![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Wat is voor jou een redelijke Vmax op de Belgische autosnelweg ? | |||
120 kmh behouden |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,64% |
130 kmh is ook het EU gemiddelde |
![]() ![]() ![]() |
11 | 28,21% |
140 kmh zoals in Polen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,26% |
150 kmh zoals in Italië |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,13% |
160 kmh |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,69% |
160 kmh, enkel dynamisch geregeld (meestal 3 vaks) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,38% |
aanbevolen 130 kmh zoals in Duitsland |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
interesseert me niet hoeveel, rij aangepast snel |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,26% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een verhaaltje, 't is wel een poos geleden, in een Limburgse gemeente. De oppositie wou er een snelheidsverlaging op een grotere weg. De burgemeester dacht er anders over, en dacht ook een meerderheid te hebben. Dat laatste zorgde er voor dat er vrij gemakkelijk een referendum kwam. Het is de lagere snelheid geworden !! (en zulks dank zij vele huismoeders die hun stem ook wilden uitbrengen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was een Peer, die hypocriete Kelchtermans heeft toen moeten buigen voor Stevaert-gratis en -langzaam. (en ik kan het zeker weten). Populaire Stevaert moest tenslotte zijn OV-gratispolitiek en andere OV-beloftes NMBS-Hasselt , -en wie weet nog fietspaden- gefinancieerd krijgen... indirect uit de flitskas. SS beloofde op zijn zieltje op het vrt-nieuws dat het flitsgeld voornamelijk direct aan het verbeteren van de wegen ten goede kwam. Leugens natuurlijk. SS minimaliseerde het referendum in Peer door te volharden dat toch 1/3 voor de 70 en 30 kmu was en dat dit een onverwacht goed resultaat was voor zo´n "rustige gemeente op den buiten" , en de 70 en 30 is algemeen goed voor de mensen en zo´n typische onzin van leefbaarheid en blabla... Soit, 67 % was voor het behoud van de 90 kmu op bepaalde (ook secundaire) (invals) hoofdwegen rondom Peer-stad, en op die 90 zelf strenger te controleren, wat ze daar verwaarloosbaar deden, omdat 90 nu eenmaal zeer weinig opbrengt (vanaf 97 km/u gaat de flits pas). Toch kwam er overwegend 70 kmh (ook) omdat de Gemeente aan de meeste wegen (provinciewegen) niets te zeggen had. De flits begon toen echt op te brengen vanaf 77 kmu (met de kortstondige superboetes door zijn opvolger Landuyt nog meer), vele mensen waren het gewoon te gewend om op die betere brede wegen rond de ~ 90 snelheidsmeter te rijden als het verkeer het (dikwijls) toeliet. Binnen de kleine Ring (de Vesten) hetzelfde verhaal met 50 naar 30 (ca 65 % was voor het overwegend behoud van de 50, aan scholen mocht de 30 wel dynamisch), maar nu had Kelchtermans wel iets te zeggen over die pure gemeentewegen, maar toch kwam hij zijn gelofte niet na. Het referendum voldeed ruim aan de voorwaarden die de Gemeente gesteld had, de opkomst bij de stemmen was zelfs groter dan verwacht. Vooraf was ca. 3 maand een heuse sensibilisatiecampagne op poten gezet ten voordele van de 30 en 70, ondanks dat was het een bijna volledige afgang. Toch werd de 30/70 de stemmende meerderheid in de strot geramd. Binnen de kleine Ring is volledig 30 km/u in feite afgedwongen door bijna overal zeer slecht gelegde kleine klinkers te leggen, die bij 30 kmh meer lawaai maken als asfalt bij 100 kmh, Fietsers wijken dikwijls uit en rijden over de enigzins nog rijbare voetpaden... Het centrum kreeg (ook door de lange werken) veel minder bezoekers, de plaatelijke handelaars waren woest en hun omzet daalde enorm, een groot deel moest de boeken dicht doen. Peer heeft ook daardoor een vd grootste gemeentebelasting van Belgie gekregen. Alles onder de noemer "leefbaarheid volgens de Sossen", hé. ![]() De volgende gemeenteverkiezingen ging CVP-er Kelchtermans natuurlijk de boot in met de Sossen, zijn absolute meerderheid was hij natuurlijk meer als kwijt. Zo bleef hij burgemeester en is dat nog steeds. Het referendum in Peer was het grootste (meest deelnemende stemmen) ooit opgezet in BE over snelheidsbeperkingen, met duidelijk opgezette vragen; sindsdien is er nooit een degelijk referendum daarover geweest. Die telefoon-prutsenquetes met interpreteerbare vragen over snelheidsgedrag vallen daarbij in het niet. In de praktijk spreken de V85-metingen bij vrij verkeer boekdelen. Enkel de 50-bbk en zeker de 90 (1+1 buiten bbk) geniet een respectabel draagvlak van de weggebruiker. De 70 kmu en allerlei zones 70-50-30 is ondertussen nog meer uitgebreid als toen, bebouwde kommen zijn daardoor kunstmatig uitgebreid; de flitskas moet op peil blijven, nu meer dan ooit. ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2012 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 120 is oke..maar zou evt mogen opgetrokken worden tot 130.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbele post.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2012 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is wel alweer off-topic, is maar om aan te duiden in de rand dat mensen niet alsmaar "trager willen".
