januari 2012 om 23:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be