Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2012, 10:38   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Deze, in omgedraaide versie natuurlijk:
en wat is daar rechts aan? of net links? wat is er rechts of links aan om meer democratie te vragen? wat is er rechts of links aan om te vragen dat er een heldere staatstructuur bestaat? wat is er rechts of links aan om te pleiten voor het behoud van een taal?
Oud 5 januari 2012, 10:46   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Zolang Het Grote Oosten (daarmee bedoel ik niet de dubbelnick van system) een behoorlijk sterke invloed heeft in de SPa moet je van hen niet veel verwachten inzake Vlaamse reflex. H.G.O. is een zeer Belgicistisch geörienteerde groepering. Er zijn in Vlaanderen plaatselijke loges (uit de kring van Het Grote Oosten) die zelfs nog "le français" als voertaal gebruiken.
Oud 5 januari 2012, 10:47   #43
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is bij gebrek aan argumentatie aan Uw kant. Leg mee eens uit hoe nastreven van staatsstructuren, een financieringswet die de sociale zekerheid waarborgt, en het toekennen van rechten aan de burgers geen linkse standpunten zouden wezen.
U noemt quasi universele standpunten op. Wat valt er te argumenteren?
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 10:48   #44
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Kunnen we nu eens alstublieft stoppen verkiezingspropaganda voor de N-VA te maken?

Dank u.
wat moeten al die reactionair-belgicisten dan doen in hun vrije tijd?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 10:49   #45
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zolang Het Grote Oosten (daarmee bedoel ik niet de dubbelnick van system) een behoorlijk sterke invloed heeft in de SPa moet je van hen niet veel verwachten inzake Vlaamse reflex. H.G.O. is een zeer Belgicistisch geörienteerde groepering. Er zijn in Vlaanderen plaatselijke loges (uit de kring van Het Grote Oosten) die zelfs nog "le français" als voertaal gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 10:50   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is bij gebrek aan argumentatie aan Uw kant. Leg mee eens uit hoe nastreven van staatsstructuren, een financieringswet die de sociale zekerheid waarborgt, en het toekennen van rechten aan de burgers geen linkse standpunten zouden wezen.

Het tegenoverstelde nastreven zijn rechtse standpunten.
dat zijn geen linkse of rechtse standpunten, dat zijn menselijke standpunten. ik vraag me dus af waarom de traditionele partijen deze niet willen meenemen in de onderhandelingen?
Oud 5 januari 2012, 10:53   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en wat is daar rechts aan? of net links? wat is er rechts of links aan om meer democratie te vragen? wat is er rechts of links aan om te vragen dat er een heldere staatstructuur bestaat? wat is er rechts of links aan om te pleiten voor het behoud van een taal?
Als je van dat standpunt bent dan moet je jezelf niet mengen in de discussie.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 10:53   #48
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vraag me dus af waarom de traditionele partijen deze niet willen meenemen in de onderhandelingen?
Het antwoord daarop is irrelevant, ze maken zichzelf daardoor irrelevant.
Oud 5 januari 2012, 10:56   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je van dat standpunt bent dan moet je jezelf niet mengen in de discussie.
en waarom dan???

daar gaat het net om, alle partijen staan socio-economisch en zelfs etisch rond het midden, de partijstandpunten zijn omwisselbaar, het maakt dus weinig uit op wie je nu stemt als je dat belangrijk vindt.

maar eens dat je staatsstructuren, democratie en taal belangrijk vindt, heb je in Vlaanderen wel een keuze. ofwel stem je N-VA, die daar andere ideeën over heeft ofwel stem je op 1 van die andere partijen, die ook daar omwisselbaar zijn.
Oud 5 januari 2012, 11:07   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Altijd hetzelfde gezeur natuurlijk. Ik vind de oproep waardevol. Het opent deuren voor overleg en analyse. Alleen is dit forum al lang niet meer het juiste medium daarvoor.