Citaat:
(nog meer tegenstanders van de 70 dan ik dacht...): Niet voor 70 kmh ipv 90 kmh : 69,6 % Niet voor algemene 30 kmh in de stads-/dorpskern: 66,6 % Niet voor algemene 30 kmh in woonbuurten: 62,6 % Niet voor strengere controles : 41,4 % Vóór strengere controles : 56 % (op de onveranderde limieten vóór het referendum) Citaat:
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF14012002_006 Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2012 om 16:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, als ik het goed begrijp mag je nu in Peer zo hard rijden als je wilt, en als ze streng en rechtvaardig controleren, bestaan er geen snelheden waarboven je geflitst wordt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de burgemeester is niet afgestraft in het kieshokje ?
(bedankt overigens voor de link, ik moest het doen met mijn gatenkaasgeheugen; maar ik peins dan ook dat gij er professioneel mee bezig zijt, gezien uw "étalage de connaissance" ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar volg je de redenering dat als vaste beperkingen toch altijd uitgroeien tot normen of zelfs minima, dat het dan beter is om er geen te stellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Is dat zo? Op gewone wegen, OK, maar op autowegen? Dat is dan nieuw voor mij. Heb je er ook iets van onderbouwing over?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat NIMBY-syndroom komt erop neer dat we het met elkaar eens zijn dat er te snel gereden wordt voor mijn deur. Niet jouw deur, wel mijn deur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je welkunt doen is vrachtwagenautostrades maken, en de wegen met Vmax 150 vrijhouden voor de snelle ridders ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De meeste near-collisions die ik al meegemaakt heb op snelwegen waren in situaties waar er een groter snelheidsverschil was.
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jea en 200 gerden geen rpobleem, maar ik zie mij hetzelfde niet doe n op de E17 of E313 met zijn 2 vakken rachtwagens of boudeijnsnelweg die gewoon 2 vakken heeft en daarvan worden er 2 beklakt odoor vrahtwagens of de overvolle E5 met drie vakken slakken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet de borden met inhaalverboden voor vrachtwagens niet (kijk je niet naar zulke borden ? ) In BE bestaan die ook hoor. Maw uw stelling gaat niet op. Op 3 vaks in Be mag een camion, zelfs geen camionettje, of auto + sleep, = > 3,5 T nooit niet op het derde vak. In veel D-landen geldt permanent camions-inhaalverbod tussen bepaalde uren op 2 vaks-autobahn. Enkel zeer zeldene stukken mag het nog waar steeds weinig camionverkeer is. In NRW van 6h00 tot 19h00. Er is wel kritiek op van de Transport-lobby. Citaat:
Citaat:
Op bepaalde rijvakken mogen de camions (90 kmu) niet op, camions worden dan (als 150 kmu-auto ) met een snelheidsverschil van amper 60 kmh ingehaald en dat met GROTE zijdelingse veiligheidsafstand. Vind je dat soms "gevaarlijk", Paul ? ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2012 om 21:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij hebben ze van de snelweg bij Eindhoven gereden toen ik net met amper 10 kmh verschil in iemand zijn dode hoek zat. (auto <> auto)
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2012 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe typeer jij zo'n mensen dan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
schreef ik eigenlijk al: Citaat:
Citaat:
Maar ik heb wel een uitgebreide ingedeelde favorietenlijst.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2012 om 21:31. |
|||
![]() |
![]() |