![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Toen ze de laatste keer terugkwamen van bergklassen en we onze kids aan de school stonden op te wachten, vroeg ik hem eens voor de zwans of ie geen goed adreske wist, voor wat schietgerief tegen inbrekers. Trok toen nogal bleekjes weg, begon iets te stamelen van 'neuhneuh, da doen wij ni zenne'. Gelukkig voor hem kwam juist de bus de straat ingereden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "vrije natuur" bestaat niet. Jammer genoeg voor andere dieren is de mens een diersoort die zijn territorium over de gehele wereld heeft uitgebreid én in staat is dit te verdedigen.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vertelde hem dat ik wel een lijstje wou maken met daarop alle flikken en - toen nog, rijkswachters die bij mij hun drugs kochten. Als hij al die flikken dan had opgesloten in de gevangenis, zo ging ik verder, dan zou ik hem de rest van de klanten geven. Het was plots zo dringend niet meer, "we zullen het er later nog wel eens over hebben" zei hij. Het onderwerp is nooit meer ter sprake gekomen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
2/ Tgaat niet alleen om de kippen in de kippenhokken, maar vooral de talloze onnodige slachtoffers die zij maken in de wilde natuur.
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 15 januari 2012 om 04:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Je wilt niet weten ten koste van welke en hoeveel andere diersoorten dit zou gaan.
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() En geld vergooien om een aantal overbodige vossen te reden? ![]() Het vossen-bestand is veel te groot op onze kleine oppervlakte, en dit ten nadele van alle andere diersoorten, waaronder heel wat bedreigde diersoorten. En....waarom zouden eenden en hazen wel geschoten mogen worden en de vos niet? De vos is niet meer waard dan de twee andere.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De natuurlijke vijanden van de vos zijn trouwens reeds lang uitgeroeit of zo zeldzaam geworden, dat ze beschermd zijn. Want geloof het of niet, de grote roofvogels zijn vosseneters, maar je ziet hier nog amper grote roofvogels en grote roofdieren zijn helemaal verdwenen. Vanaf de jaren 70 tot midden de jaren 90 was het trouwens verboden om vossen te bejagen of doden, want zij waren met uitsterven bedreigd, hun aantal zat zelfs onder de 2 duizend. En kreeg je van justitie te horen dat je maar moest zorgen dat vossen en andere roofdieren je kippen niet konden pakken als je ging kragen. En nee, ik ben niet tegen de jacht, maar wel tegen het gebruik van vuurwapens om weerloze dieren af te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Dit was een legitieme vraag van onze jachtsector en het enige dat met Mevrouw Schauwvliege kan kwalijk nemen is dat ze deze regel, die al van kracht is in ALLE ons omringende landen, pakken te laat heeft ingevoerd. Een beetje informeren had haar van dag één kunnen laten beslissen om dit te doen. Tegenwoordig moet de jachtsector alleen maar vaststellen dat alle soorten grondbroeders zo goed als verdwenen zijn, konijnen en hazen onvindbaar en ook al een aardig pak klachten binnen kwamen van boeren met/zonder kippen. DAT is wetenschappelijk inzicht... De enige jachten die nog op iets trekken zijn plaatsen waar men het zo nauw niet nam met de voorschriften in verband met de vossenjacht. De anderen, die de regels volgden, kunnen niks anders dan vaststellen dat er dit jaar bijna niks werd geoogst. De groene mannen en hun "wetenschappelijk inzicht" zijn er dan ook niet om de natuur te helpen... ze zijn er om vooral de jachtsector een hak te zetten. Alle gekheid op een stokje... twee groepen die eigenlijk hand in hand zouden moeten werken voor een gezondere natuur. Maar blijkbaar overheerst zoals zo vaak de haat voor de medemens tegenover een waanbeeld voor wilde dieren.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
We zitten hier weer met hoogvliegers...
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Je wou gewoon echt duidelijk maken aan iedereen dat je helemaal niks kent van jacht of de jachtsector? Of wat was de bedoeling van bovenstaande post?
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
De vossenpopulatie stabiliseert zich momenteel... onze natuur is dan ook kaalgevreten. Een koppeltje hazen zien spelen in het veld bestaat niet meer, 's morgens een fazantenhaan zien lopen zit er ook niet meer in en een klucht patrijzen over je wagen zien vliegen vergeet dat ook maar. En dat allemaal ten koste van de "stabilisatie van de natuur". Goed bezig mannen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn er teveel. Het gaat dan ook niet over het feit of er inderdaad teveel zijn; er zijn bepaalde personen die gewoon tegen jacht zijn. Met deze actie (het niet toelaten van deze jacht tot nu) hebben ze eerlijk gezegd ook zeer goed werk geleverd. Ik ken veel mensen die afhaken... er is gewoon geen wild meeR. Er zijn ook helemaal geen andere grondbroeders meer te zien maar dat nemen ze erbij... Kievitten we zagen ze hier altijd ![]() Kraaien dat zien we nu wel meer en meer ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Maar hey... alles voor het "natuurlijk evenwicht" nietwaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De vos is niet meer waard maar speelt een speciale rol als (huidig)grootste roofdier in onze contreien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Schauvliege luistert naar hem die kweekt
en haar om een schietvergunning smeekt. Bewaak dus uw nest met kogelvrij vest waar CD&V de passie preekt ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
De volgende sector die het van de goede vrienden "natuurliefhebbers" zal mogen krijgen zijn de landbouwers natuurlijk... dat de boomknuffelaars er voor niks tussen liggen ligt voor de hand hé. Om ook serieus op je vraag te beantwoorden... Als het dat alleen was zou de jager ervoor zorgen dat in zijn revier wel braakland en zachte veldwegen zijn. Hij zal ervoor zorgen dat alles goed ligt zodat hij zelf later wild kan oogsten. Wat blijkt nu? Dat is allemaal zinloos geworden. Er zijn echt waar veel te veel roodrokken en rechtbekken. Je kan dat heel gemakkelijk zien (en ruiken wat betreft de vos). De misvatting is dat de jager een schietgrage zot is die schiet op alles dat beweegt... niet alleen is dat fout het tegendeel is zelf waar. Jagen is 90% bezig zijn met je revier en 10% oogsten.
![]() |
![]() |