Iets als éir�*g�* kunnen we hier goed gebruiken.

www.eirigi.org

Indien de topicstarter een ernstige dialoog wil hieromtrent, sta ik hiervoor open. En ik ken alvast een aantal mensen die daar ook oren naar zullen hebben.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 11:08   #51
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Je kunt moeilijk de topics over de N-VA hier negeren want het forum staat er bol van.
Er zal weinig positiefs te melden zijn over andere partijen zeker? Blame them!
Oud 5 januari 2012, 11:09   #52
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Dit topic gaat eigenlijk niet over de N-VA. Beter opletten in het vervolg.
'Links: red Vlaanderen en stem N-VA'

Let liever zelf op.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 11:12   #53
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik roep mijn linkse kameraden op om even de ideologische twistpunten opzij te zetten en het juiste te doen: Vlaanderen uit het slop halen en van de afgrond redden.

En de tijd nuttig te gebruiken om een nieuwe geloofwaardige linkse partij op te richten die Vlaanderen zal leiden.
Dat dit onder > verkiezingen staat en niet onder > debat > links
betekent > propaganda > rechts.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 11:14   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waarom dan???
Ik laat je dat zelf argumenteren:

Citaat:
daar gaat het net om, alle partijen staan socio-economisch en zelfs etisch rond het midden, de partijstandpunten zijn omwisselbaar, het maakt dus weinig uit op wie je nu stemt als je dat belangrijk vindt.

maar eens dat je staatsstructuren, democratie en taal belangrijk vindt, heb je in Vlaanderen wel een keuze. ofwel stem je N-VA, die daar andere ideeën over heeft ofwel stem je op 1 van die andere partijen, die ook daar omwisselbaar zijn.
Waarbij je jezelf aansluit bij Siegfried Bracke die stelt dat hij averechts is. Dan wordt het zinloos om ideologie ter sprake te brengen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 11:15   #55
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik vind de oproep waardevol. Het opent deuren voor overleg en analyse. Alleen is dit forum al lang niet meer het juiste medium daarvoor.

Iets als éir�*g�* kunnen we hier goed gebruiken.

www.eirigi.org

Indien de topicstarter een ernstige dialoog wil hieromtrent, sta ik hiervoor open. En ik ken alvast een aantal mensen die daar ook oren naar zullen hebben.
De bedoeling is een ernstige dialoog ja. Dat dat hier misschien niet het geschikt medium voor is, maakt niet zoveel uit. Je kan de zeveraars gewoon negeren.
Oud 5 januari 2012, 11:17   #56
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedoeling is een ernstige dialoog ja. Dat dat hier misschien niet het geschikt medium voor is, maakt niet zoveel uit. Je kan de zeveraars gewoon negeren.
Met respect, maar ik zeg jou hetzelfde als wat ik iedereen zeg die snakt naar een ernstig initiatief en alternatief: zoiets bespreek je niet in het openbaar en nog minder op een forum. Dan is het per definitie gedoemd te mislukken.

Zoiets kan enkel gerealiseerd worden door met de juiste mensen in overleg te treden op de juiste manier.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 5 januari 2012, 11:19   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik laat je dat zelf argumenteren:

Waarbij je jezelf aansluit bij Siegfried Bracke die stelt dat hij averechts is. Dan wordt het zinloos om ideologie ter sprake te brengen.
nogmaals: in een normale democratie met heldere staatsstructuren zou ik de N-VA bekampen. maar zolang we leven in een land met een vetorecht voor een gewone wetten, met ondoorzichtige staatsstructuren en in een land waar het Nederlands dreigt weggevaagd te worden, zijn de socio-economische ideologische standpunten van minder belang.
Oud 5 januari 2012, 11:25   #58
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is dat een groot deel van wie zich links noemt in Vlaanderen zich niet met zijn/haar regio kan of wil associëren en dus niet 'Vlaams' wil zijn. Zo laten zij het Vlaams-zijn (on)bewust over aan de rechterzijde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 11:26   #59
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het probleem is dat een groot deel van wie zich links noemt in Vlaanderen zich niet met zijn/haar regio kan of wil associëren en dus niet 'Vlaams' wil zijn. Zo laten zij het Vlaams-zijn (on)bewust over aan de rechterzijde.
Klopt.
Oud 5 januari 2012, 11:54   #60
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
De enige bekende partij die nog ietwat geloofwaardig is, is Groen. .
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be