![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het verschil in gevolgen is enorm. Bij kwalificatie dronkenschap kan de verzekeringsmaatschappij regres uitvoeren , in het andere geval niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey, was me nog niet opgevallen nu ge het zegt.
en het 4e en laatste EU-land dat ook links rijdt is Cyprus, die hebben wel 0,5 promille. ![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 januari 2012 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() de corelatie tssn leeftijd+testosteron en verkeersdoden is wezenlijk hoger dan de corelatie tssn alcohol en verkeersdoden ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
let op he, want je bent in mijn ogen toch zeker een voorstander van rookverbod enz he?
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() De verzorgingsstaat heeft een antwoord: leeftijd beperken en testosteron verbieden!
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() wat zijn taboes toch prachtig hé ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 4 januari 2012 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() dat zullen er toch niet veel zijn
![]() |
#48 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus veel hangt af van de mentaliteit in een land, en ook van de Politie. En de dronken bestuurder zal -hopelijk- veel geleerd hebben voor de toekomst... als hij gepakt wordt mss nog meer... Citaat:
Bij alcoholgerelateerde ongevallen met doden zijn er teveel verschillen in registratie tussen de EU-landen, toon ik even aan met deze EU-statistiek. België is trouwens een van die landen die toen in 2005-2006 een gebrekkige registratie van het afnemen van de bloedtest had bij dodelijke ongevallen ( slechts 20 % betrokken chauffeurs) , als we dat lineair moesten hoogrekenen naar 100% zouden die 8,2% x 5 = 41 % worden en allerlaatste worden Citaat:
![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 januari 2012 om 14:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Al is het maar dat een ongelukje rap gebeurd is: likeurpraline'ke gegeten een beetje alcohol in je saus van je maaltijd savonds weggeweest, en smorgens vroeg naar de bakker en dat er nog een ietsie pietsie alcohol in je bloed ... 0 promille is NIETS he..dus 0,2 is gewoon een buffer'tje voor dergelijke kleine zaken. In principe kan je dan ook nog 1 pint drinken.
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw ben je nu content van dat nieuw "grafiekje" in mijn post hierboven ? ![]() Citaat:
Het menselijk lichaam bouwt in de regel maar 0,1 promille per uur af. Reken maar uit als je de avond voordien 1,2 promille had, en na 7 uur slaap, 8 uur later met de auto wilt rijden... Je voelt je uitgerust en redelijk fit, maar je zit al boven de grens met mogelijke 0,4 promille...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 januari 2012 om 15:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In de meeste rapporten (op basis van post-mortem analyse) in de wetenschappelijke literatuur geeft men dat tussen de 30 a 50 % van de gestorven bestuurders een alcoholwaarde boven de wettelijk toegestane limiet heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het valt te vrezen dat onze overheid ook nu weer het gezond verstand en de redelijkheid laat voor wat ze zijn en een principiële maar zinloze keuze maakt. Dat is als het om verkeer gaat in dit land spijtig genoeg de regel. Geen wonder dat stilaan zowat elke regel met voeten wordt getreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, het % dode chauffeurs met tussen de 0.2 en 0.8 promille ligt beduidend lager dan het % dode chauffeurs met bepaalde, volstreks legale geneesmiddelen zoals benzodiazepines en Z-hypnotica, wat moet men daar uit dan besluiten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
1. Ze is veel onrealistischer dan 0.5 (wat neerkomt op ongeveer 2 eenheden, 0.2 op net geen 1) waardoor er gewoonweg enkel meer beboet kan worden 2. Ze komt ook over als louter budgetmaatregel om precies dezelfde reden 3. Ze bevestigt nog meer de discrepantie in behandeling tussen de verschillende genotsmiddelen, de weg is immers even publiek als een café
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zet dan op elk misdrijf de doodstraf, en geen enkele wet wordt nog overtreden... Lees het werk van Beccaria (nog altijd actueel) er eens op na. De opgelegde straffen moeten altijd proportioneel zijn met het gepleegde misdrijf. Waar men in België zich vaak aan bezondigt, is de lage pakkans compenseren door (overdreven) zware straffen. Maw 99% van de overtreders wordt niet gepakt (dus ook niet gestraft) maar die 1% die we pakken straffen we dan maar voor 100. Men hoopt hier een soort afschrikeffect te creëeren wat in de praktijk niet bestaat. Ter illustratie: ik rij al 8 jaar met de auto, ik ga geregeld uit. Op die 8 jaar heb ik nog nooit een alcoholcontrole gehad. Iemand die er geen graten in ziet om dronken achter het stuur te kruipen zal hier uiteraard rekening mee houden. Statistisch komt het erop neer dat hij een zeer lage kans heeft om gepakt te worden, maar als hij gepakt wordt een zware straf krijgt. De meesten zullen deze gok wel wagen. Vehoog de pakkans, maw voer het aantal alcoholcontroles op, maar laat de straffen ongewijzigd. Op den duur zal het stelselmatig verhogen van de straffen uieindelijk geen enkel effect meer hebben. Want of ge nu 10.000 euro of 100.000 euro boete moet betalen, de meesten zullen het niet kunnen betalen.
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() Vierkant tegen deze verlaging.
99% van de chauffeurs zijn bij een promille-gehalte van 0,5 of minder nog perfect in staat om een voertuig te besturen. Het is zoiets als de toegelaten snelheid in de bebouwde kom te verlagen naar 30km/u omdat er enkele chauffeurs nog in slagen ongevallen te veroorzaken tegen 50km/u. Uitzonderingen mogen nooit de regel bepalen. Nu mogen we allemaal op café plat waterkes gaan drinken omdat er een paar zijn die niet goed tegen alcohol kunnen. Na het rookverbod, zal dit de volgende mokerslag worden voor de horeca. "Jean, drinkt ge één pintje van mij?" "Nee, want ik ben met de wagen" "Schat, zullen we een glaasje rode wijn drinken bij de hoofdschotel?" "Nee, het zal Chaudfontaine worden, schat, want we zijn met de wagen" Puur sfeerbederf.
![]() |
#57 |
Staatssecretaris
|
![]() En de advocaat kan desnoods in plaats van de verdachte blazen.
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is inderdaad juist ze anneke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|