![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet mijn titel. Het is de titel die in De Knack verscheen (De Knack is het lijfblad van de N-VA).
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De betrokkene sprak frans om het slachtoffer uit te foeteren. En dat verklaart meteen waarom het slachtoffer spreekt van een kl.t. waal en er die werkloosheid die hoog is in Wallonië bijsleurt. Dat laatste weet hij wellicht niet, maar u ook niet. Het is veralgemenen, maar dat is hier uitgelokt omdat het slachtoffer uitgekafferd werd in het Frans. Je zou eens kunnen beginnen met het probleem te zien en niet op het slachtoffer te spelen. Het ene vooroordeel lokt het andere uit, maar begin dan maar met het eerste vooroordeel. En dat die Waal zich maar aanpast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @stuyckp
Wat en wie is dan volgens jou het probleem ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 13 januari 2012 om 23:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is gewoonweg een onweerlegbaar feit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik solidair moet zijn met mijn buurman die het minder goed heeft dan ik en die buurman gaat dan met mjn geld 20% boven zijn stand leven spreken we niet meer van solidariteit maar van profiteren.
Laatst gewijzigd door daiwa : 14 januari 2012 om 03:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is niets interpersoonlijk aan de sociale zekerheid in Belgie. Dat komt gewoon uit de federale pot. Dat daar wel degelijk sprake is van transfers kan zowat elke andere econoom van elke kant van de taalgrens zonder problemen vaststellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De transfers worden door niemand ontkent de grootte ervan wordt wel in twijfel getrokken af en toe. Deze studie toont aan hoe wankel de berekeningen ernaar zijn... meer niet want ook deze studie zal waardeloos blijken. Laat niet weg dat men, als men kritiek heeft op de sociale zekerheid (de grootste brok in de transfers... als niet de enige), men kritiek moet hebben op bepaalde wetten die zorgen voor transfers niks anders. Bvb. een Waal zal problemen hebben met de transfers binnen de pensioenen (die betalen de Walen voor de Vlamingen) en een Vlaming kan problemen hebben met de werkloosheidsvergoedingen (die betalen de Vlamingen voor Brussel en Wallonië). Een Brusselaar op zijn beurt zal problemen hebben met het feit dat men getaxeerd wordt waar men leeft (een verdoken transfers die Brussel dan weer geld kost; 300 000 pendelaars worden in Vlaanderen getaxeerd maar in Brussel betaald). Dus goed... kritiek; ja. Maar de juiste en de gerichte kritiek. Verder kan men problemen hebben met sociale zekerheid an sich... dat is een herverdelingsmechanisme natuurlijk het kan zijn dat jij niet wenst te betalen als jouw buur ziek valt. Ik heb daar lang over getwijfeld... maar in discussie met mensen uit andere landen kan ik je verzekeren dat juist die één van de sterkten in van ons land... de hele wereld is daar jaloers op. Praat er eens over met een Amerikaan. You'll see...
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat feit ontkent Koen Schoors ook niet. Hij duidt er ook op dat je gelijk waar je een lijn trekt rond regio's je hier de transfers kan berekenen. Dat is nu éénmaal zo. Dat zijn feiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het zielig hoe hier geargumenteerd wordt. Nergens zegt Koen Schoors dat de transfers niet bestaan. In tegendeel, hij legt heel duidelijk uit wat juist zo'n transferstudies zijn.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 januari 2012 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is even ridicuul als beweren dat er 'interpersoonlijke solidariteit' bestaat tussen personen zonder zonnepanelen en mensen mét zonnepanelen, of tussen mensen zonder hypothecair krediet en mensen mét. Zever. De overheid haalt belastingen op, en verdeelt dat dat volgens haar eigen, globale, beleid. Daar is niets, maar dan ook helemaal niets, interpersoonlijk aan. Met dat principe is niets mis, maar feit is dat het sociaal-economische beleid van de deelentiteiten wel degelijk een grote invloed heeft op de inkomnsten en de uitgaven van de sociale zekerheid. Het is dus perfect mogelijk dat één regio, in grote mate omwille van haar economische ontwikkeling een netto bijdrage levert, en een andere netto afneemt. Sociale zekerheid verschilt daar absoluut in niets met andere domeinen. Dat is waarom quasi niemand beweert dat er geen regionale transfers bestaan in de sociale zekerheid, en waarom Koen Schoors enkel hete lucht blaast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De taalgrens is echter niet enkel een taalgrens, maar ook een gewestgrens. Gewesten hebben uitgebreide economische bevoegdheden. Als je dus wil proberen argumenteren dat een economisch beleid geen enkel mogelijk effect kan hebben op de balans van inkomsten en uitgaven in de sociale zekerheid, dan kijk ik reikhalzend uit naar je betoog. Start! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 14 januari 2012 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als dat interpersoonlijk is, dan is alles interpersoonlijk, he. Dan zijn alle belastingen interpersoonlijke solidariteit tussen rijke mensen en arme mensen. Je mag van mij met die definitie jongleren, maar als alles interpersoonlijk is, dan kan je dus nog steeds regionaal de som maken, waardoor de stelling nog steeds weerlegd is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar bestaat in de werkelijkheid echter geen enkel argument voor. Ik, als persoon, heb geen enkele invloed op de toepassing van de sociale zekerheid. Regio's hebben een zeer grote en bepalende invloed, net zoals het globale federale beleid. Vandaar ook dat bijna niemand probeert te beweren dat er niet over regionale transfers mag gesproken worden. Over de grootte bestaat wat discussie, afhankelijk wat je in rekening brengt, maar niet over het feit of ze mogen geteld worden. Laatst gewijzigd door Nyquist : 14 januari 2012 om 11:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |